زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آموزش فر کردن مو با اتو

wordcamp
12,907
6 دقیقه
آموزش فر کردن مو با اتو

فر کردن مو با اتو، می تواند فرهای فنری زیبایی ایجاد کند بدون این که شبیه به حلقه باشد. فقط کافی است کمی تمرین کنید تا فر مو با اتو را یاد بگیرید؛ هنگامی که تکنیکش را یاد گرفتید، فوق العاده به نظر می رسید و می توانید برای یک مهمانی شب به راحتی در خانه حاضر شوید. پس برای این که به موهای فر زیبایی که همیشه می خواستید برسید، ما یک آموزش فر کردن مو با اتو برای شما فراهم کردیم تا با رعایت کردن این مراحل و کمی تمرین، بتوانید به موهای مد نظر خود

قبل از فر کردن مو با اتو

  1. با موهای تمیز و خشک شروع کنید. اطمینان حاصل کنید که موهایتان کاملاً تمیز و خشک است. موهای خیس و مرطوب فر نمی شوند. حتی اگر بهترین اتوی مو را هم داشته باشید، اگر موهایتان خیس یا مرطوب باشد، به نتیجه مطلوب، دست نخواهید یافت. همچنین موهای کثیف نیز فر نخواهند شد. بنابراین قبل از فر مو با اتو، اطمینان حاصل کنید که موهایتان را در 24 ساعت گذشته شسته باشید.

[megadesc]حتماً بخوانید: انواع حالت دهنده مو و کاربردهای آن[/megadesc]

  • نکته: اگر ابتدا موهایتان را سشوار می کشید، از موس استفاده کنید. به موهایتان حجم می دهد و هم چنین فر مو را زمان بیشتری نگه می دارد.
  1. برای فر کردن مو با اتو، از یک اتو موی باریک استفاده کنید. اتو موی شما باید حدود 2.5 تا 5 سانتی متر عرض داشته باشد تا بتوانید به راحتی آن را بپیچانید و حرکت دهید، در غیر این صورت فرهای صاف و خوش حالت به شما نمی دهد.
  • مطمئن باشید اتو موی شما با کیفیت است. اتو های با کیفیت، سریع تر کار را برای شما انجام می دهند و موهای شما را صاف تر می کند. آنها تاپیر بسزایی در درخشش موها و ماندگاری فر های شما خواهند داشت.
  • درجه حرارت اتو را روی مینیمم درجه تنظیم کنید که موهایتا با آن به خوبی صاف شود. اگر موهای شما سالم و نازک است، اتو مو را روی درجه 300 درجه سانتی گراد یا کمتر تنظیم کنید. برای موهای معمولی می توانید روی درجه حرارت 300 تا 380 تنظیم کنید. اگر موهایتان ضخیم، وز و دانه درشت است می توانید درجه را بین 350 تا 400 نیز تنظیم کنید.

قبل از فر مو با اتو، حتماً از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید. استفاده از اسپری ها و محصولات محافظ حرارت، یک مانع محافظ بین مو و اتو ایجاد می کند که باعث می شود مو جلزو ولز نکند و نسوزد. آن را به کل موهایتان اسپری کنید، مو به سرعت خشک می شود و نیازی به شانه زدن نیست.

[megadesc]حتماً بخوانید: مزوتراپی مو چیست؟ [/megadesc]

  • اگر موهای ضخیم دارید، قبل از استفاده از اتو برای فر کردن مو، روی هر بخش آن را اسپری کنید. اگر فقط روی موهایتان را اسپری کنید به لایه های پایینی نخواهد رسید.
  • همچنین قبل از استفاده از اتو، گره خوردگی موهایتان را توسط یک شانه باز کنید.

موهایتان را بخش بندی کنید. وقتی موها را بخش بندی می کنید، بهتر فر می شود و حالت خود را حفظ می کند به نسبت زمانی که به طور غیر منظم از جایی شروع به فر کردن کنید.

  • از پایین سر شروع کنید، به اندازه ای که می خواهید با اتو فر کنید، جدا کنید و بقیه موها را بالای سر با یک کلیپس نگه دارید. بهترین کار این است که هربار یک تا دو اینپ را جدا کنید و با اتو فر کنید.
  • زمانی که یک لایه تمام شد، کلیپس مو را باز کرده و یک لایه دیگر جدا کنید و به فر کردن مو با اتو ادامه دهید.

آموزش فر کردن مو با اتو مو

  1. مقداری اسپری مو بزنید. اگر موهایتان به راحتی فر نمی شود یا نمی تواند فر مو را به خوبی نگه دارد، درست قبل از فر مو با اتو، روی لایه ای که می خواهید فر کنید، مقداری اسپری مو بزنید. اگر می خواهید مموهایتان حالتش رو حفظ کند، قبل از فر کردن، مقدار کمی از اسپری مو استفاده کنید.
  • از اسپری موی بدون آئروسول “non-aerosol” استفاده کنید. آئروسول باعث می شود موهایتان به هم بچسبد.
  • هم چنین زیاد از اسپری استفاده نکنید چراکه موها حالت خشک و شکننده به خود می گیرد.
  1. قسمتی از مو را می خواهید با اتو فر کنید را جدا کنید. این که در هر بار فر مو با اتو، از چه حجمی مو استفاده می کنید، کاملاً سلیقه ای است.

[megadesc]حتماً بخوانید: تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو چیست؟[/megadesc]

  • بخش های کوچکتر، فر هایی کوچکتر، به هم نزدیک تر و با تعداد بیشتر ایجاد می کند. اگر می خواهید فرهای ریز داشته باشد، هر بخش از موهایتتان کمتر از 2 اینچ باشد.
  • بخش های بزرگتر، فر هایی بزرگتر و فنری تر به شما می دهد که طبیعی تر است. برای این مدل فر مو با اتو، بخش هایی بزرگتر از 2 اینچ ایجاد کنید.
  • فر مو با اتو به صورت ترکیبی، لازم نیس حتما از یک اندازه مشخص پیروی کنید. برای مثال می توانید از فر های درشت تر برای موهای جلوی صورت و یا قسمت بالای سر استفاده کنید تا حجم بیشتری به موهایتان بدهد.

از یکی از تکنیک های بالا استفاده کنید. روش فر کردن مو با اتو، تقریبا در اکثر مدل ها از یک قانون خاص پیروی می کند: قسمتی از مو را بین اتو قرار دهید و یک دور به جهتی که دوست دارید آن را بچرخانید و به آرامی به سمت پایین بیاورید. فشار دست نه به قدری زیاد باشد که نتواند حرکت کند نه آن قدر کم باشد که مو از لای اتو در برود.

مرحله آخر بعد از فر مو با اتو. بعد از این که موهایتان را فر کردید، می توانید بگذارید همان گونه بماند، یا اینکه قسمتی را دوباره تغییر دهید تا به نتیجه ای که می خواهید برسید. و در نهایت می توانید از یک اسپری ضد وز و ضد رطوبت استفاده کنید و آن را روی کل موهایتان اسپری کنید.

امیدوارم از این آموزش ساده فر کردن مو با اتو لذت برده باشید. اگر تجربه فر کردن مو با اتو را داشته اید، حتماً با ما در میان بگذارید.