زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

معرفی بهترین آبرسان‌های مو

wordcamp
1,195
29 دقیقه
معرفی بهترین آبرسان‌های مو

در این مقاله همانطور که از موضوعش نیز مشخص است باید از آبرسان‌ها صحبت کنیم. اما اجازه دهید بیش از هرچیز توضیح دهیم که در حالت کلی آبرسان چیست و قرار است چه وظایفی را برعهده داشته باشد؟ چه کمکی به وضعیت موهای ما می‌کند و  بود و نبود آن چه اهمیتی برای ما دارد؟ امروزه  فرآورده‌های پوست و مو در صنعت محصولات آرایشی بهداشتی از جمله پرمصرف‌ترین‌ها محسوب می‌شوند. موادی که دیگر نمی‌توان بدون آنها زندگی کرد. شاید در گذشته آلودگی هوا و میزان بالای مواد ارگانیک به قدری بود که نیازی به این همه نرم کننده، آبرسان، مرطوب کننده، ماسک مو و غیره احساس نمی‌شد. اما متاسفانه در حال حاضر فاکتورهای زیادی وجود دارند که ما را مجبور می‌کنند تا از این محصولات بدون هیچ درنگی استفاده کنیم.

آبرسان مو و هرآنچه که باید بدانید

بهترین آبرسان طبیعی مو که قرار است در روتین موهای ما قرار بگیرد باید ویژگی‌های خاصی نیز داشته باشد. تغذیه موها، ایجاد لطافط، نرمی، زیبایی و همینطور شاداب وسر زنده نگهداشتن موها، از وظایف یک آبرسان مناسب است. تمام موها با هر تایپ یا نوعی که باشند اعم از خشک، چرب و معمولی، همگی به یک آبرسان خوب نیاز خواهند داشت تا همیشه رطوبت خود را حفظ کنند. البته این موضوع اصلا موضوع ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست.

برای مثال افرادی که موهای فر دارند یه سختی می‌توانند رطوبت آنها را حفظ کنند. همچنین تخلخل موها یکی از فاکتورهایی است که موجب کاهش رطوبت مو می‌شود اما فاکتورهای دیگری نیز مانند آلودگی محیطی، شستشوی بیش از اندازه، استفاده از اتو مو و سشوار، روش‌های غلط نگهداری از موها و غیره همگی در این فقدان رطوبت موثر هستند. با این حال به واسطه تعدد محصولات مانند بهترین ماسک آبرسان مو موجود در بازار، شما می‌توانید بازهم از موهای خود خود بخوبی نگهداری کرده و سلامتی آنها را حفظ کنید. ما در ادامه قصد داریم تا بهترین آبرسان‌های مو را به شما معرفی کنیم.

علل خشک شدن موهای خود را می‌دانید؟

در ادامه به اختصار فاکتورهایی که سبب خشک شدن موها می‌شوند را شرح خواهیم داد. بدون شک شما هم با این جمله آشنا هستید که “پیشگیری کردن بهتر از درمان است.” نکته مهمی که باید به آن پرداخته شود این است که اولین قدم برای حفظ سلامت موها و داشتن موهایی سالم این است که علت خشکی آنها را کشف کنید. اگر موهای شما خشک است یا اگر خیلی زود رطوبت خود را از دست می‌دهند باید به دنبال علل آن باشید. بدون شک خشک شدن موها می‌تواند علت‌های متعددی داشته باشد.

  • اولین و از مهمترین علل خشکی موها،  فر بودن آن‌ها است. حالت فر در موها باعث می شود که روغن‌های طبیعی و چربی ترشح شده توسط پوست سر، به آسانی بر روی ساقه‌های مو قرار نگیرد. به عبارتی موهایی که صاف هستند رطوبت بالاتری نسبت به موهای فر دارند. افراد با موهای مجعد و فر ریشه‌هایی مرطوب اما ساقه‌هایی تا انتهای مو، خشک دارند. نکته اصلی این است که اگر عادت دارید برای خشک کردن موهای خود از سشوار استفاده کنید، حتما متوجه شده‌اید که موها بعد از آن خیلی سریع‌تر چرب خواهند شد.
  • دلیل دیگری که از فاکتورهای مهم برای برای خشک شدن موها به حساب می‌آید شستن آنها با آب داغ است. بدون شک شما هم در طول روزهای سرد پاییز و زمستان تمایل دارید تا دوش آب گرم بگیرید. اما متوجه نیستید که پوست سر شما به شدت خشک شده و آسیب زیادی می‌بینند. شستشوی مو با شامپو و آب خیلی گرم یا داغ سبب می‌شود تا کوتیکول‌های موی شما باز شوند و وقتی این اتفاق پیش می‌آید رطوبتی که در پوست شما ذخیره شده خارج و از بین خواهد رفت. حالا در ادامه اگر شما این رطوبت از دست رفته را با یک آبرسان خوب جبران نکنید، متاسفانه با موهایی آسیب دیده، شکننده و خشک رو به رو خواهید شد.
  • فاکتور بعدی که سبب خشکی بیش از حد موها می‌شود تخلخل آنها است. تخلخل یعنی توانمندی موها در جذب رطوبت و حفظ آن‌ و همینطور مایعاتی که در کوتیکول حضور دارند. با در نظر گرفتن تخلخل موهای شما، رطوبت به راحتی می‌تواند روی مو قرار بگیرد یا جذب آن شود. موهای سالم  کوتیکول‌هایی دارد که برای جذب کردن رطوبت به راحتی باز می‌شوند و رطوبت را به سرعت جذب خود می‌کنند. اما متاسفانه کوتیکول موهای آسیب دیده قابلیت باز شدن را ندارد. یا اگر هم باز شود، توانایی جذب رطوبت و حفظ آن را نخواهند داشت. به همین دلیل است که ایجاد مشکل در کوتیکول مو و عدم جذب رطوبت یا حفظ آن به واسطه کوتیکول‌ها، از دیگر عوامل خشک شدن مو به حساب می‌آید.

