زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ارگونومی صورت مستطیل (کشیده): آموزش کانتورینگ

1
wordcamp
4,652
10 دقیقه
ارگونومی صورت مستطیل (کشیده): آموزش کانتورینگ

ارگونومی صورت، علمی‌ است که باعث می‌شود شما فرم چهره خود را بشناسید، تک‌تک اجزا را بررسی کنید و با استفاده از هنر گریم، نواقص صورت‌تان را به کم‌ترین میزان ممکن برسانید. آرایش و گریم به معنای این نیست که چهره خود را نقاشی کنید و تغییر رنگ بدهید. در واقع آرایش و گریم یعنی بتوانید با استفاده از حقه‌های این هنر، یک ظاهر بی‌نقص‌تر و جذاب پدید آورید. در این مقاله، قصد داریم به مرور آرایش مناسب و آموزش کانتورینگ برای ارگونومی صورت مستطیل یا کشیده بپردازیم.

ارگونومی صورت مستطیل
صورت دارای فرم‌ها و ارگونومی‌های مختلفی است

ارگونومی صورت چیست؟

اجزای صورت تمام انسان‌ها یک‌سان است. همه‌ی انسان‌ها اعضایی چون لب، چشم، چانه‌، فک و گونه در صورت دارند. با این‌حال، در شکل ظاهری این اجزا تفاوت‌های زیادی وجود دارد. مثلا برخی استخوان‌بندی ریزتر و بعضی استخوان‌بندی درشت‌تر دارند. این تفاوت‌ها باعث می‌شود انسان‌ها از نظر ظاهری با یک‌دیگر فرق کنند. هم‌نشینی مناسب اجزا با ارگونومی صورت، باعث می‌شود زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسید اما ارگونومی چیست؟

ارگونومی دانش به کار بردن اطلاعات علمی موجود درباره انسان است. ارگونومی این علم را به شما می‌دهد که محدودیت‌ها و ظرفیت‌های جسم خود را بشناسید. به این ترتیب می‌توانید وضعیت خود را با توجه به این شرایط به نحو احسن تغییر دهید. با شناخت ارگونومی صورت می‌توانید بدانید چهره‌ی شما چه فرمی دارد. با شناخت فرم چهره، می‌توانید گریم بهتری روی صورت خود پیاده کنید. گریم به معنای نقاشی کردن چهره نیست بلکه با استفاده از ترفندهای هنر گریم، باید صورت جذاب‌تر و زیباتری برای خودتان طراحی کنید. این امر با شناخت انواع فرم صورت و ارگونومی‌های مختلف آن میسر می‌شود. با شناختن فرم‌های صورت، می‌توانید با استفاده از گریم‌های ساده به سادگی در مجالس بدرخشید.

انواع ارگونومی و فرم صورت

برای شناخت ارگونومی صورت خود ابتدا باید با انواع فرم صورت آشنا شوید.

ارگونومی صورت بیضی شکل

خوش فرم‌ترین نوع صورت برای گریم، فرم صورت بیضی شکل است. در صورت‌های بیضی شکل، طول صورت، یک و نیم برابر عرض آن است. در این حالت عرض پیشانی و استخوان فک با هم برابر هستند. در این وضعیت چشم‌ها در یک سوم بالایی صورت قرار دارند. بینی در میانه صورت و لب در ناحیه سوم صورت قرار دارد. گیجگاه، گونه و فک فاقد زاویه اند و چهره همچون چهرۀ گرد از لطافت برخوردار است صورت‌های بیضی به نسبت صورت‌های گرد کمی کشیده‌تر است و فاصله بین بینی و لب و چشم کمی بیشتر است. این نوع صورت‌ها به صورت‌های کلاسیک هم معروف هستند. چهره‌ی اکثر افرادی که از نژاد سفید هستند به این فرم است. در ارگونومی صورت بیضی شکل، گریم چهره راحت‌تر از باقی فرم‌ها است و همین سهولت باعث می‌شود گریم در این فرم چهره‌ها دارای تنوع بیشتری باشد.

ارگونومی صورت گرد یا دایره‌ای

این نوع چهره زاویه ندارد. طول و عرض چهره‌ی گرد تقریباً با هم برابر هستند و گونه‌ها از نرمی و انحنا برخوردارند. صورت در این نوع هیچ نوع شکستگی و زاویه‌ای ندارد و برای زاویه‌سازی و فرم‌دهی به صورت، باید از گریم استفاده‌ کرد. فرم صورت افراد گندم‌گون معمولا به این شکل است. در این فرم صورت، تمامی اجزا در فاصله‌های متناسب در وسط صورت متمرکز است و فرو رفتگی استخوان گونه، استخوان فک، زاویه‌ شقیقه‌ها بسیار نامحسوس است.

