زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ژل بهداشتی بانوان و ضرورت استفاده از آن

تیم تحریریه مو تن رو
4,420
18 دقیقه
ژل بهداشتی بانوان و ضرورت استفاده از آن

فهرست مطالب

شست‌وشوی هر بخش از بدن، با توجه به حساسیت‌های آن ناحیه انجام می‌شود. به همین خاطر، برای تمیز کردن موها، صورت و بدن خود، شوینده‌های اختصاصی داریم. بخش مهمی از بدن که اغلب اوقات نادیده گرفته می‌شود، ناحیه تناسلی است. در زمان حمام یا پس از مراجعه به دست‌شویی، معمولا افراد بدن خود را با صابون‌های معمولی شست‌وشو می‌دهند. ناگفته پیدا است که این روش چندان درست نیست. صابون‌های معمولی به راحتی pH ناحیه تناسلی را بهم زده و سبب به وجود آمدن محیطی برای رشد آلودگی خواهد شد. به جای صابون‌ها و شوینده‌ها می‌توان از انواع ژل بهداشتی بانوان و یا مردان استفاده کرد. اما ژل بهداشتی بانوان چیست و چه کاربردی دارد؟ در این نوشتار قصد داریم به بررسی دقیق و اختصاصی این موضوع پرداخته و همه جوانب آن را به‌دقت بررسی کنیم. همراه ما باشید.

ژل بهداشتی
ژل بهداشتی بانوان در رایحه‌های ملایم و متنوع

ژل بهداشتی بانوان چیست؟

دستگاه تناسلی، بیش از سایر بخش‌های بدن در معرض عفونت و تجمع باکتری است. عرق‌کردن بدن و محیط مرطوب این بخش، جایگاه ایده‌آلی برای رشد انواع قارچ‌ها است. نکته مهم این است که نمی‌توان از شوینده‌های معمولی برای این قسمت از بدن استفاده کرد. شوینده‌های معمولی غالبا داری pH بالاتری بوده و تعادل محیط دستگاه تناسلی را از بین می‌برند. به همین خاطر، برای آن که بدون هیچ آسیبی پاکیزگی و تمیزی ناحیه تناسلی حاصل شود به شوینده‌های تخصصی و ملایم برای شست‌وشوی این بخش از بدن نیاز خواهید داشت.

ژل های بهداشتی با استفاده از فرمول ساخت مخصوص به خودشان نسبت به سایر شوینده های بدن pH کمتری دارند. این ویژگی باعث می‌شود که به ناحیه حساس تناسلی آسیبی وارد نکنند. همچنین ژل های بهداشتی دارای خاصیت آنتی باکتریال هستند که این ویژگی از رشد باکتری ها جلوگیری کرده و یا آنها را از بین می‌برد. به‌صورت کلی، رعایت نکات بهداشتی برای این بخش از بدن، از اهمیت دوچندانی برخوردار است. این موضوع، در دوره قاعدگی کمی پیچیده‌تر شده و اما و اگرهای بیشتری به همراه دارد. در مطلب زیر، این موضوع را به‌صورت کامل بررسی کردیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

اهمیت استفاده از ژل بهداشتی بانوان چیست؟

ممکن است شما نیز با این سوال مهم مواجه شوید که آیا استفاده از ژل بهداشتی بانوان ضرورت دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله، به دلیل آناتومی خاص دستگاه تناسلی زنان، شستن این بخش از بدن اهمیت بسیار بیشتری دارد. در واقع عدم شست‌وشوی مناسب، پیش و پس از رابطه جنسی، می‌تواند احتمال ابتلا به عفونت‌های زنانه را افزایش دهد. به همین خاطر، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از ژل بهداشتی بانوان کاهش احتمال ابتلا به عفونت و بیماری است. شناکردن در آب آلوده، استفاده از توالت فرنگی آلوده و لباس زیر نامناسب دلایل دیگری برای ایجاد عفونت هستند. اگر مجبور به استفاده از هر کدام از این موارد شدید، ژل بهداشتی بانوان به شما کمک خواهد کرد.