آبرسان‌ها‌ و دلیل حضورشان

حالا که علت خشک شدن موها را برای شما توضیح دادیم بدون شک این سوال در ذهن شما به وجود آمده است که چطور می‌توان رطوبت موها را حفظ کرد یا به عبارتی آبرسانی آنها را انجام داد؟ دقیقا همین سوال سبب شده است که آبرسان‌ها جای خود را در میان محصولات بهداشتی و آرایشی مو باز کنند. آبرسان مو دقیقا همان نقشی را دارد که آبرسان پوست آن را ایفا می‌کند. بی‌آبی و تشنگی مو را برطرف کرده و رطوبت آن را جبران می‌کند.

ضمن اینکه مانعی بزرگ برای خشک شدن موها به حساب می‌آید. در این بین بهترین آبرسان طبیعی مو این توانایی را دارد که موهای شما را همیشه شاداب و سرزنده نگه دارد. آبرسان‌ها در حالت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. اسپری مو، روغن‌های مو، سرم مو، ماسک مو و مرطوب کننده‌هایی که هیچگاه شما را از رطوبت رسانی موهایتان ناامید نخواهند کرد. البته این آبرسان‌ها می‌توانند وظایف مختلفی را برعهده بگیرند و قابلیت‌های ویژه‌ای داشته باشند. اما مهمترین عملکرد آنها باید حفظ سلامتی و شادابی مو و مرطوب نگه داشتن دائمی موهای شما باشد.

عناصر تشکیل دهنده یک آبرسان خوب

در حالت کلی یک آبرسان خوب و کاربردی مانند بهترین آبرسان برای موهای دکلره شده از دو قسمت اصلی تشکیل شده است. قسمت اول از این ترکیب حاوی آبرسان است که از مواد جذب کننده تشکیل شده. به عبارتی آبرسان وظیفه جذب رطوبت برای موهای شما را دارد و حاوی گلیسیرین، هیالورونیک اسید و پانتنول است. این قسمت در آبرسان‌ها وظیفه دارد تا به عمق هر کوتیکول از موی شما نفوذ کند. قسمت دوم ترکیب بهترین آبرسان ماده روغنی و غیر قابل نفوذی مانند روغن جوجوبا یا روغن کرچک است که هم در حفظ کردن رطوبت موهای شما و هم در نرم کردن کوتیکول‌های مو نقشی اولیه و اساسی دارد.

بهترین آبرسان طبیعی مو برای انواع مختلف آن

در این قسمت قصد داریم تا بهترین آبرسان طبیعی مو برای موهای دکلره شده خشک و چرب را به شما ارائه کنیم دقت کنید که تمام مواد استفاده شده در این آبرسان ها همگی طبیعی و کاملاً سالم هستند. اما راز آبرسانی کردن موها با این مواد مداومت در استفاده همیشگی از آن‌ها است.

موهای آسیب دیده، وز و خشک

اولین دسته از موها که نیاز اورژانسی به بهترین آبرسان طبیعی مو دارند، موهای خشک هستند. برای آبرسانی کردن این موها باید از مواد زیر استفاده کنید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یکی از طبیعی‌ترین این محصولات است که دوستی با پوست و موهای ما را ابتدای خلقت خود آغاز کرده است. یکی از قویترین و بی‌نظیرترین آبرسان‌های خانگی که خواص بی‌شماری دارد. این گیاه برگ سبز مقوی، حاوی مواد زیادی مانند ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که موهای شما را بدون هیچ بحث و گفتگوی خاصی آبرسانی و تغذیه می‌کنند. همچنین آلودگی پوست و سلول‌های مرده پوست را نیز از بین خواهد برد. برای آبرسانی کردن موهایتان توسط این گیاه چند روش مختلف وجود دارد.

