زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اصول حرفه ای زیرسازی پوست

wordcamp
1,018
6 دقیقه
اصول حرفه ای زیرسازی پوست

زیرسازی جز کلماتی‌ست که وقتی پا به سالن آرایش می‌گذارید به دفعات می‌شنوید.

شاید خیلی از شما با این اصطلاح آشنا باشید ولی به راستی چیزی از اصول حرفه‌ای زیرسازی پوست می‌دانید؟

زیرسازی آرایشی به معنی بسترسازی مناسب قبل از آرایش است. پایه و اساس زیرسازی آرایشی، بهبود شرایط پوستی‌‌ست. میکاپ آرتیست باید با توجه به علم و شناخت خود از هر جنس پوست، آن را به شرایط ایده‌آل برساند.

از اصول حرفه‌ای زیرسازی پوست چه می‌دانید؟

سلامت پوست در زیرسازی تاثیر به‌سزایی دارد. اگر در صورت خود لک یا جوش فال یا غیر فعال دارید، باید در جهت رفع آن تلاش کنید و با مشورت پزشک متخصص جوش‌ها را برطرف سازید.

راه حل اورژانسی برای کم کردن ورم‌های جوش‌های فعال، استفاده از الکل سفید و کمی پنبه است. به صورتی که کمی پنبه را به الکل سفید آغشته کنید و سپس به صورت آرام بر روی جوش‌های خود بکشید و به مدت 10 ثانیه نگه دارید. الکل سفید باعث کاهش ورم در جوش‌ها می‌شود و در دراز مدت باعث خشکی و خارش پوست می‌شود.

زیرسازی پوست چیست

از مزایای این روش، می‌توان گفت که پنبه آغشته به الکل باعث پاکسازی حفره‌های چربی و جرم گرفته و همچنین برداشته لایه پوست‌های مرده و اضافی پوست می‌شود.

در نتیجه در زمان آرایش پوست شفاف‌تر و جوان‌تر جلوه خواهد کرد.

پوست بعد از مرحله لایه برداری با الکل، صورت خود را با آب سرد بشویید و به مدت پنج دقیقه، زمان ریلکسیشن به پوست خود بدهید.

مطالعه بیشتر: 10 ایده منحصر به فرد ترکیب رنگ مو

سعی کنید پوست خود را با حوله و دستمال خشک نکنید.  زیرا استفاده از این لوازم گاها باعث قرمزی پوست، حساسیت‌های مقطعی و … ‌می‌شود.

پس از خشک شدن پوست، با استفاده از مرطوب‌کننده‌ها یا آبرسان‌ها یا روغن نارگیل و بادام، پوست خود را نرم و مرطوب کنید. به صورتی که مقدار مناسبی از این کرم‌ها را بر روی پوست صورت زده و با استفاده از نوک انگشتان کرم را بر روی صورت، به صورت دورانی بچرخانید و پوست خود را ماساژ دهید . این کار باعث می‌شود که رطوبت و چربی پوست به صورت یکنواخت در سطح پوست پراکنده شود، منافذ پوست مرطوب شوند و آمادگی مراحل بعدی زیرسازی را داشته باشند.

این مرحله بسیار مهم است زیرا اگر پوست رطوبت مناسب خود را داشته باشد، در زمان زیرسازی، دچار خشکی، پوسته شدن و چند رنگی نمی‌شود.

حالا که پوستی لطیف و براق در اختیار دارید، نوبت به برطرف کردن جای جوش و پوشاندن گودی زیر چشم می‌رسد.

اصول زیرسازی پوست

برای پوشاندن جای جوش‌ها به یکی از سه روش‌ زیر عمل کنید:

  • اگر پوست روشنی دارید از کاور‌های روشن تر از پوست خود استفاده کنید.
  • اگر پوستتان گندمی‌ست از کاور‌هایی استفاده کنید که از رنگ پوست خودتان کمی تیره تر است.
  • اگر پوست تیره‌ای دارید از کاور یک درجه تیره تر استفاده کنید تا تمام نواحی متفاوت را پوشش دهد.

نحوه استفاده از کاورها به صورتی‌ست که کمی کاور بر روی قسمتی که جوش یا لک دارد میزنید و با ابر مخصوص کاور به صورت ضربه ای فید می‌کنید.

همچنین برای پوشاندن گودی و تیرگی زیر چشم چه برای پوست‌های تیره و چه برای پوست‌های روشن از کانسیلر روشن تر از پوست خود استفاده کنید تا باعث روشنی زیر چشم شود. رنگ روشن کانسیلر باعث جوان‌تر نشان دادن پوست زیر چشم می‌شود.

