زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت؟ صبح یا شب و مدت ماندن آن روی صورت!

wordcamp
8,243
13 دقیقه
بهترین زمان استفاده از ماسک صورت؟ صبح یا شب و مدت ماندن آن روی صورت!

این روزها احتمالا بارها به این سوال برخورد کرده‌اید که بهترین روتین پوستی چیست و چگونه می‌توان پوستی جوان، شاداب و سلامت داشت؟! در واقع هیچ مرحله‌ای در روتین پوستی ساده‌تر، راحت‌تر و موثر‌تر از استفاده از ماسک صورت نیست. بسیاری از ماسک‌های صورت می‌توانند به طور هم‌زمان باعث آبرسانی، جوان سازی، رفع تیرگی پوست، لطافت، درمان خشکی و درمان آکنه شوند. اما در صورتی که بهترین و مناسب‌ترین ماسک صورت را انتخاب کنید، ممکن است بهترین زمان استفاده از ماسک صورت برایتان سوال شود، چرا که مدت زمان و نحوه استفاده از ماسک صورت نیز می‌تواند باعث تاثیر بیشتر ترکیبات ماسک روی پوست صورت شود. بنابراین توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه کنید تا به پاسخ تمام سوالاتتان درباره ماسک صورت دست یابید. با ما همراه باشید

فواید ماسک صورت چیست؟

پیش از آنکه به نحوه استفاده از ماسک صورت بپردازیم، بهتر است با فواید ماسک صورت بیشتر آشنا شوید. ماسک صورت همچون سرم و کرم مرطوب کننده، نقش مهمی در روتین پوستی ایفا می‌کند. معمولا ماسک صورت حاوی ویتامین و مواد مغذی است که برای سلامت پوست اهمیت دارد.

از فواید ماسک صورت می‌توان به این مسئله اشاره کرد که سرعت بالاتری برای ترمیم و رطوبت پوست دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز پوستتان، ماسک پوست مناسبی انتخاب نمایید. برای مثال برخی از ماسک‌ها این فواید را به همراه دارند:

  • آبرسانی و مرطوب کردن پوست خشک
  • ترمیم منافذ پوستی
  • بهبود بافت پوست صورت
  • از بین بردن چربی اضافه و میکروب
  • رفع چروک پوست صورت
  • افزایش انعطاف‌پذیری پوست
  • رفع لک پوستی
  • رفع تیرگی پوست
  • لایه بردای پوست
  • پاکسازی پوست

همان طور که گفتیم، ماسک‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای نیاز خاصی استفاده می‌شوند. اگر به دنبال برطرف کردن لک و روشن شدن پوستتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا طرز تهیه 15 نوع ماسک خانگی برای روشن شدن پوست که در همین زمینه نوشته شده است را بخوانید.

با انواع ماسک صورت آشنا شوید!

این روزها بسیاری از برندهای آرایشی و بهداشتی، ماسک صورت‌های متعددی ارائه دادند تا شما با توجه به نیازتان آن را تهیه نمایید. با این حال این ماسک‌ها چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ آیا نوع ماسک صورت باعث تغییر در روند جذب پوست می‌شود یا خواص متفاوتی دارد؟ برای پاسخ به این سوالات، توصیه می‌کنیم به ادامه مقاله توجه نمایید.

1.      ماسک کرمی صورت

در صورتی که می‌خواهید ماسک صورت برای نرم کردن پوست تهیه کنید تا پوستی لطیف داشته باشید، خرید ماسک کرمی صورت، انتخاب بهتری خواهد بود. ماسک کرمی معمولا مناسب پوست‌های خشک و حساس است. این ماسک بافت کرم مانندی دارد و باید برای دقایقی روی پوست باقی بماند تا جذب پوست شود و تاثیر بهتری روی آن داشته باشد. معمولا ماسک کرمی صورت باید از 10 تا 30 دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس باید با آب سرد یا ولرم شسته شود.

برخی از ماسک‌های صورت کرمی باعث از بین رفتن چروک پوست می‌شوند، چرا که در مدتی زمانی که روی صورت باقی می‌مانند، جذب پوست می‌شوند و باعث آبرسانی پوست می‌گردند ، در نتیجه میزان چروک و خطوط پوست صورت کاهش می‌یابد.

برخی از ماسک‌های کرمی صورتی خاصیت کاهش منافذ پوستی را دارند و باعث بهبود بافت پوست می‌شوند. در واقع این نوع ماسک‌ها بافت یا سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند و باعث کلاژن سازی یا جوان سازی پوست می‌شوند.

