زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تأثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش

wordcamp
8,424
11 دقیقه
تأثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش

پماد زینک اکساید یک داروی شیمیایی است که به عنوان محافظ پوست در برابر اشعه مضر خورشید، ترمیم زخم، رفع التهاب و سوختگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع کرم زینک اکساید می‌تواند یک جایگزین مناسب برای کرم ضد آفتاب باشد که از پوست مراقبت می‌کند و مانع سوختگی و حتی پیری پوست می‌شود. بسیاری به دلیل تأثیرات این کرم بر این باورند که پماد زینک اکساید برای درمان جای جوش نیز مناسب است. با توجه به فوایدی که این پماد به همراه دارد، در ادامه مقاله به تاثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش و مضرات آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پماد زینک اکساید چیست؟

پیش از بررسی خواص پماد زینک اکساید و تاثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش بهتر است اول با این پماد بهتر و بیشتر آشنا شویم. در گذشته به روی اکسید، توتیا می‌گفتند که برای ساخت فلز برنج و درمان بیماری‌های چشم از آن استفاده می‌کردند. اما امروزه برای ساخت پودر بچه، کرم ضد آفتاب، محصولات آرایشی، دئودورانت، صابون و شامپو از زینک اکساید کمک می‌گیرند.

کرم زینک اکساید در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد، چرا که جلوی اشعه UV مضر خورشید را می‌گیرد. اشعه UV یا فرابنفش منجر به سوختگی و پیری پوست می‌شود. همچنین از این پماد در درمان مشکلات پوستی، عفونت پوستی، سوختگی، اگزما، درمان جای زخم و اِسکار و حتی درمان جای جوش نیز بهره‌مند می‌شوند.

خواص پماد زینک اکساید چیست؟

همان‌طور که می‌دانید، روی یا زینک برای بدن اهمیت بسیاری دارد و پوست برای سالم و زیبا ماندن بدون روی، تیره و پیر می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم با خواص پماد زینک اکساید برای پوست بیشتر آشنا شوید تا در مواقع ضروری و برای درمان جای جوش و سوختگی با آگاهی بیشتر از آن استفاده کنید.

1. پماد زینک اکساید برای محافظت از پوست در برابر نور خورشید

زینک اکساید یک ترکیب مهم برای محافظت پوست در برابر نور و اشعه مضر خورشید است. علاوه بر تاثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش، این پماد خاصیت منعکس کردن اشعه مضر UV را از پوست دارد و همچون سپری مقابل نور خورشید در برابر پوست عمل می‌کند.

بنابراین در تولید محصولات آرایشی و کرم ضد آفتاب از پماد زینک اکساید استفاده می‌شود. برای مثال در تولید کرم ضد آفتاب از 25 تا 30 درصد و در تولید برخی از لوازم‌های آرایشی از 10 تا 19 درصد پماد زینک اکساید استفاده می‌کنند تا از پوست به خوبی مراقبت کند.

همچنین پماد زینک اکساید مانع خشکی پوست و از دست رفتن رطوبت پوست می‌شود. در واقع نور خورشید باعث خشک شدن پوست و در نتیجه ایجاد لک پوستی و حتی سوختگی می‌شود. پماد زینک اکساید از پوست در برابر خطرات نور خورشید محافظت می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از پماد زینک اکساید برای درمان سوختگی، درمان پوست‌های حساس و حتی پوست کودکان نیز استفاده کنید.

خرید کرم زینک اکساید فیروز مناسب برای کودکان

کرم زینک اکساید فیروز مناسب برای استفاده کودکان است. این کرم از پوست کودک در برابر آفتاب محافظت می‌کند و خاصیت ترمیم کنندگی دارد. اگزما و خشکی پوست را برطرف کرده و برای رفع جوش‌های سرسیاه مناسب است. برای جلوگیری از سوختگی و یا درمان آن از این کرم استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

مشکلات پوستی مثل لک ممکن است در دوران بارداری، به دلیل تغییراتی که در بدن رخ می‌دهد به وجود بیایند. از این رو مقاله‌ای تحت عنوان درمان لک صورت در بارداری + توصیه های مهم نوشتیم تا اگر خودتان یا اطرافیانتان دچار این مشکل شدید، برای رفع آن اقدام کنید.

