زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت بهتر پوست؛ ده اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

wordcamp
3,863
9 دقیقه
مراقبت بهتر پوست؛ ده اشتباه رایج در استفاده از کرم دور چشم

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید کرم دور چشم بزنیم؟ کرم‌های دور چشم یکی از محصولات مراقبت از پوست هستند. اگر از داشتن حلقه‌های تیره در اطراف چشمتان شکایت دارید و یا نگران چین‌و‌چروک اطراف آن هستید، با استفاده از کرم دور چشم به عنوان بخشی از مراقبت‌های روزانه خود منجر به کاهش این حلقه‌ها خواهید شد. حتی اگر این مشکلات را ندارید، باید استفاده از یک کرم دور چشم را در روتین پوستی خود قرار دهید. کرم دور چشم از بروز مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری می‌کند و پیری پوست اطراف چشم را به تاخیر می‌اندازد. با توجه به اینکه مراقبت ازسلامت شما برای ما بسیار اهمیت دارد، در این مقاله سعی داریم تا شما را با اشتباهات استفاده از کرم دور چشم آشنا کنیم. با جلوگیری از این مشکلات می‌توانید از این محصول به روش درست استفاده کنید. برای آن‌که با فواید استفاده از کرم دور چشم آشنا شوید، خواندن مقاله زیر را توصیه می‌کنیم:

اشتباه اول : استفاده زیاد از کرم دور چشم

پوست اطراف چشم شما بسیار نازک است. پس نیازی نیست مقدار زیادی از کرم دور چشم را در اطراف چشم بمالید. به اندازه یک نخود از کرم کافی است تا دور چشمتان از مواد مورد نیاز غنی شود. این یکی از اشتباهات رایج استفاده از کرم دور چشم است که تصور کنید استفاده بیشتر از کرم می‌تواند روند بهبود و مراقبت را سرعت بخشد. چون تنها به اندازه لازم از کرم جذب سلول‌های پوست اطراف چشم می‌شود. از طرفی کرم‌های دور چشم معمولا محصولات ارزانی نیستند؛ بنابراین برای جلوگیری از ضرر مالی نباید کرم دور چشم را هدر بدهید.

اشتباه دوم : عدم توجه به دستورالعمل های کرم دور چشم

بسیاری از افراد در هنگام استفاده از کرم‌های دور چشم به دستورالعمل و توضیحات روی جعبه توجه نمی‌کنند. روی جعبه هر محصولی نحوه استفاده و جای استفاده از آن در روتین پوستی را توضیح داده است. عدم توجه به این اطلاعات یکی دیگر از اشتباهات استفاده از کرم دور چشم است. به طور کلی در یک روتین پوستی ابتدا باید از محصولات رقبق‌تر استفاده کرد. سپس به ترتیب به سراغ محصولات غلیظ‌تر رفت. یعنی اگر کرم دور چشمی که دارید سبک‌تر از مرطوب‌کننده شما و یا به صورت سرم باشد، باید آن را قبل از مرطوب‌کننده بزنید. ولی به هر حال باید به دستورالعمل روی جعبه استناد کنید. اگر می‌خواهید با برندهای برتر کرم دور چشم در سال ۲۰۲۱ آشنا شوید، خواندن مقاله زیر را از دست ندهید:

اشتباه سوم : استفاده از کرم دور چشم بر روی پوست خشک

یکی از اشتباهات زدن کرم دور چشم که بسیاری از افراد انجام می دهند، استعمال آن روی پوست خشک است. اگر پوست خشکی دارید قبل از استفاده از کرم دور چشم کمی آن را مرطوب کنید. پوست اطراف چشم بسیار مستعد خشکی و آسیب است؛ زیرا غدد چربی کمتری دارد. به همین دلیل، اکثر کرم‌های دور چشم با مولکول‌های آب دوست فرموله می‌شوند تا آبرسانی بیشتری داشته باشند. وقتی از کرم دور چشم خود روی پوست خشک استفاده می‌کنید، این مولکول‌های آب‌دوست، رطوبت زیادی برای چسبیدن ندارند؛ بنابراین از مزایای کامل محصول بهره‌مند نمی‌شوید.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه از کرم دور چشم، همیشه آن را روی پوست مرطوب بمالید. به یاد داشته باشید که کرم دور چشم را بلافاصله پس از شستن صورت بمالید. روی کرم ضربه بزنید و آن را به آرامی پخش کنید تا سلول‌های پوست اطراف چشم بتوانند رطوبت را جذب کنند. علاوه بر این، پوست مرطوب استفاده از کرم دور چشم را آسان و از کشش و اصطکاک جلوگیری می‌کند.

