زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ارگونومی صورت بیضی: صورت‌های بیضی و روش‌های کانتورینگ آن

3
تیم تحریریه مو تن رو
7,582
8 دقیقه
ارگونومی صورت بیضی: صورت‌های بیضی و روش‌های کانتورینگ آن

ارگونومی صورت، علمی‌ است که باعث می‌شود شما فرم چهره خود را بشناسید، تک‌تک اجزا را بررسی کنید و با استفاده از هنر گریم، نواقص صورت‌تان را به کم‌ترین میزان ممکن برسانید. آرایش و گریم به معنای این نیست که چهره خود را نقاشی کنید و تغییر رنگ بدهید. در واقع آرایش و گریم یعنی بتوانید با استفاده از حقه‌های این هنر، یک ظاهر بی‌نقص‌تر و جذاب پدید آورید. در این مقاله، قصد داریم به مرور به آرایش مناسب و آموزش کانتورینگ برای ارگونومی صورت بیضی بپردازیم.

ارگونومی صورت بیضی
فرم صورت بیضی

انواع ارگونومی و فرم صورت

برای شناخت ارگونومی صورت خود ابتدا باید با انواع فرم صورت آشنا شوید.

ارگونومی صورت بیضی شکل

خوش فرم‌ترین نوع صورت برای گریم، فرم صورت بیضی شکل است. در صورت‌های بیضی شکل، طول صورت، یک و نیم برابر عرض آن است. در این حالت عرض پیشانی و استخوان فک با هم برابر هستند. در این وضعیت چشم‌ها در یک سوم بالایی صورت قرار دارند. بینی در میانه صورت و لب در ناحیه سوم صورت قرار دارد. گیجگاه، گونه و فک فاقد زاویه‌اند و چهره همچون چهرۀ گرد از لطافت برخوردار است. صورت‌های بیضی به نسبت صورت‌های گرد کمی کشیده‌تر است و فاصله بین بینی، لب و چشم کمی بیشتر است. این نوع صورت‌ها به صورت‌های کلاسیک هم معروف هستند. چهره‌ی اکثر افرادی که از نژاد سفید هستند به این فرم است. در ارگونومی صورت بیضی شکل، گریم چهره راحت‌تر از باقی فرم‌ها است و همین سهولت باعث می‌شود گریم در این فرم چهره‌ها دارای تنوع بیشتری باشد.

ارگونومی صورت گرد یا دایره‌ای

این نوع چهره زاویه ندارد. طول و عرض چهره‌ی گرد تقریباً با هم برابر هستند و گونه‌ها از نرمی و انحنا برخوردارند. این مدل صورت هیچ نوع شکستگی و زاویه‌ای ندارد و برای زاویه‌سازی و فرم‌دهی به صورت، باید از گریم استفاده‌ کرد. فرم صورت افراد گندم‌گون معمولا به این شکل است. در این فرم صورت، تمامی اجزا در فاصله‌های متناسب در وسط صورت متمرکز است و فرو رفتگی استخوان گونه، استخوان فک، زاویه‌ شقیقه‌ها بسیار نامحسوس است.

ارگونومی صورت مستطیل (کشیده)

این فرم چهره، دارای چند زاویه است، شکستگی دارد و استخوان‌های فک از کناره‌ی صورت مشخص است. در این فرم صورت، کشیدگی صورت کاملا محسوس است و فاصله عرض پیشانی، عرض استخوان فک و همچنین عرض استخوان گونه‌ها باهم برابر است.

ارگونومی صورت مربع

این افراد دارای پیشانی پهن و فک‌های زاویه‌دار هستند. در این فرم صورت‌ نیز فاصله عرض استخوان فک و گونه‌ها با عرض پیشانی برابر است. در صورت‌های مربع شکل، تمامی گوشه‌های صورت دارای فرم یک شکل و یک اندازه است و همین تقارن و برابری در تمامی اجزا باعث می‌شود فرم صورت به شکل مربع باشد. صورت‌های مربع شکل، در قسمت‌ استخوان‌های فک دارای تیزی و زاویه محسوسی هستند.