2. خاصیت آنتی باکتری پماد زینک اکساید

یکی از خواص پماد زینک اکساید، خاصیت آنتی باکتری آن است. از این رو کرم زینک اکساید از پوست در برابر باکتری‌های مضر محافظت می‌کند و کمک به سزایی در تمیز و شفاف ماندن پوست می‌کند.

در نتیجه پماد زینک اکساید برای رفع آکنه و جوش نیز بسیار کاربرد دارد. جوش و آکنه زمانی ظاهر می‌شوند که میزان چربی، میکروب و باکتری روی پوست زیاد است و از تجمع باکتری و چربی، جوش و آکنه تولید می‌شود.

بنابراین شما می‌توانید با بهره‌مندی از خاصیت ضد باکتری پماد زینک اکساید، مانع ایجاد انواع جوش و آکنه و حتی جای جوش، لک پوستی و اسکار (یا زخم) روی پوستتان شوید و پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

3. پماد زینک اکساید برای درمان آکنه

پماد زینک اکساید حاوی فرمولاسیونی است که برای درمان آکنه مفید خواهد بود. همچنین جالب است بدانید که در محصولات درمانی آکنه از زینک اکساید نیز استفاده شده است، چرا که زینک اکساید خاصیت ضد باکتری دارد.

خاصیت ضد باکتری پماد زینک اکساید به درمان زخم‌ها، التهاب و قرمزی جوش و آکنه نیز کمک می‌کند. در واقع زینک اکسید به عنوان آنزیمی عمل می‌کند که سلول‌های مرده را از بین می‌برد، بافت آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند و باعث تولید کلاژن یا جوان سازی پوست می‌شود.

با این حال توصیه می‌کنیم که پیش از مصرف پماد زینک اکساید با پزشک مشورت کنید تا به این کرم حساسیت نداشته باشید. برخی بر این باورند که مصرف غذایی زینک همچون گوشت قرمز، حبوبات، غلات و میگو بهتر از مصرف شیمیایی زینک اکساید است!

خرید کرم ترمیم کننده لافارر مدل Sucranica

کرم ترمیم کننده لافارر مدل Sucranica روند بهبود زخم را سرعت می‌بخشدو پوست را ترمیم و بازسازی می‌کند و جای بخیه و اسکار را از بین می‌برد. این کرم آنتی‌باکتریال است و می‌تواند آثار ناشی از آفتاب سوختگی را درمان کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

4. پماد زینک اکساید برای نرم کردن پوست

زینک اکساید همچون سپری از پوست در برابر خشکی و چین و چروک محافظت می‌کند، چرا که آبرسانی بسیاری قوی و مناسبی است. در طول روز و هنگام تماس پوست با نور خورشید، میزان آب و رطوبت پوست کاهش می‌یابد و همین مسئله باعث ایجاد لک پوستی، ماندگاری جای جوش و حتی پیری زودرس پوست می‌شود. از این جهت پماد زینک اکساید برای نرمی و آبرسانی پوست اهمیت دارد و مانع لک پوستی و پیری زودرس می‌شود.

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بودید، احتمالا به دنبال راهی برای درمان جوش‌ها و یا جای جوشهایتان هستید. از بین بردن جای جوش به ساده‌ترین روش ممکن مقاله دیگری است که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

5. پماد زینک اکساید برای خارش جای جوش

زینک اکساید علاوه بر آبرسانی و نرم کردن پوست، مانع خارش پوست می‌شود. در بسیاری از مواقع محل جوش و آکنه یا حتی جای جوش دچار خارش، قرمزی و حساسیت می‌شود که پماد زینک اکساید یک درمان مفید برای آرام کردن پوست خواهد بود. در صورتی که پوست حساسی دارید که در اثر تماس با محصولات شیمیایی یا مواد غذایی دچار خارش می‌شود، پماد زینک اکساید درمان مناسبی برای التیم بخشیدن خارش پوست حساس نیز خواهد بود.

