زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

هر آنچه که در مورد عطر باید بدانیم + روش انتخاب، تست و خرید عطر و معرفی بهترین عطرها

1
تیم تحریریه مو تن رو
5,456
7 دقیقه
هر آنچه که در مورد عطر باید بدانیم + روش انتخاب، تست و خرید عطر و معرفی بهترین عطرها

در این مقاله بطور کامل به همه سوالات راجع به عطر پرداخته شده و با یکبار مطالعه این مقاله، اطلاعات جامعی به دست خواهید آورد. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله جذاب را از دست ندهید.

عطر
تعدادی از عطرهای خوشبو و محبوب

عطر، ماده‌ای خوشبو که بیش‌تر وقت‌ها همراه ماست و این رایحه دلپذیر به گونه‌ای با زندگی روزمره ما عجین شده که خیلی اوقات فراموش می‌کنیم تا چه اندازه ضروری و مهم است. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که اگر عطرهای نامناسبی را انتخاب کنیم، تاثیر نامطلوبی را در بر خواهند داشت. مطمئنیم سوالات متعددی در ذهنتان وجود دارد به عنوان مثال، اینکه عطرها چه تفاوتی باهم دارند؟ چطورعطری متناسب با شخصیت خودمان پیدا کنیم؟ چکار کنیم تا ماندگاری بیشتری داشته باشد؟ در ادامه‌‌‌ی این مقاله، به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

اهمیت استفاده از عطرهای خوشبوکننده

استفاده از عطرها برای درمان، ایجاد احساسات خوب و بهبود روابط زناشویی مفید کاربرد دارد. حس بویایی بر روی بخش راست مغز بدن انسان که عواطف، حافظه و خلاقیت را کنترل می‌کند تاثیر مثبت دارد. امروزه از آروماتراپی روغن‌های معطر و رایحه آن برای درمان مشکلات فیزیکی و عاطفی و ایجاد تعادل هورمونی بدن استفاده می‌شود. نظریه‌ی آروماتراپی بیان می‌کند که استفاده از اسانس‌های اساسی به تقویت سیستم ایمنی بدن هنگام استنشاق کمک می‌کند. 

بوی‌های شیرین نیز بر خلق‌وخوی افراد تأثیر می‌گذارند و می‌توانند به عنوان یک نوع روان درمانی مورد استفاده قرار بگیرند. از این رو لازم است تا اطلاعات درست و کاملی راجع به عطرها و انواع آن داشته باشیم تا با انتخاب عطر مناسب تاثیر مطلوبی بر اطرافیان‌مان داشته باشیم.


پیشنهاد نویسنده: خرید عطرهای مردانه در 5 قدم


عطرها از چه موادی تهیه می شوند؟

عطرها معمولا از گل، گیاهان دارویی، میوه، چوب، ریشه‌ی گیاهان، رزین، گل صدف، برگ و ترشحات حیوانی تشکیل مو‌شوند. همچنین، از موادی مانند الکل، مواد پتروشیمی، ذغال سنگ و کوارتزهای زغال سنگ نیز استفاده می‌شود. بعضی از گیاهان مانند لیلی دره، روغن‌های طبیعی تولید نمی کنند. در واقع، تنها حدود دو هزار از دویست‌وپنجاه هزار گونه شناخته‌شده گیاهان گل‌دار دارای این اسانس هستند. بنابراین، مواد شیمیایی مصنوعی باید به کار برده شوند تا بوی مواد غیر روغنی ایجاد شود.

عطر
پروسه‌ی ساخت عطرهای مختاف

چرا عطری یکسان در افراد مختلف رایحه‌ ای متفاوت ایجاد می کند؟

اگر تا به حال از عطر شخص دیگری لذت برده‌اید و سپس از آن برای خودتان استفاده کرده و متوجه شدید که بوی متفاوتی ایجاد کرد، بدانید که شما تنها نیستید. یک مبنای علمی برای این رفتار عجیب عطر وجود دارد. در حالی که عطر معطر ممکن است همان اسانس‌‌‌ها را داشه باشد، شیمی بدن هر فردی می تواند به شدت بر روی چگونگی واکنش عطر بر بدن و پوست تاثیر بگذارد. هورمون‌ها نیز می‌توانند در مورد نحوه عملکرد عطر روی بدن به گونه‌ای متفاوت رفتار کنند. رژیم‌های غذایی نیز می‌توانند بر روی بوی عطر تاثیر بگذارند. بنابراین بوی یک عطر یکسان بر روی افراد مختلف متفاوت عمل می کند. به همین سبب، لازم است تا عطری را که همگونی بیشتری با شیمی بدن شما دارد را انتخاب کنید.


پیشنهاد نویسنده: معرفی 5 عطر اسپورت و یونیسکس


آشنایی با غلظت و ماندگاری عطرها قبل از خرید

انواع مختلفی از عطرها با غلظت‌های متفاوت وجود دارند که شناخت آنها به ما کمک می‌کند تا عطر مناسب و با غلظت لازم را انتخاب کنیم.

اکستریت یا پرفیوم

این نوع عطرها دارای بالاترین میزان غلظت هستند و حدود شش تا هشت ساعت ماندگاری دارند.

