زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین شامپو برای رشد سریع مو کدام است؟

wordcamp
13,072
10 دقیقه
بهترین شامپو برای رشد سریع مو کدام است؟

بهترین شامپو برای رشد سریع مو کدام است؟ همان طور که می دانید، شامپوها می توانند در رشد و تقویت موها موثر باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با تعدادی از بهترین شامپوها برای رشد سریع مو آشنا شوید.

بهترین شامپوها برای رشد سریع مو

از اصلی ‌ترین و مهم ‌ترین فاکتورهایی که بر افزایش زیبایی چهره اثرگذار هستند، می‌ توان به حجم و حالت موها اشاره نمود. اما بسیاری از افراد نسبت به اندازه و حجم موهای خود احساس نارضایتی داشته و از ریزش شدید و پیوسته موهایشان گله‌مند هستند.

موها می ‌توانند تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند وراثت، ابتلا به بیماری‌های مختلف، مصرف داروها یا روش ‌های درمانی خاص، نوع عادات غذایی، نوع آب و هوا و استفاده از شوینده‌ های گوناگون دچار ریزش شده و از حجم، اندازه و ضخامت آن‌ ها کاسته شود. اثرات استفاده از رنگ موهای شیمیایی، مواد دکلره و ابزاری چون اتو مو که برای آراستن موها به کار گرفته می‌ شوند نیز سبب سوختن موها، شکنندگی آن‌ ها یا آسیب به ریشه و تارهای مو خواهد شد.

بسیاری از خانم ‌ها و آقایان برای ترمیم موهای آسیب دیده یا بازسازی و تقویت آن ‌ها به منظور کاهش میزان ریزش و تقویت ریشه ‌های ضعیف از محصولات مراقبتی مو و سرم‌ها شامپوهای حجم دهنده و پرپشت کننده بهره می ‌گیرند.

این شامپوها غالبا حاوی کراتین بوده و با ایجاد تاثیرات مثبت بر روی فولیکول‌ های مو، شرایط رشد و پرورش موها را بهبود می ‌بخشند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بهترین شامپو برای رشد سریع مو را به شما معرفی کرده و نکاتی را که رعایت آن‌ ها اثربخشی این مواد را افزایش می ‌دهد یادآور شویم.

شامپو افزایش دهنده رشد مو

سازوکار این نوع شامپوها به نحوی است که با فراهم کردن مواد مغزی پروتئینی و ویتامین ‌های ضروری برای مو، سلول‌ ها را تحریک می‌ کنند تا میزان رشد مو را افزایش دهند. ضمن اینکه این نوع شامپوها فاقد مواد مضر برای مو هستند و مکانیسم آن‌ ها به طور کامل و تخصصی در جهت افزایش میزان رشد موها تنظیم شده است.

بدیهی است که علاوه بر خانم‌ ها که اهمیت زیادی برای سلامت و زیبایی موهای خود قائل هستند، آقایان نیز تمایل دارند با استفاده از محصولات مراقبتی مختلف سلامتی را به موهای خود بازگردانده و رشد موهای خود را با استفاده از اثرات این شامپوها افزایش دهند.

فولیکول ‌های مو نقشی کلیدی در افزایش میزان رشد موها و پرحجم شدن آن‌ ها دارند. زمانی که به دلایل مختلف مانند نوسانات هورمونی، وراثت، آسیب ناشی از مواد شیمیایی و تاثیرات داروها تارهای مو ضعیف و شکننده می ‌شوند، این شامپوهای مخصوص بر روی ریشه موها تاثیر گذاشته و سبب رشد ساقه‌ هایی با تراکم و ضخامت بالا می‌ شوند که میزان رشد آن ‌ها زیاد است.

موها به طور طبیعی در هر ماه بین 2 تا 4 سانتی متر بلند می‌شوند و بین 2 تا 4 سال نیز بر روی سر باقی می ‌مانند. گرچه پس از ریزش تارهای مو، ساقه‌ های جدیدی جایگزین آن ‌ها می‌ شود، اما این ریزش پی‌درپی و ضعفی که در رشد موها وجود دارد آزاردهنده است. به همین جهت می ‌توان برای درمان کم جان بودن موها و افزایش مقدار رشد آن‌ ها از اثرات شامپوهای تقویتی و مراقبتی بهره گرفت.


پیشنهاد مقاله : معرفی بهترین شامپوهای ایرانی برای ریزش مو


با چه روش ‌هایی می ‌توان رشد موها را افزایش داد؟

روش های مختلفی برای رشد و تقویت موها وجود دارد که می توان از آن ها استفاده نمود:

استفاده از شامپوهای مناسب

محصولات مراقبتی مانند شامپوها، سرم‌ ها و ماسک‌ های موی تقویتی که توسط برندهای معتبر به تولید می‌ رسند، دارای مواد مغزی نظیر کراتین، روغن رزماری، کافئین، کینین و … در ساختار خود هستند که فرایند رشد و تقویت موها را سرعت می ‌بخشند.

