زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

شیو چیست و اشتباهات رایج در اصلاح موهای زائد

تیم تحریریه مو تن رو
4,736
6 دقیقه
شیو چیست و اشتباهات رایج در اصلاح موهای زائد

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بعد از اصلاح موهای زائد دچار بریدگی و التهاب پوست شوید؟ آیا از اشتباهات اصلاح موی زائد چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید که شیو کردن موهای بدن هم اصول خود را دارد؟ برای آنکه بدانید شیو چیست و اشتباهات رایج در اصلاح موهای زائد کدام هستند، تا پایان این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

شیو چیست

به تراشیدن موهای زائد بدن به کمک تیغ اصلاح، ژیلت یا دستگاه موزر در اصطلاح شیو کردن گفته می‌شود. شیو کردن اصول خاص خود را دارد و لازم است برای انجام یک اصلاح خوب، قواعد آن را رعایت کرد. اگر در زمان شیو کردن، پوست شما قرمز شده، بریده می‌شود، دچار لکه شده یا هر مشکل دیگری پیدا می‌کند، به خاطر اشتباهاتی است که در زمان شیو انجام می‌دهید. در ادامه 10 اشتباه رایج در اصلاح موهای زائد را برایتان شرح می‌دهیم:

اشتباهات اصلاح موی زائد

شیو کردن موهای پا به محض رفتن زیر دوش

برخی افراد هستند که به محض وارد شدن در حمام شروع به شیو کردن موهای زائد خود می‌کنند در حالیکه این کار اشتباه است و کارشناسان معتقدند شیو کردن موهای زائد با تیغ، باید آخرین کار در حمام باشد. برای تراشیدن موها لازم است حداقل 15 دقیقه در حمام باشید تا پوست و موی شما در معرض رطوبت و آب قرار بگیرد. موهای زیر پوست وقتی در معرض آب باشند کامل از پوست بیرون آمده و همچنین فولیکول‌ها هم باز می‌شوند، در نتیجه اصلاح بهتر انجام خواهد شد.

اصلاح روزانه موهای زائد

اصلاح روزانه موها کار اشتباهی است. پیشنهاد ما این است که اصلاح موهای زائد بدن را در آخر شب انجام دهید. اصلاح موهای زائد در شب کمک می‌کند پوست نرم و صاف‌تری داشته باشید. چون در شب پوست کمی پف کرده و موها داخل فولیکول‌های مویی قرار می‌گیرند. همچنین پوست بهتر خود را بازسازی می‌کند.

استفاده نکردن از ژل یا خمیر مخصوص و یا استفاده از صابون جامد

اگر هنگام اصلاح کردن از ژل یا خمیر مخصوص استفاده نشود، اصلاح خشک انجام شده است. اصلاح خشک اصلا گزینه خوبی برای از بین بردن موهای زائد نیست چون پوست را دچار آسیب خواهد کرد. لازم است قبل از اصلاح حتما از کرم و ژل مخصوص یا مقداری نرم کننده موی سر استفاده شود تا تیغ به راحتی روی پوست لیز بخورد و بریدگی و حساسیت ایجاد نکند. اما توصیه می‌کنیم که هرگز از صابون برای اصلاح استفاده نکنید، چون گزینه مناسبی نبوده و پوستتان را هم بیش از حد خشک خواهد کرد.

اشتباهات اصلاح موی زائد

استفاده از ژیلت های تک تیغ یکبار مصرف

برای اصلاح باید از ژیلت‌های 4 یا 5 تیغه استفاده کنید چون این ژیلت‌ها عملکرد بهتری دارند و با یک بار کشیدن روی پوست، همه موهای زائد را اصلاح می‌کنند. ژیلت‌های تک تیغ و یکبار مصرف معمولا کندتر بوده و فقط برای مواقع ضروری مانند مسافرت؛ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. پس یکی از اشتباهات اصلاح موی زائد استفاده از تیغ‌های تکی است چون استفاده از این ژیلت‌ها مانند این است که بخواهید پوستتان را به زور بتراشید!

