زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

نقش پاک‌ کننده‌‌ آرایش در زیبایی و سلامت پوست

1
تیم تحریریه مو تن رو
1,523
7 دقیقه
نقش پاک‌ کننده‌‌ آرایش در زیبایی و سلامت پوست

خانم‌ها در هر دوره‌ای برای داشتن ظاهری آراسته و زیبا با توجه به تنوع موجود در لوازم‌ آرایشی زمان خود بهره می‌بردند. از این‌ رو همواره سعی در رعایت آراستگی خود دارند. امروز می‌خواهیم راجع به نقش پاک کننده‌ آرایش در زیبایی و سلامت پوست صحبت کنیم. امروزه باوجود تنوع بسیار زیاد در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده از پاک کننده آرایش آن‌قدر مرسوم نیست.

استفاده نکردن از پاک کننده‌ آرایش چه عواقبی دارد؟

انواع کرم پودر‌ و ریمل‌های ضدآب هستند که اهمیت استفاده از آنها برای خانم‌ها بسیار بالاست. چراکه به دلایل مختلف مثلا مهمانی‌های چندساعته و یا بیرون ماندن طولانی از منزل، نیاز دارند که آرایششان پاک نشود و آراستگی‌شان حفظ شود. هنگامی هم که به خانه برمی‌گردند، گاهی آن‌قدر خسته‌اند که به پاک کردن آرایش خود اهمیت نمی‌دهند و به همان صورت به رختخواب می‌روند؛ یا با صابون های قوی صورت خود را می شویند اما نمی دانند که این کار چه عواقب بدی برای سلامت پوست صورتشان دارد. بهتر است قبل از خواب با استفاده از “شیر پاک‌ کن‌”،”ژل‌ شستشوی صورت”، “تونر و لوسیون” یا “محلول‌های پاک‌ کننده آرایش” صورت و آرایش خود را پاک کنیم تا به پوست خود آسیب نرسانیم.


پیشنهاد نویسنده: کامل ترین راهنمای مراحل روتین پوستی


عواقب ناخوشایند خوابیدن با آرایش

حتماً شما هم می دانید که خوابیدن با آرایش برای “پوست صورت” اصلا خوب نیست، ولی دلیل بد بودنش چیست؟ حال برای شما می‌گوییم که بسیار مراقب باشید و حتما قبل از خواب هرگونه کرم پودر، خط چشم، ریمل مژه و ابرو و …را از روی صورت خود پاک کنید.

عواقب خوابیدن با آرایش
  • احتمال جوش زدن صورت

اگر شما مواد آرایشی را برای مدت طولانی روی پوست نگه می‌دارید و حتی بدون شستشو صورت و بدون استفاده از پاک کننده آرایش صورت می‌خوابید، باید بدانید این تنبلی شما عواقب بدی دارد. اینکه سلول‌های کثیف و مرده روی پوستتان باقی می‌مانند. به گفته متخصصین پوست باقی ماندن این نوع سلول‌های پوستی باعث گرفتگی منافذ پوست صورت می‌شوند. که گرفتگی منافذ منجر به التهاب مزمن در قالب جوش صورت می‌شود.


پیشنهاد نویسنده: 10 نوع ماسک که برای بستن منافذ باز پوست صورت معجزه می‌کنند!


  • چهره شما کسل به نظر می‌رسد

اگر هرروز صبح بعد از بیدار شدن از خواب، در آینه به چهره خود دقیق می‌شوید، و آرزو می‌کنید که ای‌کاش پوست روشن‌تر و سرحال‌تری داشتید، باید بدانید مشکل در پاک نکردن آرایش صورتتان قبل از خوابیدن است. در اثر قرار گرفتن صورت روی بالش در تمام طول شب و کاهش فعالیت‌های طبیعی پوست، چربی‌ها و سلول‌های مرده در بیرونی‌ترین لایه‌های پوست ایجاد می‌شوند. متخصصین پوست می‌گویند: دقت به شستشوی منظم پوست صورت و لایه‌برداری پوست، باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و جایگزین شدن سلول‌های تازه می‌شود. این ‌کار باعث می‌شود فرآیندهای طبیعی پوست به‌راحتی انجام شود و پوست نفس بکشد. بعد از انجام مراقبت‌های گفته‌شده به پوستتان بنگرید و تفاوت را با قبل مقایسه کنید.

  • ایجاد چین‌وچروک روی پوست و شما پیرتر به نظر می‌رسد

وجود مواد آرایشی و تجمع آلودگی‌های محیطی روی پوست باعث ایجاد چین‌وچروک روی پوست صورت می‌شود. به گفته متخصصین پوست این امر پیری پیش از موعد پوست را به دنبال دارد. برای اثبات این قضیه در سال ۲۰۱۳ روزنامه Daily Mail نتیجه یک آزمایش را منتشر کرد.که در این آزمایش یک خانم برای مدت ۱ ماه از شستن صورت خود خودداری کرد. و هرروز صبح با همان صورت نشسته دوباره آرایش می‌کرد. بعد از ۱ ماه نتیجه این شد که پوستش به‌قدری چین‌وچروک افتاده بود که انگار ۱۰ سال پیرتر شده بود.

