زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه پوست خود را بدون آسیب برنزه کنیم؟

1
wordcamp
10,167
8 دقیقه
چگونه پوست خود را بدون آسیب برنزه کنیم؟

در مقاله امروز در مجله اینترنتی مو تن رو چگونگی برنزه کردن پوست بدون عوارض جانبی را مورد برسی قرار خواهیم داد و به صورت کامل روش های برنزه کردن را توضیح خواهیم داد. پس با ادامه ی این مقاله جذاب با ما همراه باشید.

چگونه پوست خود را بدون آسیب و عوارض جانبی برنزه کنیم ؟

برنز کردن پوست برای اولین بار توسط کوکو شنل در سال 1920 مد شد.

تا قبل از آن صورتی سفید و رنگ باخته مد روز بود تا اینکه کوکو شنل بعد از گذراندن تعطیلات از سواحل جنوب فرانسه به صورت برنز به پاریس برگشت و مورد توجه همگان قرار گرفت. بعد از آن خانم‌ها و آقایان اروپایی به تقلید از او شروع به برنزه کردن پوست خود کردند. این روال تا سال 1960 ادامه داشت تا اینکه در آن سال ها ارتباط بین سرطان پوست و مواجهه  با پرتوهای فرابنفش کشف شد و مردم کم‌کم به سولاریوم روی آوردند.

یکی از موارد تاثیرگذار در چهره و ظاهر یک فرد رنگ پوست اوست. در این جهان افراد و ملیت‌های مختلف، دارای نژاد و رنگ پوست‌های متفاوت وجود دارد.

سفید پوستان، زرد پوستان، سیاه پوستان، سرخ‌پوستان و ….

بسیاری از انسان‌ها از رنگ پوست خود راضی هستند و بسیاری دیگر در پس کشف راه حلی برای تغییر رنگدانه‌های پوست خود. بالطبع تغییر رنگ سفید پوستان به رنگ‌های تیره امکان‌پذیرتر و آسانتر است.


مطالعه بیشتر: 10 روش برای از بین بردن چربی پوست


برنزه کردن، راه حلی‌ست که انسان‌ها برای تغییر رنگ پوست خود انتخاب کرده‌اند.

روش‌های موقت زیادی برای این تغییر رنگ وجود دارد از جمله : حمام آفتاب ، سولاریوم ، لوسیون‌های اتو برنز، اسپری‌های برنز کننده و …

هدف ما از معرفی این روش‌ها، بررسی کم خطرترین راه برای برنز کردن پوست است.

برنزه کردن با حمام آفتاب
برنزه کردن با حمام آفتاب
  • حمام آفتاب:

این روش در اثر تماس طولانی مدت پوست با آفتاب تغییر رنگ می‌دهد . تماس طولانی‌ مدت و بی رویه با آفتاب باعث سرطان پوست، تیرگی‌های نقطه‌ای روی پوست، کک و مک، لک‌های لنتیگو، پیری زودرس و افتادگی پوست از جمله معایب این روش است.

استفاده طولانی مدت از آفتاب باعث ضخیم شدن پوست می‌شود و سرعت رشد و تولید لایه های اولیه را در پوست بالا میبرد.  باعث شل شدن و چروک شدن و همچنین پیری زودرس می‌شود .


مطالعه بیشتر: اشتباهات رایج آرایشی


در صورت نپوشاندن چشم در زمان تماس با آفتاب، باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود.

وقتی حمام آفتاب می‌گیرید، به کلاه نیاز خواهید داشت. عینک آفتابی استفاده نکنید. وقتی حمام آفتاب می‌گیرید، فقط لازم است دراز بکشید و آسوده چشمان‌تان را ببندید. نور روشن می‌تواند با تحریک غده هیپوتالاموس تولید ملانین را تقویت کند. درنتیجه، ممکن‌است رنگ برنزه تند‌تری داشته‌باشید.

لازم است که در زمان حمام آفتاب و برنزه کردن ، این موارد را رعایت کنید:

قبل از آغاز برنزه کردن به حمام بروید و با استفاده از یک لیف یا یک برس شستشوی بدن، به خوبی لایه پوست مرده را از بدن چدا کنید. با این کار علاوه بر سریعتر برنزه شدن پوست، مدت زمان بیشتری (تا ایجاد لایه جدید پوست) برنزه خواهید ماند . در بارهای بعدی شستشوی بدن را با ملایمت انجام دهید تا لایه ی برنزه شده پوست به آسانی از بین نرود . در زمان برنزه کردن با نور خورشید باید مراقب کاهش آب بدن باشید . اگر آب کمتری به پوست برسد، به جای برنزه شدن می سوزد .  بنابراین در مدت فرایند برنزه کردن مایعات زیاد بنوشید.

  • سولاریوم:

استفاده از دستگاه‌های سولاریوم بیشترین خطر را در بین این روش‌ها داراست چون در زمان بسیار کوتاهی اشعه‌های بسیار قوی آن پوست را مورد حمله قرار می‌دهند ولی در این روش سرعت برنزه شدن بسیار بالاست و قابلیت کنترل رنگ هم در آن وجود دارد. البته در برنزه کردن با سولاریوم شما می‌توانید شدت اشعه را کنترل کرده و مدت کمتری از آن استفاده کنید تا در‌نتیجه آسیب کمتری به پوست‌تان برسد .

