زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه همیشه جوان بمانیم؟ ۱۷ راه برای جوان تر به نظر رسیدن

wordcamp
7,455
15 دقیقه
چگونه همیشه جوان بمانیم؟ ۱۷ راه برای جوان تر به نظر رسیدن

به مرور زمان وقتی سن بالا می‌رود، ناخودآگاه به فکر می‌افتیم تا کارهایی را برای جوان تر به نظر رسیدن پیدا کنیم و آنها را انجام دهیم. خیلی‌ها از پیر شدن و پیر به نظر رسیدن می‌ترسند، ولی نمی‌دانند که باید چه راه‌ها و روش‌هایی را برای جوان تر به نظر رسیدن انجام دهند. برای رسیدن به این منظور باید اقداماتی در زمینه‌های مختلف از جمله آرایشی، مراقبت پوستی و تغذیه انجام داد. در این مقاله قرار است تا راه‌کارهایی برای این موضوع به شما ارائه دهیم تا یکی از دغدغه‌هایتان برطرف شود. اگر علاقه‌مند به دانستن این راه‌کارها هستید با ما همراه باشید.

مراقبت پوستی برای جوان تر به نظر رسیدن

اولین نشانه‌هایی که یک نفر را می‌تواند پیرتر نشان دهد، وجود چین‌وچروک و لک روی پوست اوست. مراقبت از پوست در هر سنی امری ضروری است و هر نفر بسته به شرایط سنی و پوستی خود باید یک روتین پوستی را دنبال کند.

۱- مرطوب کردن پوست صورت

همان‌طور که می‌دانید پوست می‌تواند خشک، چرب، معمولی یا مختلط باشد. هر کدام از این نوع پوست‌ها به مراقبت مخصوص به خود احتیاج خواهند داشت. یکی از مراقبت‌هایی که در تمام روتین‌ها وجود دارد، استفاده از کرم مرطوب‌کننده است. کرم‌های مرطوب‌کننده انواع مختلفی دارند؛ پس به راحتی می‌توانید یکی از مرطوب‌کننده‌های صورت که مخصوص پوست شما ساخته شده را تهیه کنید و دو بار در طول روز از آن استفاده کنید. مرطوب کردن گردن را فراموش نکنید.

کسانی که پوست چربی دارند فکر می‌کنند کرم‌ها پوست آنها را چرب‌تر خواهند کرد. در صورتی که این یک تصور غلط است. کسانی که پوست چرب دارند اگر از کرم استفاده نکنند، پوستشان به کمبود رطوبت واکنش نشان می‌دهد و چربی بیشتری ترشح می‌کند. کمبود رطوبت پوست به مرور باعث ایجاد خشکی خواهد شد. خشکی پوست عامل مهمی برای ایجاد چین‌وچروک است؛ پس تاثیر مرطوب‌کننده را دست کم نگیرید و آن را جز روتین پوستی برای جوان تر به نظر رسیدن قرار دهید.

خرید کرم ضد چروک و جوان ساز لورال مناسب سنین 50 به بالا

اگر سن شما بالای ۵۰ سال است، این کرم ضد چروک و جوان‌ساز لورال انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این کرم رطوبت لازم پوست شما را تامین کرده و چین‌و چروک را کاهش می‌دهد. کرم ضد چروک لورال پوست را تغذیه می‌کند و باعث درخشش آن می‌شود. در نتیجه صورت شما جوان تر به نظر خواهد رسید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

اگر دوست دارید در مورد آبرسانی و مرطوب کردن پوست اطلاعات بیشتر و جامعی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله دیگری به نام آبرسانی پوست و تاثیر آن بر جوان‌سازی را که برای شما تهیه شده است مطالعه کنید.

۲- ضد آفتاب را فراموش نکنید

همه ما می‌دانیم که آفتاب منبع خوبی برای تامین ویتامین D است. اما این نکته را هم باید بدانید که اشعه‌های فرابنفش خورشید (UV) برای پوست بسیار خطرناک هستند. اشعه فرابنفش در دو نوع UVA و UVB به ما می‌تابد. UVA عامل چین‌وچروک پوست و در نتیجه پیری است. UVB هم منجربه قرمزی، سوختگی و التهاب پوست می‌شود. پوست اگر سالم نباشد، عاملی برای پیر به نظر رسیدن خواهد بود. پس برای جوان تر به نظر رسیدن، حتما از ضد آفتاب در روتین پوستی خود استفاده کنید. ضد آفتابی بخرید که در مشخصات آن به حفاظت از پوست در برابر UVA و UVB اشاره کرده باشد تا بتواند از پوست در برابر هر دو اشعه مراقبت کند.