یکی از اشتباهات استفاده از کرم دور چشم، زدن آن روی پوست خشک است.
کرم دور چشم را روی پوست مرطوب بزنید.

اشتباه چهارم : زدن کرم دور چشم با فاصله کم از چشم

این موضوع یکی از مشکلات حین زدن کرم دور چشم است. باید مراقب باشید تا در هنگام استفاده از این محصول آن را خیلی نزدیک چشمانتان به کار نبرید. کرم دور چشم را باید با فاصله یک تا دو سانتی‌متری از مژه‌های پلک پایین به صورت هلالی تا زیر انتهای ابرو بزنید. نزدیک بودن مواد کرم به چشم موجب آسیب آن خواهد شد. چون باافزایش دمای بدن، کرم می‌تواند روی سطح پوست حرکت کند؛ بنابراین اگر در هنگام کرم زدن چشم آن را بسیار نزدیک به چشم بزنید، داخل چشم شما می‌رود و باعث تحریک آن می‌شود.

اشتباه پنجم : استعمال کرم دور چشم با براش

پوستی که اطراف چشم های شما قرار دارد ظریف‌ترین پوست بدن شماست. بنابراین لازم است تا با حرکات آرام و ضربه‌ای با انگشتان دست خود کرم دور چشم بزنید تا جذب پوست شود. از به کار بردن براش برای زدن کرم دور چشم خودداری کنید. علاوه بر این گرمای دست هم باعث جذب بهتر کرم دور چشم خواهد شد و به دلیل نرم‌تر بودن انگشت نسبت به براش، آسیبی به پوست ظریف دور چشم شما وارد نخواهد شد.

اشتباه ششم : استفاده نامنظم از کرم دور چشم

این اشتباه یکی از اشتباهات رایج استفاده از کرم دور چشم در بین همه است. برای اینکه نتیجه مطلوبی از مراقبت دور چشم حاصل شود، لازم است تا یک‌بار در صبح و یک‌بار در شب از کرم دور چشم روی پوست تمیز استفاده شود. شب‌ها، هنگام خواب، پوست شما شروع به بازسازی و ترمیم می‌کند. محصولات در این مدت بهتر جذب می‌شوند و تاثیر بیشتری دارند. پس مراقبت از پوست، به خصوص اطراف چشم، در شب را جدی بگیرید. مراقبت از پوست دور چشم را بعد از سن هجده سالگی به طور مداوم ادامه دهید. احتمالا دور چشم شما در سن هجده سالگی هنوز مشکل خاصی ندارد. پس یک آبرسان سبک برای مراقبت از آن کافی خواهد بود. نظم در استفاده از تمام محصولاتی که اثرات خود را در طولانی مدت نشان می‌دهند، نکته مهم نتیجه گرفتن از آنها است.

خرید کرم دور چشم ضد چروک لورال

کرم ضد چروک لورال با خاصیت کلاژن سازی خود به ترمیم بافت‌های دور چشم شما کمک خواهد کرد.

برای خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

اشتباه هفتم : از سنین بالا شروع به استفاده کردن

این یک تصور رایج وغلط است که افراد در سنین بالاتر شروع به استفاده از کرم‌های دور چشم کنند. در حالی که هرچه  شما از سنین پایین‌تر روند استفاده از این کرم‌ها را شروع کنید، سریع‌تر نتیجه می‌گیرید و تیرگی و پف دور چشم شما زودتر از بین خواهد رفت. هر چه پوست شما سالم‌تر باشد، نگهداری و مراقبت از آن به مراتب راحت‌تر از زمانی است که مشکل پیدا می‌کند. کرم‌ها نمی‌توانند برای شما معجزه کنند و مشکلات عمیق شما را برطرف کنند. اگر مراقبت از دور چشم را از سنین پایین شروع نکنید، مجبور به کارهایی مثل تزریق فیلر و بوتاکس خواهید شد.

