زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

ترفندهای زاویه سازی صورت با آرایش

wordcamp
659
16 دقیقه
ترفندهای زاویه سازی صورت با آرایش

در سال‌های اخیر اتفاقات زیادی در دنیای  زیبایی و آرایش ایجاد شده است. محصولات جدیدی عرضه شده‌اند که در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند نواقص پوست و موی ما را برطرف کنند. همچنین علم پزشکی به پیشرفت‌های چشمگیری در ایجاد تغییرات اساسی برای صورت و پوست دست یافته است. یکی از این تغییرات بعد از جراحی بینی که اولین قدم در تغییر چهره بود، زاویه‌ سازی فک و صورت است. البته همه ما می‌دانیم که عمل‌های جراحی می‌توانند ریسک بالایی داشته باشند. همچنین در کنار هزینه‌های که تحمیل می‌کنند درد زیادی نیز دارند. همین دلیل ما یک راه ساده‌تر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زاویه‌سازی صورت با آرایش که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بدون هیچ درد، خطر و هزینه گزافی می‌تواند تغییری اساسی در چهره شما ایجاد کند.

راز و رمز زاویه‌سازی فک و صورت

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که یک چانه زاویه ‌دار و یک صورت با خط فکی تراشیده شده، چهره افراد را قاب کرده  و آنها را لاغرتر نشان خواهد داد. برخی دیگر نیز فک قوی را نشانه‌ای فیزیکی بر سلامت باروری افراد می‌دانند. صرف نظر از تمام این دلیل‌ها بیشتر مردم تصور می‌کنند که یک فک زاویه‌ دار شده از یک چانه نرم، جذاب‌تر است. به همین دلیل بیشتر افراد چه خانم‌ها و چه آقایان با این تصور که زاویه سازی کردن صورت احساس اعتماد به نفس بالاتری به آنها می‌دهد، دست به تغییراتی اساسی در چهره خود می‌زنند.

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید اما تغییر استخوان صورت، تاثیرات بسیار زیادی بر ساختار چهره شما خواهد گذاشت. این موضوع می‌تواند یک معیار زیبایی در میان افراد مختلف باشد. اما شما مطمئنید که این تغییرات شگرف در چهره‌ای که آن را تحسین می‌کنید، واقعی است؟ در ادامه با شما هستیم تا آموزش زاویه سازی صورت با کانتور و میکاپ را شرح دهیم.

زاویه سازی فک برای زاویه سازی صورت

اولین کار برای زاویه سازی صورت با میکاپ و آرایش، انجام کانتورینگ است. اگر تصمیم دارید تا خط فک شما تیزتر از حالت نرمال خود دیده شود، حتماً باید از رنگ مناسبی برای کانتور زاویه ساز صورت استفاده کنید. ضمن اینکه مکان استفاده از کانتور نیز باید درست انتخاب شود. در زمان انجام کانتور حتما باید از رنگ کرمی یا پودری که مناسب باشد استفاده کنید. این رنگ باید یک درجه تا دو درجه روشن‌تر از سایه کانتوری باشد که شما برای استخوان بینی و گونه خود استفاده می‌کنید. در حالت کلی همه انسان‌ها رنگ زیر چانه و گردن روشن‌تری دارند چون این نواحی کمتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند.

 اگر شما در این نواحی از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید، رنگ پوست خود را ترمیم خواهید کرد. برای زاویه سازی صورت کشیده شما با کانتورینگ خط فک شروع می‌کنید. کانتور را نباید از لبه فک آغاز کنید، به جای آن دقیقاً از پشت گوش‌ها کار خود را شروع کنید. این گونه ظاهری طبیعی‌تر خواهید داشت. ابزار مورد استفاده شما در این مرحله یک براش متوسط زاویه‌دار است. شما با این براش باید خطوط کانتور را با حرکات آهسته و نرم رو به پایین فِید یا محو کنید. در گام بعدی باید براش در مرکزیت چانه قرار داده و این کار را دقیقاً به شکل متقارن برای سمت دیگر فک نیز تکرار کنید.

هایلایت برای زاویه سازی صورت با میکاپ 

یکی دیگر از ابزاری که در کنار کرم زاویه ساز صورت و کانتور می‌توانید از آن استفاده کنید، هایلایت‌ها هستند. استفاده کردن از هایلایت و رژ گونه برای زاویه سازی فک و صورت به اندازه کانتورینگ مهم است. با هایلایت شما می‌توانید تیرگی کانتور را متعادل کنید تا خط فک برجسته و واضح‌تری داشته باشید. بهتر است که هایلایت انتخابی مات باشد. ضمن اینکه باید رنگی طبیعی و نزدیک به پوست شما داشته باشد. اینکار کمک می‌کند تا شما یک ساختار استخوانی برای فک خود طراحی کنید.