اشعه‌ دستگاه‌های سولاریوم که در هر بار اصولا بین ۵تا ۱۵دقیقه استفاده می‌شوند ۳تا ۸برابر بیشتر به پوست صدمه وارد می‌کنند. در‌حالی که می‌توان این آسیب را کنترل و با تنظیم درجه اشعه آن نگران خطرات بعدی آن نبود. اما متاسفانه در کشور ما دستگاه‌های بسیاری هست که در بعضی موارد به‌وسیله اشخاص بدون تجربه برای ایجاد بازار کار استفاده می‌شوند و سودآوری مجالی برای فکر کردن به سلامت مصرف‌کنندگان به آنها نمی‌دهد، اما در مقابل عده‌ای با دانش حرفه‌ای در این زمینه با ارائه دستگاه‌های مدرن زمان پیشنهادی را با درنظر گرفتن روشن یا تیره بودن پوست شما رعایت و تنظیم می‌کنند .

لوسیون برنزه کننده
لوسیون برنزه کننده
  • لوسیون‌های برنز کننده:

این کرم‌ها، به صورتی هستند که غلظت بالایی دارند، و با زدن این مواد روی پوست، باعث تیره شدن و رنگ گرفتن پوست می‌شوید . این روش به نسبت روش‌های دیگر مطمئن‌تر است و از عوارض کمتری برخوردار است.

هرچند که این نوع لوسیون‌ با هر نوع پوستی سازگار نیست و ممکن است در طی بلند مدت، باعث بروز حساسیت‌های پوستی، خارش شود.

نحوه استفاده از این لوسیون‌ها به صورت زیر است:

پوست تان را زیر دوش مرطوب کنید. لیف یا دستکش لایه برداری تان را با آب خیس کنید. مقداری از اسکراب مورد علاقه تان را روی بدن تان بریزید. با دستکش لایه برداری یا لیف به آرامی بدن تان را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست تان را از بین ببرید.

ابتدا موهای زائد بدن تان را اصلاح کنید. از بین بردن موهای زائد قبل از استفاده از محصولات برنزه کننده، به افزایش عمر این محصولات روی پوست تان کمک می کند.


مطالعه بیشتر: چگونه مو های خود را دکلره کنیم


قبل از استفاده از محصولات برنزه کننده ، یک لایه نازک مرطوب کننده بر پایه آب، روی پوست تان بزنید. مرطوب کننده باعث می شود که برنزه کننده به صورت یکنواخت و راحت تر روی پوست تان پخش شود. مرطوب کننده های بر پایه روغن ممکن است نگذارند که برنزه کننده به پوست تان برسد.

دستکش بپوشید که دست تان رنگی نشود. قبل از اینکه برنزه کننده را روی پوست تان بمالید، ابتدا آن را روی دستکش بزنید. نوع محصولی که استفاده می کنید بستگی به این دارد که چه مدت می خواهید پوست تان برنزه بماند. اگر می خواهید به صورت موقتی پوست تان برنزه شود و فقط تا حمام بعدی روی پوست تان دوام داشته باشد، از یک برنزه کننده روغنی استفاده کنید. اگر می خواهید حداقل یک هفته برنزه بمانید، از یک لوسیون یا موس برنزه کننده استفاده کنید.

برنزه کننده را به طور مساوی، جلو، پشت و دو طرف بدن تان پخش کنید. برای اینکه آرنج ها و زانو هایتان زیاد تیره نشوند، موس یا لوسیون برنزه کننده را قبل از استفاده با مرطوب کننده مخلوط کنید.

نواحی خشک بدن تان -مانند آرنج ها و زانو ها– را قبل از برنزه کردن لایه برداری کنید.

برای از بین بردن لکه های برنزه، به حمام بروید و پوست تان را بشویید یا اینکه با مخلوط کردن ½ پیمانه شکر و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، اسکراب لیمو درست کنید. از این خمیر خانگی برای لایه برداری پوست تان و از بین بردن لکه ها استفاده کنید.از مالیدن محصول برنزه کننده، به کف پا یا کف دست تان خودداری کنید.

اسپری برنزه کننده
اسپری برنزه کننده
  • اسپری‌های برنز کننده و رنگ‌پاش:

این روش به صورتی‌ست که با استفاده از دستگاه مخصوص رنگپاش، رنگ مخصوص و مورد نظر به بدن زده می‌شود. این کار باید در سالن‌های زیبایی و توسط شخص متخصص انجام شود . زیرا استفاده نادرست از این دستگاه باعث می‌شود که بعضی نقاط تیر‌ه‌تر شود و رنگ بیشتری بگیرد.

تنوع رنگی در این روش برنز کردن وجود دارد . به صورتی که شخص می‌تواند از رنگ‌های تیره، طلایی، برنز هویجی و … یکی را بنا به سلیقه خود انتخاب کند.

در این روش، ماندگاری بالا وجود ندارد . لذا باید سعی کنید از رنگ‌هایی که اخلاف رنگ زیادی با پوست شما دارند پرهیز کنید چون در این صورت بدنتان طبیعی تر جلوه‌ می‌کند و شیک‌تر به نظر می‌رسید.


مطالعه بیشتر: 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و توانسته باشیم در برنزه کردن بی خطر پوست به شما کمک کرده باشیم.

اگر در زمینه برنزه کردن و خطرات و موارد مرتبط با آن تجربه خاصی دارید لطفا برای سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

همچنین با کلیک روی لینک زیر میتوانید لیست محصولات برنزه کردن پوست را با قیمت های بسیار مناسب و کیفیت بالا مشاهده فرمایید

این مقاله توسط خانم ساحل اختری برای مجله ی اینترنتی مو تن رو نوشته شده است