زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

آیا برای آرایش صورت استفاده از براش های گریم و یا اسفنج لازم است؟

تیم تحریریه مو تن رو
991
8 دقیقه
آیا برای آرایش صورت استفاده از براش های گریم و یا اسفنج لازم است؟

برای همه ما پیش می‌آید که با عجله خودمان را به مراسم و مهمانی برسانیم بدون اینکه وسایل آرایش را با خود به همراه داشته باشیم. در اینجور مواقع ممکن است استرس بگیرید که حالا چگونه بدون براش و اسفنج آرایش کنید. در ادامه قرار است با برخی نکات آرایش بدون براش آشنا شوید. اول از همه باید بدانید که هیچ جای نگرانی نیست. آرایش بدون براش هم به اندازه آرایشی که با براش و اسفنج انجام شده، جذابیت و زیبایی دارد. شاید بعد از خواندن این مطلب، به این نتیجه رسیدید که از این به بعد به برخی از وسایل خود نیازی ندارید. بعضی از شما هم ممکن است ندانید براش‌ها چه انواع مختلفی دارند. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی انواع براش آرایشی را مطلعه کنید.

مراحل آرایش بدون براش

آرایش کردن از استفاده از مرطوب‌کننده و کرم‌پودر شروع می‌شود تا به آرایش چشم و خط چشم و ریمل می‌رسد. شاید به نظر برسد استفاده از تمام این‌ها بدون براش، کاری غیرممکن است. قدم به قدم با این مطلب همراه باشید تا ببینید که هم کار ساده‌ای است و هم از آرایش با براش بهتر است.

1)  قدم اول: مرطوب‌کننده

درست مانند هر آرایش دیگری باید ابتدا از مرطوب‌کننده استفاده کنید. کرم مورد علاقه خود را بردارید. سعی کنید در تمام سطح صورت، نقاطی از کرم مرطوب‌کننده ایجاد کنید. برای پخش کردن کرم از انگشت حلقه خود استفاده کنید. حواستان باشد که پوست زیر چشم بسیار نازک و حساس است. در پخش کردن کرم مراقب باشید این ناحیه باشید و به آرامی انگشت خود را به سمت بالای چشم حرکت دهید. فشار زیادی وارد نکنید که باعث کشیدگی پوست نشود.  

قدم دوم: کانسیلر و کرم پودر

کرم پودر را روی قسمت‌های مورد نظر صورت بزنید. برای پخش کردن آن مجدداً از انگشت حلقه استفاده کنید. دقت کنید که در آرایش بدون براش برای جلوگیری از افتادگی پوست، حرکات دست‌تان به سمت بالا و یا دورانی باشد. برای مثال وقتی کرم پودر را اطراف بیین خود پخش می‌کنید، انگشت‌تان را به سمت بالا حرکت دهید.

در مرحله دوم باید کانسیلر را روی صورت خود پخش کنید. همانطور که می‌دانید، کانسلیر انواع مختلفی دارد. کانسلیر را می‌توانید مستقیم روی پوست بزنید و یا با استفاده از انگشت این کار را بکنید. پخش کردن کانسلیر با انگشت بهتر از استفاده از براش است؛ چراکه حرارت دست باعث می‌شود بهتر روی پوست بنشیند و لطیف‌تر به نظر خواهد آمد.

کانسیلر پوست صورت
کانسیلر پوست صورت

قدم سوم: کانتورینگ

در قدم بعدی باید کانتورینگ را انجام دهید. توصیه می‌شود که برای کانتورینگ به جای استفاده از برنزکننده‌ها، از کرم پودری چند درجه تیره‌تر از پوست خود استفاده کنید. در این مرحله باید کرم پودر را پایین استخوان گونه، دو طرف بینی و بالای پیشانی بزنید. برای پیدا کردن استخوان گونه، لب‌های خود را به شکل ماهی دربیاورید، سپس با انگشت شست یک خط از کرم پودر تیره را تا وسط صورت خود بکشید. برای پخش کردن کانتورینگ قسمت گونه، انگشت شست خود را به سمت بالا حرکت دهید تا جایی که رنگ آن محو شود. روی بینی نیز با انشگت اشاره به سمت پایین حرکت کنید. توجه داشته باشید که رنگ کرم پودری که برای بخش پیشانی استفاده می‌کنید، باید شبیه به رنگ خط مو باشد. برای پخش کردن کرم پودر در این قسمت با استفاده از انگشت شست و اشاره، کرم پودر را به سمت دو طرف صورت خود پخش کنید.

