زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ارگونومی صورت مربع | آموزش کانتورینگ صورت مربعی

تیم تحریریه مو تن رو
3,436
8 دقیقه
ارگونومی صورت مربع | آموزش کانتورینگ صورت مربعی

ارگونومی صورت، علمی‌ است که باعث می‌شود شما فرم چهره خود را بشناسید، تک‌تک اجزا را بررسی کنید و با استفاده از هنر گریم، نواقص صورت‌تان را به کم‌ترین میزان ممکن برسانید. آرایش و گریم به معنای این نیست که چهره خود را نقاشی کنید و تغییر رنگ بدهید. در واقع آرایش و گریم یعنی بتوانید با استفاده از حقه‌های این هنر، یک ظاهر بی‌نقص‌تر و جذاب پدید آورید. در این مقاله، قصد داریم به مرور به آرایش مناسب و آموزش کانتورینگ برای ارگونومی صورت مربع بپردازیم.

انواع ارگونومی و فرم صورت

برای شناخت ارگونومی صورت خود ابتدا باید با انواع فرم صورت آشنا شوید.

ارگونومی صورت بیضی شکل

خوش فرم‌ترین نوع صورت برای گریم، فرم صورت بیضی شکل است. در صورت‌های بیضی شکل، طول صورت، یک و نیم برابر عرض آن است. در این حالت عرض پیشانی و استخوان فک با هم برابر هستند. در این وضعیت چشم‌ها در یک سوم بالایی صورت قرار دارند. بینی در میانه صورت و لب در ناحیه سوم صورت قرار دارد. گیجگاه، گونه و فک فاقد زاویه‌اند و چهره همچون چهرۀ گرد از لطافت برخوردار است. صورت‌های بیضی به نسبت صورت‌های گرد کمی کشیده‌تر است و فاصله بین بینی، لب و چشم کمی بیشتر است. این نوع صورت‌ها به صورت‌های کلاسیک هم معروف هستند. چهره‌ی اکثر افرادی که از نژاد سفید هستند به این فرم است. در ارگونومی صورت بیضی شکل، گریم چهره راحت‌تر از باقی فرم‌ها است و همین سهولت باعث می‌شود گریم در این فرم چهره‌ها دارای تنوع بیشتری باشد.

ارگونومی صورت گرد یا دایره‌ای

این نوع چهره زاویه ندارد. طول و عرض چهره‌ی گرد تقریباً با هم برابر هستند و گونه‌ها از نرمی و انحنا برخوردارند. این مدل صورت هیچ نوع شکستگی و زاویه‌ای ندارد و برای زاویه‌سازی و فرم‌دهی به صورت، باید از گریم استفاده‌ کرد. فرم صورت افراد گندم‌گون معمولا به این شکل است. در این فرم صورت، تمامی اجزا در فاصله‌های متناسب در وسط صورت متمرکز است و فرو رفتگی استخوان گونه، استخوان فک، زاویه‌ شقیقه‌ها بسیار نامحسوس است.

ارگونومی صورت مستطیل (کشیده)

این فرم چهره، دارای چند زاویه است، شکستگی دارد و استخوان‌های فک از کناره‌ی صورت مشخص است. در این فرم صورت، کشیدگی صورت کاملا محسوس است و فاصله عرض پیشانی، عرض استخوان فک و همچنین عرض استخوان گونه‌ها باهم برابر است.

ارگونومی صورت مربع

این افراد دارای پیشانی پهن و فک‌های زاویه‌دار هستند. در این فرم صورت‌ نیز فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است. در صورت‌های مربع شکل، تمامی گوشه‌های صورت دارای فرم یک شکل و یک اندازه است و همین تقارن و برابری در تمامی اجزا باعث می‌شود فرم صورت به شکل مربع باشد. صورت‌های مربع شکل، در قسمت‌ استخوان‌های فک دارای تیزی و زاویه محسوسی هستند.

ارگونومی چهره قلبی یا مثلثی شکل

افرادی که دارای فرم صورت قلبی هستند، پیشانی و گونه‌هایی پهن دارند اما چانه‌شان لاغر است. اگر شما یک مثلث یا قلب را در کنار صورت این افراد تصور کنید، متوجه نسبت‌بندی آن می‌شوید. کشیدگی چانه و عرض آن به صورتی است که می‌توان آن را شبیه یک مثلث وارونه در نظر گرفت.

ارگونومی صورت‌ لوزی یا الماس شکل

افراد دارای این فرم صورت، عرض پیشانی متناسب، استخوان گونه پهن و زاویه‌دار و همچنین فکی باریک دارند. ترند محبوب این روزها در میان مردم، صورت‌هایی با فرم الماسی است. در این فرم خانم‌ها تمایل دارند استخوان‌های گونه‌شان برجستگی بیش‌تری داشته باشد.

معرفی ارگونومی صورت مربع

در این قسمت از مطلب سریالی ارگونومی موتن‌رو، قصد داریم تا ارگونومی صورت‌ مربع شکل را بررسی کنیم. با شناخت این فرم صورت می‌توانیم بهترین روش‌های گریم را اعمال کنیم.

مطالعه بیشتر: ارگونومی صورت مستطیلی و کانتورینگ آن

افرادی که دارای فرم صورت مربع شکل هستند، پیشانی پهن و فک‌های زاویه‌دار دارند. طول و عرض صورت این افراد باهم برابر است و تفاوت اندازه آن بسیار ناچیز محسوب می‌شود. در این فرم صورت، اندازه عرض پیشانی با عرض استخوان گونه برابر است و در همین راستا استخوان فک نیز با آن‌ها به یک اندازه برابری می‌کند. این یعنی تمامی اضلاع فرم صورت مربع باهم برابر، صاف و مستقیم است. در این صورت‌ها تیزی استخوان‌های فک و تیزی گوشه‌های گونه کاملا محسوس است.