  • برای مثال شما می‌توانید ۵ قاشق از ژل میانی برگ‌های این گیاه را با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و بر روی موهای خود استفاده کنید. سپس بعد از ۳۰ دقیقه موها را با آب سرد شستشو دهید.
  • در روشی دیگر ۴ قاشق از ژله گیاه آلوئه‌ورا را می‌توانید با قاشق غذاخوری ماست و 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کرده و موهای خود را به آن آغشته کنید. البته ژل آلوئه‌ورا با روغن کرچک، پودر ریحان و پودر شنبلیله نیز یک ترکیب جادویی و بهترین ماسک آبرسان مو محسوب می‌شود. این ترکیب یک راهکار موثر و کاربردی برای آبرسانی کردن موهای خشک و آسیب دیده شما خواهد بود. این خمیر حاصل شده را می‌توانید به موها آغشته کرده و صبح روز بعد موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دهید.

روغن کنجد

  • پژوهشگران تغذیه و سلامتی تاکید بسیار زیادی بر مصرف روغن کنجد در رژیم روزانه ما دارند. اما بد نیست بدانید که این روغن یک آبرسان طبیعی برای موها نیز محسوب می‌شود. روغن کنجد روغنی غنی و مغذی بوده و سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ها است که افزایش گردش خون در پوست سر شما را افزایش داده و  موها را نیز تقویت می‌کند.
  • برای استفاده از این روغن که بهترین آبرسان طبیعی مو نیز محسوب می‌شود کافیست یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری روغن کنجد مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصله را به موهای خود آغشته کرده و سپس موها را در یک حوله گرم بپیچید. بعد از ۳۰ دقیقه هم موها را با شامپوی مناسب موی خود شستشو دهید.

سس مایونز

بدون شک همه ما می‌دانیم که سس مایونز یک سس‌ لذیذ و پرطرفدار است. اما واقعیت این است که این سس غیر مفید و مقصر در بیماری‌های قلبی و عروقی انسان محسوب می‌شود. البته برخی از شرکت‌ها در حال حاضر نوع رژیمی و کم چرب آن را روانه بازار کرده‌اند. اما ما در این قسمت قصد نداریم در مورد ترکیب این سس با سالاد یا غذاها صحبت کنیم. بلکه می‌خواهیم این سس جذاب و پرطرفدار را به عنوان بهترین ماسک آبرسان مو به شما معرفی کنیم.

سس مایونز کمک می کند تا موهای آسیب دیده و خشک شما درمان شوند. این سس حاوی پروتئین زیادی بوده که درخشندگی، آبرسانی و سلامت موهای شما را تضمین می‌کند. ضمن اینکه چربی فراوان آن به عنوان یک نرم کننده طبیعی، موهای شما را درخشان و نرم خواهد کرد.

  • برای استفاده از سس مایونز به عنوان آبرسان مو کافی است که موهای خود را به نصف فنجان از این سس آغشته کرده و موها را به آرامی ماساژ دهید. بعد از آن با استفاده از یک کلاه موها را پوشانده و با گذشت ۳۰ دقیقه آنها را با آب ولرم شستشو دهید.
  • روش دیگری نیز برای استفاده از سس مایونز وجود دارد. در این روش شما به تخم مرغ، روغن بادام و سس مایونز احتیاج دارید. یک چهارم فنجان از سس مایونز را با 2 عدد تخم مرغ و یک سوم فنجان روغن بادام ترکیب کنید. این ترکیب حاصل شده را روی موهای خود قرار داده و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه موها را با سرکه‌ای که با آب رقیق شده است به آرامی بشویید.

روغن کندش

یکی از معروف‌ترین و بهترین روغن‌های موثر در زیبایی پوست و مو روغن کندش نام دارد. این روغن ماده‌ای مفید در حفظ طراوت و شادابی موها محسوب می‌شود. همچنین کمک می‌کند تا موهای شما رشد مجددی را تجربه کنند. البته بیشتر افراد نمی‌دانند که این روغن یک آبرسان قوی برای موهای وز، خشک و آسیب دیده محسوب می‌شود که از ریزش آنها نیز جلوگیری خواهد کرد. روغن کندش برای احیا، ترمیم و آبرسانی کردن بافت موهای خشک و آسیب دیده شما بی‌نظیر است.

  • برای آبرسانی کردن موها با این روغن کافی است که آن را گرم کرده و بر روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. بعد از گذشت 30 دقیقه که این روغن بر روی پوست سر و موهای شما باقی ماند، موها را با شامپوی مناسب موهای خود به آرامی شستشو دهید.