ارگونومی صورت مستطیل (کشیده)

این فرم چهره، دارای چند زاویه است، شکستگی دارد و استخوان‌های فک از کناره‌ی صورت مشخص است. در این فرم صورت، کشیدگی صورت کاملا محسوس است و فاصله عرض پیشانی، عرض استخوان فک و همچنین عرض استخوان گونه‌ها باهم برابر است.

ارگونومی چهره مربع

این افراد دارای پیشانی پهن و فک‌های زاویه‌دار هستند. در این فرم صورت‌ نیز فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است. در صورت‌های مربع شکل، تمامی گوشه‌های صورت دارای فرم یک شکل و یک اندازه است و همین تقارن و برابری در تمامی اجزا باعث می‌شود فرم صورت به شکل مربع باشد. صورت‌های مربع شکل، در قسمت‌ استخوان‌های فک دارای تیزی و زاویه محسوسی هستند.

ارگونومی چهره قلبی یا مثلثی شکل

افرادی که دارای فرم صورت قلبی هستند، پیشانی و گونه‌هایی پهن دارند اما چانه‌شان لاغر است. اگر شما یک مثلث یا قلب را در کنار صورت این افراد تصور کنید، متوجه نسبت‌بندی آن می‌شوید. کشیدگی چانه و عرض آن به صورتی است که می‌توان آن را شبیه یک مثلث وارونه در نظر گرفت.

ارگونومی صورت‌ لوزی یا الماس شکل

افراد دارای این فرم صورت، عرض پیشانی متناسب، استخوان گونه پهن و زاویه‌دار و همچنین فکی باریک دارند. ترند محبوب این روزها در میان مردم، صورت‌هایی با فرم الماسی است. در این فرم خانم‌ها تمایل دارند استخوان‌های گونه‌شان برجستگی بیش‌تری داشته باشد.

مناسب ترین آرایش و مدل مو برای ارگونومی صورت مستطیل (کشیده)

یکی از فرم‌های صورت که به سادگی قابل تشخیص و شناسایی است، صورت‌های کشیده و لاغر از جمله فرم‌های صورت هستند که می‌توان به سادگی آن‌ها را تشخیص داد. ارگونومی صورت مستطیل یکی از مدل‌های شیک و مد روز دنیا به شمار می‌رود. مدل مو و رنگ موی مناسب برای این فرم صورت دارای تنوع زیادی است. این فرم صورت زیبایی خاص خود را داراست ولی برای داشتن تعادل بصری، نیازمند استفاده از اصول زیبایی و گریم است.

فرم ارگونومی صورت کشیده و مستطیل شکل
ارگونومی صورت مستطیل

برای فرم صورت مستطیلی چه میکاپی انتخاب کنیم ؟

بهترین میکاپ مناسب برای این فرم چهره، آرایشی است که تا حدودی چهره را به فرم گرد و بیضی شکل نزدیک کند. در این گریم باید زاویه‌ها و شکستگی‌های تیز کمتر نمایان شود تا چهره، قوس‌های زیباتری پیدا کند. برای نزدیک کردن چهره به فرم بیضی، باید کمی از کشیدگی آن کم شود. پس شما باید از کرم‌ پودر روشن برای پوست خود استفاده کنید.

خرید کرم پودر بورژوا مدل Healthy Mix مناسب انواع پوست حجم 30 میل

کرم پودر بورژوا دارای رنگ‌های روشن، خاصیت مرطوب‌کنندگی، بافت سبک و پوشش‌دهی مناسب

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس مقابل کلیک کنید.

اگر پوستی برنزه دارید، باید از تناژ رنگی پوست خود که کمی براق است استفاده کنید. به یاد داشته باشید کرم پودرهای روشن، صورت شما را پرتر نمایش می‌دهد و همین امر سبب می‌شود که صورت گردتر نشان داده شود. در صورت‌های مستطیل شکل، برجستگی گونه تاثیر به‌سزایی در زیبایی چهره دارد. بهترین راه برای برجسته‌تر نمایش دادن گونه، کانتورینگ مناسب برای این فرم صورت است.

نحوه کانتورینگ ارگونومی صورت مستطیل

با استفاده از کانتور تیره و هایلایت روشن براق، می‌توانید نقش گونه را در صورت خود برجسته‌تر کنید. بهترین راه برای کانتورینگ این فرم صورت، کشیدن کرم پودر تیره به طور افقی روی گونه‌ها است. سپس قسمت بالایی پیشانی که باعث طولانی شدن فرم صورت‌تان می شود را با کرم پودر تیره بپوشانید. برای برای برجسته دیده شدن صورت می‌توانید بالای قسمت تیره گونه را با رنگی روشن حجم دهید.

خرید پودر کانتورینگ آرت دکو

پودر کانتورینگ آرت دکو یک پودر سبک و دارای رنگ‌دانه‌های غلیظ است که چهره را به خوبی می‌پوشاند

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس مقابل کلیک کنید.