استفاده از روغن‌ های گیاهی و طبیعی

از دیگر روش‌ های موثر برای افزایش رشد موها می ‌توان به استفاده از روغن‌ هایی چون روغن فندق، روغن نارگیل، روغن رزماری و روغن کنجد اشاره نمود. اثرگذاری این مواد مغزی وابسته به استمرار در استفاده از آن ‌ها است و پس از مصرف دوره ‌ای این مواد می ‌توانید تاثیر استثنایی آن ‌ها را مشاهده کنید.

استفاده از مکمل‌ ها و مواد غذایی مفید

بسیاری از مواد غذایی که استفاده روزانه از آن ‌ها توصیه می ‌شود مانند میوه‌ ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت‌ و دانه ‌های روغنی می‌ توانند در افزایش رشد موها اثر مثبت بگذارند. همچنین مولتی ویتامین‌ ها یا مکمل ‌های مختلف که در فرمولاسیون‌ آن‌ ها گروه ویتامین ‌های B، آهن، زینک و روی وجود دارد، نیز جزء بهترین مواد مغزی برای تسریع روند رشد موها محسوب می ‌شوند.

پرهیز از رژیم تغذیه ‌ای نامناسب

نوع خوراک و رژیم تغدیه‌ ای روزانه ‌ای که از آن استفاده می ‌کنید، بر روی سلامت موهایتان اعمال اثر می ‌کند. استفاده از مواد غذایی پر کالری، غذاهایی با مقدار بالای چربی ‌های اشباع، شیرین کننده‌ های غیر طبیعی و مشروبات الکلی همگی در کاهش رشد موها و افزایش میزان ریزش آن ‌ها نقش دارند.


پیشنهاد مقاله : بهترین شامپو ‌های حجم دهنده پرپشت کننده مو


ترک عادات مضر

مصرف دخانیات، استرس، عدم تحرک و استفاده از شوینده‌ هایی که فاقد مواد تقویتی مفید هستند، جزء عادات غلطی هستند که به منظور اخذ نتیجه مطلوب و افزایش رشد موها باید کنار گذاشته شوند.

خودداری از شست ‌و شوی مکرر موها

اگر بیش از حد به شست ‌و شوی موهای خود اقدام کنید، چربی ‌های لازم برای طراوت، شادابی و درخشندگی موها از بین می ‌روند و خشک شدن ریشه موها سبب ایجاد آسیب و کم شدن رشد تارهای مو خواهد شد. این توصیه خصوصا برای افرادی که جنس پوستشان خشک است، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین لازم است در شستن موها تعادل را رعایت کرده و از افراط بپرهیزید.

ماساژ دادن کف سر

به منظور بهبود ایجاد جریان خون بین سلول ‌های کف سر و افزایش میزان رشد مو می ‌توانید کف سر خود را در هنگام خواب، زیر دوش و یا به همراه روغن ‌های گیاهی و مواد غذایی مفید مانند تخم مرغ به مدت 10 تا 25 دقیقه ماساژ دهید.

کوتاه کردن دوره ‌ای موها

برای تقویت هرچه بیشتر موها و توزیع بهتر مواد مغزی بین آن‌ ها بهتر است در بازه‌ های زمانی دو تا سه ماهه 2 سانت از موهای خود را کوتاه کنید یا از حجم آن‌ ها بکاهید.

بهترین شامپو برای رشد سریع موی سر

در ادامه به معرفی شامپوهایی می ‌پردازیم که در صدر فهرست بهترین شامپوهای افزایش رشد مو قرار می ‌گیرند:

شامپو ضد ریزش مو سریتا

از بهترین شامپوهای ایرانی که تاثیر بسزایی در تسریع رشد موها دارد، شامپو ضد ریزش موی سریتا است. اصلی ‌ترین موادی که در ساختار این شامپو شرکت دارند کافئین، پروتئین موجود در جوانه گیاه گندم، ساوپالمیتو و عصاره‌ های گیاهی هستند که علاوه بر کنترل مقدار ریزش موها، به بازسازی دوباره ساقه‌ ها و تراکم تارهای آن کمک می ‌کند. این شامپو با حفظ رطوبت مو سبب افزایش شادابی آن‌ ها شده و در حجیم و پرپشت نشان دادن موها نقش دارد.

