زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کرم دکلره، راهی بی ضرر برای رنگ کردن مو

5
wordcamp
29,347
9 دقیقه
کرم دکلره، راهی بی ضرر برای رنگ کردن مو

احتمالا برای شما هم پیش آمده است، زمانی که می‌خواستید موهای خود را به رنگ روشن درآورید، با مشکلی به نام دکلره کردن مو برخورد کرده باشید. کاری که اگر درست و حسابی انجام نشود، حتما مو‌ها را دچار سوختگی بسیار شدید خواهد کرد. البته باید توجه داشت که با رنگ مو به تنهایی، نمی توان به مقصد نهایی رسید. برای داشتن رنگ و لایت روشن، در بیشتر مواقع باید مو را دکلره کرد. پس اینکه پودر و کرم دکلره چیست و چه کاربردی دارد شاید سوال شما نیز باشد. با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

دکلره چیست؟

رنگ و لایت مو یک انتخاب برای زیبا شدن موهای شماست. در این میان، رنگ‌ها و لایت‌های روشن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. با توجه به اینکه پایه موی اکثر زنان و مردان ایرانی تیره هست، در بیشتر مواقع درآوردن رنگ روشن بدون دکلره کردن مو امکان‌پذیر نخواهد بود.

موهای بسیار روشن
زنی با موهای بسیار روشن

دکلره در واقع روشی است که در آن، رنگ طبیعی رنگ‌دانه‌های مو از بین می‌رود. با پاک کردن رنگ طبیعی مو، مو به پایه رسیده و هر رنگی که تمایل داشته باشید می‌توانید روی موهای خود پیاده کنید. دکلره هم به صورت پودر و هم به صورت کِرمی در بازار موجود است.

اگر می‌خواهید نحوه‌ ی دکلره کردن اصولی و دقیق مو را آموزش ببینید. مقاله چگونه موهای خود را دکلره کنیم را مطالعه و بررسی نمائید. با مطالعه این مقاله می‌توانید با راه‌کارهای درست انجام دکلره آشنا شوید.

پودر دکلره چندین مدل مختلف با کارایی‌های متفاوت دارد. در زیر به اختصار به هر یک اشاره می‌کنیم:

  • پودر دکلره آبی: ضد نارنجی و رنگ هویجی مو است.
  • پودر دکلره بنفش: ضد زردی مو است. برای ایجاد رنگ دودی و خاکستری می‌توانید در مرحله‌ی آخر از این پودر استفاده کنید.
  • پودر دکلره سفید: خاصیت خنثی‌سازی رنگ دارد.
خرید پودر دکلره مارال

پودر دکلره مارال وزن 500 گرمی

  • بدون گرد و غبار
  • روشن کنندگی بالا
  • دارای بوستر و ژلاتین
  • دارای رایحه مطبوع
  • دارای نرم کننده مو

برای تیره‌تر کردن موها، شما چندان به دکلره و اکسیدان احتیاج ندارید. اما برای انواع رنگ موهای روشن، شما نیاز دارید که با پودر دکلره و مخلوط آن با اکسیدان، موهای خود را روشن کنید.

خرید اکسیدان گیاهی 9% مارال

اکسیدان گیاهی 9% مارال حجم 1000 میل

  • حاوی عصاره بابونه و کراتین
  • ضد التهاب، تسریع در ترمیم زخم
  • ضد ورم وآنتی اکسیدان
  • قابلیت ترکیب با انواع رنگ مو
  • پوشاندن موهای سفید

عوارض دکلره

استفاده از دکلره عوارضی نیز دارد که در اینجا برخی از آن‌ها را با شما درمیان می‌گذاریم:

  • استفاده مداوم و نادرست از دکلره سبب از بین رفتن نرمی و لطافت موی شما می‌شود.
  • مواد موجود در پودر دکلره باعث تغییر در تخلخل و خاصیت ارتجاعی مو می‌شود.
  • تخلل بیشتر مو، کوتیکول مو را باز و بازتر می‌کند. در صورت عدم درمان، موجب شکستن مو می‌شود.
  • نفوذ مواد شیمیایی دکلره به داخل ساقه مو، منجر به ضعیف‌تر شدن مو می‌شود.

اگر می‌خواهید استفاده از دکلره را برای موهای خود کم ضررتر کنید ، مقاله همه چیز درباره دکلره و راه‌های کم‌تر کردن ضرر آن را مطالعه نمایید. با مطالعه این مقاله می‌توانید در حین دکلره، آسیب کمتری به موهای خود وارد کنید.