ادوپرفیوم

 ادوپرفیوم به طور کلی دارای غلظتی بین 15٪ تا 20٪ است.  به طور متوسط، ادوپرفیوم حدود چهار تا پنج ساعت ماندگاری دارد و معمولا ارزان‌تر از عطر خالص است.

ادو تویلت

ادو تویلت دارای غلظتی بین 5٪ تا 15٪ است. این نوع خوشبوکننده معمولا ارزان‌تر است و یکی از محبوب‌ترین انواع است. ماندگاری ادو تویلت به طور معمول برای سه تا چهار ساعت است.

ادوکلن

دارای غلظت بسیار پایین‌تری نسبت به انواع دیگر است.ادوکلن به طور کلی غلظتی بین 2 تا 4 درصد دارد و نسبت به سایر عطرها از غلظت بیشتری از الکل برخوردار است و از عطرهای دیگر ارزان‌تر است.

ایو فرایشه

شبیه به ادوکلن است که معمولا دو ساعت ماندگاری دارد. ایوفرایشه دارای غلظتی حتی کمتر از عطر و ادکلن است که عموما بین 1٪ تا 3٪ است.

انتخاب عطر
محصولات خوش‌بوکننده‌ی بدن

عمر مفید عطرها

معمولا تاریخ انقضای عطرها روی جلد آن‌ها نوشته شده و لازم است تا هنگام خرید به این موضوع دقت کنید. از عطرهایی با سال تولید جدیدتر استفاده کنید. اما نکته مهم‌تر اینکه استفاده از عطرهای منقضی شده می‌تواند عطر و بوی نامطبوع، سوزش پوستی یا در موارد شدید، واکنش آلرژیک ایجاد کند. از زمانی که عطری تولید می‌شود معمولا عمر مفیدی بین سه تا پنج سال دارد. عمر مفید نیز می‌‌تواند با توجه به کیفیت محصول تغییر کند. عطر فاسد ممکن است بویی مانند سرکه ایجاد کند یا غلظت و بوی اصلی ممکن است محو شود. رنگ عطر نیز ممکن است تغییر کند، گرچه بستگی به رنگ مایع اصلی، رنگ شیشه حاوی آن و نحوه ذخیره آن هم بستگی دارد.


پیشنهاد نویسنده: خرید عطر مردانه بلو شنل


چگونه عطر مناسب انتخاب و خرید کنیم؟

همانگونه که گفته شد، عطرها در چهار سطح با غلظت مختلف قرار می‌گیرند که قبل از انتخاب و خرید آن نیاز است تا با آنها آشنا شوید. با افزایش غلظت، قیمت نیز بیشتر می‌شود. به طور معمول، ادکلن یا عطرهای با غلظت بالا بوی قوی‌تیر دارند و مدت زمان ماندگاری آن‌ها بیش‌تر است. بعضی افراد احساس می‌کنند که قیمت بالاتر کیفیت بیشتری به همراه دارد. البته که همیشه این موضوع صحت ندارد اما معمولا عطرهای با قیمت بالاتر، ماندگاری بیشتری دارند. دقت کنید که بسته به نوع استفاده، از عطری با غلظت مناسب استفاده کنید. بطور مثال، در هنگام مصاحبه شغلی از ادو تویلت استفاده کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد که در برابر سایر افرادی که مراجعه کرده‌اند، پیروز شوید . جهت خرید عطرهای اورجینال از تمام برندهای معتبر دنیا بر روی لینک روبرو کلیک نمایید: خرید عطر


پیشنهاد نویسنده: 17 رایحه محبوب از دید سلبریتی ها


تست، قبل از خرید عطر

پوست ما کد منحصر به فردی از هورمون‌ها و فرومون‌هایی دارد که بسته به شیمی بدن ما، می‌توانند بوی عطر را تغییر دهند. به همین علت است که شما ممکن است یک نوع عطر را بر روی دو فرد به دو صورت مختلف استشمام کنید. بهتر است قبل از خرید عطر، مقدار کمی از عطر را بر روی مچ دست خود اسپری کنید، چند لحظه منتظر بمانید و سپس بوی پوست راتست کنید. در نهایت، در صورت رضایت اقدام به خرید عطر مناسب خود کنید.

بهترین عطر های جهان
بسته‌بندی عطرهای محبوب دنیا

معرفی ده عطر برتر در جهان

حالا که با انواع مختلف عطرها آشنا شدید، به معرفی ده عطر برتر و پرطرفدار سال  می‌پردازیم :

  • جورجو آرمانی
  • آتزارو
  • بربری
  • بولگاری
  • شانل
  • کلوین کلاین
  • اسکادا
  • استی لادر
  • هوگو باس
  • پلیس

جمع بندی

باتوجه به اهمیت استفاده از این ماده خوش‌بو در زندگی روزمره، در این مقاله به بررسی کاملی در این مورد پرداختیم. همچنین، به معرفی انواع عطر، غلظت و روش درست و اصولی در انتخاب و خرید عطر پرداختیم. امیدواریم با خواندن این مقاله آموزشی و با رعایت نکات گفته شده، با اطمینان به انتخاب این رایحه‌های دل‌انگیز بپردازید.


پیشنهاد نویسنده : معرفی بهترین عطرهای زنانه