اشتباه هشتم: ندادن زمان کافی برای جذب

همه محصولات پوستی برای جذب، احتیاج به یک بازه زمانی دارند. یکی از اشتباهات استفاده از کرم دور چشم مربوط به زمانی است که آن را به دور چشم خود می‌زنید. کانسیلر زدن بلافاصله بعد از زدن دور چشم کار اشتباهی است. اجازه دهید کرم دور چشمتان کامل جذب شود و به زیر پوست نفوذ کند. با این کار هم کرم به درستی عمل کند و هم کانسیلر روی پوستتان تکان نمی‌خورد. اگر کرم شما بعد از مدتی جذب نشد و یا حالت چسبناک داشت، احتمالا یا تقلبی است و یا تاریخ انقضای آن سر رسیده است.

شما می‌توانید برای خرید کرم دور چشم اصل با قیمت مناسب به فروشگاه اینترنتی مو تن رو سر بزنید و با خیال آسوده و به دور از هرگونه شلوغی و ازدحام، کرم‌های دور چشم را بررسی و نسبت به خرید گزینه مورد نظرتان اقدام کنید.

اشتباه نهم: کشیدن پوست در حین استفاده

این کار یکی از بدترین اشتباهات استفاده از کرم دور چشم است. وقتی کرم را روی پوست قرار می‌دهید، برای جذب آن نباید پوست خود را بکشید. همان طور که گفتیم، پوست اطراف چشم بسیار حساس است. کشیدن پوست برای جذب کرم دور چشم نه تنها کمکی به مراقبت از پوست شما نمی‌کند، بلکه باعث بروز حساسیت و چین‌وچروک خواهد شد. برای استفاده از کرم دور چشم، به کمک انگشت حلقه، روی کرم ضربه‌های آهسته بزنید تا جذب پوست شود.

اشتباه دهم: توجه نکردن به فرمول ساخت

این یکی دیگر از اشتباهات استفاده از کرم دور چشم است. ترکیبات کرم‌های دور چشم ممکن است با یکدیگر متفاوت باشند و هر کدام برای یک منظور ساخته شده باشند. برای مثال، کرم دور چشمی که حاوی ویتامین C یا کافئین است، به روشن کردن تیرگی پوست اطراف چشم کمک می‌کند. اگر شما دچار تیرگی دور چشم نیستید، این کرم مناسب شما نخواهد بود. از طرفی کرم‌هایی که رتینول دارند برای رفع چین‌و‌چروک مناسب هستند. اگر مشکل شما چین‌و‌چروک نباشد، لازم نیست از این کرم استفاده کنید.

خرید کرم دور چشم ویتامین C درماتیپیک

کرم دور چشم ویتامین C درماتیپیک، تیرگی دور چشم شما را کاهش خواهد داد.

برای خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی ده اشتباه رایج و مهم که اکثر خانم‌ها در هنگام استفاده از کرم دور چشم مرتکب می‌شوند به طور مفصل پرداختیم. با دوری از این اشتباهات و رعایت نکات مربوط به استفاده از کرم دور چشم به داشتن پوستی سالم برای خود کمک خواهید کرد. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد اشتباهات استفاده از کرم دور چشم

کرم دور چشم را کی باید استفاده کنیم؟

دو بار در شبانه روز. یک بار صبح و یک بار شب روی پوست تمیز استفاده کنید.

از چه سنی باید استفاده از کرم دور چشم را شروع کرد؟

بهتر است از سن پایین و قبل از شروع مشکلات پوستی از آن مراقبت کنید. می‌توانید از سن ۱۸ سالگی با یک کرم آبرسان سبک شروع به مراقبت از پوست دور چشم کنید.

ویتامین C در کرم دور چشم چه کاربردی دارد؟

ویتامین C تیرگی‌های دور چشم شما را کاهش می‌دهد.