اینکه کرم دکلره چیست و در چه مواقعی می‌توان از آن استفاده کرد. سوالی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

روشن کردن مو با دکلره

میزان روشنی مو اساسا به نوع پیگمنت‌ها و طیف پیگمنت‌های مو‌ بستگی دارد. بسیاری از موها وقتی  که دکلره به آن‌ها وارد می شود، از خود رنگ‌هایی با طیف نارنجی، قرمز یا زرد بر جای می‌گذارد. همین طیف‌ها در رنگ موی روشن بسیار مشهود است. باقی ماندن انواع طیف رنگی روی مو، مشکلی است که اغلب کسانی که موهای خود را رنگ می‌کنند با آن دست به گریبانند. فرقی نمی‌کند که دارای موهایی تیره و یا روشن باشید، در هر صورت ممکن است با این مشکل مواجه شوید. حال برای اینکه رنگ مو، روی موهای شما بنشیند به مقداری اکسیدان احتیاج دارید.

دکلره کردن ریشه مو
سر زنی که با چتکه روی ریشه‌ی موی او رنگ مو کشیده می‌شود.

مشکل از جایی شروع می‌شود که شما می‌خواهید موهای خود را بیش از ۵ درجه روشن نمایید. در این صورت می‌بایست از اکسیدان ۳% یا ۱۲% استفاده نمایید. این اکسیدان را با پودر دکلره مخلوط کرده تا رنگ موی شما بیش از 5 درجه باز شود.

باز کردن رنگ مو با اکسیدان قوی ۳% و پودر دکلره، باعث آسیب‌های جبران ناپذیری به مو می‌شود. این مواد حاوی آمونیاک بوده و اساسا تارهای مو، بخصوص ریشه‌ی مو را فرسوده می‌کند. در این میان اگر از رنگ موی بی‌کیفیت بعد از دکلره کردن استفاده کنید، این آسیب چندین برابر می‌شود.

خرید رنگ موی مارال

رنگ موی مارال سری هایلایت حجم 100 میل

  • حاوی روغن آرگان، سرشار از ویتامین‌های A/ E
  • افزایش مقاومت و درخشندگی مو
  • محافظت از مو در برابر پرتو UV
  • ماندگاری بالا

کرم دکلره چیست؟

کرم دکلره همانند پودر دکلره برای پاک کردن رنگ‌دانه‌‌ها و روشن کردن مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار کرم دکلره پودری نیست. کرم دکلره بافتی کِرِم مانند و مشابه رنگ مو دارد. این کِرم معمولا حاوی روغن‌ها و مواد مغذی است و می‌تواند موهای شما را با حداقل آسیب، روشن کند. روغن‌های مفید موجود در کرم دکلره سبب می‌شود روند روشن شدن مو کندتر و با آسیب کم‌تر انجام شود. این محصول بسیار ضعیف‌تر از دکلره معمول است و می‌تواند با ملایمت هر چه تمام، موها را دو تا سه درجه روشن نماید. هماند پودر دکلره، باید از ترکیبب اکسیدان مناسب و کرم دکلره برای روشن کردن مو استفاده کرد.

خرید کرم دکلره

کرم دکلره آبی (ضد قرمزی) دنی وان 750 گرم

  • حاوی روغن جوجو با و ترکیبات نرم‌کننده
  • هیچ‌گونه قرمزی روی مو ایجاد نمی‌کند
  • روشن‌کننده مو
  • عدم آسیب رساندن به مو در هنگام استفاده
  • بدون ایجاد خشکی و شکنندگی مو
  • این کرم دکلره هیچ ضعفی نسبت به دکوکرم بدون رنگ ندارد.

استفاده از کرم دکلره

اینکه کرم دکلره چیست و چه ساختاری دارد را توضیح دادیم. حال می‌خواهیم بدانیم چه مواقعی از آن استفاده می‌کنیم.

برای این که روشنی مو را به پایه ۷ تا ۱۲ برسانید و رنگ موهای خود را بین رنگ‌های زرد روشن تا استخوانی پلاتینه مبدل نمایید، هرگز نباید از پودر دکلره (یا کرم دکلره)  و اکسیدان قوی به مدت زیاد روی سر خود استفاده نمایید. بعد از این‌که رنگ مو را به پایه ۴ تا ۵ رساندید، باید یک استراحت کوتاه به مو بدهید. سپس با کرم دکلره به روشن کردن موی خود بپردازید. هنگامی که کرم دکلره و اکسیدان را ترکیب و آماده کردید، حداکثر ظرف مدت 30 دقیقه باید از آن استفاده کنید. بعد از گذشت 30 دقیقه این ترکیب به تدریج خاصیت و کارایی خود را از دست می‌دهد.