قدم چهارم: هایلایتر

در این مرحله از آرایش بدون اسفنج، نوبت به هایلایتر می‌رسد. برای بینی، بین دو خط کانتورینگ، هایلایت را بکشید. با استفاده از انگشت اشاره و به سمت پایین هایلایت را پخش کنید. در مرحله بعد باید هایلایت را روی گونه‌های خود بزنید. پیدا کردن نقطه مناسب در این مرحله ممکن است کمی سخت باشد. برای پیدا کردن ناحیه درست، از خط‌های کانتورینگ کمک بگیرید. هایلایت باید بالای استخوان گونه قرار بگیرد. با حرکات دایروی و به سمت بالای چشم هایلایت را در این قسمت پخش کنید. در این مرحله از انگشت اشاره خود کمک بگیرید. سعی کنید انگشت خود را در مسیری شبیه به حرف C حرکت دهید. اگر هایلایت را به صورت ضربه‌ای بالای لب نیز بزنید، لب‌هایتان پرتر به نظر خواهند رسید. بخش بعدی که باید هایلایت بزنید، بالای ابرو است. در این ناحیه با انگشت اشاره هایلایت را به صورت مورب و به سمت بالا پخش کنید. آخرین جا برای هایلایت نیز گوشه چشم است. با این کار، چشم‌هایتان درشت‌تر به نظر می‌رسند.

قدم پنجم: سایه ابرو

شاید سخت‌ترین مرحله در آرایش بدون براش، همین مرحله باشد. در این مرحله باید مراقب باشید که خیلی به ابتدای ابرو و وسط صورت نزدیک نشوید. برای پخش کردن سایه ابرو در این مرحله باید از انگشت کوجک خود استفاده کنید. نکته کلیدی این است که سایه را از کمان ابرو به سمت انتهای آن پخش کنید. هرچقدر سایه ابرو را به بخش‌های ابتدایی ابرو بزنید، ابروهایتان شکل عجیب‌تری به خود می‌گیرند.

قدم ششم: رژلب

بعد از انجام سخت‌ترین مرحله در چالش آرایش بدون براش، به ساده‌ترین مرحله می‌رسیم. باید بدانید که در آرایش بدون براش، ترجیح این است که از رژلب مایع استفاده شود. این نوع رژلب‌ها راحت‌تر با دست پخش می‌شوند. ابتدا انگشت اشاره خود را به رژلب آغشته کنید. سپس چند ضربه به وسط لب‌های بالایی و پایینی بزنید تا رژلب روی لب‌تان قرار بگیرد. در ادامه با استفاده از انگشت اشاره رژلب را روی لب پخش کنید تا محو شود.

رژلب قرمز
رژلب قرمز

قدم هفتم: سایه چشم

سایه چشم زدن نیز مرحله‌ای است که ممکن است در اکثر مواقع بدون استفاده از براش انجام دهید. کافی است انگشت اشاره را به هر نگ از سایه چشم که می‌خواهید، آغشته کنید. با حرکت از داخل چشم به سمت بیرون، سایه چشم را روی پلک پخش کنید. در صورت تمایل، می‌توانید سایه روشنی نیز پایین چشم بکشید. در اینجا نیز از گوشه چشم شروع کنید و تا بخش انتهایی پیش بروید.