زن میان‌سال در حال زدن ضد آفتاب
برای جلوگیری از پیر به نظر رسیدن از ضد آفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب را هر روز، حتی در روزهای ابری هم به قسمت‌هایی از پوست که در معرض نور خورشید هستند بزنید. اگر در طول روز بیرون می‌روید، سعی کنید تا از معابری که سایه هستند عبور کنید. ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار احتیاج به تمدید دارد. با یک دستمال مرطوب و یا شوینده مخصوص، صورتتان را بشویید و دوباره ضد آفتاب بزنید. اگر در خانه یا محل کارتان نزدیک به پنجره و نور خورشید هستید، برای محافظت از پوستتان باید ضد آفتاب داشته باشید.

ضد آفتاب‌ها به شکل کرم، اسپری و ژل تولید می‌شوند. حتی مدل‌های رنگی هم دارند تا بتوانید به جای کرم‌پودر روزانه از آنها استفاده کنید. ضد آفتاب برای همه رنگ و نوع پوستی واجب است. برخی بر این باورند که فقط کسانی که پوست روشنی دارند احتیاج به ضد آفتاب دارند، اما با توجه به مطالب گفته شده نور خورشید فقط عامل قرمزی و سوختگی نیست. اگر از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت نکنید، حتی می‌تواند منجر به سرطان پوست شود.

۳- مراقبت از پوست دور چشم

پوست دور چشم نازک‌ترین قسمت پوست است؛ پس احتیاج به مراقبت بیشتری دارد تا دچار خشکی و چین‌و چروک نشود. قرار دادن یک کرم دور چشم مناسب در روتین پوستی قدمی مهم برای جوان تر به نظر رسیدن شما خواهد بود. اگر دور چشم چروک و یا تیره‌ای دارید سن شما بیشتر به نظر خواهد رسید. بعضی از کرم‌های دور چشم علاوه بر رطوبت‌رسانی می‌توانند تیرگی دور چشم هم برطرف کنند. البته در بعضی از کرم‌های دور چشم ضد آفتاب هم به کار رفته است.

کار دیگری که برای مراقبت از پوست دور چشم می‌توانید انجام دهید، زدن عینک آفتابی است. عینک آفتابی علاوه بر محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر، شبیه به یک مانع برای پوست دور چشم عمل می‌کند و نمی‌گذارد آفتاب به آن آسیب برساند. اگر بدون عینک آفتابی در معرض خورشید قرار بگیرید، ناخودآگاه اخم کرده و یا چشم‌هایتان را جمع می‌کنید. تغییر حالت طبیعی صورت به مدت طولانی موجب ایجاد چین‌وچروک خواهد شد.

زنی مسن که عینک آفتابی زده است.
عینک زدن از پوست دور چشم در مقابل آفتاب محافظت می‌کند.

۴- مرطوب کردن پوست بدن

علاوه بر پوست صورت، پوست بدن شما هم به مرطوب‌کننده احتیاج دارد. حمام کردن و استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن پوست، موجب خشکی آن می‌شود. پس در مرحله اول از شوینده بدن غیر صابونی و کرمی استفاده کنید تا خشکی پوست را به حداقل برسانید. بعد از حمام هم وقتی پوست کمی مرطوب است به کمک لوسیون بدن تمام قسمت‌ها، به جز نواحی حساس را مرطوب کنید. فراموش نکنید که هر روز دست‌هایتان را مرطوب کنید. با توجه به وجود بیماری کرونا، روزانه دست‌هایمان را زیاد می‌شوییم و از الکل برای ضدعفونی کردن استفاده می‌کنیم. الکل و صابون دست‌ها را خشک و در نهایت چروک خواهند کرد. دست‌ها و گردن قسمت‌هایی از بدن هستند که سن واقعی را نشان می‌دهند.

برای خرید لوسیون بدن با بهترین قیمت می‌توانید دسته‌بندی مربوط به آن را در فروشگاه اینترنتی مو تن رو ببینید. تنوع زیاد لوسیون بدن در فروشگاه اینترنتی مو تن رو، توجه هر مخاطبی را به خود جلب می‌کند.