ارگونومی چهره قلبی یا مثلثی شکل

افرادی که دارای فرم صورت قلبی هستند، پیشانی و گونه‌هایی پهن دارند اما چانه‌شان لاغر است. اگر شما یک مثلث یا قلب را در کنار صورت این افراد تصور کنید، متوجه نسبت‌بندی آن می‌شوید. کشیدگی چانه و عرض آن به صورتی است که می‌توان آن را شبیه یک مثلث وارونه در نظر گرفت.

ارگونومی صورت‌ لوزی یا الماس شکل

افراد دارای این فرم صورت، عرض پیشانی متناسب، استخوان گونه پهن و زاویه‌دار و همچنین فکی باریک دارند. ترند محبوب این روزها در میان مردم، صورت‌هایی با فرم الماسی است. در این فرم خانم‌ها تمایل دارند استخوان‌های گونه‌شان برجستگی بیش‌تری داشته باشد.

مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد فیکساتور مک

انواع فرم صورت

روش های شروع کانتورینگ صورت بیضی

در ابتدا باید بگوییم در ادامه این مطلب هر کجا از کلمه کانتور استفاده شد، یعنی آن بخش‌ها احتیاج به سایه تیره دارد. هرجا که کلمه هایلایت به کار روند نیز، منظور هایلایترها یا همان سایه‌های روشن هستند.

  • کانتور : خط موی پیشانی و زیر فک
  • هایلایت: استخوان‌های گونه 
  • رژ گونه: زیر استخوان‌های گونه

برای کانتورینگ صورت بیضی باید پیشانی خود را کوچک‌تر نشان دهید و بر مرکز صورت تمرکز کنید. ابتدا کرم پودر کانتورینگی را که براق نباشد، انتخاب کنید و روی صورت خود بزنید. قلم‌موی خود را در کرم برنزه ماتی که کمی تیره‌تر از رنگ کرم پایه است، بزنید و به کمک عرض قلم، خط رویش موها را مشخص کنید. سپس با حرکت دایره‌وار قلم، کرم پودر را محو کنید.

کانتورینگ صورت بیضی
نحوه کانتورینگ صورت بیضی شکل

برای مشخص کردن استخوان‌های گونه، از کرم پودر ۲ یا ۳ درجه تیره‌تر از رنگ پوست خود (کانتورینگ) استفاده کنید و با کمک قلم‌مو، نواری باریک را از سمت گوشه لب‌ها به طرف گوش بکشید. این کار باعث می‌شود خط گونه و شکستگی استخوان نمایان‌تر شده و صورت دارای گونه برجسته‌تری شود.

خرید کرم پودر مات وت اند وایلد مدل Photo Focus حجم 30 میل

کرم پودر مات وت اند وایلد، دارای فرمولاسیون ساختارشکن، ضد انعکاس نور، فاقد پارابن و با ماندگاری بالا است که منافذ پوست را کوچک می‌کند.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی آن روی عکس مقابل کلیک کنید.

در کانتورینگ صورت بیضی، هایلایت به صورت دایره‌ای در مرکز پیشانی، زیر چشم‌ها و بینی، روی چانه، گوشه لب‌ها و گوشه داخلی چشم‌ها است. باید مرز بین کرم های‌لایت و کرم کانتورینگ به خوبی محو شوند تا هیچ خط تیره‌ای روی صورت دیده نشود. این کار را با استفاده از پنکیکی براق، تمام کنید و با حرکت رفت و برگشت، آن را روی تمام پوست خود بزنید. با این‌کار مطمئن می‌شوید مناطق چرب پوست مانند زیر چشم‌ها و بینی کاملاً پوشیده شده‌اند.

مطالعه بیشتر: همه چیز در مورد کانتورینگ لب

میکاپ مناسب در فرم صورت بیضی

برای فرم صورت بیضی، هر مدل خط چشم یا سایه مناسب است. تعادل فاصله میان چشم‌ها باعث می‌شود آرایش صورت‌های بیضی مناسب باشد.

آرایش چشم ها

در حالت کلی، اگر می‌خواهید در فرم صورت بیضی چشم‌های درشت‌تری داشته باشید، می‌توانید خط چشم خود را از نیمه چشم بکشید و به گوشه‌ی خط چشم خود کمی دنباله بدهید. با این روش، چشم‌هایی درشت‌تر و کشیده‌تری خواهید داشت. اگر تمایل دارید چشمان درشت‌تر و گیراتری داشته باشید، با استفاده از سایه ابرو و اصلاح فرم ابرو، دم ابرو‌های خود را به سمت بالا و کشیده اصلاح کنید.