6. پماد زینک اکساید برای جوان سازی

از خواص پماد زینک اکساید برای پوست می‌توان به جوان سازی پوست اشاره کرد. پیش از این گفتیم که زینک اکساید خاصیت آبرسانی بالایی دارد و مانع خشکی پوست می‌شود. در واقع پوست‌های خشک، بیشتر از پوست‌های چرب یا معمولی مستعد پیری زودرس یا چین و چروک هستند.

هنگامی که سن بالا می‌رود، میزان چربی مفید پوست نیز کاهش می‌یابد و در نتیجه رطوبت پوست نیز کمتر از گذشته خواهد شد. پماد زینک اکساید پوست را برای کلاژن سازی (یا جوان سازی) تحریک می‌کند، در نتیجه به مرور زمان لایه سلول‌های مرده پوست از بین می‌روند و پوستی جوان و شاداب جایگزین پوست چروک و پیر می‌شود.

7. پماد زینک اکساید برای درمان لک پوستی

گاهی جای جوش، آکنه یا سوختگی باعث تیره‌تر شدن پوست می‌شود. طبق تحقیقات محققان، پماد زینک اکساید یک درمان مؤثر برای لک پوستی و سوختگی است. هنگامی که میزان رنگدانه پوست بیشتر می‌شود، لک پوستی ایجاد می‌گردد که البته به عوامل مختلفی بستگی دارد.
پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی پوست کاربرد فراوانی دارد، چرا که باعث از بین رفتن بافت مرده پوست می‌شود که در این بافت لک پوستی و سوختگی وجود دارد. در نتیجه‌ِی استفاده از کرم زینک اکساید، پوست کلاژن سازی می‌کند و سلول‌های جوان و تازه رشد می‌کنند. بنابراین لک پوستی یا اثر سوختگی به مرور زمان از بین می‌رود.

آیا زینک اکساید برای درمان جای جوش تأثیر دارد؟

وظیفه غدد چربی پوست، تولید چربی است که مانع ایجاد چین‌وچروک و پیر شدن پوست می‌گردد. اما زمانی که چربی در فولیکول مو انباشته شود، آکنه به وجود می‌آید. از طرفی هنگامی که میزان چربی، باکتری و میکروب روی پوست افزایش یابد و در منافذ پوستی جمع شود، جوش روی پوست ایجاد می‌شود.

پس از آنکه آکنه یا جوش از بین می‌رود، در صورتی که پوست حساس داشته باشید، ممکن است جای جوش به صورت لک یا اِسکار (زخم) یا حفره عمیق ایجاد شود که دلیل آن می‌تواند میزان حساسیت پوست، نوع پوست، سبک زندگی، عدم توجه به مراقبت پوستی یا حتی دست‌کاری بیش از حد پوست باشد.

با توجه به خواص زینک اکساید ممکن است برایتان سؤال پیش آید که آیا تاثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش مناسب است یا خیر؟ زینک اکساید خاصیت ضد باکتری دارد و به تمیز شدن پوست کمک می‌کند. همچنین این پماد باعث از بین رفتن آسیب‌های پوستی، تیرگی، لک پوستی، اسکار و حتی جای جوش می‌شود. اما برخی از انواع جای جوش که عمیق و کهنه هستند نیاز به درمان‌های پزشکی دارد و پماد زینک اکساید می‌تواند در کنار درمان‌های دیگر تأثیر بهتری داشته باشد.

