زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه مو های خود را بدون دکلره به پایه برسانیم

2
wordcamp
18,242
9 دقیقه
چگونه مو های خود را بدون دکلره به پایه برسانیم

برای ما ایرانی‌ها که اکثرمان رنگ موی تیره داریم، برای رسیدن به رنگ موهای روشن که هر بار در دنیای زیبایی ترند می‌شوند؛ استفاده از دکلره امری رایج است. حتما تابه‌حال یا خودتان تجربه داشته‌اید؛ یا از اطرافیان نزدیکتان شنیده‌اید که با انجام دکلره، موها سلامتی خود را از دست داده و خشک و شکننده شده‌اند. اما آیا به پایه رساندن مو بدون دکلره نیز امکان پذیر است؟ در این مقاله می‌خواهیم به خانم هایی که قصد دارند، بدون استفاده از دکلره، رنگ موهای خود را به پایه برسانند، آموزش هایی ارائه دهیم.

استفاده از دکوکرم هم به جای دکلره به کسانی که می‌خواهند موهایشان بدون آسیب روشن شود، توصیه می‌شود. پیشتر مقاله “دکو کرم و دکلره ای بی ضرر” را برایتان آماده کرده‌ایم.

خرید دکو کرم ویتالیتی آرت حجم 150 میل

دکو کرم ویتالیتی آرت برای پوست‌های حساس مناسب است و قابلیت روشن کردن مو تا 6 درجه را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دکو کرم ویتالیتی آرت روی عکس کلیک کنید.

روشن کردن موها

علاقه به رنگ موهای روشن، از دیرباز در خانم‌ها وجود داشته است. اکثر رنگ موهایی که خانم‌ها به آن علاقمند هستند به گونه ای است که در ابتدا، باید رنگ موهای طبیعی خود را به پایه روشن‌ تری برسانند. پس از آن با استفاده از عمل رنگساژ، به رنگ موی مورد علاقه خود دست پیدا کنند.

جنس موها در افراد مختلف متفاوت است. برخی از تار موها زودتر رنگ را به خود می گیرند و در اصطلاح زودتر رنگ باز می‌کنند ولی در برخی دیگر، کمی دیرتر این اتفاق می افتد. برخی دارای تارهای نازکتری هستند. برخی دیگر دارای تار مویی ضخیم تر هستند. هرچه ضخامت تار موها بیشتر باشد و موها حجیم‌تر باشند، رنگ‌پذیری موها کمتر خواهد بود.

برای روشن کردن موها و کاهش آسیبی که رنگ و دکلره به مو می‌زند؛ می‌توانید از اولاپلکس استفاده کنید. اگر می‌خواهید بدانید اولاپلکس چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؛ ما در مقاله “اولاپلکس جادوی ترمیم مو” به بررسی تمام نکات مربوط به آن پرداخته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

معایب دکلره

طبق مطالب گفته شده، دکلره در موی بعضی افراد به خوبی جواب می‌دهد و در برخی افراد، قادر است که مو را فقط به پایه 6 بر‌ساند. معمولا آرایشگران برای آنکه بتوانند، مو را به پایه برسانند، این عمل را در دو مرحله که در دو روز متفاوت است، انجام میدهند. غافل از اینکه این عمل، موها را خسته کرده و باعث به هم ریختگی ساختار موها می شود. از معایبی که به هنگام استفاده از دکلره می توان با آن روبرو شد، به شرح زیر است:

  • کوتیکول، به لایه محافظ بیرونی هر تار مو گفته می‌شود که با انجام دکلره، کوتیکول مو دچار آسیب دیدگی شدید می‌شود. گاهی به طور کامل، کوتیکول مو را از بین می‌برد. ممکن است پس از مدتی از گذاشتن دکلره، مو دچار خشکی، ریزش و وز شدگی شود.
  • دکلره علاوه بر ریزش موها باعث فرم دادن و حالت دادن به موهای لخت، شده و موهای لخت، دیگر حالت قبلی خود را از دست می دهند.
  • دکلره با نفوذ در ریشه مو، پیوند‌های مو را تغییر می‌دهد و پیوند‌های مرتب مو را می‌شکند و پیوند‌های جدیدی تولید می‌کند که همین امر باعث حالت‌دار شدن موها می‌شود.

در واقع دکلره، عکس ریباندینگ را انجام می‌دهد، که برای اطلاع بیشتر، می توانید مقاله ریباندینگ مو را مطالعه نمایید.