قسمت های مختلف ناحیه تناسلی

برای درک بهتر این موضوع، بهتر است بخش‌های مختلف دستگاه تناسلی زنان را به‌اختصار با هم مرور کنیم. ناحیه تناسلی بانوان به دو بخش تقسیم می‌شود:

  1. ناحیه داخلی: این قسمت خود به طور طبیعی قدرت پاکسازی خود را دارد. ترشحات واژن، یکی از مهم‌ترین روش‌های پاکسازی این بخش از بدن است. واژن برای دفع باکتری‌های و آلودگی‌های داخلی، از قارچ‌های مفید استفاده کرده و با کمک ترشحات، این بخش را از آلودگی پاک می‌کند.
  2. ناحیه بیرونی: باکتری‌های مفید ناحیه بیرونی می‌توانند با عفونت‌های محدود مقابله کرده و از بروز عفونت‌های شدید پیشگیری کنند.

پس باید مراقب باکتری‌های ناحیه بیرونی باشید که از بین نروند. خوشبختانه pH ژل بهداشتی بانوان طوری طراحی شده که باعث عدم توازن pH بدن نمی‌شود. بنابراین باکتری‌های مفید با توجه به محیط مناسب خود، رشد خواهند کرد. همین باکتری‌ها، می‌توانند از بدن در مقابل قارچ‌ها و عفونت‌های دیگر محافظت کرده و از ایجاد بیماری‌های مشابه جلوگیری کنند. ژل بهداشتی بانوان حاوی عصاره ارکیده سفید و انار سینره یکی از محصولاتی است که برای بهداشت خود می‌توانید به سراغ آن بروید

خرید ژل بهداشتی بانوان حاوی عصاره ارکیده سفید و انار سینره حجم 180 میل

ویژگی‌های ژل بهداشتی بانوان حاوی عصاره ارکیده سفید و انار سینره:

  • از بین بردن بوی بد واژن و خوشبو کردن آن
  • مناسب انواع پوست حتی پوست حساس
  • ضد حساسیت
  • کاهش التهاب
  • تنظیم PH ناحیه تناسلی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

چه کسانی از ژل بهداشتی استفاده می کنند؟

ژل بهداشتی بانوان در چند دسته‌بندی مختلف عرضه شده است. ژل بهداشتی دختران، ژل بهداشتی بانوان،ژل بهداشتی زنان باردار و ژل بهداشتی زنان یائسه انواع دسته‌بندی‌های موجود در بازار است. در ادامه دسته‌بندی‌ها برای استفاده از ژل بهداشتی را با هم مرور کنیم:

  • دختران: برای این بخش از افراد جامعه، ژل بهداشتی بانوان ملایم وجود دارد. این افراد به دلیل نداشتن رابطه جنسی و یا پریود‌شدن، کمتر از سایرین در معرض عفونت‌های مختلف هستند. بنابراین استفاده از ژل بهداشتی دوشیزگان نیز کارایی لازم را برای آن‌ها خواهد داشت. برای استفاده از ژل بهداشتی در سنین پایین از پزشک مشورت بگیرید.
  • زنان متأهل: زنانی که دارای رابطه جنسی هستند، در معرض عفونت‌های بیشتری قرار خواهند گرفت. برای این بخش از افراد جامعه، ژل‌های بهداشتی اختصاصی طراحی و تولید شده است. این شوینده‌ها قوی‌تر بوده و برای پیش و پس از رابطه جنسی کاربرد دارد.
  • زنان یائسه: یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی زنان، دوران یائسگی است. در این دوران نیز بدن با تغییرات هورمونی شدیدی مواجه خواهد شد. استفاده از ژل بهداشتی اختصاصی برای این دوران، از ایجاد عفونت‌های احتمالی جلوگیری خواهد کرد.
  • زنان باردار: استفاده از ژل بهداشتی بانوان در دوران بارداری مانعی ندارد فقط بدانید در این دوران غشاء مخاطی ناحیه تناسلی، حساس‌تر است و باید در انتخاب محصولات بهداشتی دقت کنید. استفاده از شوینده‌های ملایم‌تر، انتخاب عاقلانه‌تری برای این دوران خواهد بود.