حالا مرزها را از بین ببرید

در این مرحله بعد از اینکه شما با استفاده از کانتور و هایلایتر زاویه سازی صورت خود را به خوبی انجام دادید، باید آرایش خود را یکنواخت کنید. به عبارتی شما برای اینکه خط فکی باریک و ظریف داشته باشید باید حتماً مواد آرایشی را “بِلِند” کنید. این مواد باید مرزهای خود را در کنار یکدیگر از دست بدهند و با هم ترکیب شوند. اینکار کمک می‌کند تا آرایش شما کاملا طبیعی باشد. فرقی ندارد که از کرم زاویه ساز صورت استفاده کرده‌اید یا کانتور. یک براش معمولی انتخاب کنید و تمام مواد آرایشی استفاده شده در امتداد خط اصلی فک را ترکیب کنید.

هرچه براش آرایشی شما بزرگتر باشد، کار شما راحت‌تر است. براش را بر روی کانتور کشیده و آن را به سمت پایین و گردن متمایل کنید تا آرایشی یکنواخت به شما بدهد. اگر بیش از حد از قلم کانتور در زاویه سازی صورت کشیده خود استفاده کرده‌اید، ممکن است که خطوط کانتور شبیه به ته ریش دیده شوند. برای از بین بردن این غلظت از کانتور در چهره خود، یک بیوتی بلندر یا اسفنج مناسب انتخاب کرده، سپس آن را کمی مرطوب کنید. حالا با کمی کانسیلر روی آن زده و در قسمت‌هایی که کانتور شما بیش از حد است این اسفنج را به همان نقاط بمالید. اینکار کمک می‌کند تا تیرگی بیش از حد کانتور فِید شده و دیگر آزاردهنده نباشد. 

جزئیات مهم هستند !؟

امیدواریم که تا این قسمت آموزش زاویه سازی صورت با کانتور به مشکلی برخورد نکرده باشید. نکته مهمی که در ادامه باید به آن توجه کنید، این است که کلید موفقیت شما در زاویه سازی صورت با آرایش، پخش کردن کامل مواد، ترکیب آنها با یکدیگر و از بین بردن کامل خطوط و مرزها است. حتی ممکن است که شما تصور کنید که کانتور کاملاً بر روی سطح پوست شما نشسته و با آن ترکیب شده، اما شاید در اشتباه باشید. خطوطی که بر روی صورت شما به خوبی ترکیب و پخش نشده‌اند به این راحتی‌ها قابل تشخیص نیستند. زیر چانه باید با دقت کانتور شود چون به سختی می‌توانید تمام جزئیات آن را مشاهده کنید.

به همین دلیل برای انجام یک زاویه سازی صورت کشیده تمیز و بی‌عیب و نقص توصیه می‌کنیم که قبل از اینکه منزل را با کانتورینگ زاویه سازی ترک کنید، حتماً در نواحی مختلف خانه با نورهای متعددی زوایای فک و صورت خود را بررسی کنید. دقیق به خود نگاه کنید و مطمئن شوید که آرایش شما با سطح پوست ترکیب و برروی پوست شما نشسته است. دقت کنید که هیچ خط و خطوطی، تاکید می‌کنیم هیچ خط و خطوطی نباید مشخصا بر روی پوست شما دیده شود.

  کرم زاویه ساز صورت را فراموش نکنید

در ادامه آموزش زاویه سازی صورت با کانتور بد نیست که بدانید کرم‌های زاویه ساز صورت و همچنین پودرهای فرم دهنده نیز برای این هدف کاربردی هستند. این محصولات می‌توانند ظاهر و ساختاری طبیعی در فک شما ایجاد کنند. به عبارتی کرم زاویه ساز فک و صورت به راحتی جایگزین برانزر، کانتور و هایلایتر میشود.

 این کرم‌ها می‌توانند استخوان بینی، خط فک و گونه شما را به آسانی برجسته سازی کنند. کرم زاویه ساز صورت در طیف رنگی و وسیع تیره تا روشن برای کانتور و البته هایلایت فک و صورت شما در بازار موجود است. این محصولات تاثیر محسوس و کاملا مشخصی بر روی چهره شما دارند. اگر دوست دارید که ظاهری نه معمولی و طبیعی که کاملا فوق طبیعی برای فک و صورت خود داشته باشید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما از کرم‌های زاویه ساز و پودرهای فرم دهنده استفاده کنید.