کانتورینگ صورت مربع

برای کانتورینگ این فرم صورت باید کاری کنیم تیزی اضلاع صورت کمتر به چشم آید، فرم صورت شبیه به دایره شود و شکستگی‌های صورت را منحنی‌تر شکل گیرد. برای گردتر به نظر رسیدن صورت، باید از کرم پودر روشن تر از پوست خود استفاده کنید. اگر پوست سبزه یا برنزی دارید، می توانید از کرم پودر یک درجه روشن‌تر و براق‌تر استفاده کنید.

خرید کرم پودر براق بی وای اس مناسب انواع پوست حجم 30 میل

کرم پودر بی وای اس مناسب انواع پوست، با ماندگاری بالا و جلوه نهایی براق

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

حال با استفاده از کرم کانتورینگ (رنگ تیره‌تر از پوست)، مناطقی که در عکس زیر مشاهده می‌کنید را تیره‌تر کنید. دو طرف فک، دو طرف پیشانی در محل رویش موها و بخش بالای گردن باید تیره‌تر شوند. با این کار در واقع شما محل‌های شکستگی‌ تیز صورت را محوتر کرده‌اید و لطافت بیشتری به صورت خود داده‌اید.

کانتورینگ صورت مربعی
صورت مربعی شکل

حالا با استفاده از کانسیلر، زیر چشم و استخوان بالای گونه را با یک انحنای نرم هایلایت کنید. سه‌گوش بین ابروها و روی پیشانی نیز باید هایلایت شود. در پایان با استفاده از رژ گونه هلویی یا صورتی، مناطق مشخص شده را سایه بزنید و با استفاده از براش مناسب، خطوط هایلایت‌ها و کانتور‌ها را محو کنید.

خرید رژ گونه کالیستا مدل Color And Art

رژ گونه کالیستا مدل کالر اند آرت دارای جلوه مخملی و مات، مناسب انواع پوست با پوشش رنگ ملایم

جهت خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

نکات مهم کانتورینگ صورت مربع

  • به خاطر داشته باشید پخش مناسب پودر یا کرم کانتور و یک‌نواخت کردن آن روی صورت، نقش بسیار مهمی در طبیعی جلوه دادن آرایش صورت دارد. اگر زیر سازی درستی نداشته باشید، هایلایت و کانتور به خوبی روی پوست شما محو نمی‌شوند.
  • با در نظر گرفتن ابعاد صورت‌تان سراغ یک یا چند برس با سایز مناسب بروید. معمولا سایز متوسط و بزرگ، برای گریم مناسب هستند.
  • سعی کنید در زمان کشیدن سایه، از مدل سایه‌های لبه‌دار و تیز پرهیز کنید.
  • خط چشم کشیده و طولانی برای فرم صورت شما مناسب نیست و صورت شما را خشن نشان می‌دهد. سعی کنید خط چشم با دنباله کوتاه استفاده کنید.
خرید خط چشم مویی کالیستا مدل Liner And Shaper

خط چشم مویی کالیستا دارای قلم طراحی حرفه‌ای که استفاده از آن را آسان می‌سازد

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس روبه‌رو کلیک کنید.

  • اگر چشمان درشتی دارید، از رژ لب‌های خیلی روشن استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود رنگ روشن رژ لب باعث درشت‌تر نشان دادن لب‌ها شود و همین درشتی لب‌ها در کنار درشتی چشم، صورت شما را اغراق آمیز نمایش خواهد داد.
  • سعی کنید در این فرم صورت، تمرکز بینندگان را یا بر روی درخشش چشمان یا زیبایی لب‌ها جلب کنید.

 فرم ابرو و موی مناسب در صورت های مربع

در ارگونومی صورت مربع نیاز داریم فرم صورت را دایره‌ای جلوه دهیم. همان‌طور که در قسمت‌‌های قبلی خواندیم، برای گردتر نشان دادن صورت می‌توانیم از فرم ابروی هلالی و گرد استفاده کنیم. در نتیجه می‌توانید با رعایت فواصل درست ابرو‌ها و چشم، ابروهای خود را به شکل هلالی آرایش کنید. برای این فرم صورت هم می‌توانید از موهای بلند و یک‌دست استفاده کنید. در کل کاری کنید کشیدگی موها از زاویه‌های تیز و تند صورتتان بکاهد.

سخن پایانی

به انتهای مطلب ارگونومی صورت مربع رسیدیم. در این مطلب با انواع ارگونومی‌های صورت آشنا شدیم و فهمیدیم کانتورینگ صورت مربع شکل، چه اصول و قواعدی دارد. کسانی که صورت مربع شکل دارند، باید در آرایش صورت طوری عمل کنند که زاویه‌های تیز صورت‌شان کم‌تر به چشم بیاید و صورت گردتری داشته باشند.

سوالات متداول

ارگونومی صورت مربع چگونه است؟

ین افراد دارای پیشانی پهن و فک‌های زاویه‌دار هستند. در این فرم صورت‌ نیز فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است.

کانتورینگ صورت مربع چه اصولی دارد؟

برای کانتورینگ این فرم صورت باید کاری کنیم تیزی اضلاع صورت کمتر به چشم آید، فرم صورت شبیه به دایره شود و شکستگی‌های صورت را منحنی‌تر شکل گیرد. برای گردتر به نظر رسیدن صورت، باید از کرم پودر روشن تر از پوست خود استفاده کنید.