قدم هشتم: خط چشم و ریمل

فرقی نمی‌کند که براش و اسفنج داشته باشید یا نه. کشیدن خط چشم بدون آن‌ها در هر حالتی امکان‌پذیر است. حالا که تا اینجا همه مراحل آرایش را با استفاده از انگشت پیاده کردیم، ببینیم چطور می‌توان با انگشت خط چشم کشید؟ برای این کار کافی است خط چشم را روی انگشت اشاره خود بزنید. قبل از اینکه انگشت را به صورت بزنید، خط چشم را روی دست خود کمی محو کنید. برای کشیدن خط پایینی، انگشت اشاره خود را از گوشه تا انتهای چشم حرکت دهید. حرکت انگشت در این مرحله باید به صورت رفت و برگشتی باشد. برای خط چشم پشت پلک نیز همین کار را تکرار کنید.

قدم نهم: رژگونه

در آخرین مرحله از آموزش آرایش بدون براش، نوبت می‌رسد به رژگونه. اگر تا اینجای کار پیش آمده‌اید، این یکی دیگر کاری ندارد. رژگونه‌ای با رنگ مورد نظر خود روی دو انگشت اشاره و وسط بزنید. تنها چالش در این مرحله، مانند هایلایتر، پیدا کردن ناحیه مناسب است. مجدداً همان تکنیک را برای پیدا کردن استخوان گونه خود انجام دهید. رژگونه را باید روی گونه خود و به سمت بالا پخش کنید. سعی کنید که دو انگشت اشاره و وسط در مسیری مورب از گونه به سمت بالا در حرکت باشند.

وسایلی که به جای براش می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند:

  1. دستمال: از دستمال می‌توانید برای محو کردن رنگ‌ها در آرایش بدون براش استفاده کنید. در صورت لزوم، کمی دستمال را مرطوب کنید. با این کار می‌توانید کرم‌ پودر و یا کانسیلر را بهتر روی صورت پخش کنید.
  2. گوش پاک‌کن: گوش پاک‌کن‌ها بهترین وسیله برای تمیز کردن اشتباه‌ها در آرایش هستند. اگر در کشیدن خط چشم دست‌تان لرزید، کافی است با گوش پاک‌کن خیس آن را تمیز کنید. ممکن است در رژلب زدن هم دچار این مشکل شوید و از خط لب بیرون بزنید. کافی است با یک گوش پاک‌کن و با دقت جاهای اشتباه را تمیز کنید.
  3. پدهای پاک‌کننده آرایش: پد‌های‌ پاک‌کننده، پدهایی دایره‌ای شکل و از جنس پنیه هستند. از آن‌ها می‌توانید به جای براش برای رژگونه زدن استفاده کنید.
  4. مسواک: ممکن است در آرایش چشم، سایه چشم و یا سایه ابرو بیش از حد تیره شود. از مسواک برای محو کردن رنگ‌ها می‌توانید استفاده کنید.

مؤخره

حالا که مرحله به مرحله با این مطلب پیش آمدید، دانستید که آرایش بدون براش آنقدرها هم سخت و غیرممکن نیست. به نظر برخی از متخصصان، آرایش بدون براش بهتر هم هست؛ چراکه در سال‌های گذشته براشی وجود نداشت و همه آرایش با انگشت انجام می‌شد. کافی است قدم به قدم با این آموزش جلو بروید. در خانه این کار را امتحان کنید تا دفعه بعد وسایل‌تان را فراموش کردید،‌ به دردسر نیوفتید.

پرسش‌های متدوال

آیا امکان آرایش بدون استفاده از براش وجود دارد؟

بله، آرایش بدون براش کاملاً امکان‌پذیر است.

چطور بدون اسفنج یا براش آرایش کنیم؟

می‌توانید با انشگت حلقه و یا اشاره در هر مرحله مواد آرایشی را روی صورت خود پخش کنید. می‌توانید از وسایل در دسترسی مانند دستمال کاغذی و یا گوش پاک‌کن برای آرایش نیز استفاده کنید.