براق‌ها را فراموش کنید

برای انجام زاویه سازی صورت با میکاپ نباید از لوازم آرایشی که براق هستند استفاده کنید. نکته مهم در این موضوع این است که خط فک هیچ آدمی براق نیست. براق بودن خط زاویه فک کمک می‌کند تا خیلی زود کاری که انجام داده‌اید لو برود، چون کاملا تقلبی است. توصیه می‌کنیم که از زاویه سازی صورت با محصولات درخشان و براق منصرف شوید. محصولات آرایشی که براقیت دارند به هیچ عنوان نباید در زاویه سازی فک و صورت شما استفاده شوند. پیش از هرچیز در زمان خرید کانتور و هایلایتر، برانزر، کرم زاویه ساز و پودرهای فرم دهنده از فروشنده سوال کنید که محصول انتخابی شما مات است یا براق؟!

محصولات درخشان و براق برای زاویه سازی صورت کشیده در نگاه اول، خود را نشان نمی‌دهند. اما همین که در زیر نور طبیعی آفتاب قرار گرفتید خود را به وضوح نشان داده و جلوه‌گری می‌کنند. اگر باز هم از اظهارنظر فروشنده مطمئن نیستید و تستر محصول در فروشگاه مورد نظر شما وجود ندارد، کافیست که نگاهی به فهرست موادی که محصول مورد نظر شما را تشکیل داده‌اند، بیندازید تا مطمئن شوید که این محصول عاری از هرگونه درخشش و براقیت است.

زاویه سازی براساس فرم صورت

بعد از ذکر موارد بالا به عنوان پیش نیازهای آموزش زاویه سازی صورت با کانتور ، اجازه دهید تا به دومین گام مهم اشاره کنیم. فرم صورت! بله، شاید ساده و پیش پا افتاده باشد اما اهمیت آن مانند اهمیت آب برای ماهی است. این شناخت به شما کمک می‌کند تا زاویه سازی تمیز و بی‌نقصی را انجام دهید و در آخر از عملکرد خود حیرت‌زده شوید. با ما باشید تا انواع کانتورینگ زاویه سازی فک با درنظر گرفتن فرم صورت را باهم بررسی کنیم.

طرح صورت با الگوی مستطیل و بیضی

اگر صورت شما مربع شکل است و پهنای زیادی دارد یعنی یک نقطه کاملاً مشخص و یک زاویه تعیین شده برای خط مو، فک و چانه شما وجود ندارد. حالا اگر می‌خواهید بهترین کانتور را انجام دهید باید از سایه‌های تیره استفاده کنید و حتماً با استفاده از کرم زاویه ساز صورت یا قلم کانتور خط موی خود را درست به سمت پایین بکشید. اینکار کمک می‌کند تا پیشانی شما کوچکتر شود. همچنین اگر صورت بیضی شما کمی گوشتی است باید دقیقا از زیر قسمت استخوان گونه یک خط تا وسط گونه‌ها کشیده شود. البته برای صورت‌های مستطیل شکل توصیه می‌کنیم که خط کانتور دقیقاً از سمت گوش شروع شده و کمی از خط استخوان گونه پایین‌تر باشد. ضمناً این خط را باید تا فک خود ادامه دهید.

طرح صورت با الگوی الماس

اگر صورتی با الگوی الماس دارید پس یعنی گونه‌های شما پهن است و خطوط چانه و مو باریک هستند. برای انجام آموزش زاویه سازی صورت با کانتور در این الگوی صورت الماسی شکل، درست باید مانند فرم بیضی عمل کنید. یعنی خط کانتور از قسمت زیرین استخوان گونه آغاز شود و تا وسط گونه‌ها ادامه پیدا کند. دقت کنید که خط کانتور به هیچ عنوان نباید نزدیک به دهان شما باشد.

طرح صورت با الگوی قلب 

برای انجام زاویه سازی صورت با میکاپ اگر فرم صورت قلبی شکلی دارید یعنی چانه شما باریک و کاملاً نوک تیز است. در این الگوی صورت، شما باید برای انجام زاویه سازی صحیح فک و چانه، خط کانتور اصلی را از قسمت شقیقه‌ها و پیشانی شروع کنید و آن را به سمت پایین‌ترین قسمت استخوان گونه‌ها بکشید. اینکار سبب می‌شود تا زاویه قسمت‌های دیگر صورتتان با چانه کاملاً هماهنگ و یکسان باشد.