خرید ماسک شب مرطوب کننده و آبرسان بایوآکوا حاوی عصاره انار

ماسک شب مرطوب کننده و آبرسان بایوآکوا یکی از ماسک‌های کرمی است. این ماسک حاوی عصاره انار و یک مرطوب کننده و آبرسان قوی برای پوست است. ماسک شب بایوآکوا منافذ را پاکسازی و چین‌وچروک را کاهش می‌دهد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

2.      ماسک ژله‌ای صورت

ماسک ژله‌ای صورت ظاهری همچون ژله با بافتی نرم و شفاف دارد. این نوع ماسک صورت انتخاب بسیار مناسبی برای پوست نرمال و چرب است. برخی از ماسک‌های ژله‌ای صورت حاوی انواع میوه است که میزان چربی و منافذ پوست را کاهش می‌دهد.

اگر ماسک ژله‌ای حاوی گیاه و عسل باشد، برای آبرسانی پوست مناسب خواهد بود و پوست خشک را نرم و لطیف می‌کند. برخی از ماسک‌های ژله‌ای حاوی دانه‌های شن مانند و مناسب لایه برداری هستند. نباید آن‌ را همچون ماسک کرمی روی پوست قرار دهید و باید با حرکات دورانی آرام روی پوست بمالید. استفاده از ماسک ژله‌ای لایه بردار به نسبت بقیه ماسک‌ها کمی متفاوت است و باید آن را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه به آرامی روی پوستتان ماساژ دهید.

3.      ماسک صورت گِل

در صورتی که پوستی مستعد آکنه یا ملتهب دارید یا پوستتان میزان چربی بالایی دارد، ماسک گل صورت انتخاب مناسبی خواهد بود. ماسک گل صورت از چندین نوع گِل تهیه می‌شود که باعث از بین رفتن باکتری و میکروب روی پوست می‌گردد و پوست را به طور عمقی تمیز می‌کند.

معمولا ترکیباتی که در ماسک گل صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، PH منفی دارند و این در حالی است که PH پوست صورت به طور معمول مثبت است. به همین دلیل میزان چربی اضافه صورت به صورت قابل توجهی با استفاده از این ماسک از بین می رود و شما باید حتما پس از 10 تا 15 دقیقه پس از استفاده از این ماسک، صورتتان را به خوبی با آب سرد یا ولرم بشویید.

اگر تا الان شک دارید که اصلا از ماسک‌ها برای تغذیه و مراقبت پوست صورتتان استفاده کنید یا نه، سری به مقاله «آیا ماسک‌ های صورت واقعا تاثیری روی پوست می‌ گذارند؟» بزنید تا جواب خود را در مورد این قضیه پیدا کنید.

4.      ماسک لایه بردار صورت

ماسک لایه بردار به گونه‌ای عمل می‌کند که بافت یا لایه مرده پوست از بین می‌رود و پوستی جوان، تازه و روشن‌تر جایگزین می‌شود. ماسک لایه بردار از ترکیباتی ساخته شده است که حتی باعث از بین رفتن لک پوستی و منافذ پوست می‌شود و می‌تواند در روتین پوستی برخی از افراد قرار گیرد.

توصیه می‌کنیم افرادی که پوست حساسی دارند برای خرید ماسک لایه بردار تحقیق بیشتری کنند، چرا که ممکن است نتیجه عکس حاصل گردد. بهترین زمان برای استفاده از ماسک لایه بردار پیش از خواب، یعنی زمانی که پوستتان را از آرایش پاک کردید، است. همچنین توصیه می‌کنیم از ماسک لایه بردار تنها یک تا دو بار در هفته استفاده نمایید. اگر روی پوست صورتتان جوش یا زخم باز دارید، نباید از ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کنید، چون باعث آسیب به پوست شما خواهد شد.

5.      ماسک ورقه‌ای صورت

یکی از پرطرفدارترین محصولات مراقبت از پوست، ماسک ورقه‌ای صورت است، چرا که همراه با نحوه مصرف بسیار ساده، فواید بسیاری به همراه دارد. بسیاری بر این باورند که برای نتیجه بهتر و داشتن پوستی شاداب‌تر باید از ماسک ورقه‌ای صورت به صورت مداوم استفاده کنید.

ماسک ورقه‌ای انواع متفاوتی دارد و برای تمام پوست‌ها مناسب است. ماسک ورقه‌ای رطوبت بالایی دارد و به آبرسانی پوست کمک بسزایی می‌کند و درنتیجه باعث درخشش و طراوت پوست می‌شود. البته بهتر است بدانید که بسیاری از ماسک‌های ورقه‌ای می‌توانند به صورت قابل توجهی سلول‌های پوستی را تغذیه و آبرسانی کنند، اما خاصیت تمیزکنندگی و لایه برداری ندارند.

