زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ماسک طبیعی ضدجوش با زنجبیل و عسل

تیم تحریریه مو تن رو
5,897
6 دقیقه
ماسک طبیعی ضدجوش با زنجبیل و عسل

صورت شما آینه تمام نمای زیبایی شماست. شما با نگهداری درست از صورت خود می‌توانید یکی از بی‌همتا‌ترین موهبت خداوند را برای زیباییتان حفظ کنید و از زیبایی صورتتان لذت ببرید. جوش زدن مشکلی است که تقریبا همه با آن دست به گریباناند. برای از بین بردن جوش‌های صورت هرکس تجربه و راهی را پیشنهاد می‌کند. از این رو شاید راه‌های بسیار زیادی برای از بیین بردن جوش‌های صورت به شما معرفی شود که یکی از آن ها ماسک طبیعی ضد جوش با زنجبیل و عسل باشد.

اما برخی راه ها هستند که نسبت به بقیه ارجحیت دارند. پرداختن به آن‌ها می‌تواند برای شما یک روش قطعی و بی چون و چرا را پدید آورد. این راه‌ها اغلب به واسطه درخواست راهنمایی از متخصصین به شما ارائه می شود و با دانستن آنها می توانید علاوه بر رفع مشکل، پوست خود را با انواع ویتامین ها تغذیه کنید.


پیشنهاد نویسنده: طرز تهیه ماسک صورت عسل برای انواع پوست


اما برای جوش صورت چه راه حلی از سوی متخصصین ارائه می‌شود؟ آقای لوریمر کوک تپه متخصص گریم و زیبایی، هر چند وقت یکبار یک ماسک طبیعی صورت ضد جوش را پیشنهاد می‌کند و طرفداران و مصرف کنندگان عسل، این ماسک‌ها را می‌سازند و استفاده می‌کنند و کاملا به حل مشکلات پوستی خود دست می‌یابند.  هر کدام ازاین ماسک‌ها برای یکی از مشکلات پوستی  و با توجه به شرایط خاص تهیه و توصیه شده است. در ادامه همراه ما باشید.

جوش چیست و چرا به وجود می‌آید؟

همان طور که گفتیم، برای رفع جوش‌های صورت راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما می‌توانید بدون اینکه پوست صورتتان آسیب ببیند، جوش‌ها را از روی صورتتان محو کنید. جوش یا آکنه، یک عارضه پوستی است که از تجمع چربی بر روی پوست شما پدید می آید. آکنه یا جوش غرور جوانی، یکی از شایع‌ترین معضلات پوستی است که اساس ایجاد آن، اختلال در شدت چربی ترشح شده از غدد چربی پوست است. این اختلال به خاطر نوع تغذیه، اختلال‌های هورمونی و استرس محیطی پدید می آید. البته با از بین بردن این مشکلات و معضلات، راه به وجود آمدن انواع جوش هم تا حد زیادی از بین می‌رود.


پیشنهاد نویسنده: دلیل جوش زدن و 7 راه برای درمان آن


ماسک طبیعی ضد جوش صورت

یک محصول خوب آرایشی در کنار ماسک طبیعی ضد جوش

برخی مواد ترکیبی که برندی مانند ایوروشه تولید می‌کنند، می‌توانند چربی اضافی پوست را از بین ببرند. یکی از شوینده‌های صورت ضد جوش محلول پاک کننده ایوروشه که مناسب پوست چرب است، بسیار کمک می‌کند که پوست شما شاداب و سرحال بماند و دیگر جوش‌های به صورت شما حمله نکنند.

اما اگر بخواهید در کنار لوسیون‌های ترکیبی و صنعتی، یک راه حل طبیعی را نیز تجربه کنید، ما باز هم در کنار شما هستیم. اتفاقا معتقدیم راه حل‌های طبیعی و صنعتی در کنار هم می‌تواند کاملا جوابگوی نیاز شما باشد و بهترین جواب شما را با استفاده هم زمان از دو راه حل بدست آورد.