شیر نجوشیده

شیر نجوشیده از جمله موادی است که به راحتی می‌تواند موهای شما را آبرسانی کند. این ماده در آبرسانی کردن و رفع خشکی موهای شما نقش بسیار موثری دارد. اگر تصمیم گرفتید که از شیر نجوشیده به عنوان بهترین ماسک آبرسان مو استفاده کنید توصیه می‌کنیم که ابتدا آن را درون یک ظرف ریخته و سپس با استفاده از یک تکه پنبه آن را به موی سر و پوست سر خود بزنید. سپس بعد از گذشت یک ساعت، موها را به آرامی با آب ولرم شستشو دهید.

کدو حلوایی

کدو حلوایی سرشار از ویتامین‌های نارنجی رنگ و جذابی است که آبرسانی و رطوبت دهی به موهای شما را به شکل کاملاً طبیعی انجام میدهند.

  • اگر تصمیم گرفتید از کدو حلوایی به عنوان بهترین ماسک آبرسان مو استفاده کنید، بهتر است آن را در ابتدای کار به چهار قسمت تقسیم کنید. سپس برش‌های کدو حلوایی را در آب جوش به مدت زمان ۲۰ دقیقه بجوشانید. بعد از جوشانده شدن، آنها را له کرده و خمیر کنید. در ادامه به آن‌ها کمی ماست اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط کنید. این ماسک خانگی مو را به موهای خود آغشته کرده و ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بر روی موها باقی بماند. سپس بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آن را با شامپوی مناسب موی خود از روی موها پاک کنید.
  • البته روش دیگری نیز برای استفاده از کدو حلوایی به عنوان ماسک آبرسان مو وجود دارد. در این روش شما دو فنجان پوره پخته شده کدو حلوایی را با 1 قاشق غذاخوری عسل به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط خواهید کرد. سپس در ادامه 1 قاشق غذاخوری ماست به این ترکیب اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید. در نهایت ماسک شما آماده شد. این ماسک را به موهای خود آغشته کرده و سپس موها را با کلاه حوله‌ای بپوشانید. ۱۵ دقیقه که این ماسک بر روی موهای شما باقی ماند موهای خود را شسته و تمیز کنید.

برگ همیشه سبز کاری

آخرین ماده ای که به عنوان یک آبرسان صد در صد طبیعی برای موهای خشک، وز و آسیب دیده شما معرفی خواهیم کرد، برگ کاری است. برگ کاری نه تنها چاشنی غذا، از بین برنده بوی نامطبوع در آن و یک ماده اولیه پرکاربرد در آشپزی محسوب می‌شود، بلکه یک آبرسان کاملاً طبیعی و قوی برای مو نیز خواهد بود. در برگ کاری آهن، کلسیم، فسفر و ویتامین‌های متعددی وجود دارد. به همین دلیل است که نقش آن در زیبایی و شادابی موها انکار ناپذیر است.

  • اگر تصمیم گرفتید با برگ کاری موهای خود را آبرسانی کنید، ۶عدد برگ کاری را در کنار 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل قرار داده و آنها را با هم گرم کنید. در ادامه اجازه دهید که این ترکیب خنک شود و سپس آن را به موهای خود آغشته کنید. بعد از آن ۱۵ دقیقه موهای خود را با حوله گرم به خوبی بپوشانید. در گام آخر موهای خود را با شامپوی مناسب خود شستشو دهید.

موهای همیشه چرب

اگر موهای چربی دارید و این چربی شما را آزار می‌دهد، با بهترین آبرسان‌ها ی طبیعی که هم رطوبت موهایتان را حفظ و هم چربی آن را  کنترل می‌کنند، ما را همراهی کنید.

موز

به ظاهرش نگاه نکنید، کاربردهای فراوان و مفید دیگری علاوه بر تهیه شیر موز و ترکیب در انواع اسموتی‌ها دارد. اولین میوه طبیعی که کاربرد زیادی برای موهای چرب دارد، موز است. این میوه علاوه بر آبرسانی موهای شما، چربی آن را نیز به آسانی کنترل خواهد کرد. میوه‌ای استوایی و خوشمزه که در کنار روغن‌های طبیعی و مفید، ویتامین‌ها و کربوهیدرات‌ها، با ترکیبات جادویی خود موهایی درخشان، زیبا و سالم را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  • اگر تصمیم گرفتید از میوه موز برای تهیه یک آبرسان قوی خانگی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم که 2 عدد موز را له کرده، با 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. بهتر است که از میکسر برای ترکیب کردن آنها استفاده کنید. در نهایت ماسک موی شما آماده شد. در ابتدا موهای خود را با استفاده از یک شانه چند قسمت کرده و بعد از آن ماسک مو را به موهای خود آغشته کنید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موها را با شامپوی مناسب و آب ولرم شستشو دهید.