دکلره کردن موها
روشن کردن مو با کرم دکلره

ما مصارف کرم دکلره را از مشاوران بسیار حرفه ای «مو تن رو» پرسیده‌ایم. ایشان علاوه بر پروسه دکوپاژ مو با کمک کرم دکلره، سفید و بی‌رنگ کردن موی‌های زائد بدن را نیز از مأموریت‌های یک کرم دکلره خوب برشمرده‌اند. موهایی که تراشیدن آنها بسیار وقت‌گیر است و با لیزر موهای زائد هم به راحتی از بین نمی‌روند. پس از کرم دکلره علاوه بر روشن کردن موی سر، برای بی‌رنگ کردن موهای زائد هم می‌توان استفاده کرد.

بهترین مارک کرم دکلره

اما چه مارکی برای کرم دکلره مناسب است. ما بدون معطلی و البته با صراحت هر چه تمام می‌گوییم که کرم دکلره مارال یکی از بهترین کرم‌های دکلره در کل بازار ایران است. 

مارال شرکتی است با توانایی‌های بسیار مناسب در تولید انواع محصولات آرایشی. این شرکت در تولید انواع محصولاتی که به رنگ مو مربوط می‌شود، تخصص بی‌نظیری دارد. مارال، توانسته است در تولید محصولات خود برای رنگ کردن مو اصل مهمی را رعایت کند و آن مراقبت هر چه بیشتر از موهای شماست.

خرید کرم دکلره مارال

کرم دکلره مارال 250 میل

  • کمترین آسیب به موها
  • حاوی انواع روغن های مفید
  • کمترین سوزش

در کرم دکلره مارال از مواد دکلره بسیار ملایم استفاده شده است. برای مراقبت بیشتر مو، این شرکت توانسته است با استفاده از روغن‌های بسیار مفیدی مانند روغن جوجوبا در ساختار کرم دکلره‌های خود، یکی از بهترین مارک‌های کرم دکلره در بازار باشد. استفاده از محصولی که قرار است به بهبود موهای شما کمک کند و تأثیر بسیار خاصی روی موهای شما بگذارد احتیاج به مشورت و انتخابی بسیار دقیق دارد. امیدواریم توصیه مشاوران حرفه‌ای مو تن رو به شما در انتخاب دقیق کرم دکلره کمک کند.

سخن پایانی

اینکه کرم دکلره چیست و در چه مواردی از آن استفاده می‌شود بخشی از مقاله‌ی فوق بود. از کرم دکلره برای روشن کردن موی سر و بدن می‌توان استفاده کرد. این محصول برخلاف پودر دکلره ساختار خمیری و کرمی مانند دارد. کرم دکلره در حین روشن کردن مو، آسیب کمتری به ساختار آن می‌رساند. با استفاده از آن می‌توان مو را به تدریج و بدون صدمه زدن، به پایه 7 تا 12 رساند. از جمله بهترین برندهای کرم دکلره مو در بازار می‌توان به کرم دکلره مارال اشاره کرد. مارال با استفاده از روغن‌های مفید و مغذی در ساخنتار کرم دکلره‌های خود، سبب آسیب رساندن به موهای شما نخواهد شد.

موهای روشن با کرم دکلره
موهای بسیار روشن

پرسش‌های متداول

تفاوت پودر دکلره و کرم دکلره در چیست؟

پودر دکلره همانطور که از اسم آن پیداست ساختار پودری دارد. با ترکیب پودر دکلره و اکسیدان می‌توان پایه مو را روشن کرد. اما استفاده بیش از حد و طولانی مدت از پودر دکلره سبب آسیب رساندن به مو می‌شود. کرم دکلره بافت کرمی دارد و موها را به تدریج و بدون آسیب رساندن به پایه 7 تا 12 می‌رساند. در ساختار آن از روغن‌های مفیدی استفاده شده که باعث نابودی بافت مو نخواهد شد.

کرم دکلره چیست؟

کرم دکلره همانند پودر دکلره برای پاک کردن رنگ‌دانه‌ی طبیعی و روشن کردن مو، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کرم دکلره بافتی مشابه رنگ مو دارد. معمولا حاوی روغن‌ها و مواد مغذی است و می‌تواند موهای شما را با حداقل آسیب، روشن کند. کرم دکلره بسیار ضعیف‌تر از دکلره معمول است و می‌تواند با ملایمت هر چه تمام، موها را دو تا سه درجه روشن نماید.

بهترین کرم دکلره کدام است؟

مارک‌ها و برندهای ایرانی و خارجی بسیاری اقدام به تولید و عرضه‌ی کرم دکلره کرده‌اند. با توجه به ترکیبات و ویژگی‌های کرم دکلره مارال، می‌توانید از آن به عنوان یکی از بهترین کرم دکلره‌های موجود در بازار استفاده نمایید.