زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ترفندهای مهم استفاده از کانسیلر که باید بدانیم

wordcamp
1,423
6 دقیقه
ترفندهای مهم استفاده از کانسیلر که باید بدانیم

امروزه شاهد هستیم که کانسیلر ها در میان لوازم آرایشی رواج یافته و استفاده از آن به عنوان یکی از ملزومات آرایشی رو به گسترش است و به یکی از اجزا کیف آرایشی خانمها تبدیل شده است. لذا تیم مشاوره تخصصی پوست فروشگاه اینترنیتی مو تن رو تصمیم گرفت تا در مورد این وسیله آرایشی اطلاعات درست و کاملی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهد. چون بعضا مشاهده می کنیم که طرز استفاده از این محصول آرایشی به درستی بیان نشده و لذا بسیاری از بانوان عزیز از این موارد بی اطلاع هستند.

کانسیلر چیست؟

ابتدا اجازه دهید تا در این مورد توضیح مختصری دهیم. کانسیلر ها در واقع پودر های فشرده ای هستند که برای پوشاندن سطوحی از پوست که بطور معمول توسط کرم پودر یا سایر لوازم آرایشی به خوبی پوشانده نمی شوند به کار برده می شود. به دو نوع جامد و مایع  و به شکل های مختلفی از جمله ماژیکی، ماتیکی، تیوبی و … ساخته و به بازار عرضه می شوند. این محصولات خصوصا به پوشاندن سیاهی دور چشم، کک و مک و انواع لک کمک می کنند و به سرعت به درخشان شدن پوست صورت شما کمک می کنند. با این همه نکاتی در استفاده از کانسیلر وجود دارد که توجه به آنها موجب زیباتر شدن آرایش شما می شود. در ادامه مقاله به بررسی این نکات و چند ترفند آرایشی مهم درباره طرز استفاده از کانسیلر می پردازیم.

کانسیلر

کانسیلر

استفاده از کانسیلر مناسب

یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت کرد انتخاب کانسیلر مناسب پوست و نوع لکه یا تیرگی است که قصد پوشاندن آن را دارید. کانسیلر ها در انواع مختلفی از جمله رنگ های مختلف و یا مناسب برای پوست های خشک یا چرب استفاده می شوند لذا قبل از انتخاب کانسیلر حتما با مشاورین این موضوع صحبت کنید تا نوع مناسب کانسیلر پوستتان به شما معرفی شود، در این موضوع میتوانید از مشاورین پوست مجله تخصصی آرایشی بهداشتی موتن رو کمک بگیرید. این افراد به طور کامل در انتخاب کانسیلر مناسب به شما کمک خواهند کرد. بنابراین ابتدا کانسیلر مناسب با درجه چربی پوست و همچنین مناسب با تیرگی یا کبودی سطحی که می خواهید بپوشانید را انتخاب کنید.

طرز صحیح استفاده از کانسیلر

در این قسمت می خواهیم طرز استفاده از کانسیلر را به طور کامل برایتان شرح دهیم.

اول کرم پودر بعد کانسیلر

طرز صحیح استفاده از این محصول این است که ابتدا کرم پودر بزنید و سپس از کانسیلر استفاده کنید. مراقب باشید که به اندازه متعادل استفاده کنید تا کاملا جذب پوست شود.

از پرایمر استفاده کنید

اگر خودتان را برای رفتن به مهمانی طولانی مدت آماده میکنید بهتر است جهت سایه دور چشم  قبل از استفاده از کانسیلر ابتدا از پرایمر جهت ماندگاری بیشتر استفاده کنید.

هنگام استفاده از کانسیلر جهت سایه دور چشم ابتدا با مقدار کمی از پرایمر مانند پرایمر ایزادورا، پلک چشم را پوشانده و سپس از کانسیلر استفاده کنید. بعد از خشک شدن، سایه را دور چشم استفاده کنید . این امر موجب فیکس شدن سایه و زیباتر شدن و ماندگاری بهتر آن می شود و مدت زمان طولانی سایه را بصورت ثابت اطراف چشم خواهید داشت و پخش نخواهد داشت.