ترکیب جادویی توت فرنگی، عسل و روغن نارگیل

البته نحوه استفاده از بهترین شامپو آبرسان مو و ترکیبات آن را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد. اما در این قسمت با یک ترکیب جذاب دیگر برای آبرسانی کردن موهای چرب با شما هستیم. ترکیب توت فرنگی، عسل و روغن نارگیل که کمک می‌کند تا موهای شما ضمن آبرسانی شدن، تقویت هم بشوند. توت فرنگی از جمله موادی است که ریشه موها را به صورت عمقی آبرسانی و مرطوب می‌کند. میوه‌ای خوشمزه که سرشار از ویتامین C بوده و حتی باعث کلاژن سازی در پوست سر نیز خواهد شد. توت فرنگی نقش مفیدی در افزایش رشد موها نیز دارد. همچنین کمک می‌کند تا چربی پوست سر شما کنترل شده و همیشه موهایی درخشان و شاداب داشته باشید.

  • برای به کار بردن این ترکیب به عنوان یک آبرسان موهای چرب، کافی است ۸ تا ۱۰ عدد توت فرنگی تازه را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی با هم مخلوط کنید. بعد از این که ترکیب این مواد شبیه به پوره شد آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید. سپس کافی است تا ۱۵ دقیقه صبر کرده و سپس موهای خود را با آب ولرم شستشو دهید.

تخم‌مرغ، روغن جوجوبا و آبلیمو

ماسک موی بعدی که برای موهای چرب به شدت مناسب است ترکیب آبلیمو، تخم مرغ و روغن جوجوبا خواهد بود. ماسک تخم مرغ به خوبی موهای شما را آبرسانی می‌کند و اگر موهایی بشدت چرب دارید حتماً توصیه می‌کنیم که از این ماسک در خانه استفاده کنید. این ترکیب جادویی نه تنها موهای شما را آبرسانی می‌کند و بافتی نرم و طبیعی به آنها می‌بخشد، بلکه چربی اضافه مو را از بین برده و آن را به خوبی کنترل می‌کند. روغن جوجوبا به عنوان یک نرم کننده کاملاً طبیعی کمک می‌کند تا موهایی نرم، ضخیم و محکم داشته باشید. ماده دومی که در این ماسک مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیمو است. لیمو ویتامین C فراوانی دارد و PH پوست سر را به خوبی کنترل خواهد کرد.

  • برای تهیه این ماسک ترکیبی کافیست ۲ یا ۳ عدد سفیده تخم مرغ را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن جوجوبا و یک قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی ترکیب کنید. در ابتدای کار باید سفیده و زرده‌ها را از هم جدا کرده و در ظرفی دیگر قرار دهید و بعد از آن آبلیمو و روغن جوجوبا را به سفیده‌ها اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب کنید.

در نهایت ماسک موی تهیه شده را با نوک انگشت بر روی موها قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از استفاده کامل این ماسک مو، موها را با یک کلاه یکبار مصرف پوشانده و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه استراحت کنند. در انتهای کار نیز کافیست موها را با آب ولرم که تقریباً به سردی مایل است به همراه یک شامپوی مناسب موهای خود، شستشو دهید. برای حصول نتیجه بینظیر و فوق‌العاده استفاده از این ماسک، آن را 2 بار در هفته بر روی موهای خود استفاده کنید.

بهترین آبرسان برای موهای دکلره شده

موهای دکلره شده مشکلات فراوانی دارند که بزرگ‌ترین آن‌ها خشک شدن مداوم است. این موها در پروسه دکلره شدن با مواد قوی شیمیایی ترکیب می‌شوند و همین موضوع سبب می‌شود تا دچار خشکی شوند. برای اینکه بعد از دکلره کردن موها از خشک شدن آن‌ها جلوگیری کنید، ما در ادامه چند ماسک مناسب این موها را به شما معرفی می‌کنیم.

روغن زیتون

اولین و بهترین آبرسان برای موهای دکلره شده روغن زیتون است. اگر موهای سوخته بر اثر دکلره شما مدام خشک و بد حالت هستند باید بدانید که روغن زیتون برای آنها معجزه می‌کند. این روغن کوتیکول‌های موی شما را عمیقا آبرسانی کرده و کمک می‌کند تا زمختی و سختی موها از بین برود.