۵- ویتامین C

ویتامین C موجب برطرف شدن لک و روشن کردن پوست می‌شود. پوست روشن و شفاف یکی از مولفه‌های جوان تر به نظر رسیدن است. علاوه بر این ویتامین C خاصیت کلاژن‌سازی دارد. کلاژن باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه کم شدن احتمال پیداش چین‌وچروک می‌شود. پس اگر احساس می‌کنید که احتیاج به روشن شدن پوستتان دارید، یک کرم یا سرم حاوی ویتامین C را در روتین پوستی برای جوان تر به نظر رسیدن قرار دهید.

۶- ماساژ صورت

ماساژ صورت را جز روتین خود قرار دهید. ماساژ صورت باعث افزایش گردش خون و در نتیجه شادابی پوست می‌شود. از طرفی ماساژ صورت از افتادن و شلی پوست جلوگیری می‌کند و اجازه نمی‌دهد صورت شما حالت بدی پیدا کند. ماساژ صورت را اگر به طور مرتب و در دراز مدت انجام دهید به لیفت صورتتان کمک خواهد کرد. ماساژ گردن را هم در کنار ماساژ صورت انجام دهید.

خرید گوی یخی مناسب برای ماساژ صورت

این گوی یخی برای ماساژ صورت طراحی شده که باعث کاهش جوش و آکنه می‌شود. استفاده از گوی یخی منجر به بسته شدن منافذ پوست و صاف و درخشنده شدن پوست می‌گردد. این محصول اکسیژن رسانی و گردش خون را بالا می‌برد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

ترفندهای آرایش برای جوان تر به نظر رسیدن

آرایش و لوازم آرایش دنیایی رنگارنگ دارد تا در جهت رفع نواقص و بیشتر کردن زیبایی‌ها عمل کنند. در این بخش در مورد استفاده از آرایش برای جوان تر به نظر رسیدن صحبت خواهیم کرد.

۷- دوری کردن از کرم پودر مات

برای جوان تر به نظر رسیدن باید صورتی درخشان داشته باشید تا ظاهر شما را بشاش و سرزنده نشان دهد. کرم‌پودرهای مات کاربردی جز این هدف دارند و صورت شما را کدر و خسته نشان خواهند داد. کرم‌پودرهایی که ظاهر نهایی آنها مرطوب است را انتخاب کنید تا صورت طبیعی داشته باشید. به یاد داشته باشید قبل از زدن کرم‌پودر حتما مرطوب کننده بزنید تا به درخشان‌تر شدن پوست و بهتر خوابیدن کرم‌پودر کمک کنید.

آرایش مناسب یک زن میان‌سال
کرم‌پودر مرطوب صورت را شاداب و جوان نشان می‌دهد.

۸- استفاده از کانسیلر

کانسیلر محصولی شبیه به کرم‌پودر با بافتی غلیظ‌تر است و برای پوشاندن ایرادات منطقه‌ای پوست به خصوص تیرگی دور چشم به کار می‌رود. کانسیلر شما باید یک تا دو درجه از کرم‌پودری که استفاده می‌کنید روشن‌تر باشد. کانسیلر را شبیه به یک مثلث برعکس زیر چشم بزنید و با یک اسفنج یا براش آرایشی سر جای خود محو کنید. در نهایت برای آن‌که کانسیلر داخل خطوط دور چشم نرود، روی آن پودر فیکس بزنید. پوشاندن تیرگی دور چشم در آرایش برای جوان تر به نظر رسیدن صورت انجام می‌شود.

۹- سایه روشن بزنید

سایه‌های تیره و پررنگ علاوه بر کوچک نشان دادن چشم باعث بیشتر دیده شدن خطوط و چین‌وچروک می‌شوند. پس برای جوان تر به نظر رسیدن صورت خود از سایه‌های روشن مثل صورتی، کرم و قهوه‌ای روشن استفاده کنید و به گوشه داخلی چشمتان سایه براق یا اکلیلی بزنید. این کار موجب می‌شود تا چشم‌های شما سرحال‌تر و بازتر دیده شوند.

۱۰- استفاده از صابون ابرو

صابون ابرو یا ریمل ابروی بی‌رنگ برای لیفت شدن ابروها و جلوگیری از افتادن آنها استفاده می‌شود. ابروهای افتاده ظاهر نامرتبی به شما داده و صورت شما را بی‌حال نشان خواهد داد. توجه به مرتب بودن ابرو در اطرافیان شما حس خوبی ایجاد خواهد کرد. البته اگر بخشی از ابروهایتان خالی است، از یک مداد ابرو ظریف کمک بگیرید و با کشیدن خطوط نازک و طبیعی آن را پر کنید.