ابتدا قسمت بالای پا را شیو می کنید سپس قسمت پایین پا

برای اصلاح موهای زائد پاها از قسمت پایین شروع کنید و ابتدا پایین پا را شیو کنید. توصیه می‌کنیم اگر پوست حساسی دارید، اصلا قسمت بالایی پاهایتان را شیو نکنید. همچنین به خاطر داشته باشید که هنگام اصلاح، تیغ را در جهت رویش موها بکشید. اما اگر موهای ریزی داشتید و از بین نرفتند، می‌توانید مجددا از کرم و ژل شیو روی پاها استفاده کنید و تیغ را خلاف جهت رویش موها و با فشار بیشتر بکشید.

از تیغ مردانه استفاده می‌کنید

یکی از اشتباهات بسیاری از خانم‌ها در اصلاح موهای زائد این است که فکر می‌کنند تیغ‌های مردانه تیزتر بوده و پوست را بهتر تمیز می‌کنند. در صورتی که اینطور نیست و تیغ‌های زنانه هم کارکرد بسیار خوبی دارند. پس لازم است خانم‌ها از تیغ‌های زنانه استفاده کنند.

تعویض منظم تیغه ژیلت

استفاده از تیغ کهنه نه تنها موها را بطور کامل نمی‌تراشد بلکه موجب بریدگی، قرمز شدن پوست و ایجاد باکتری هم می‌شود. درنتیجه اگر از تیغ کند استفاده کنید هم پوستتان دچار آسیب شده و هم ممکن است دچار عفونت شود. پس حتما به محض کند شدن ژیلت، تیغه آن را تعویض کنید. تعویض تیغه ژیلت بستگی به مرغوبیت آن دارد اما معمولا بعد از ۵ تا ۱۰ بار استفاده، لازم است که عوض شود.

وارد کردن فشار بر روی تیغ اصلاح

اگر هنگام شیو کردن فشار دستتان را زیاد کنید، ممکن است موجب سوزش، زخم و بریدگی پوست شوید. این کار همچنین باعث شکسته شدن مو داخل پوست خواهد شد. پس هنگام شیو کردن عجله نکرده و فشار زیادی روی تیغ اصلاح وارد نکنید.

قبل از اصلاح موهای زائد، پوست را لایه برداری کنید

لایه برداری پوست قبل از شیو، باعث می‌شود پوست‌های خشک و مرده از بین رفته و موها کامل در سطح پوست نمایان شوند، در نتیجه اصلاح با تیغ بهتر و تمیزتر انجام خواهد شد. یا برای پیشگیری از قرمز شدن پوست بعد از شیو کردن هم می‌توانید از اسکراب‌ و لایه‌ بردار بدن دوبار در هفته استفاده کنید.

اسکراب بدن قبل از شیو

رسیدگی نکردن به صدمات پوست

اگر بعد از اصلاح دچار قرمزی و التهاب پوست شدید باید برای از بین بردن قرمزی‌ها، از کمپرس گرم استفاده کنید. چون گرما پوستتان را آرام خواهد کرد. همچنین پس از اصلاح و دوش گرفتن، حتما از لوسیون بدن برای نرم کردن پوست استفاده کنید. می‌توان گفت یکی از اشتباهات اصلاح موی زائد ، رسیدگی نکردن به صدمات پوست است.

خرید محصولات مراقبت بعد از اصلاح با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت را می‌توانید از مو تن رو که بهترین فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی است، انجام دهید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید موهای زائد بدن خود را به خوبی تراشیده و شیو کنید لازم است حتما قبل از کشیدن تیغ روی بدن، پوست را لایه برداری کرده و از ژل‌های مخصوص شیو استفاده کنید. در زمان اصلاح نیز به خاطر داشته باشید که تیغ را در جهت رویش موها روی پوستتان بکشید. همچنین بعد از اصلاح باید از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان دچار خشکی و حساسیت نشود.