ویژگی های ژل بهداشتی بانوان چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالات این است که یک ژل بهداشتی بانوان باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ در ادامه، به بررسی مهم ترین ویژگی های ژل بهداشتی بانوان خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

محصولات ژل بهداشتی

فرمول بسیار ملایم

ژل بهداشتی بانوان همانطور که از نام آن مشخص است، مخصوص بانوان تولید شده است. فرمول و pH مورد استفاده در این ژل بهداشتی بسیار حساس و ملایم بوده و بعد از استفاده باعث سوزش و خارش نخواهد شد. این شوینده‌ها به‌صورت تخصصی برای ناحیه تناسلی طراحی شده‌اند، به همین خاطر هیچ‌گونه عارضه خطرناکی در پی استفاده از آن‌ها رخ نخواهد داد. البته به خاطر داشته باشید که ژل بهداشتی بانوان برای استفاده روزمره طراحی نشده است. استفاده هر روزه آن موجب بروز خشکی و عفونت خواهد شد.

آرام بخشT ضد التهاب و کاهش خارش و سوزش

یکی از ویژگی های مهم ژل بهداشتی زنان، خاصیت آرام‌بخش و ضد التهاب این ژل‌ها است. البته همه ژل های بهداشتی این ویژگی را ندارند. ژل های بهداشتی و درمانی، عموما دارای این ویژگی بوده و بهترین انتخاب برای افراد مبتلا به عفونت هستند.

خنک کننده و خوشبو کننده

بوی بد در ناحیه تناسلی، علل مختلفی دارد. تعریق مداوم، استفاده از لباس‌های پلاستیکی و نامناسب و حتی عدم شیوکردن موهای زائد، باعث ایجاد بوی بد خواهد شد. ژل بهداشتی بانوان خوشبو با رایحه‌های ملایم و مطبوع، در بازار وجود دارند. علاوه بر رایحه خوب، ژل‌های بهداشتی خاصیت آنتی‌باکتریال نیز دارند. همین ویژگی مهم سبب می‌شود که عفونت‌ها کاهش یافته و بوی بد این بخش از بدن، از بین برود. به همین خاطر، بوی خوش و اثر خنک‌کنندگی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ژل بهداشتی بانوان است.

حفظ رطوبت طبیعی ژنیتال و پیشگیری از خشکی مخاط

ژل بهداشتی بانوان باعث ایجاد توازن در محیط طبیعی واژن می‌شود. بسیاری از افراد تصور می‌کنند شست‌وشوی ناحیه تناسلی با ژل بهداشتی، باعث از بین بردن رطوبت طبیعی بدن می‌شود. در واقع باید بدانید احتمال رخ‌دادن این اتفاق زمانی است که افراد از دوش واژینال استفاده کنند. دوش واژینال برای شست‌وشوی داخل واژن کاربرد داشته و کارکرد آن با شوینده‌های بهداشتی کاملا متفاوت است. در مطلب دوش واژینال چیست، به بررسی دقیق آن پرداخیتم. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را نیز مطالعه کرده و اطلاعات بیشتری راجع به آن کسب کنید.

ژل بهداشتی بانوان نه تنها رطوبت محیط طبیعی واژن را از بین نمی‌برد، بلکه باعث توازن این رطوبت شده و سلامت این بخش از بدن را افزایش می‌دهد.

پیشگیری از ابتلا به عفونت های ناحیه تناسلی و کنترل تکثیر باکتری های مضر

شستشوی ناحیه تناسلی با ژل بهداشتی بانوان باعث شده تا محیط این ناحیه متعادل باشد و هیچ گونه عفونتی ایجاد نشود. ژل بهداشتی بانوان باکتری‌های مضر را از بین برده و در عین حال آسیبی به باکتری‌های ضروری ناحیه تناسلی نمی‌زند.