خرید خط چشم ژلی کاسه ای میبلین مدل Lasting Drama

خط چشم ژلی کاسه‌ای ضدآب میبلین دارای رنگ‌دانه‌های غنی، بافت نرم و سبک و ماندگاری 24 ساعته است.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی آن، روی عکس محصول کلیک کنید.

این‌کار باعث ایجاد خطای دید و درشت‌تر نشان دادن چشم می‌شود. دلیل این امر نیز تغییر زوایای صورت است. در انتخاب سایه‌ها و خط چشم آزاد هستید زیرا فرم صورت بیضی بهترین فرم صورت برای آرایش ساده‌ی چشم است. اگر پشت پلک‌تان بلند است، به راحتی می‌توانید انواع سایه‌ها را بر پشت پلک خود امتحان کنید و از این آزادی انتخاب لذت ببرید.

فرم لب‌ها

فرم لب‌هایتان را در این نوع میکاپ با توجه به فاصله بین لب و بینی خود انتخاب کنید. اگر خواهان درشت‌تر نشان دادن لب‌هایتان هستید، از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید. رنگ‌های روشن و مات باعث می‌شوند که لب‌ها گوشتی تر و پر‌تر نمایش داده شوند. ضمنا رنگ رژ کم‌رنگ و مات، چهره شما را جوان‌تر از چیزی که هستید، نشان می‌دهد.

مطالعه بیشتر:آرایش صورت عروس

رنگ‌های کالباسی، کرم، صورتی روشن نسکافه‌ای باعث می‌شود چهره‌ای طبیعی‌تر داشته باشید. اگر می‌خواهید چانه‌تان برجسته‌تر دیده شود، می توانید از هایلایتر استفاده کنید و آن را روی چانه‌تان بزنید.

خرید رژ لب مات مخملی گلدن رز

رژ لب مات مخملی گلدن رز با ماندگاری بالا، فاقد پارابن و حاوی ویتامین E است. این محصول باعث مرطوب‌شدن لب‌ها می‌شود و خاصیت تغذیه‌کنندگی دارد.

برای خرید محصول و کسب اطلاعات بیش‌تر درباره‌ی آن، روی عکس مقابل کلیک کنید.

سخن پایانی

فرم صورت بیضی یکی از بهترین انواع فرم صورت برای آرایش کردن است. در این نوع فرم صورت که کلاسیک نیز نامیده می‌شود، گریم چهره راحت‌تر از باقی فرم‌ها است. همین سهولت باعث می‌شود گریم در این فرم چهره‌ها دارای تنوع بیش‌تری باشد. زدن خط چشم و سایه‌های مختلف در صورت‌های بیضی شکل می‌تواند آزادانه انجام شود و می‌توانید با تکنیک‌هایی که ذکر شد، فرم چشم‌ها و لب‌هایتان را درشت‌تر نشان دهید.

سوالات متداول

به پایان مطلب رسیدیم و در این قسمت به مرور سوالات پرتکرار می‌پردازیم. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت وب‌سایت موتن‌رو با ما به اشتراک بگذارید.

ارگونومی صورت بیضی به چه شکلی است؟

در صورت‌های بیضی شکل، طول صورت، یک و نیم برابر عرض آن است. در این حالت عرض پیشانی و استخوان فک با هم برابر هستند. در این وضعیت چشم‌ها در یک سوم بالایی صورت قرار دارند. بینی در میانه صورت و لب در ناحیه سوم صورت قرار دارد. گیجگاه، گونه و فک فاقد زاویه‌اند و چهره همچون چهرۀ گرد از لطافت برخوردار است.

کانتورینگ صورت‌های بیضی شکل چه اصولی دارد؟

برای کانتورینگ صورت بیضی باید پیشانی خود را کوچک‌تر نشان دهید و بر مرکز صورت تمرکز کنید.

در آرایش صورت بیضی چه رژ لبی بزنیم؟

رنگ رژ کم‌رنگ و مات، چهره شما را جوان‌تر از چیزی که هستید، نشان می‌دهد.