پیری زودرس پوست
  • تشدید لک صورت 

تمیز کردن و پاک‌سازی پوست یک گام مهم در زیبایی پوست خانم‌ها است. به گفته متخصصین پوست، خانم‌های که دارای پوست چرب هستند و یا لک و آکنه دارند، خوابیدن با آرایش بیماری‌های پوستی را تشدید می‌کند. بنابراین استفاده از یک پاک کننده آرایش مناسب، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

  • احتمال بروز عفونت پوستی

در اصل خوابیدن با آرایش به‌طور مستقیم باعث عفونت نمی‌شود. بلکه خانم‌های دارای جوش‌های ملتهب و پوست حساس بیشتر در معرض عفونت از طریق پوست صورت هستند. متخصصین پوست هشدار می‌دهند که اگر چنین پوستی دارید، مراقب باشید چراکه احتمال ابتلا به عفونت رادارید. شستشوی آرایش را فراموش نکنید. زیرا پوست اولین خط دفاعی در برابر عفونت‌ها است.


پیشنهاد نویسنده: دلیل جوش زدن و 7 راه برای درمان آن


  • افزایش جوش، قرمزی و خارش صورت

خوابیدن با آرایش، می تواند دلیل جوش زدن صورت باشد. لوازم‌آرایشی دارای رنگ و عطر هستند، که ممکن است ماندن طولانی‌مدت بر روی پوست صورت، آن را تحریک کند و باعث التهاب، افزایش جوش، قرمزی و خارش صورت شود. به گفته متخصصین پوست کسانی که بیماری روزاسه و پوست حساس دارند بیشتر مراقب باشند. و از یک پاک کننده آرایش مناسب استفاده کنند.

مراحل شستشو و تمیز کردن صورت

اگر اهل آرایش کردن نیستتید، بازهم احتیاج به تمیز کردن صورت خود دارید. چراکه در معرض آلودگی‌ها و ذرات گردوغبار قرار می‌گیرید. همین عوامل به‌تنهایی و بدون استفاده از لوازم‌آرایش برای مشکلات پوستی کافی است. برای مراقبت از پوست در آلودگی هوا و داشتن پوستی شاداب باید سه مرحله اساسی را به ترتیب دنبال کنید.

  • ابتدا با استفاده از یک “شیر پاک‌ کن” و یا “محلول‌ آرایش پاک‌کن” اقدام به پاک کردن رنگ‌های آرایشی از روی صورت خود کنید. کمی شیرپاک‌کن و یا محلول آرایش پاک را با استفاده از یک پنبه و یا پد آرایشی، صورت خود را تمیز کنید. این کار را به حالت دورانی انجام دهید تا جایی که رنگی روی صورتتان باقی نماند.

برای خرید شیر پاک کن برندهای آرایشی معتبر نظیر برند لورال که دارای شیرپاک‌کن Eclat sublimist و برند نیوآ دارای شیرپاک‌کن NIVEA Cleaner & Toner 2 in 1 Normal & Combination Skin  می‌باشد را می‌توانید انتخاب کنید. این مدل شیرپاک‌کن نیوآ هم شیرپاک‌کن و هم تونر صورت می‌باشد.

برای خرید پاک کننده آرایش چشم می‌توانید محلول‌های پاک‌کننده آرایش چشم با برندهای گارنیر (Garnier)، نیوآ (NIVEA)، ایوروشه (YVES ROCHER)، لورآل (LOreal) و نوروا (Noreva) را تهیه کنید چون دارای کیفیت خوبی هستند.

  • مرحله دوم تمیز کردن صورت بعد از استفاده شیر پاک‌ کن، باید از شوینده صورت یا “فیس‌واش‌ها” و یا همان “ژل‌های شستشوی صورت” استفاده کرد. این محصول تمیزی بیشتری به پوست صورت می‌دهد. همچنین آب‌رسانی و لطافت بیشتری برای بافت پوست به همراه دارد. پوست صورت را مرطوب کنید و با مقداری ژل شستشو صورت را ماساژ دهید و درنهایت آبکشی نمایید.

ژل شستشوی صورت (فیس واش) از برند ایوروشه (YVES ROCHER) و  نیوآ (NIVEA) برای شادابی پوست بی‌نظیر هستند.

  • مرحله سوم، بعد از استفاده از شیرپاک‌کن و ژل شستشوی صورت نوبت به استفاده از تونرهای پوست صورت می‌رسد. بعضی افراد نحوه استفاده از تونرها را به خوبی نمی‌دانند. و “تونر صورت” را با شیرپاک‌کن اشتباه می‌گیرند. در حقیقت جایگاه استفاده از تونرها بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت است. تونرها متعادل‌کننده PH پوست صورت هستند. پوست صورت ممکن است بر اثر شستشو با سایر شوینده‌ها کمی خشک شود. تونرها لطافت و نرمی بیشتری به پوست می‌بخشند. همچنین پوست را تغذیه می‌کنند. برای شادابی و طراوت هرچه بیشتر پوست صورت، خرید تونر و استفاده از آن را هرگز فراموش نکنید.

برندهای لوازم‌آرایشی و بهداشتی گارنیر (Garnier)، نیوآ (NIVEA)، ایوروشه (YVES ROCHER) دارای تونرهای صورت باکیفیتی هستند.

توصیه: اگر درجایی هستید که نمی‌توانید ۳ مرحله پاک‌سازی و تمیز کردن آرایش صورت (شیرپاک‌کن، ژل شستشوی صورت و تونر صورت) را انجام دهید، ولی می‌خواهید آرایشتان را پاک‌کنید تاکمی پوستتان نفس بکشد، حتما یک بسته دستمال مرطوب آرایشی به همراه داشته باشید. اما فراموش نکنید دستمال مرطوب پاک‌کنندگی سطحی دارد. در اولین فرصت مراحل تمیز کردن صورت را انجام دهید.

فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو، دارای تنوع خوبی از محصولات شیر پاک کن، محلول پاک‌کننده آرایش و تونرهای صورت از برندهای معتبر گارنیر(Garnier)، نیوآ(NIVEA)، ایوروشه(YVES ROCHER) و لورآل (LOreal) می‌باشد.