تمام این ویژگی‌ها، مهم‌ترین مشخصه‌های ژل بهداشتی بانوان بوده و استفاده از آن‌ها، تمام این مزایا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

خرید ژل شستشو بانوان اوریفلیم مدل Feminelle Mild Intimate Wash

ویژگی‌های ژل شستشو بانوان اوریفلیم مدل Feminelle Mild Intimate Wash:

  • ژل فمینله جدید 
  • ملایم 
  • حاوی عصاره گل بابونه 
  • ضد آلرژی 
  • با PH تنظیم شده 
  • بدون صابون 
  • محافظ و پاک کننده عالی منطقه حساس بانوان 
  • حاوی لاکتیک اسید و ویتامین‌های ضروری 
  • جلوگیری از ایجاد و رشد باکتری
  • جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع 
  • تست شده آزمایشگاهی 

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

مزایای استفاده از ژل بهداشتی بانوان

تا اینجا با ویژگی‌های خوب ژل بهداشتی مخصوص بانوان آشنا شدید. حالا ممکن است از خود بپرسید مزایای استفاده از ژل بهداشتی بانوان چیست؟ با ما همراه باشید تا کاربرد ژل شستشوی مخصوص بانوان را با هم مرور کنیم.

از بین بردن بوی بد واژن

ناحیه تناسلی یک ناحیه باکتریال بوده و باکتری‌ها در این قسمت از بدن خیلی سریع رشد می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که با کوچک‌ترین عفونت و قارج، بوی بد ایجاد شود. اگر در حال درمان عفونت‌های خود بوده و همچنان با این مشکل مواجه هستید، می‌توانید به‌صورت هم‌زمان و البته با تجویز پزشک، از انواع ژل بهداشتی بانوان استفاده کنید.

پیشگیری از مبتلا شدن به عفونت های ناحیه تناسلی

بسیاری از خانم‌ها و دختران جوان از عفونت ناحیه تناسلی شکایت دارند. گرچه ابتلا به عفونت‌های این ناحیه از بدن در برخی موارد اجتناب ناپذیر است، اما می‌توان با انجام یک سری اقدامات بهداشتی، خطر ابتلا به عفونت واژن را کاهش داد. یکی از این اقدامات استفاده از ژل بانوان است که می‌توان با این ژل، بخش خارجی ناحیه تناسلی را شست‌وشو داد. با این کار، از این ناحیه در برابر ابتلا به عفونت حفاظت کرده و بهداشت و سلامت خود را تضمین می‌کنید.

حفظ تعادل pH طبیعی ناحیه واژن

سطح pH واژن باید در محدوده 3.8 تا 4.5 باشد. در صورتی که این میزان بالا یا پایین شود، واژن در معرض ابتلا به عفونت قرار می‌گیرد. مثلا اگر pH واژن یک خانم بیشتر از چهار و نیم شود، دچار حساسیت تناسلی، ورم مهبل، التهاب واژن و… خواهد شد. عملکرد ژل‌های بهداشتی بانوان به صورتی است که pH واژن را در محدوده نرمال و طبیعی خود نگه می‌دارد. سایر شوینده‌ها هم‌چون صابون، با داشتن میزان pH متفاوت، این تعادل را بر هم زده و احتمال ابتلا به عفونت را نیز افزایش می‌دهند.

حفظ کردن رطوبت طبیعی ناحیه تناسلی

ساختار واژن به این صورت است که مرطوب باشد. برخی از عوامل می‌توانند این رطوبت را از بین ببرند و منجر به خشکی واژن شوند. ژل بهداشتی بانوان کمک می‌کند علاوه بر شستن واژن، رطوبت طبیعی این ناحیه حفظ شده و از خشکی واژن جلوگیری می‌کند.