  • برای استفاده از این روغن کافی است که آن را بر روی پوست سر خود ماساژ دهید. به عبارتی چند قطره روغن زیتون را در کف دست‌های خود ریخته و آنها را به هم ماساژ دهید تا روغن در کف دستان شما گرم شود. بعد از آن پوست سر را با نوک انگشتان خود که به روغن زیتون آغشته هستند به آرامی بمالید. فراموش نکنید که اینکار را تا نوک موها ادامه دهید. توصیه می‌کنیم که برای آغشته شدن تمام تارهای مو به روغن زیتون با یک شانه، آرام آنها را برس بکشید. اینکار به شما کمک می‌کند تا تمام سطح تارهای موی شما به روغن زیتون آغشته شوند. برای حصول نتیجه بهتر نیز کافیست که شب تا صبح موهای آغشته به روغن زیتون خود را با کلاه پوشانده و صبح روز بعد با شامپوی مناسب شستشو دهید. در ادامه 2 ماسک ترکیبی، مفید و مغذی روغن زیتون را به شما معرفی می‌کنیم.
  • ماسک اول از ترکیب یک عدد تخم مرغ، خیار پوست گرفته شده و روغن زیتون تشکیل می‌شود. تمام این مواد را درون میکسر ریخته و با هم مخلوط کنید. روغن زیتون شما می‌تواند ۳ قاشق غذاخوری الی ۴ قاشق غذاخوری باشد. در نهایت ماسک موی شما آماده است. این ماسک را به موهایتان ماساژ دهید و یک کلاه یکبار مصرف بپوشید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه موها را با شامپوی مناسب شستشو دهید.
  • ماسک دوم از ترکیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو عدد زرده تخم مرغ تهیه می‌شود. این مواد را به خوبی با هم مخلوط و یکدست کنید. در ادامه نصف فنجان آب ولرم به آنها اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. در نهایت این ماسک را به موهای خود ماساژ دهید. اجازه دهید تا موها در ترکیب با این ماسک ۲۰ دقیقه استراحت کنند و سپس موها را بشویید.

تخم مرغ

ماده بعدی که به عنوان بهترین آبرسان برای موهای دکلره شده می‌تواند نجات بخش و موثر باشد، تخم مرغ است. تخم مرغ یک محافظ طبیعی و یک آبرسان بی‌نظیر برای موهای آسیب دیده شما محسوب می‌شود. در تخم مرغ پروتئین و لیسیتین فراوانی وجود دارد که سبب مرطوب نگه داشتن موهای شما خواهد شد. همچنین تخم مرغ می‌تواند موهای شما را محکم و درخشان کند. تمام این فاکتورها سبب شده‌اند تا تخم مرغ یک آبرسان طبیعی مو باشد که البته اگر به فواید آن بیشتر پی ببرید، عاشق آن خواهید شد.

  • اگر تصمیم گرفتید برای آبرسانی کردن موهای دکلره شده خود از تخم مرغ استفاده کنید توصیه می‌کنیم سه عدد تخم مرغ را به همراه دو عاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی با هم ترکیب کنید. قبل از اینکه به حمام بروید ۳۰ دقیقه این ترکیب را بر روی موهای خود قرار دهید. بعد از آن به حمام رفته موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب شستشو دهید. بعد از خروج از حمام نیز اجازه دهید که موهای شما در هوای آزاد و به صورت کاملا طبیعی خشک شوند.

آووکادو و موز

به عنوان بهترین آبرسان برای موهای دکلره شده قصد داریم شما را با یک ماسک طبیعی دیگر برای هیدرودرمی موها آشنا کنیم. ترکیب موز و آووکادو که می‌تواند معجزه دیگری برای موهای آسیب دیده شما باشد. این دو ماده در کنار لطافت و نرمی که به موهای شما می‌بخشند آن را عمیقا آبرسانی و تغذیه می‌کند.

  • برای استفاده از این ماسک کافی است که یک عدد آووکادو و دو عدد موز را پوست گرفته و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید. این مواد کاملاً باید یکدست و خمیری شکل شوند. بعد از آماده شدن ماسک، تمام قسمت‌های مو را به آن آغشته کرده و اجازه دهید ۳۰ دقیقه در ترکیب با موهای شما استراحت کند. بعد از آن موهای خود را شستشو داده و تمیز کنید.

عسل

در دنیای مواد طبیعی پیرامون ما محصولاتی که به صورت کلاسیک و خاص موها را آبرسانی می‌کنند کم نیستند. در این بین عسل یک مرطوب کننده صد در صد ارگانیک برای آبرسانی کردن و رطوبت رسانی موهای دکلره شده و آسیب دیده شما محسوب می‌شود. عسل یک مرطوب کننده قوی و بی‌نظیر است که به راحتی می‌تواند تمام بافت موی شما را در کوتاهترین زمان ممکن آبرسانی کرده و موهایی درخشان و شاداب را به شما ارائه کند.

  • اگر تصمیم گرفتید از عسل برای آبرسانی کردن موهای خود استفاده کنید، کافیست مقداری از عسل طبیعی را بر روی موها گذاشته به آرامی با نوک انگشتان موها را ماساژ دهید. بعد از آن موهای خود را در یک کیسه یکبار مصرف قرار داده و تمام سطح مو را با این کیسه بپوشانید. ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد از آن موهای خود را با آب ولرم و در نهایت آرامش، شستشو دهید.