۱۱- آرایش لب مناسب

از رژلب‌های مات و تیره دوری کنید. این رژلب‌ها، لب‌هایتان را کوچک‌تر و جمع‌تر نشان خواهند داد. رژلب‌های براق یا مرطوب انتخاب بهتری در آرایش برای جوان تر به نظر رسیدن هستند. حتما خط لب بکشید تا حالتی مرتب به لب‌هایتان بدهید. اگر لب کوچکی دارید، کمی خط لب را از لب فاصله دهید. حواستان باشد تا خط لب را یک‌دست و مرتب بکشید.

زن میان‌سال در حال زدن رژلب مایع
برای جوان تر به نظر رسیدن از رژلب براق و روشن استفاده کنید.

۱۲- پاک کردن آرایش

هیچ وقت با آرایش به رخت‌خواب نروید و حتما صورتتان را با یک میسلارواتر پاک کنید. میسلارواتر به راحتی مواد آرایشی را در خود حل می‌کند. باید مقداری از آن را روی پد آرایش پاک‌کن بریزید و پد را به آرامی روی صورت بکشید تا تمیز شود. از انجام حرکات خشن، به خصوص برای پاک کردن آرایش چشم خودداری کنید؛ چرا که باعث ایجاد چین‌و چروک خواهد شد. ماندن آرایش روی پوست صورت مانع از رسیدن اکسیژن به پوست شده و در نهایت باعث ایجاد جوش و کدری خواهد شد. بعد از پاک کردن آرایش با میسلارواتر، حتما صورتتان را با شوینده بشویید تا باقی آلودگی‌های و کثیفی‌ها تمیز شود. شب‌ها هنگام خواب، زمان طلایی برای بازسازی پوست است.

علاوه بر نکاتی که در مورد آرایش برای جوان تر به نظر رسیدن گفتیم، مقاله دیگری به نام «چگونه آرایش کنیم تا جوان‌تر به نظر برسیم؟» در مجله اینترنتی مو تن رو نوشته شده که خواندن آن خالی از لطف نخواهد بود.

نگهداری از مو برای جوان تر به نظر رسیدن

مدل و حالت موی شما تاثیر به‌سزایی در نشان دادن سن شما دارند. برای جوان تر به نظر رسیدن می‌توانید کارهایی که در این بخش گفته می‌شود را برای موهایتان انجام دهید.

۱۳- رنگ مو

با بالا رفتن سن، رنگ‌دانه‌های مو از بین می‌روند و رنگ طبیعی مو جای خود را به رنگ سفید می‌دهند. این سفیدی از ریشه مو شروع می‌شود و باعث پیرتر نشان دادن شما خواهد شد. برای جوان تر به نظر رسیدن بهتر است تا از یک رنگ موی مناسب با شکل صورت و رنگ پوست خود استفاده کنید. برای انتخاب رنگ مناسب پیشنهاد می‌کنیم تا نزد یک متخصص رنگ مو بروید و از او مشورت بگیرید. اگر سن بالایی دارید، موهایتان را مشکی و پرکلاغی نکنید. برخلاف تصور عموم این رنگ‌ها سن شما را بیشتر نشان خواهند داد.

زنی میان‌سال با رنگ مو و مدل موی مناسب
رنگ و مدل مو در جوان تر به نظر رسیدن صورت تاثیر زیادی دارند.

۱۴- قد و مدل مو

قد و مدل موی خود را جوری انتخاب کنید تا برای درست کردن آن مشکلی نداشته باشید. موهایی با قد متوسط شما را شیک‌تر و جوان تر نشان خواهند داد. موهای کوتاه با مدل خاص احتیاج دارند تا همیشه آنها را درست کنید. اگر فرصت و یا حوصله این کار را ندارید سراغ مدل‌های ساده بروید. موهای شلخته ظاهر شما را بد نشان خواهند داد. هرچند پیشنهاد ما هم همان‌طور که گفتیم موهایی با قد متوسط و ساده است.