پیشگیری و از بین برنده سوزش و خارش واژن

سوزش و خارش ناحیه تناسلی زنان در اغلب موارد طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما اگر احساس کردید این خارش و سوزش غیر عادی بوده و مدام در حال تکرار است، احتمالا با عفونت و یا بیماری مواجه هستید. ژل شست‌وشوی واژن بانوان فرمولاسیون ضد التهابی و ضد میکروبی داشته و می‌تواند سوزش و خارش واژن را از بین ببرد.

متعادل کردن میزان ترشحات واژن

خروج ترشح از واژن زنان و دختران یک امر عادی و طبیعی است. اما اگر این ترشح خیلی زیاد و غیر عادی شود، باید به فکر درمان این مسئله بود. ژل‌های بهداشتی بانوان در اینجا می‌توانند کمک کننده باشند و میزان ترشحات واژن را متعادل کنند. فراموش نکنید که هیچ‌گاه نباید از ژل بهداشتی بانوان به‌عنوان درمان نهایی استفاده کنید. در صورت داشتن هر گونه عفونت یا بیماری غیر طبیعی، حتما باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک در کنار سایر درمان‌های دارویی، احتمالا استفاده از انواع شوینده‌های اختصاصی را نیز تجویز می‌کند.

نحوه استفاده از ژل بهداشتی

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که نحوه استفاده از ژل های بهداشتی چگونه است؟ استفاده از این محصولات پرکاربرد اصلا کار سختی نیست. تنها باید مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

  • شستن دست‌ها
  • آب‌کشی بخش خارجی ناحیه تناسلی؛
  • ریختن مقداری از ژل بر روی دست و یا دستمال تمیز و شست‌وشوی ناحیه تناسلی با کمک آن؛
  • آب‌کشی بدن پس از 30 ثانیه الی یک دقیقه.

ژل بهداشتی بانوان برای استفاده خارجی است. به همین خاطر مراقب باشید که مواد شوینده به داخل واژن وارد نشده و یا اینکه با استفاده از آن، بخش داخلی واژن را شست‌وشو ندهید.

هنگام استفاده از ژل بهداشتی بانوان به چه نکاتی باید توجه داشته باشید؟

زمانی که تصمیم به استفاده از ژل بهداشتی گرفتید، برای مصرف این محصول لازم است به چند نکته مهم توجه کنید:

  • از آب ولرم برای شستن ناحیه تناسلی و واژن استفاده کنید؛
  • بعد از شستن ناحیه تناسلی حتما آن را با یک حوله نرم و یا دستمال خشک کنید؛
  • از یک حوله در چندین دفعه متوالی برای خشک کردن واژن استفاده نکرده و آن را عوض کنید؛
  • هنگامی که می‌خواهید از ژل استفاده کنید، از عدم وجود زخم باز در اطراف واژن اطمینان یابید؛
  • مراقب باشید مواد ژل شوینده به داخل واژن وارد نشود؛
  • از این ژل‌ها هر روز استفاده نکنید. هفته‌ای دو تا سه مرتبه برای حفظ بهداشت ناحیه تناسلی کافی است.
ژل بهداشتی بانوان
ژل بهداشتی بانوان

تفاوت ژل بهداشتی بانوان و دوشیزگان چیست؟

ترشحات واژن خانم‌ها قبل از ازدواج و بعد از ازدواج با برقراری رابطه جنسی دچار تغییر می‌شود. با این تغییر سطح pH، نیازمندی‌های بهداشتی این ناحیه هم تغییر خواهد کرد. پس طبیعی است که ژل بهداشتی بانوان و دوشیزگان تفاوت‌هایی با هم داشته باشند. یکی از تفاوت‌های مهم ژل بهداشتی بانوان و دوشیزگان در میزان اسیدی بودنشان است. به این معنی که ژل بهداشتی مخصوص بانوان، pH بیشتری نسبت به ژل‌های بهداشتی مخصوص دوشیزگان دارد. هر چند اغلب برندهای دنیا، ژل بهداشتی دوشیزگان را برای پیش و پس از بلوغ و پریودشدن در نظر می‌گیرند. بنابراین این موضوع را نیز در نظر داشته باشید.

