زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اشتراک‌گذاری لوازم‌آرایش با دوستان = اشتراک‌گذاری عفونت و باکتری

تیم تحریریه مو تن رو
556
6 دقیقه
اشتراک‌گذاری لوازم‌آرایش با دوستان = اشتراک‌گذاری عفونت و باکتری

چه احساسی دارید از اینکه دوستانتان پنکک شمارا می‌گیرند و با پد پنکک شما به‌صورت خود می‌زنند؟ و همچنین احساس شما از اینکه یک شخصی رژ لب، ریمل، سایه چشم و یا خط چشم و… شمارا امتحان می‌کند چیست؟

شما می‌توانید رازها، رؤیاها و آرزوهای خود را با دوستانتان در میان و به اشتراک بگذارید. اما متخصصین پوست هشدار جدی در رابطه با استفاده مشترک از لوازم‌آرایش با دوستانتان می‌دهند! بگذارید حقیقتی را به شما بگوییم: خانم‌ها با به اشتراک‌گذاری و استفاده مشترک از لوازم‌آرایش یکدیگر به‌ظاهر زیبا می‌شوند اما در اصل‌دارند تجارت میکرب می‌کنند!

توصیه مهم: حتی اگر یک‌مرتبه دوستی از لوازم‌ آرایش شما استفاده کرد باقیمانده آن را دور بریزید. مطمئن باشید دور ریختن لوازم‌آرایش استفاده‌شده توسط شخص غریبه به‌مراتب امن‌تر و به‌صرفه‌تر از نگه‌داری آن است.

باکتری‌ها و ویروس‌ها تهدیدکننده زندگی هستند

با استفاده از براش‌های آرایشی فرد دیگر، به‌راحتی باکتری‌ها از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می‌کنند.به همین دلیل هرگز نباید از لوازم‌آرایش مخصوصاً محصولات آرایشی لب و چشم به‌صورت مشترک استفاده کنید. چون این دسته از محصولات در تماس مستقیم با مناطق آلوده به باکتری آن فرد هستند. چشم و لب دو ناحیه مرطوب در صورت هستند و میکرب‌ها نیز در مناطق مرطوب فعالیت و رشد خوبی دارند. حتماً دیده‌اید که در فروشگاه‌های لوازم‌ آرایش از محصولاتی به‌عنوان تستر لوازم‌آرایش استفاده می‌شود. استفاده از تسترهای آرایشی هم فقط بر روی دست مجاز است. با این کار محصولات آرایشی اصلی که به مشتری فروخته می‌شود سالم و از آلودگی محفوظ می‌‌ماند.

دور انداختن لوازم‌آرایش قدیمی

توجه به تاریخ‌مصرف و انقضای محصولات آرایشی هم به‌اندازه مواد غذایی اهمیت دارد. دور نینداختن و استفاده از لوازم‌آرایشی قدیمی که تاریخ‌مصرفشان گذشته بسیار خطرناک است. البته دور انداختن محصولات آرایشی و بهداشتی فقط محدود به تاریخ انقضایشان نیست. بلکه باید شرایط ظاهری و کیفیت آن‌ها را نیز در نظر گرفت. به این معنی که ممکن است محصولی هنوز تا انقضایش فرصت دارد اما به لحاظ کیفیت بافت محصول و رایحه دچار تغییراتی شده است. در این شرایط بازهم توصیه می‌شود محصول را دور بی اندازید. البته این دور انداختن فقط به تاریخ انقضا و تغییر کیفیت محصول محدود نمی‌شود، بلکه در صورتی هم که کسی از لوازم‌آرایش شما استفاده کرد، ریسک استفاده از آن محصول را از سر دور کنید و محصول را حتماً دور بی اندازید.

نکته: محصولات آرایشی که به‌صورت مایع هستند نسبت به محصولات پودری بیشتر در معرض آلودگی و رشد باکتری‌ها هستند.
محصولاتی مانند: ریمل مژه برای چشم‌ها، ریمل ابرو برای زیباتر کردن ابروها و خط چشم مایع، رژلب مایع، برق لب و بالم لب . این محصولات به دلیل اینکه در تماس نزدیک با چشم و دهان هستند، حساسیت بیشتری دارند و احتمال ابتلا به عفونت بالاست.

از راه‌های جلوگیری و کاهش باکتری‌های موجود در لوازم‌آرایش تمیز کردن و تمیز نگه‌داشتن ابزارهای آرایشی برای جلوگیری از عفونت‌ها و آسیب‌های پوستی است. پس با این گفته‌ها به‌شدت به خانم‌ها توصیه می‌شود که از به اشتراک‌گذاری و استفاده مشترک از ابزار و لوازم‌آرایشی پرهیز کنند. چراکه با این کار در اصل ویروس‌ها را به اشتراک می‌گذارند. حتی اگر خودشان هم ناقل نباشند، با در اختیار قرار دادن لوازم‌آرایششان به دوستانی که ممکن است ناقل ویروس‌هایی مانند هرپس(تب‌خال) باشند، احتمال ابتلا به زخم‌های سرد و درماتیت برایشان وجود دارد. خانم‌های عزیز با تمیز نگه‌داشتن و استفاده انحصاری ابزار و لوازم‌آرایشی مراقب سلامتی خود باشید. برای اطلاعات بیشتر شمارا با بهداشت لوازم‌آرایش آشنا می‌کنیم.