۱۵- تغذیه مو

برای جلوگیری از وز شدن، خشک شدن، شکستن و موخوره گرفتن موهایتان باید به آنها رسیدگی کنید. وقتی به حمام می‌روید از نرم‌کننده و ماسک مو برای نرم شدن موهایتان استفاده کنید. نرم‌کننده را همیشه و ماسک را هفته‌ای دوبار بزنید. بعد از آن که از حمام خارج شدید، از یک روغن یا کرم مو به کل موهایتان بزنید تا از وز شدن موهایتان جلوگیری کنید. بعضی از کرم‌ها و روغن‌ها از موها در برابر حرارت وسایل حرارتی، مثل اتو مو و سشوار، مراقبت می‌کنند. اگر از وسایل حرارتی برای خشک کردن و یا حالت دادن به موهایتان استفاده می‌کنید، قبل از آن حتما این محصولات را به موهایتان بزنید.

تغذیه برای جوان تر به نظر رسیدن

شاید فکر کنید که تغذیه نمی‌تواند تاثیر چندانی روی جوان تر به نظر رسیدن صورت داشته باشد؛ اما این تصور کاملا اشتباه است.

۱۶- آب بنوشید

روزانه حداقل ۶ لیوان آب بنوشید. آب برای سلامت تمام ارگان‌های بدن لازم بوده و سموم را از بدن دفع می‌کند. کمبود آب موجب بیماری مثل سردرد و بی‌حالی می‌شود. انسان شاداب و سرحال همیشه جوان تر از یک انسان مریض به نظر می‌رسد. علاوه بر این نوشیدن آب باعث شفافیت پوست و درخشندگی مو و در نتیجه زیبایی بیشتر خواهد شد.

زن مسن در حال نوشیدن آب
نوشیدن حداقل ۶ لیوان آب در طول روز به جوان تر به نظر رسیدن کمک خواهد کرد.

۱۷- خوردن مواد غذایی سالم

در طول روز از مواد غذایی سالم استفاده کنید. سبزیجات و میوه را فراموش نکنید. هر کدام از این گروه‌های غذایی خاصیت‌های زیادی دارند که منجر به سلامت شما خواهند شد. غذاهای سرخ‌کردنی پوست را کدر کرده و چربی مو را افزاش می‌دهد. علاوه بر این غذاهای سرخ‌کردنی و فست‌فود منجر به بالا رفتن چربی بدن و در نتیجه اختلال در کار سیستم‌های گوارشی خواهند شد. این اختلال هم در ظاهر نمود پیدا کرده و شما را پیرتر نشان خواهد داد.

سخن پایانی

نکته‌های زیادی وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید می‌توانند به جوان تر به نظر رسیدن شما کمک کنند. علاوه بر مواردی که در این مقاله گفتیم، برای مثال انتخاب درست لباس برای جوان تر به نظر رسیدن هم تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است لباس‌های خیلی گشاد یا خیلی تنگ نبوشید و سراغ لباس‌هایی با پارچه ساده بروید. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا دوست دارید نکته‌ای به این موارد اضافه کنید، خوضحال می‌شویم که آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد جوان تر به نظر رسیدن

برای جوان تر به نظر رسیدن به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای جوان تر به نظر رسیدن باید به آرایش، مراقبت پوستی، تغذیه و ظاهر خود توجه کنید.

روتین پوستی برای جوان تر به نظر رسیدن چگونه باید باشد؟

حتما باید در روتین پوستی خود از مرطوب‌کننده، کرم دور چشم، ضد آفتاب و در صورت لزوم ویتامین C استفاده کنید.

برای جوان تر به نظر رسیدن از چه سایه‌ای باید استفاده کرد؟

سایه‌هایی با رنگ روشن چشم‌ها را بازتر و درشت‌تر خواهند کرد و خطوط آنها را کمتر نشان خواهند داد.

برای جوان تر به نظر رسیدن باید چه رژلبی زد؟

رژلب‌های مایع، مرطوب و براق لب‌ها را بزرگ‌تر و سالم‌تر نشان می‌دهد. در نتیجه به جوان تر به نظر رسیدن چهره کمک خواهد کرد. برای مرتب شدن آرایش لب حتما از خط لب کمک بگیرید.

مدل مو برای جوان تر به نظر رسیدن باید چگونه باشد؟

مدل مو ساده با قد متوسط شیک‌ترین مو برای خانم‌های میانسال است. حواستان باشد تا رنگ موهایی متناسب با رنگ پوست و مدل صورتتان انتخاب کنید تا زیبایی موهایتان چند برابر شود.