استفاده از مژه مصنوعی می‌تواند صورت‌های کشیده را کمی پرتر و گردتر نمایش دهد. باید سعی کنید سایه ابروهای خود را گرد نکنید بلکه آن را به سمت هشتی ابرو و شقیقه‌ها بکشید. کشیدن سایه به سمت بالا، صورت شما را کشیده‌تر نمایش می‌دهد. بهتر است برای گریم لب‌های خود از رنگ‌های روشن استفاده کنید. رنگ‌های روشن باعث می‌شود لب‌ها درشت تر به نظر برسند و همین درشتی لب‌ها چهره‌ را پرتر نمایش می‌دهند.

خرید رژ لب آرکانسیل مدل Rouge Blush

رژ لب آرکانسیل با دوام و رایحه‌ی بالا، دارای رایحه‌ی انبه و حاوی روغن هسته‌ی انگور و آرگان

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره آن، روی عکس مقابل کلیک کنید.

برای کانتورینگ صورت‌های کشیده می‌توانید به نحوه زیر عمل کنید

  • کانتور یا سایه تیره؛  اطراف فک و شقیقه‌ها
  • هایلایت یا سایه روشن؛ اطراف چانه، شقیقه ها و بالای استخوان‌های گونه
  • رژ گونه؛ روی استخوان‌های گونه
کانتورینگ صورت کشیده
محل استفاده از کانتور و هایلایت روی صورت با ارگونومی مستطیل

مدل ابروی مناسب صورت مستطیلی

برای تراز کردن فرم چهره‌ مستطیلی، باید در آن عناصر افقی ایجاد کنید. در نتیجه بهتر است برای پرتر نشان دادن چهره‌تان، ابروها را به طرف شقیقه‌ها بکشید. فرم ابروهای کشیده و صاف بهترین فرم ابرو برای ارگونومی صورت مستطیل است. با انجام این حرکت، کمبود عنصر افقی را در چهره خود برطرف کرده‌اید. دقت کنید این کشیدگی اغراق آمیز نشود زیرا در این صورت شما چهره‌ای خشن و بیمارگونه پیدا خواهید کرد. در واقع باید از فرم ابروی افقی و صاف با انحنای بسیار کم استفاده کنید که چشم‌ها در یک راستا به نظر برسند.

انواع ارگونومی صورت مستطیلی
آرایش‌های ایده‌آل برای ارگونومی صورت های مستطیلی

مدل مو مناسب صورت مستطیل (کشیده)

مدل موی مناسب برای صورت‌های مستطیل شکل، فرمی است که صورت‌تان را حجیم‌تر و پهن‌تر نشان دهد. موهای خود را به صورت عمودی فرم ندهید چون این کار باعث می‌شود که پیشانی بلندتر دیده شود. می توانید مو‌های خود را از فرق سر رو به جلو، کوتاه و یا حتی خرد کنید و یا به صورت چتری بریزید. برای استفاده از مدل موهای کوتاه می‌توانید فرق کج باز کنید و موها را تا سر شانه آزاد بگذارید. اگر تمایل دارید که موهای خود را دم اسبی ببندید، می‌توانید موها را آرام و شل به عقب ببرید و ببندید. موهای فر صورت شما را پرتر نمایش می‌دهد و برای این فرم مناسب‌تر است.

سخن پایانی

برای داشتن یک آرایش خوب، ابتدا باید فرم صورت خود را بشناسید. با شناخت ارگونومی و فرم صورت، می‎توانید یک آرایش خوب و زیبا داشته باشید. در این مطلب، نکات مربوط به کانتورینگ و آرایش فرم صورت مستطیل را مرور کردیم. صورت‌های مستطیلی برای این که زیباتر به نظر برسند، باید فرمی شبیه به صورت‌های گرد و بیضی پیدا کنند. از این رو، نحوه‌ی آرایش و زیرسازی آن باید طوری باشد تا فرم صورت از حالت مستطیل‌گونه خارج شود.

سوالات متداول

اطلاع از ارگونومی صورت چرا مهم است؟

برای انجام یک آرایش خوب، باید ابتدا فرم صورت و ارگونومی آن را به خوبی بشناسید. برای هر آرایش باید کانتورینگ براساس فرم و ارگونومی خاص هر صورت انجام شود.

ارگونومی و انواع فرم صورت چند نوع است؟

صورت‌های گرد، صورت‌های بیضی، صورت‌های مربعی، صورت‌های مستطیلی، صورت‌های الماسی و صورت‌های مثلثی

برای فرم صورت مستطیل چگونه باید میکاپ کرد؟

مناسب برای این فرم چهره، آرایشی است که تا حدودی چهره را به فرم گرد و بیضی شکل نزدیک کند. در این گریم باید زاویه‌ها و شکستگی‌های تیز کمتر نمایان شود تا چهره، قوس‌های زیباتری پیدا کند. برای نزدیک کردن چهره به فرم بیضی، باید کمی از کشیدگی آن کم شود. پس شما باید از کرم‌ پودر روشن برای پوست خود استفاده کنید.