طرز تهیه ماسک طبیعی ضد جوش با زنجبیل، دارچین و عسل

اگر به دنبال خرید ماسک صورت هستید می‌توانید ماسک‌های خانگی را امتحان کنید. ماسک صورت ضد جوش زنجبیل، دارچین و عسل یکی از بهترین ماسک هایی است که بی صبرانه منتظرید تا با استفاه از ترکیباتی که در پایین آورده شده است، آن را امتحان کنید و صورتی زیبا و عاری از هرگونه جوش به خود هدیه دهید.  مواد لازم برای ساخت این ماسک طبیعی ضد جوش عبارت اند از:

  • پودر زنجبیل یک قاشق مربا خوری
  • پودر دارچین یک قاشق مربا خوری
  • عسل یک قاشق مربا خوری

ماسک طبیعی ضد جوش

قبل از این که از ماسک زنجبیل و عسل استفاده کنید ابتدا چند قالب یخ را در کیسه فریزر بگذارید و بعد با آنها صورت خود را ماساژ دهید. این کار تا آنجا ادامه دهید که یخ‌ها آب شود. بعد مواد یاد شده را باهم خوب مخلوط کنید و آخر شب و قبل از خواب به صورت خود بمالید. اندکی صبر کنید تا مواد روی صورت شما مقداری خشک شود، حالا لازم است که نه حرف بزنید و نه بخندید و یا اخم کنید. باید چراغ‌ها خاموش کنید و بخوابید.

این ماسک را فردا صبح باید از صورت خود بشویید. وقتی ماسک طبیعی ضد جوش زنجبیل و عسل را روی صورت خود می‌مالید باید توجه داشته باشید که حتما به استراحت بپردزید. مهم این است که حتما با این ماسک حدود ۸ ساعت را در آرامش سپری کنید. در هنگام خواب یک  پارچه تمیز بر روی بالش و تشک خواب خود پهن کنید تا مواد ماسک به آنها مالیده نشود. فردا صبح اول ماسک را با آب فراوان بشویید. دمای آب مصرفی شما باید ولرم رو به خنک باشد.

این ماسک طبیعی ضد جوش را ۲ بار در هفته و به مدت یک ماه، در کنار لوسیون ایوروشه استفاده کنید تا صورت شما از انواع جوش سر سفید و ملتهب پاک شود. به یاد داشته باشید که این ماسک طبیعی، برای جوش های سر سیاه نیست.


پیشنهاد نویسنده: ماسک صورت و هر آنچه باید درباره ی آن بدانید


خواص ماسک طبیعی ضد جوش

ماسک طبیعی زنجبیل، دارچین و عسل خواص ویژه‌ای برای پوست شما دارد که به توصیف آن ها می پردازیم.

  1. دارچین و عسل به شدت توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارند. هر دو توانایی آنتی بیوتیکی بسیار بالایی دارند از این رو استفاده از این دو ماده می‌تواند التهابی جوش‌های شما را کاملا کنترل کنند.
  2. زنجبیل یک آنتی اکسیدان بسیار قدرتمند است و پوست شما را سفت و نفوذ ناپذیر می‌کند. زنجبیل به عنوان یک ماده غنی و سرشار از ویتامین های مفید برای پوست می باشد. ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن از این دسته اند.
  3. لایه برداری: استفاده از عسل طبیعی می تواند پوست را کاملا پاکسازی کند و همین طور مانند یک اسکراب صورت خوب، لایه مرده پوست شما را از روی آن بردارد این کار سبب می‌شود تمام ضایعات پوستی که بر روی پوست شما از قدیم مانده‌اند نیز پاکسازی شود.

با استفاده از این ماسک بسیار مغذی و در عین حال لایه بردار به راحتی می‌توانید صورت خود را غنی سازی کنید و از داشتن پوستی شاداب و زیبا لذت ببرید. علاوه بر این اگر شما قصد خرید محصولات مراقبت پوست را دارید می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از بهترین فروشگاه اینترنتی آرایشی بهداشتی تهیه کنید.