پیشنهاد نویسنده: روش تشخیص فاسد بودن انواع لوازم آرایش


بهداشت لوازم‌آرایشی

ابتدا در هنگام خرید لوازم آرایش باید دقت کنید و محصولات معتبر و باکیفیت تهیه نمایید. با رعایت بهداشت در نگه‌داری و استفاده از لوازم‌آرایشی می‌توانید از مسائل نا خوش‌آیندی همچون رشد باکتری‌ها و بروز عفونت‌ها جلوگیری کنید. خانم‌های زیادی هرروز بر اساس برنامه روزانه خود برای رفتن به بیرون و سرکار از لوازم‌ و ابزار آرایشی همیشگی خود استفاده می‌کنند. اما بی‌خبر از اینکه دارند خود را در معرض خطر عفونت قرار می‌دهند. برای تست بهداشت لوازم‌آرایشی در گام اول به شرایط نگه‌داری لوازم و ابزارهای آرایشی خود دقت کنید.

  • مطمئن شوید که هرروز بعد از استفاده از لوازم‌آرایشی خود درب آن‌ها را به خوبی می‌بندید. رعایت این کار لوازم‌‌آرایش شمارا برای مدت‌زمان بیشتری سالم نگه‌می‌دارد.
  • مطمئن شوید که لوازم‌آرایش شما در دمای مناسبی قرار دارند. به‌طورمعمول لوازم‌آرایشی و بهداشتی حاوی مواد نگه‌دارنده‌ای هستند که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کنند. اما نگه‌داری در شرایط دمایی نادرست به رشد باکتری‌ها کمک می‌کند. بهترین دما برای نگهداری محصولات آرایشی، دمای اتاق است. چراکه اگر درجایی گرم و یا در معرض تابش خورشید قرار دهید شرایط خوبی برای رشد و فعالیت باکتری‌ها فراهم کرده‌اید. دمای بالاتر از ۸۵ درجه فارنهایت(۲۹ درجه سانتی‌گراد) برای نگه‌داری لوازم‌آرایش خطرناک است.

توجه: هرگز نباید در لوازم‌آرایشی آب اضافه کنید. با این کار تأثیرات مواد نگه‌دارنده ترکیبات لوازم‌آرایش را از بین می‌برید و شرایطی را برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کنید. همچنین آغشته کردن لوازم‌آرایشی به بزاق دهان که خطرات بیشتری دارد.این کار ممکن است باکتری‌ها را از دهان جایی که بی‌ضرر هستند به چشم که بسیار حساس است منتقل کند. و زمینه‌ای برای بروز عفونت در چشم شود.

انتقال بیماری‌ها از طریق لوازم‌آرایش

اگرچه آرایش کردن به‌صورت دسته‌جمعی می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، اما در پس این کار سرگرم‌کننده خطری کمین کرده است. خطر ابتلا به عفونت! انتقال باکتری‌ها فقط از طریق افراد به یکدیگر نیست، بلکه با تست کردن تستر اقلام آرایشی در فروشگاه‌ها و یا همچنین با مراجعه به آرایشگاه و استفاده از ابزار و لوازم‌آرایشی که در آنجا به‌صورت مشترک استفاده می‌شود. یک بی‌احتیاطی کوچک می‌تواند خانمی را راهی مطب پزشک کند.

  • بیماری چشم صورتی و یا التهاب ملتحمه: بیماری که در اثر استفاده مشترک از محصولات آرایشی چشمی به وجود می‌آید. بهبودی این بیماری شایع تا ۲ هفته طول می‌کشد و با عوارضی همچون قرمز و متورم شدن پلک و سوزش و خارش و ترشح اشک همراه است. بیماری چشم صورتی مسری است و با مراجعه به پزشک باید از  قطره چشمی استفاده کنید.در طول دوره درمان از لوازم‌آرایش استفاده نکنید.
  • هرپس یا همان تب‌خال بیماری است که در اثر استفاده از رژلب آلوده و مشترک به وجود می‌آید. هنگامی‌که رژلبی را با دوستتان مبادله می‌کنید در اصل‌دارید نوعی ویروس به نام هرپس را به یکدیگر می‌دهید.

توصیه: هنگامی‌که قصد رفتن به آرایشگاه رادارید، ابزارهای آرایشی شخصی خود را به همراه ببرید و از آرایشگر بخواهید از وسایل خودتان برای آرایشتان استفاده کند. برای تهیه لوازم آرایش مرغوب و باکیفیت هم می‌توانید به فروشگاه آرایشی اینترنتی مو تن رو سری بزنید و لوازم مورد نیاز خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.