  • یکی دیگر از معایب دکلره این است که به خاطر وجود مواد شیمیایی موجود در دکلره، مو بسیار حساس و آسیب‌دیده شده و حتی گاهی اوقات باعث تاول و زخم شدن پوست سر نیز می شود. با این عمل حساسیت های پوستی، خارش و قرمزی بر روی پوست نیز ایجاد می کند.
خرید پودر دکلره ویتامول وزن 500 گرمی - رنگ سفید

اگر با وجود تمام موارد گفته شده موهایتان ضخیم و با روش دیگری به جز دکلره رنگ باز نمی‌کند و تصمیم به دکلره گرفتید، کیفیت پودر دکلره مورد استفاده بسیار مهم است. ما به شما پودر دکلره ویتامول را پیشنهاد می‌کنیم.

برای اطلاعات بیشتر و خرید روی تصویر کلیک کنید.

بهترین روش به پایه رساندن مو

فواید به پایه رساندن مو بدون دکلره

یکی از روش‌هایی که کارشناسان موتن‌ رو در اختیار شما قرار می‌دهند، استفاده از فرمول 4 مرحله‌ای رنگ است. مزایای استفاده از این روش نسبت به دکلره شامل موارد زیر است:

  • این روش چهار مرحله‌ای به هیچ وجه باعث بروز حساسیت‌های پوستی در شما نمی‌شود.
  • موهای شما بعد از رنگ به هیچ وجه نمی‌سوزد و دچار آسیب دیدگی نمی‌شود.
  • موهای شما بعد از این چهار دوره رنگ، دچار تغییر حالت نمی‌شود.

مراحل به پایه رساندن مو بدون دکلره

برای اجرای رنگ موی بلوند طبق دستورات زیر، عمل نمایید:

دقت داشته باشید، قواعد ذکر شده برای موهایی که  یکرنگ و یکدست هستند، نیز کاربرد دارد.حال اگر موهایتان دو رنگ است و یا ریشه موهایتان تیره است، سعی کنید ریشه و ساقه را یکرنگ کنید و سپس این عملیات را اجرا کنید.

  • ابتدا با استفاده از رنگ موی سه صفر (روشن کننده) موهای خود را رنگ کنید. دقت داشته باشید که رنگ کردن موها را از پشت سر شروع کنید و سپس به جلوی موها برسید.
  • برای تهیه رنگ سه صفر، با توجه به حجم مو و جنس آن، رنگ سه صفر بریزید و دو برابر حجم آن، از اکسیدان 12 درصد استفاده کنید. توجه داشته باشید که غلظت رنگی که درست می‌کنید نه خیلی غلیظ باشد و نه خیلی آبکی.
  • ریشه‌های موها را به فاصله دو سانتی متر در اخرین مرحله رنگ کنید. زیرا ریشه‌ها به علت نزدیکی به کف سر، زودتر رنگ باز می‌کنند.
  • پس از رنگ کردن تمام قسمت‌ها، زمان بدهید تا موها‌ به پایه 6 برسند. در این مرحله امکان دارد که شما موهایتان زرد یا نارنجی شود. اصلا نگران نباشید چون این رنگ مو موقتی است.
  • زمانی که دیدید موهایتان یکدست شده و دیگر رنگ باز نمی‌کند، موها را بشویید .
  • دو روز زمان بدهید تا پوست سر و موها استراحت کنند.
  • پس از دو روز، روشن‌ترین رنگ سری S را با اکسیدان 12 درصد ترکیب کنید. یک ساعت زمان دهید تا موها کاملا رنگ باز کنند.
  • بعد از اینکه موها رنگ باز کردند، موها را با استفاده از شامپو و نرم کننده بشویید و خشک کنید.
  • مجددا دو روز زمان بدهید تا موها استراحت کنند.

به هیچ وجه در مدت زمان عادت ماهیانه خود موهای خود را رنگ نکنید. بدن در طول این روزها ضعیف شده و میزان رنگ پذیری موها به حداقل می‌رسد. جهت مطالعه بیشتر می توانید مقاله رنگ مو در دوران قاعدگی را مطالعه نمایید.