آبرسانی موهای فر

در ابتدای این مطلب گفتیم که یکی از مشکلات اصلی خشک شدن موها، فر بودن آنها است. در ادامه قصد داریم چند ماسک مفید مو برای افرادی که موهای خوش حالت و فری دارند معرفی کنیم تا آنها هم از موهایی درخشان و رطوبت رسانی شده لذت ببرند.

روغن نارگیل و ویتامین E

اگر شما هم موهای فری دارید که مدام خشک و بی‌آب هستند توصیه می‌کنیم که معجزه ترکیب روغن نارگیل و ویتامین E را امتحان کنید. یک ماسک موی منحصربه‌فرد که کمک می‌کند موهای درخشان و نرمی داشته باشید. هر دو ماده استفاده شده در این ماسک در نهایت سبب می‌شوند تا رشد موهای شما افزایش پیدا کرده و موها به صورت طبیعی، خوش فرم و مرطوب باشند.

  • برای تهیه این ماسک مو قوی دو عدد ویتامین E را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. در ادامه این ترکیب جادویی را به موهای خود آغشته کرده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از آن کلاه حمام بپوشید و ۴۰ دقیقه اجازه دهید که این ماسک بر روی موهای شما استراحت کند. در نهایت موها را با شامپوی مناسب و آب ولرم شستشو دهید. توصیه می‌کنیم برای حصول نتیجه مطلوب، این ماسک آبرسان را 2 بار در هفته بر روی موهای خود قرار دهید.

تخم مرغ و روغن بادام

در کنار استفاده از بهترین شامپو آبرسان مو توصیه می‌کنیم که برای موهای فرفری خود از ترکیب تخم مرغ و روغن بادام نیز غافل نشوید. روغن بادام در حالت طبیعی و کلی یک آبرسان صد درصدی برای موها بحساب می‌آید. این روغن اسیدهای چرب فراوانی دارد که در نهایت موهایی درخشان و خوش حالت را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین روغن بادام این توانایی را دارد که از ریزش و خشکی موهای شما نیز جلوگیری کند. در ادامه به ترکیب ماسک تخم مرغ میرسیم. تخم مرغ پروتئین فراوانی دارد که به آسانی می‌تواند تمام بافت‌های آسیب دیده موهای شما را تقویت و ترمیم کند.

  • اگر تصمیم گرفتید از ترکیب روغن بادام و تخم مرغ به عنوان یک ماسک آبرسان قوی و صددرصدی برای موهای فرفری خود استفاده کنید کافی است که 1 عدد تخم مرغ را در کنار ۴ قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کرده و ماسک تهیه شده را با استفاده از قلم موی رنگ به موهای خود آغشته کنید. بعد از آن یک کلاه حمام پوشیده و اجازه دهید که این ماسک به مدت زمان ۴۵ دقیقه بر روی موهای شما استراحت کند. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپوی مناسب شستشو دهید. باز هم توصیه می‌کنیم که اگر قصد داشتید درخشش موهای طبیعی خود را مشاهده کنید این ماسک را 2 بار در هفته بر روی موهای خود قرار دهید.

سرکه سیب و روغن زیتون

استفاده از بهترین شامپو آبرسان مو مهم است اما در ادامه به شما توصیه می‌کنیم ترکیب عالی سرکه سیب و روغن زیتون را نیز برای حفظ رطوبت و آبرسانی کردن موهای فرفری خود امتحان کنید. شاید با شنیدن نام سرکه متعجب شوید اما بد نیست بدانید که سرکه ضمن حفظ تازگی و شادابی موها، شوره سر را نیز درمان می‌کند. روغن زیتون هم که در آبرسانی کردن مو شهرتی جهانی دارد. مصرف کنندگان روغن زیتون قدرت این روغن را در آبرسانی کردن موها با چشمان خود مشاهده کرده‌اند. نتیجه استفاده از این ماسک مو، موهایی خوش حالت و سلامت است.

  • اگر تصمیم گرفتیم از ترکیب روغن زیتون و سرکه سیب برای آبرسانی کردن موهای خود استفاده کنید، کافیست یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کرده و موهای خود را با آن ماساژ دهید. حالا اجازه دهید تا ۴۰ دقیقه الی ۴۵ دقیقه این ماسک بر روی موهای شما استراحت کند و بعد از آن موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید. توصیه می‌کنیم که بعد از استفاده از این ماسک مو حتماً از نرم کننده نیز استفاده کنید.
آبرسانی موهای فر

آبرسان‌های موجود در بازار

دستورالعمل‌هایی  که ما در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم همگی به عنوان روش‌هایی مفید و کاربردی برای آبرسانی طبیعی و خانگی موها، مفید و تجربه شده هستند. اما ممکن است به هر دلیلی شما تمایل نداشته باشید که از این آبرسان‌ها استفاده کنید. شاید زمان ندارید یا شاید مواد اولیه در دسترس شما نیستند. حالا در این قسمت قصد داریم که به شما کمک کنیم تا نحوه استفاده از آبرسان‌های موجود در بازار را نیز یاد گرفته و به راحتی از آنها استفاده کنید.