ماسک ورقه‌ای را می‌توانید به صورت روزانه استفاده کنید و بهتر است برای زمان دقیق استفاده از آن، به راهنمای روی بسته بندی توجه نمایید. با این حال زمان مناسب استفاده از ماسک ورقه‌ای از 15 دقیقه تا 25 دقیقه است.

خرید ماسک ورقه‌‌ای صورت بایو آکوا حاوی عصاره جلبک

ماسک ورقه‌‌ای صورت بایو آکوا حاوی عصاره جلبک است. یک نرم کننده و رطوبت رسان عالی برای انواع پوست خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

چه مقدار می‌توانیم از ماسک صورت استفاده کنیم؟

اکنون که با انواع ماسک صورت آشنا شدید، بهتر است بدانید که علاوه بر آنکه باید ماسک صورت را با توجه به نوع پوستتان تهیه نمایید، باید به میزان و مقدار استفاده از ماسک صورت در روتین پوستی نیز توجه داشته باشید تا به نتیجه دلخواه برسید.

معمولا باید یک تا دو بار در هفته در روتین پوست خود از ماسک صورت استفاده کنید. این بخش از روتین پوستی کمک می‌کند تا پوست تمیز، روشن، شفاف، مغذی و حتی جوان سازی شود. همچنین روتین پوستی دقیق کمک می‌کند تا چربی اضافه، باکتری و میکروب از روی پوست پاک شوند و بافت پوست جوان جایگزین گردد.

به یاد داشته باشید که برخی از ماسک‌های‌ صورت ضد پیری یا ضد چروک صورت باید چندین بار در هفته مصرف شوند. ماسک‌های مناسب پوست چرب، دو تا سه بار در هفته مورد استفاده قرار می‌گیرند و از ماسک صورت آبرسان نیز می‌توانید به صورت روزمره استفاده کنید. اما در صورتی که پوست حساسی دارید، بهتر است تنها یک بار در هفته از ماسک صورت برای پوست حساس بهره‌مند شوید. درنهایت بهتر است برای استفاده از هر ماسکی به دستورالعملی که دارد توجه کنید.

خرید جدیدترین ماسک های صورت از بهترین برندها

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت چه زمانی است؟

بهترین زمان استفاده از ماسک صورت تنها به استفاده از ماسک در صبح یا شب خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید در مواقع متفاوت و متعددی از ماسک صورت بهره‌مند شوید تا به احیا و شادابی پوستتان کمک کنید. در ادامه مقاله به هر یک از زمان‌هایی که پوست نیاز به مراقبت دارد، می‌پردازیم.

برخی از ماسک‌ها مخصوص استفاده در شب هستند. معمولا این ماسک‌ها برای رفع چروک پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند و خاصیت جوان سازی پوست دارند. برخی از ماسک‌ها نیز برای پاک کردن صورت مفید هستند و بهتر است آن را در شب و پس از شستن صورت و پاک کردن آرایش استفاده کنید تا پوستتان تمیز و لطیف باقی بماند.

ماسک‌ ورقه‌ای، ژله‌ای و کرمی به آرامش صورت کمک می‌کنند و تفاوتی ندارد که چه زمانی در روز از آن‌ها استفاده می‌کنید. با این حال بهتر است زمانی در روز از این نوع ماسک صورت بهره‌مند شوید که در سکون و آرامش قرار دارید تا پوستتان دچار استرس یا چروک نشود و جوان و شاداب گردد. در این صورت زمان استفاده از ماسک صورت، باید زمان آرامش و استراحت شما باشد.

ماسک صورت را قبل یا بعد از حمام استفاده کنیم؟

سوال متداول دیگر این است که ماسک صورت را قبل یا بعد از حمام استفاده کنیم؟ بهتر است بدانید که پیش از استفاده از هر گونه ماسک صورت باید صوتتان را از چربی، آلودگی یا آرایش پاک کنید، چرا که ممکن است این آلودگی همراه با ماسک جذب پوست گردد.

به همین دلیل تفاوتی ندارد که ماسک صورت را قبل یا بعد از حمام استفاده کنید. اگر می‌خواهید ماسک صورت را پیش از حمام مصرف کنید، باید همان‌گونه که گفتیم پوستتان را کاملا تمیز کنید. بنابراین بسیاری ترجیح می‌دهند که پس از حمام از ماسک صورت استفاده کنند تا پوستشان تمیز باشد و تاثیر ماسک با حمام رفتن و شستن صورت از بین نرود.