آیا زینک اکساید برای رفع تیرگی پوست مناسب است؟

بسیاری از افراد از پماد زینک اکساید برای رفع تیرگی پوست استفاده می‌کنند، اما آیا این پماد تا این حد مؤثر است؟ پاسخ به این سؤال به نوع پوست شما بستگی دارد. مواد معدنی همچون زینک، به رفع تیرگی پوست و سفید شدن کمک می‌کنند. پماد زینک اکساید حاوی ترکیباتی است که باعث رشد سلول‌های جوان پوست می‌شود و می‌تواند در سفید شدن یا رفع تیرگی پوست نیز اثر بگذارد.

علاوه بر این مطلب و مطلب دیگری که در بالا برای درمان جوش پیشنهاد دادیم، روش‌های فوری برای خلاص شدن از شر جوش صورت هم می‌تواند گام‌های موثر دیگری برای درمان را به شما ارائه دهد.

مضرات زینک اکساید چیست؟

پیش از این گفتیم که پماد زینک اکساید برای رفع جای جوش مناسب است و خواص بسیاری برای رفع تیرگی، درمان خارش و التهاب، درمان سوختگی، درمان جای زخم و اسکار دارد و جایگزین مناسبی برای انواع کرم ضد آفتاب و کرم ضد چروک خواهد بود. اما پماد زینک اکساید، در کنار مزایای فراوانی که دارد، همچون برخی از ترکیبات شیمیایی دیگر مضراتی به همراه دارد. در ادامه به مضرات پماد زینک اکساید می‌پردازیم تا انتخاب مناسب‌تری برای پوستتان داشته باشید.

بسیاری از محققان بر این باورند که پماد زینک اکساید برای پوست‌های حساس مناسب است و به درمان و التیام آن کمک می‌کند. اما برخی از افراد ممکن است به زینک حساسیت داشته باشند و در اثر استفاده از پماد زینک اکساید دچار خارش و قرمزی پوست شوند!

بنابراین توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از هر گونه محصول شیمیایی، گیاهی یا سنتی، آن را در گوشه‌ای از پوستتان تست کنید و در صورتی که به آن حساسیت نداشتید، می‌توانید مصرف کنید. با این حال بهترین کار این است که با پزشک در مورد استفاده و مصرف هر گونه کرم و پماد مشورت کنید.

سخن پایانی

زینک اکساید در کنار تمام تاثیرات مثبتی که روی سلامت پوست ما دارد، می‌تواند باعث ایجاد آسیب به آن هم بشود. برای استفاده از این محصول حتما تست حساسیت را روی قسمتی از بازوی خود انجام دهید و سپس با احتیاط شروع به استفاده از آن بکنید. با این حال این ماده به قدری مفید است که برای محصولات مراقبتی کودکان هم از آن استفاده می‌کنند. ایده خوبی است که یک پماد زینک اکساید برای رفع مشکلات پوستی خود در خانه داشته باشید. اگر شما هم در مورد این محصول تجربه‌ای دارید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد تاثیر پماد زینک اکساید برای جای جوش

زینک اکساید چیست؟

زینک اکساید ماده‌ای است که خاصیت دارویی و درمانی دارد و از آن در بعضی از کرم‌ها و لوازم آرایشی استفاده می‌شود.

زینک اکساید در چه مواردی استفاده می‌شود؟

زینک اکساید خاصیتی شبیه به کرم ضد آفتاب دارد که می‌تواند مانع از تاثیرات منفی اشعه فرابنفش روی پوست شود. علاوه بر آن برای بهبود جای زخم، رفع جای جوش، نرم‌کنندگی و از بین بردن جای لک هم استفاده می‌شود.

استفاده از زینک اکساید برای همه مجاز است؟

با وجود تمام خاصیت‌هایی که زینک اکساید دارد، ممکن است برای بعضی‌ها ایجاد حساسیت و خارش کند. بهتر است قبل از شروع استفاده از زینک اکساید، مقدار کمی از آن را روی بازو بزنید و صبر کنید تا حساسیت پوستی خود را چک کنید.