اول موها را با شامپو شستشو دهید

در مرحله اول از استفاده آبرسان‌های مو ابتدا باید موهای خود را به خوبی شسته و تمیز کنید. بهتر است شامپوی شما بدون سولفات باشد. برخی از شامپوها حاوی مواد قوی شوینده هستند که سبب خشن و خشک شدن موها می‌شوند و رطوبت طبیعی و روغن آن‌ها را کاملا از بین می‌برند. بنابراین اول از همه شامپوی مناسبی انتخاب کنید تا با مرطوب کننده‌ یا آبرسانی که قرار است در ادامه آن را بر روی موها قرار دهید، سازگار باشد. دقت کنید که نباید از آب زیاد گرم یا داغ استفاده کنید. بهتر است آب شما ولرم باشد. حالا در این قسمت بهترین شامپو آبرسان مو که در بازار برای نوع موهای شما وجود دارد را از ریشه رو به پایین، بر روی موهای خود قرار داده و به آرامی ماساژ دهید.

آبرسان را روی موها ماساژ دهید

بعد از استفاده بهترین شامپو آبرسان مو به سراغ آبرسان بروید. یک آبرسان مناسب به شما کمک خواهد کرد تا رطوبت از دست رفته موهای شما دوباره احیا شود. بهتر است که شامپو و آبرسان شما ترکیبات مشابهی داشته باشند تا در تکمیل یکدیگر استفاده شوند. با استفاده از انگشتان، گره موها را باز کرده و کمک کنید تا شکستگی موهایتان کاهش پیدا کنند. حالا با دستان خود به آرامی موها را ماساژ دهید. اینکار کمک می‌کند تا کوتیکول‌های موی شما نیز نرم شوند. حتماآبرسان مو را به موهای شقیقه نیز بزنید. فراموش نکنید که موهای کودکان نیز خیلی زود خشک و شکننده می‌شوند. پس از این آبرسان‌ها که مخصوص موهای کودکان است برای آنها نیز استفاده کنید.

آبرسان باید روی موها استراحت کند

زمان آن است که مدتی به آبرسان استراحت بدهید تا در ترکیب با لایه مو، موها را مرطوب کرده و قدرت کوتیکول‌ها را برای حفظ رطوبت افزایش دهد. صبور بودن در این مرحله اهمیت زیادی دارد. اگر قرار است از آبرسان خود نتیجه مناسبی را مشاهده کنید باید چند دقیقه صبر کنید تا آبرسان شما موها را تغذیه کرده و رطوبت آنها را تکمیل کند.

و تمام!

بعد از گذشت چند دقیقه از استراحت آبرسان بر روی مو موهای خود، موها را با ملایمت آبکشی کنید. توصیه می‌کنیم که در حمام به هیچ عنوان موها را شانه نکنید، چون ممکن است ریزش آنها افزایش پیدا کند. بعد از شستن آبرسان از روی موها، یک حوله نخی و نرم را برای خشک کردن موها در نظر بگیرید. در نهایت توصیه آخر ما این است که اجازه دهید موهای شما به صورت کاملاً طبیعی و در برابر هوا خشک شوند.

دوستان مناسب موهای خود را پیدا کنید

در نهایت توصیه ما این است که برای پوست و موی خود دوستان خوب و قابل اعتمادی انتخاب کنید. بد نیست بدانید استفاده از آبرسان‌ها با توجه به غلظت آن‌ها توصیه می‌شود. اگر آبرسان غلیظی را انتخاب کرده‌اید بهتر است هفته‌ای دو تا سه بار از آن استفاده کنید. اما اگر آبرسان شما سبک است می‌تواند هر روز مورد استفاده قرار گیرد. ضمن اینکه افراد با موهای فر محدودیتی در استفاده از آبرسان‌ها ندارند. درنهایت سلامت پوست و موی ما، به رسیدگی، صبوری و انتخاب یک روتین مناسب بستگی دارد. فراموش نکنید که اگر یک محصول برای پوست و موی شما مناسب بود، هیچوقت آن را به دوستان خود توصیه نکنید. حتی اگر پوست و مو آنها کاملا مشابه شما باشد. پس محصولات پوست و مو مورد نظر خود را با دقت انتخاب کنید و برای حصول نتیجه بهتر در استفاده از آن‌ها مداومت داشته باشید.