زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

درمان اسکار جوش یا رفع جای جوش

wordcamp
4,948
5 دقیقه
درمان اسکار جوش یا رفع جای جوش

اگر دارای جای جوش یا به اصطلاح اسکار جوش هستید، دیگر ناامید و نگران نباشید، چرا که راه حل های گوناگونی برای درمان آن نیز وجود دارد که می تواند به رفع جای جوش و درمان اسکار جوش نیز کمک بسزایی کند. متاسفانه بعضی از جوش ها به راحتی از صورت پاک نمی شوند و جای ان ها بر روی صورت باقی میماند و حتی تبدیل به یک چاله های مختلفی می شود، البته درادامه مقاله نمونه های مختلفی از اسکار جوش را بررسی می کنیم و به درمان آن ها می پردازیم.برای خرید محصولات پوستی و برطرف کردن مشکلات پوستی مانند رفع جای جوش می توانید فروشگاه اینترنتی مو تن رو را هم در نظر بگیرید.


پیشنهاد نویسنده: آموزش پوشاندن جای جوش در صورت


اسکار جوش (اسکار آکنه) چیست؟

اسکار جوش، عموما به خاطر جوش های عمیقی مانند آبله مرغان، عفونت های ویروسی، قارچ، باکتری ها و یا بیماری های پوستی  اتفاق می افتد، و جای جوش گاهی عمیق و گاهی اوقات سطحی می باشد. اسکار جوش دارای انواع مختلفی بوده که یکی از آن ها به شکل بافتی قرمزرنگ  است و برروی پوست، برآمدگی ایجاد نموده و به اسکار هیپرتروفیک نیز معروف می باشد. نوع دیگر اسکار جوش، که عموما هم سطح پوست بوده و دارای فرورفتگی های ریزی به رنگ تیره، روشن و یا همرنگ با پوست نیز می باشد به اسکار آتروفیک معروف است. در صورتی که بر روی پوست صورت عمل کلاژن سازی اتفاق نیفتد، به دلایل گوناگونی که در بالا ذکر شد، عموما اسکار یا همان جای جوش اتفاق می افتد که برای درمان اسکار جوش باید به فکر راه حل بود. درادامه مقاله انواع و راه حل آن ها به صورت مجزا ذکر خواهد شد.

نکته: از مهمترین نکاتی که باید در صورت جوش زدن به آن توجه داشت، دستکاری نکردن جوش بر روی پوست صورت می باشد و باید اجازه بدهید که این مشکل یا با دارو یا از طریق درمان های خانگی برطرف شود. تا جای جوش بر روی صورت باقی نماند.

اسکار جوش

 انواع اسکار آتروفیک جوش

اسکارهای جوش آتروفیک از عمومی ترین روش هایی هستند، که بر روی پوست ایجاد می شوند و این مشکل زمانی اتفاق می افتد که پوست قادر به کلاژن سازی نباشد تا مشکل بوجود آمده را برطرف نماید. اسکار جوش آتروفیک دارای سه نوع می باشد: به نام های اسکار باکس کار، اسکار جوش آیسپیک و اسکار آکنه رولینگ.

اسکار باکس کار(Boxcar)

شکل ظاهری اسکار باکس کار،حالتی یو شکل U با لبه های تیز است و به صورت گسترده برروی پوست پخش می شود. این جای جوش می تواند عمیق یا سطحی باشد.  در صورتی که عمق سطحی این جوش ها کم باشد، درمان و رفع جای جوش سریعتر خواهد بود.

اسکار بوکس کار

رفع جای جوش باکس کار(Boxcar)

برای درمان اسکار جوش نوع باکسکار می توان از لیزر، رادیوفرکانسی یا دستگاه های پیشرفته ای که طبق نظر پزشک متخصص تشخیص داده شده است، این کار را انجام داد. هدف اصلی استفاده از این دستگاهها برای ایجاد کلاژن و افزایش گردش خون بر روی پوست است. البته از ژل بلافیل یا فیلرهای تزریقی هم برای برطرف کردن جای جوش و فرورفتگی ها می توان استفاده نمود.

اسکارجوش آیسپیک (Ice pick)

اسکار جوش آیسپیک از جمله جای جوش هایی هستند که عمیقا در پوست نفوذ کرده و به صورت V شکل می باشند. این نوع جوش ها می توانند کوچک و یا بیضی مانند باشند. از جمله بیماری هایی که باعث می شود این جای جوش ها باقی بماند، آبله مرغان است. رفع جای جوش آیسپیک بسیار سخت تر از دیگر نوع های اسکار ها است و در عمق پوست نیز نفوذ کرده است.آیسپیک

رفع جای جوش آیسپیک(Ice pick)

در صورتی که زخم موردنظر یا همان جای جوش منفرد باشد، با یک عمل جراحی قابل برطرف شدن است. اما اگر این مشکل بیش از یکی باشد، درمان ان بسیار سخت تر بوده و باید از لیزر رادیوفرکانسی استفاده نمود.


پیشنهاد نویسنده: کلاژن سازی با محصولات لابورن


اسکار آکنه رولینگ(Rolling)

اسکار آکنه رولینگ بر خلاف دو نوع قبلی، به صورت عرضی دارای تورفتگی است و دارای لبه های گرد و بی قاعده می باشد و ظاهری شبیه رول می باشد. البته در بعضی از منابع این نوع اسکارهای جوش، به صورت دره های کوچک و تپه نیز دیده شده  است.

رولینگ

رفع جای جوش رولینگ(Rolling)

برای درمان اسکار آکنه رولینگ می توان از تزریق میکروفیت یا تزریق پلاکت که همان PRP  است استفاده نمود. یکی از بهترین درمان ها برای اسکار رولینگ استفاده از روش میکرونیلدینگ است که فرو رفتگی ها را با ایجاد کلاژن برطرف نماید و حتی از جراحی پلاستیک هم می توان با نظر پزشک متخصص انجام داد.

انواع اسکار هیپرتروفیک یا اسکارهای افزایش یافته

این نوع جای جوش ها عموما بر روی سینه و پشت بدن ایجاد می شوند. آن ها در بالای سطحی از پوست قرار گرفته و برای درمان آن ها به کلاژن بسیار زیادی نیاز است.

جای جوش تیره

این نوع جای جوش ها به رنگ بنفش، قرمز و یا قهوه ای هستند که به مدت چند ماه طول می کشد تا مشکل آن برطرف شود.

اسکار جوش تیره

رفع جای جوش تیره

برای رفع جای جوش تیره، می توانید از ضد آفتاب و یا هیدروکینون استفاده نمایید البته هیدروکینون یک سفید کننده ای است که تمامی لک های سیاه و رنگی را برطرف می نماید.بهتر است که برای درمان اسکار جوش تیره بسته  به نوع جوش و رنگ ان، به یک پزشک متخصص مراجعه نمایید.


پیشنهاد نویسنده: هر انچه که باید درباره کربوکس تراپی بدانید.


امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید، لطفا در صورت سوال، برای ما پیغام بگذارید.