طرح صورت با الگوی گرد

برای کانتورینگ و زاویه سازی فک و صورت با الگوی گرد باید بدانید که فک، پیشانی و چانه شما هیچگونه زاویه‌ای ندارد. به عبارتی تمام عرض و طول فرم صورت شما تقریباً با هم برابر و یکسان هستند. اگر تصمیم گرفتید برای کانتور و زاویه سازی فک و صورت خود با الگوی گرد، از کرم زاویه ساز صورت و یا کانتور استفاده کنید، باید بدانید که حتماً ابتدای کانتور یا کرم را از قسمت گوشه‌های خطوط رویش موی خود آغاز کنید. این خطوط باید تا اواسط پایین‌ترین قسمت خط گونه ادامه پیدا کنند. همچنین دو طرف گوشه‌های چانه و درست نزدیک خط فک را نیز با خط کانتور بکشید تا صورت شما کشیده‌تر نشان داده شود.    

طرح صورت با الگوی مربع

در صورت‌هایی که الگوی مربعی دارند، عرض و طول کاملاً با هم برابر و یکسان است. اما نکته جالب اینجاست که این برابری به اندازه پهنای الگوی صورت مستطیل شکل نیست. اگر تصمیم گرفتید صورت مربع شکل خود را با کانتور زاویه سازی فک انجام دهید، باید بدانید که کانتور شما باید از قسمت گوش تا میانه‌های زیر خط گونه ادامه پیدا کند. خط کشیده شده باید پهن باشد و اگر تصمیم داشتید چانه را نیز باریک‌تر نشان دهید باید حتما خط فک خود را هم کانتور کنید. 

فرمول نهایی زاویه سازی مخصوص صورت شماست

این قسمت به فرمولاسیون و دستور نهایی زاویه سازی صورت با میکاپ اختصاص داده شده. کلا در میان محصولات آرایشی ما 2 نو ع محصول کانتورینگ داریم. کانتورهای کرمی و محصولات کانتورینگ پودری. حالا شما باید تصمیم بگیرید که از چه نوع ماده و فرمولی برای زاویه سازی فک و صورت خود استفاده کنید. البته ثابت و مشخصی برای این تصمیم وجود ندارد. این که شما، شخص شما دقیقاً به چه کانتوری نیاز دارد کمی بحث را تخصصی‌تر می‌کند. در جواب به این ابهام باید بگوییم که محصولی که نتیجه مناسب و طبیعی برروی پوست شما داشته باشد به فاکتورهایی مثل نوع و تایپ پوست، رنگ پوست و میزان مهارت شما در کانتورینگ صورت بستگی دارد.

در زمان انجام زاویه سازی صورت کشیده دقت کنید که اگر پوست شما تیره است کانتور کرمی را انتخاب کنید. کانتورهای کرمی فرمولاسیونی دارند که بواسطه آن رنگ‌های غلیظ‌تر و پررنگ‌تری را ایجاد می‌کنند. این محصولات کمک می‌کنند تا خط فک برجسته‌تر به نظر برسد. اما اگر پوست روشنی دارید کانتور کرمی را انتخاب نکنید. ما به خانم‌هایی با پوست روشن توصیه می‌کنیم که برای انجام زاویه سازی صورت با آرایش از کرم‌های زاویه ساز صورت استفاده نکنند. بلکه محصولات پودری را برای این کار انتخاب کنند. این محصولات سریع‌تر روی پوست پخش خواهند شد. مزیت کانتور پودری این است که با رنگ پوست شما ترکیب می‌شود. همچنین اگر تجربه زیادی در کانتورینگ ندارید محصولات پودری نتیجه بهتری به شما می‌دهند. حتی برای پوست‌های چرب نیز بهترین انتخاب هستند.

چند نکته طلایی برای اتمام کار

در این قسمت به نکات حیاتی اشاره خواهیم کرد که کانتور و زاویه سازی صورت شما را بی‌عیب و نقص خواهند کرد. این الزامات را از یاد نبرید.