تفاوت ژل بهداشتی بانوان با ژل شست و شوی بانوان یائسه

اگر جزو بانوان یائسه هستید حتما باید از ژل مخصوص زنان یائسه استفاده کنید. در دوران یائسگی تغییرات هورمونی در بدن رخ می‌دهد و واژن زنان خشک می‌شود. پس ژلی که در این دوران برای واژن استفاده می‌شود باید رطوبت بیشتری داشته باشد تا از خشکی بیش از حد ناحیه تناسلی و واژن جلوگیری کند.

خرید ژل بهداشتی بانوان یائسه لافارر مدل Genital Cleansing Gel حجم 250 میل

مشخصات ژل بهداشتی بانوان یائسه لافارر مدل Genital Cleansing Gel:

  • تنظیم کننده pH ناحیه تناسلی
  • افزایش فعالیت باکتری‌های مفید
  • تسکین دهنده التهاب
  • ضد سوزش و خارش
  • پیشگیری از عفونت‌های میکروبی واژن
  • کاهش علائم یائسگی
  • رفع خشکی و آتروفی ناحیه ژنیتال
  • رفع بوی نامطبوع ناحیه تناسلی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

عوارض ژل بهداشتی بانوان چیست؟

همان‌طور که پیش از این هم گفتیم ناحیه تناسلی بانوان چندین نوع باکتری مفید دارد. این باکتری‌ها برای سلامت این ناحیه از بدن لازم بوده و نباید از بین بروند. برخی معتقدند شست‌وشوی ناحیه تناسلی با ژل‌های بهداشتی، باکتری‌های مفید را نیز همراه با باکتری‌های مضر، از بین می‌برد. در این بخش باید بگوییم که این موضوع صحت ندارد. ژل بهداشتی بانوان نه تنها هیچ ضرری نداشته بلکه بسیار مفید است و می‌تواند از واژن در برابر ابتلا به انواع عفونت و بیماری مراقبت کند.

البته این نکته مهم را هم به خاطر داشته باشید که اگر از این محصول بیش از حد استفاده کنید دچار مشکل خواهید شد و بسیار مضر است. توصیه ما این است که از ژل بهداشتی فقط چند بار در هفته استفاده کنید. عوارض ژل بهداشتی بانوان در این حالت به‌صورت کامل از بین خواهد رفت. شست‌وشوی بیش از حد می‌تواند باعث تحریک پوست ناحیه تناسلی شده و حساسیت پوستی، خارش، التهاب و… را ایجاد می‌کند.

استفاده از ژل بانوان
بررسی اطلاعات درج شده بر ژل بهداشتی بانوان و خرید متناسب‌ترین مدل آن

استفاده از ژل های بهداشتی در دوران بارداری

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید مصرف ژل های بهداشتی بانوان در دوران بارداری ممنوع است، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. استفاده از این ژل‌ها در بارداری مانعی ندارد بلکه برای سلامت واژن هم مفید است. هنگام استفاده از این محصول به خاطر داشته باشید که در دوران بارداری غشاء مخاطی واژن مقداری حساس تر از حالت عادی می‌شود پس در انتخاب نوع ژل بهداشتی دقت بیشتری کنید.

توصیه ما این است که محصولات دوران بارداری را با دقت و وسواس بیشتری انتخاب کرده و حتما از پزشک خود مشورت بگیرید.

استفاده از ژل های بهداشتی در دوران یائسگی

نمی‌توان برای یائسه شدن زنان سن خاصی مشخص کرد چون این سن در افراد مختلف، متفاوت است. اما اگر بخواهیم یک بازه برای آن در نظر بگیریم باید گفت که یائسگی معمولا بین۴۰ تا ۵۰ سالگی رخ می‌دهد. البته ممکن است این مسئله برای برخی زنان بعد از ۵۰ سالگی اتفاق بیفتد. در کل اگر خانمی بعد از چهل سالگی به مدت یک سال عادت ماهیانه نشود، دچار یائسگی شده است. در این دوران، بدن با تغییراتی مانند کاهش تولید استروژن و پروژسترون در تخمدان‌ها مواجه خواهد شد.