رنگساژ

  • بعد از اینکه دو روز گذشت، شما می‌توانید مرحله اول رنگساژ را انجام دهید.
  • برای رنگساژ، یک تیوپ رنگ C8 ، یک تیوپ رنگ M10 تهیه کنید. و به نسبت مساوی باهم ترکیب کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید نیم بند واریسیون صورتی یا بنفش هم اضافه کنید.
  • توجه داشته باشید که این رنگ ترکیبی را با توجه با حجم موها تهیه کنید. طوری مواد را درست کنید که در وسط مراحل رنگ کردن، رنگ مو کم نیاید.
  • مجددا موها را از پشت سر و از انتهای ساقه شروع به رنگ زدن کنید و باز هم دوسانتی متر مانده به ریشه سر، در اخرین مرحله رنگ شود.
  • پس از رنگ مرحله اول، موهایی خوش رنگ خواهید داشت ، اگر رنگ شما کمی تیره شده تعجب نکنید این رنگ موقتی است.
  • دو روز زمان بدهید و مجددا این بار یک سوم تیوپ C8 و 2 سوم تیوپ M10 را مجددا با اکسیدان روشن و واریاسیون صورتی ترکیب کنید و روی موها بگذارید.
  • در حمام ، موهای خود را چندین بار بشویید تا تیرگی موها از بین برود. شما پس از چندین بار شست‌و‌شوی موها به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید و دیگر هیچ تیرگی ، زردی یا قرمزی در موهای خود مشاهده نخواهید کرد.
  • به یاد داشته باشید در تمام دورانی که موهای خود را رنگ می‌کنید، بعد از هربار شست‌و‌شو از ماسک مو استفاده کنید.
خرید ماسک مو دیپ سنس حاوی کراتین مناسب مو دکلره و رنگ شده حجم 250 میل

بعد از رنگ و دکلره استفاده از ماسک مو به سالم و شاداب ماندن موها کمک می‌کند. ماسک مو دیپ سنس حاوی کراتین است. تقویت کننده و نرم کننده موهای آسیب دیده و رنگ شده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره ماسک مو دیپ سنس و خرید این محصول روی تصویر کلیک کنید.

سخن آخر

روشن کردن مو با دکلره می‌تواند ساختار موهایتان را عوض کند و به موها آسیبی برگشت ناپذیر بزند. در این مقاله به آموزش روشن کردن مو بدون ایتفاده از دکلره پرداختیم تا موهایی سالم و روشن را کنار هم داشته باشید و از به روز و زیبا بودن لذت ببرید. ممنون که با ما همراه بودید.

اگر در نهایت و با توجه به تمام موارد گفته شده باز هم تصمیم به دکلره گرفتید؛ ما در مقاله دکلره و همه چیز در مورد آن راه‌های کم کردن ضرر دکلره را بررسی کرده‌ایم که با خواندن آن و رعایت نکات لازم؛ می‌توانید ضرر دکلره را کاهش داده و از داشتن موهایی بلوند و زیبا نهایت لذت را ببرید.

سوالات متداول

آیا به پایه رساندن مو بدون دکلره امکان پذیر است؟

بله، ابتدا رنگ مو سه صفر بزنید، دو روز بعد روشن‌ترین رنگ سری s را با اکسیدان 12 درصد بزنید، دو روز بعد رنگساژ مورد نظرتان را بگذارید و پس از گذشت دو روز دیگر مرحله دوم رنگساژ را بگذارید. با استفاده از دکو کرم هم روشن کردن مو امکان پذیر است.

بدون دکلره مو را تا چه پایه‌ای میتوان روشن کرد؟

به پایه رسیدن مو بستگی به ضخامت و سلامت مو دارد. در روش به پایه رساندن مو بدون دکلره هم موها را تا پایه‌ای می‌توان رساند که به آن‌ها آسیب نرسد.

آیا در روش به پایه رساندن مو بدون دکلره به مو آسیبی نمی‌رسد؟

در این روش هم مو در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرد و بدون آسیب نیست اما چون در مراحل مختلف با فاضله زمانی انجام می‌شود به مو فرصت احیا داده می‌شود و از دکلره آسیب کم‌تری می‌زند.

مراحل به پایه رساندن مو بدون دکلره چیست؟

این روش از 4 مرحله تشکیل شده است که این مراحل با فاصله زمانی 2 روز انجام می‌شود. ابتدا با استفاده از رنگ موی سه صفر مو را به پایه 6 و اگر مو تحمل داشت به پایه بالاتر می‌رسانیم. دو روز بعد روشن‌ترین رنگ سری s را با اکسیدان 12 درصد می‌گذاریم. دو روز بعد رنگساژ میگذاریم و دو روز بعد رنگساژ را تمدید می‌کنیم.

آیا بدون دکلره می‌توان رنگ موهای فانتزی روشن را اجرا کرد؟

هنگامی که مو بی رنگ شد و به پایه مورد نظر رسید؛ می‌توانید رنگ مو فانتزی را روی مو بگذارید.