  • نکته اول اینکه خطوطی که برای کانتور فک استفاده می‌کنید حتماً باید در قسمت گردن با یکدیگر ترکیب شوند. تمام میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای در سرتاسر دنیا این حرف را تایید می‌کنند که عامل مهم و اصلی برای طبیعی‌تر نشان دادن خط فک در کانتورینگ زاویه سازی صورت، پخش کردن و ترکیب خطوط در قسمت گردن است.
  • اگر تصمیم گرفتید ناحیه اطراف چانه را نیز کانتور کنید، ابتدا باید یک برس کوچک زاویه‌دار یا مخروطی را انتخاب کنید. براش‌هایی که کرکی و بیش از اندازه بزرگ هستند باعث می‌شوند تا کانتور شما تا نزدیکی قسمت دهان ادامه پیدا کند. این کار سبب می‌شود که کانتورینگ شما بیشتر شبیه به خط ریش باشد تا زاویه سازی فک و صورت !
  • در زمان انتخاب رنگ‌ها محصولاتی انتخاب را برگزینید که به‌طور معمول یک درجه تا یک و نیم درجه از رنگ طبیعی پوست شما تیره‌تر هستند. رنگ‌های انتخابی نیز باید طبیعی و نزدیک به پوست شما باشند. این رنگ‌ها کمک می‌کنند تا کانتورتان کاملا طبیعی انجام شود. مثل اینکه فقط بر روی پوست خود از کرم‌های معمولی استفاده کرده‌اید و با ایجاد سایه میکاپ خود را تکمیل کردید.
  • و نکته آخر برای انجام یک زاویه سازی تمیز و بی‌عیب و نقص فک و صورت با کانتور این است که اگر تصمیم گرفتید فک خود را نیز کانتور کنید، این قسمت باید آخرین ناحیه کانتور شما باشد. نواحی دیگر مانند گونه‌ها، بینی و پیشانی را کانتور کنید. سپس به سراغ فک بروید.
  • همچنین استفاده کردن از محصولاتی که بر روی براش‌های شما باقی مانده‌اند سبب می‌شود تا کانتوری کاملا خیره کننده و یکدست داشته باشید. این کانتور در انتها نیازی به بِلِند کردن یا پخش شدن نخواهد داشت.

مراحل یک زاویه سازی بی‌عیب و نقص

حالا در این قسمت با گفتن تمام نکات مهم و ضروری برای زاویه سازی فک و صورت، یک زاویه سازی مرحله به مرحله و راحت را باهم انجام می‌دهیم.  برای انجام این کار بهتر است نقطه‌ای از خانه را انتخاب کنید که نور طبیعی داشته باشد. حالا به صورت کاملا مستقیم به آینه‌ای که در مقابلتان دارید، نگاه کنید. یک براش مخروطی انتخاب کرده و آن را آغشته به کانتور کنید. سپس اطراف خط فک خود را نگاه کرده و از سمت چپ یا راست خود درست از قسمت زیر گوش کانتور خود را آغاز کنید.

بعد از امتداد دادن خط از گوش به دور فک نیز خط بکشید به سمت چانه بروید. حالا مجددا بصورت دقیق همین کار را با سمت دیگر صورت خود نیز انجام دهید. در ادامه یک خط ناملایم و خشن را در امتداد فک طراحی کنید. این خط هرچه از فک شما دورتر می‌شود باید نرم‌تر و ملایم‌تر باشد. این نکته کمک می‌کند تا شما یک زاویه سازی یکپارچه و بی‌نقص را تجربه کنید. البته می‌توانید یک پودر نیمه شفاف سبک و نرم را نیز استفاده کرده و آن را با کانتور خود ترکیب کنید. این پودر کمک می‌کند تا خطوط خشن و ناهموار محو شوند و شما کانتوری یکدست و نرم داشته باشید و تمام! صورت شما با زاویه سازی عالی آماده است.

هر آنچه درباره زاویه سازی صورت گفتیم

در این مطلب تلاش کردیم تا به شما در راحت‌ترین و سریع‌ترین حالت ممکن انجام زاویه سازی فک و صورت را آموزش دهیم. نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که انجام زاویه سازی فک و صورت با آرایش و با استفاده از محصولات متنوع و به روز، اقتصادی و سریع است. ضمن اینکه خطر ریسک کردن ندارد و بدون درد و خونریزی انجام می‌شود. در نهایت این شما هستید که باید تصمیم بگیرید. اگر تمایل به جراحی داشتید تزریق ژل، فیلر و چربی از جمله راه‌هایی هستند که می‌توانند به شما برای اینکار کمک کنند. البته روش‌های دیگری نیز در کنار آرایش کردن وجود دارند که سبب زاویه دار شدن فک و صورت شما می‌شوند. برای مثال برخی از تمرینات ورزشی که البته نیاز به صبر و حوصله زیادی خواهند داشت.