کانسیلر را به آرامی پخش کنید، روی پوست نمالید

زمان استفاده از کانسیلر بهتر است آن را بصورت  نقطه نقطه روی پوست بگذارید و سپس با انگشت حلقه و یا  براش مخصوص که هم اکنون در فروشگاه مو تن رو موجود است، به آهستگی ضربه بزنید تا کاملا روی سطح پوست بطور یکنواخت فید شود و جذب بهتر صورت گیرد. مالیدن کانسیلر در ناحیه ی اطراف چشم موجب ماسیدن و عدم جذب مناسب می شود.

مطالعه بیشتر: پیلینگ پوست مفید است یا مضر

کانسیلر

کانسیلر چشم

از رنگ مناسب استفاده کنید

کانسیلر ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند که جهت پوشاندن سطوح مختلف و با کاربردهای متفاوت است، اطلاع از این رنگ ها به ما کمک میکند تا از نوع مناسب آن جهت پوشاندن هر سطح استفاده کنیم.

  • زرد : این رنگ برای پوشاندن انواع سطوح تیره خصوصا ناحیه تیره اطراف چشم به کار می رود.
  •  نارنجی : این رنگ برای افراد با پوست سبزه مناسب است، از این رنگ خصوصا برای تیرگی اطراف لب و دهان استفاده می شود.
  •  سبز: از این رنگ برای خنثی کردن تن قرمز پوست و یا پوشاندن جوش استفاده می شود. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این رنگ کانسیلر مناسب شماست.
  •  بنفش: این رنگ بیشتر برای پوست های مایل به زرد استفاده می شود. همچنین جهت پوشاندن کامل کبودی هم از این رنگ  استفاده می شود.

مطالعه بیشتر: اصول حرفه ای زیرسازی پوست

کانسیلر

کانسیلر دور چشم

از بین بردن قرمزی دور بینی

بینی همیشه یک منطقه دشوار برای پوشش دادن است. یکی از ترفند ها برای پوشش این منطقه استفاده از کانسیلر است. برای از بین بردن قرمزی گوشه های بینی می توانید از کانسیلر فلورمار بعد از کرم پودر استفاده کنید. این کار خصوصا برای بینی هایی که چرب هستند بسیار مفید است.

یک ناحیه مثلثی اطراف چشم ایجاد کنید

بهتر است ابتدا یک طرح مثلثی مانند آنچه در شکل زیر مشاهده می کنید بکشید و سپس این ناحیه را به آرامی  بپوشانید. این امر سبب پوشاندن کامل ناحیه تیره و و ایجاد یک تمرکز نوری بر روی چشمان شما خواهد شد و زیبایی چشمان شما را دو چندان خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: ده روش برای از بین بردن چربی پوست

کانسیلر

کانسیلر

کانسیلر برای پوست چرب

توجه به این نکته ضروری است که در هنگام خرید به مناسب بودن آن برای پوست خود دقت کنید. هم چنین برای پوست های چرب، از مقدار کمتری از این ماده استفاده کنید چراکه استفاده بیش از اندازه  بر روی پوست های چرب موجب ماسیدن میشود و آرایش شما را خراب می کند.

 

استفاده از کانسیلر با محصولات دیگر

افرادی که پوست های خیلی خشک دارند می توانند از مرطوب کننده صورت همراه با این محصول استفاده کنند. ترکیبی از مرطوب کننده و کانسیلر یک ترکیب فوق العاده رنگی ایجاد میکند و موجب مرطوب کردن و پوشاندن سطوح تیره بطور همزمان می شود. هم چنین می توانید از هایلایتر ها جهت برجسته کردن گونه ها استفاده کرد. با خرید هایلایتر اسنس و استفاده از ان قطعا می توانید برجستگی را ایجاد کنید. در این روش دقت کنید که از این محصول به میزان کم استفاده شود.

جمع بندی

با توجه به اینکه اخیرا  استفاده از کانسیلرها بعنوان یکی از لوازم آرایشی کاربرد زیادی دارد در این مقاله سعی کردیم تا به بیان نکات و ترفندهای استفاده درست از این محصول بپردازیم. امیدوارم بعد از خواندن این مقاله با ارائه نظرات خود ما را در بهبود مطالب ارایه شده یاری کنید.

نویسنده : نجمه باقدرت