از مهم‌ترین علائم بروز یائسگی در بدن بانوان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرگرفتگی
  • افزایش وزن
  • خشکی واژن

همانطور که گفتیم خشک شدن واژن یکی از مواردی است که در یائسگی بروز می‌کند و این مسئله به خاطر تغییرات هورمونی رخ می‌دهد. ژل‌های شست‌وشوی بانوان موجود در بازار، می‌توانند خشکی واژن را برطرف کرده، میزان اسیدیته دستگاه تناسلی را تنظیم کنند. علاوه بر این، ژل بهداشتی از تجمع باکتری‌ و ایجاد بوی نامطبوع در این ناحیه نیز پیشگیری ‌خواهد کرد.

برای مثال، ژل بهداشتی بانوان یائسه لافارر یکی از ژل‌های بسیار خوب در این زمینه است. این محصول قادر به تنظیم pH ناحیه تناسلی بوده و علائم آزاردهنده یائسگی هم‌چون خشکی واژن را کاهش خواهد داد.

علاوه بر محصولات لافارر، هیدرودرم نیز محصولات باکیفیتی در این حوزه تولید کرده است. اگر قصد خرید ژل بهداشتی بانوان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را نیز مطالعه کنید. در این مطلب، انواع ژل‌های بهداشتی بانوان برند هیدروردرم را به‌صورت کامل و دقیق بررسی کرده‌ایم.

جمع بندی

ژل بهداشتی یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید برای افزایش بهداشت و سلامت خود از آن‌ها استفاده کنید. این محصولات در دسته‌بندی‌های مختلف بر اساس جنسیت و دوره‌های مختلف سنی طراحی و تولید شده‌اند. ژل بهداشتی بانوان با رایحه‌های متنوع و عملکردهای اختصاصی، یکی از کارآمدترین محصولات بهداشتی و شوینده هستند. در این نوشتار به‌صورت دقیق به سوال ژل بهداشتی چیست پاسخ دادیم و انواع کاربردها و مزایای آن را نیز با هم مرور کردیم. نظر شما راجع به ژل بهداشتی بانوان چیست؟ آیا تا به حال از مدل‌های مختلف آن استفاده کرده‌اید؟ از شنیدن نظرات و تجربیات شما خوشحال خواهیم شد.

سوالات متداول

ژل بهداشتی بانوان چیست؟

انواع ژل بهداشتی، نوعی شوینده اختصاصی برای ناحیه تناسلی است که برای بانوان و مردان، به‌صورت اختصاصی تولید و عرضه شده است. ژل بهداشتی بانوان با توجه به دوره‌های مختلف زندگی زنان طراحی و ساخته شده است.

انواع ژل بهداشتی بانوان چیست؟

ژل بهداشتی دوشیزگان، ژل بهداشتی بانوان، ژل بهداشتی بانوان برای دوره بارداری و ژل بهداشتی بانوان یائسه، همه انواع مختلفی از ژل بهداشتی است.

در زمان خرید ژل بهداشتی بانوان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

وجود یا عدم وجود بیماری و عفونت، دوره زندگی (دوشیزه، متاهل، باردار و یائسه)، وجود و یا عدم وجود رایحه، آنتی‌باکتریال یا معمولی.

عوارض ژل بهداشتی بانوان چیست؟

در حالت کلی این محصولات هیچ عارضه‌ای ندارند. هرچند شست‌وشوی بیش از حد یا استفاده از محصولات نامتناسب با شرایط فعلی، می‌تواند حساسیت‌های پوستی ایجاد کند.

روش استفاده از ژل بهداشتی بانوان چیست؟

بدن خود را آب‌کشی کرده، مقداری ژل را بر دست و یا دستمال بریزید. پس از آن بدن خود را با ژل به‌صورت کامل شسته و آب‌کشی کنید.