ویژگی ‌های شامپو سریتا

شامپو مو سریتا از ویژگی های زیادی برخوردار است که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • کنترل ریزش مو
  • افزایش مقاومت و استحکام تارهای مو
  • افزایش میزان گردش خون و کمک به تسریع روند رشد موها
  • بالا بردن حجم و تراکم موها
  • افزایش شادابی و درخشندگی‌ موها
  • دارای ویتامین‌ های نوع C و E به منظور بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده

شامپو ضد ریزش مو و تقویت کننده فولیکا

از دیگر برندهای تولید کننده مواد مراقبتی مو فولیکا است که فرمولاسیون شامپوهای ضد ریزش موی خود را با هدف افزایش سرعت رشد و تقویت موها طراحی کرده است.

این شامپوها با تاثیر مستقیم و مثبت بر روی فولیکول‌ های مو، آن‌ ها را برای رشد بهتر موها تقویت کرده و نشاط و شادابی هرچه بیشتر را به موهای شما برمی ‌گردانند. اگر به دنبال شامپویی هستید که ضمن کمک به قطع شدن ریزش مو به افزایش تراکم و ضخامت تارهای آن کمک کند، شامپو فولیکا بهترین گزینه برای شما محسوب می ‌شود.

وجود عصاره گیاه آرنیکا در کنار ویتامین ‌های تقویت کننده B6 و B7 سبب تقویت و بهبود شرایط پیاز مو شده و به فعال سازی و بازسازی سلول ‌ها برای افزایش رشد موها کمک خواهد کرد.

شامپو ضد ریزش مو و تقویت کننده فولیکا علاوه بر تاثیرات ظاهری، به سبب تسکین تارهای آسیب دیده و افزایش میزان جریان خون، افزایش سلامت موهای شما را تضمین می‌ کند و بهترین درمان برای موهای نازک، شکننده و ضعیف به شمار می‌ آید.

ویژگی ‌های شامپو فولیکا

شامپو مو فولیکا از ویژگی های زیادی برخوردار است که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • جریان خون را در مویرگ‌ های پوست سر افزایش می ‌‌دهد
  • از بهترین سازوکار برای کنترل میزان ریزش مو برخوردار است
  • به افزایش تراکم و حجم ساقه‌ های مو کمک می ‌کند
  • شوره و آسیب ‌های ناشی از سوختن و شکستگی موها را رفع می ‌کند
  • بازسازی تارهای ضعیف و کم جان مو را سرعت می ‌بخشد
  • تقویت پیاز مو را امکان پذیر می ‌کند
  • درخشندگی، شادابی و حالتی ایده ‌آل را برای موها به ارمغان می ‌آورد
  • هم برای خانم‌ ها و هم برای آقایان کاربرد دارد

شامپو تقویت کننده مو وچه مدل سیستین B6

از دیگر تقویت کننده‌ های منحصر به فرد مو می ‌توان به مدل سیستین B6 برند وچه اشاره نمود که دارای بهترین ساختار برای افزایش استحکام و مقاومت تارهای مو است. این نوع شامپوها با تاثیرات آنتی باکتریال و با وجود ویتامین‌ های مانند B5 و B6 و تقویت کننده‌ هایی چون کافئین، نقش موثری در تقویت فولیکول ‌های مو دارد. همچنین با افزایش میزان گردش خود در مویرگ‌ های سر زمینه را برای تحریک هر چه بیشتر سلول‌ ها و افزایش قدرت تارهای مو فراهم می ‌کند.

شامپو سیستین B6 وچه ریزش مو را به مقدار قابل توجهی کاهش داده و روند رشد و تقویت موها را سرعت می ‌بخشد. آبرسانی و حفظ رطوبت موها توسط این شامپو سبب می ‌شود که همواره از شادابی، طراوت و حالت زیبای موهای خود لذت ببرید.

این شامپوهای تقویت کننده علاوه بر پایداری فراوان در برابر اثرات مضر ناشی از تابش نور آفتاب، میزان چربی پوست سر را در محدوده استاندارد حفظ کرده و چربی‌ های اضافی را کاهش می ‌‌دهد. فرمولاسیون این شامپو سازگار با انواع پوست‌ های چرب و خشک است و هم برای خانم‌ ها و هم برای آقایان کاربرد دارد.

ویژگی ‌های شامپو سیستین B6 وچه

شامپو سیستین B6 وچه از ویژگی های زیادی برخوردار است که ما در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • سازگار با موهای معمولی و خشک
  • دارای ویتامین‌ های B5 و B6 به منظور تقویت تارهای مو
  • دارای تاثیرات استثنایی برای کنترل میزان ریزش مو
  • دارای اثرات آنتی باکتریال و ضد اسیدی
  • متشکل از فرمولاسیون منحصر به فرد برای تقویت و افزایش تراکم تارهای مو

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شامپوهایی وجود دارند که می تواند در رشد و تقویت موها اثرگذار باشد. برای تقویت موهای خود می توانید از شامپوهای معرفی شده در این مطلب استفاده نمایید و شاهد تاثیرات گسترده در موهایتان باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و همراهان دیگر به اشتراک بگذارید.