مدت زمان ماندن ماسک روی صورت چقدر است؟

بهتر است بدانید که مدت ماندن ماسک روی صورت به نوع ماسک بستگی دارد. برای مثال ماسک کرمی از 10 تا 20 دقیقه، ماسک ورقه‌ای از 15 تا 25 دقیقه و ماسک گل از 5 تا 10 دقیقه باید روی صورت باقی بماند. در صورتی که از ماسک لایه بردار استفاده می‌کنید، بهتر است تنها 30 ثانیه تا 1 دقیقه آن را به نرمی روی پوستتان ماساژ دهید.

اگر طرفدار ماسک صورت خانگی هستید و ترجیح می‌دهید از ماسک‌های طبیعی استفاده کنید، مدت زمان ماندن ماسک خانگی روی پوست بهتر است 15 تا 20 دقیقه باشد تا به خوبی در پوست جذب شود و تاثیر بهتری داشته باشد.

نحوه استفاده از ماسک صورت چگونه است؟

پیش از خرید ماسک صورت، باید به نوع و نیاز پوستتان توجه کنید. برخی از ماسک‌ها حاوی چربی هستند و باعث نرمی پوست می‌شوند و برخی دیگر چربی اضافه پوست را از بین می‌برند و باعث پاکسازی پوست می‌شوند. با این حال هنگامی که از نوع پوست و نوع ماسک صورت اطمینان حاصل کردید، نحوه استفاده از ماسک صورت نیز اهمیت بسیاری به همراه دارد.

  1. ابتدا پوست صورتتان را با پاک کننده پوست تمیز نمایید.
  2. در صورتی که ماسک کرمی، ژله‌ای، گِلی یا هر نوع ماسکی به غیر از ماسک لایه بردار و ماسک ورقه‌ای دارید، آن را به تمام صورت و گردنتان، به غیر از لب‌ها و دور چشم بمالید.
  3. در صورتی که ماسک ورقه‌ای استفاده می‌کنید، تنها ورق ماسک را روی پوستتان قرار دهید.
  4. برای استفاده از ماسک لایه بردار، تنها کافی است ماسک را به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه روی پوستتان ماساژ دهید.
  5. برخی از ماسک‌ها باید روی پوست ماساژ داده شوند، بنابرای بهتر است روی راهنمای بسته ماسک صورت را با دقت بخوانید.
  6. زمان نتیجه بخشی هر نوع ماسکی متفاوت است و بهتر است زمان دقیق مصرف را از روی راهنمای بسته ماسک صورت بررسی کنید. با این حال به طور کلی ماسک صورت را از 5 تا 20 دقیقه روی پوست قرار می‌دهند.
  7. پس از این مدت، حتما پوستتان را با آب سرد یا ولرم بشویید. توجه داشته باشید که از آب داغ استفاده نکنید، چرا که آب داغ رطوبت پوست را از بین می‌برد.
  8. پس از شستشوی صورت می‌توانید از کرم مرطوب کنند، کرم ضدآفتاب یا سرم پوست استفاده کنید.

جمع بندی

ماسک صورت انواع مختلفی چه از نظر ظاهری و چه از نظر کاربرد دارد. شما باید با توجه به نوع و نیاز پوستی خودتان یک یا چند ماسک را انتخاب کنید و آن را در روتین پوستی خود قرار دهید. زمان خاصی برای استفاده از ماسک در طول شبانه‌روز وجود ندارد. فقط کافیست صورت تمیز، وقت کافی و آرامش داشته باشد. نظر و تجربه شما در مورد استفاده از ماسک‌های صورت چیست؟ آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد ماسک صورت

ماسک صورت چیست؟

ماسک صورت یک محصول مراقبت از پوست است. این محصول خاصیت و عملکرد چند برابری نسبت به محصولاتی دارد که باید هر روز از آنها استفاده کنید.

ماسک صورت از نظر ظاهری چند مدل دارد؟

ماسک صورت از نظر ظاهری تنوع زیادی دارد. ماسک کرمی، ماسک ژله‌ای، ماسک لایه‌بردار و ماسک ورقه‌ای بعضی از انواع ماسک صورت هستند.

استفاده از ماسک صورت چه فوایدی دارد؟

ماسک‌های صورت قابلیت آبرسانی، کوچک کردن منافذ، پاک کردن آلودگی‌ها، ضد پیری، ضد لک و روشن کنندگی دارند.

ماسک صورت را چگونه باید استفاده کرد؟

ماسک صورت را یک تا دو بار در هفته به اندازه‌ای که کل صورت، به جز دور چشم و دور لب را بپوشاند بزنید و اجازه دهید تا حدود 20 دقیقه روی صورت بماند. سپس با آب ولرم صورتتان را بشویید.