مرحله بعد استفاده از لیکوییدها یا پرایمر مخصوص آرایشی ست. پرایمرها به صورت مایع هستند. کمی براق‌اند و خاصیت جذب شوندگی بالایی دارند. به صورتی‌که در زمان استفاده به راحتی بر روی صورت روان می‌شوند و بعد از پخش کردن بر روی پوست به راحتی بر روی پوست می نشینند.

مطالعه بیشتر: استفاده از روغن بدن برای جلوگیری از خشکی پوست

این پرایمرها به راحتی به پوست می‌نشینند و باعث صاف شدن، براق شدن، و شفاف شدن پوست می‌شوند.

از پرامیرها در حجم کم استفاده می‌شود. دقت داشته باشید که از پرایمر فقط به اندازه چند قطره و محدود استفاده کنید. مثلا چند قطره بر روی هر گونه، چند قطره بر روی پیشانی و چانه و بینی.

پس از ریختن پرایمر روی پوست سریعا آن را بر روی پوست پخش کنید و اجازه ندهید که پرایمر از روی پوست به پایین بچکد. به صورت ضربه‌ای پرایمر را روی صورت خود تثبیت کنید و زمان لازم را برای خشک شدن به آن بدهید.

از زیرسازی چه میدانید

حالا زمان استفاده از پن استیک (کرم پودر فششرده شده) رسیده است. در انتخاب رنگ پن‌استیک بسیار دقت کنید. زیرا در صورت انتخاب رنگ نامناسب که از پوست خودتان تیره‌تر یا روشن‌تر باشد، آرایش شما بی‌کیفیت و نامناسب نمایش داده می‌شود.

پن‌استیک را در جاهای مختلف پوست صورت بزنید. دقت داشته باشید که حجم مناسبی از پن‌استیک را بر پوست خود بزنید. زیرا استفاده بیش از حد پن‌استیک باعث پیر نشان دادن پوستتان می‌شود و ضمنا دوام زیادی نخواهد داشت زیرا این لایه ضخیم باعث نرسیدن اکسیژن و رطوبت به سطح اصلی پوست می‌شود و همین امر سبب می‌شود که بهد از چند ساعت شاهد ماسیدن و زشت شدن پوست باشیم.

و همین روال، کم زدن پن‌استیک باعث عدم پوشانندگی کامل پوست می‌شود و در زمان آرایش، پوست شما، رنگ تکه تکه و غیر یکنواخت خواهد داشت.

پس از استفاده از پن‌استیک با استفاده از اسفنج مخصوص، که از لحظاتی قبل کمی مرطوب شده است، به صورت ضربه‌ای پن استیک را بر روی پوست فید‌ می‌کنیم.

مطالعه بیشتر: روغن آرگان

این پوشانندگی شامل لب‌ها، اطراف لب و پشت پلک‌ها هم می‌شود. در این مرحله دقت خود را افزایش دهید زیرا منافذ پوست، خط و خطوط روی پوست هم باید به طور کامل پوشانده شود و  تمامی سطح پوست به یک رنگ و ارتفاع باشد ‌به نحوی‌که از هر زاویه، هیچ برآمدگی اضافی روی پوست مشهود نباشد.

و اما مرحله نهایی یا همان فیکس نهایی زیرسازی…

زیرسازی پوست

حالا که پوست شما صاف، براق و یکنواخت شده است باید از فیکساتور استفاده کنید.

فیکساتورها شامل دو دسته هستند. دسته اول فیکساتورهایی هستند که به صورت پودری هستند و در مرحله زیرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دسته دوم فیکساتورهایی هستند که به صورت اسپری هستند و بعد از اتمام آرایش بر روی کل صورت اسپری می‌شوند.

در این مرحله از فیکساتور پودری استفاده می‌کنیم. به صورتی که با استفاده از قلم‌موی بزرگ دایره‌ای، مقدار مناسبی از پودر فیکساتور را روی صورت پخش می‌کنیم، تمامی اجزا صورت را می‌پوشانیم. حرکت قلم‌مو باید از بالا به پایین باشد زیرا حرکت پایین به بالا قلم‌مو باعث پریشان نشان‌ دادن پوست می‌شود. پس از استفاده از فیکساتور باید زمانی بین 10-15 دقیقه صبر کنید و اجازه دهید این پودر به صورت کامل بر پوست بنشیند پس از زمان تعیین شده با قلم مو پودرهای اضافی را از صورت بتکانید.

در تمامی مراحل دقت داشته باشید که از هر مواد مورد استفاده در زیرسازی به اندازه نرمال استفاده کنید زیرا استفاده اغراق‌آمیز از این لوازم باعث برهم خوردن توازن زیرسازی می‌شود و در نهایت آرایش شما جلوه مناسب خود را نخواهد داشت.

نویسنده: ساحل اختری