زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال در چیست؟

تیم تحریریه مو تن رو
6,276
10 دقیقه
تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال در چیست؟

داشتن موهایی نرم و درخشان که با هر بار بردن انگشت‌های دست لای آن‌ها به ما حس طراوت و تازگی بدهد، آرزوی همه ماست. این روزها راه‌های زیادی برای درخشان شدن موها وجود دارد که با برخی از آن‌ها آشنا هستید. اما آیا تابه‌حال به استفاده از روغن‌های تقویتی مانند روغن آرگان و روغن کریستال روی آورده‌اید؟ آیا می‌دانید تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال در چیست؟ در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این روغن‌ها بپردازیم و تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال را برایتان شرح دهیم تا در جای مناسب از روغن مناسب استفاده کنید. با ما همراه باشید.

“روغن کریستال” و “روغن آرگان” هردو برای ایجاد شفافیت، نرمی، درخشندگی و آب‌رسانی به تارهای مو استفاده می‌شوند. اما در کنار این ویژگی‌های مشترک، تفاوت‌هایی هم با یکدیگر دارند. روغن کریستال، حجم موها را می‌گیرد. به این صورت که تارهای مو را به یکدیگر می‌چسباند و موها را به کف سر می‌خواباند. اما روغن آرگان، برعکس روغن کریستال موها را حجیم و پرپشت نشان می‌دهد.

روغن کریستال و روغن آرگان را چه زمانی برای موها استفاده کنیم؟

زمان اصلی استفاده از روغن کریستال و روغن آرگان قبل از شروع براشینگ مو است. درواقع استفاده از این روغن‌ کریستال و روغن آرگان قبل از براشینگ مو ضروری است. به دلیل اینکه یک‌لایه چربی سبک روی ساختمان مو ایجاد می‌کند. حاوی مقدار زیادی ویتامین E می‌باشد و از آسیب دیدن مو در مقابل حرارت بالای سشوار و اتوی مو جلوگیری می‌کند. همچنین باعث نرمی و خوش‌حالتی مو می‌شود. فقط کافی‌است یک‌بار با استفاده از روغن و یک‌بار هم بدون روغن موها را براشینگ کنید تا تفاوت را مشاهده کنید.

استفاده از سشوار، اتوی مو و بابلیس به‌قصد حالت دادن به موها امری رایج است. اما همه ما از میزان آسیبی که حرارت بالا به ساقه مو می‌زند آگاه هستیم. درست است که با استفاده از روغن‌ها قبل از استفاده از این روش‌ها میزان آسیب به مو کاهش پیدا می‌کند اما برای حالت دادن به موها راه‌های راحت‌تر و با آسیب کمتری نیز هست. یکی از این روش‌ها استفاده از انواع حالت دهنده مو است. توصیه ما به شما خواندن مقاله “انواع حالت دهنده مو و کاربردهای آن” است. امیدواریم با خواندن آن و رعایت نکات گفته شده به موهایی خوش حالت و زیبا دست پیدا کنید.

خرید ماسک مو کریستال مناسب موهای رنگ شده و آسیب دیده حجم 500 میل

واکس حالت دهنده مو فاربن حاوی روغن آرگان است که به موهای شما حالت دلخواه شما را داده و از خشکی مو نیز محافظت می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

روغن کریستال یا سرم کریستال مو چیست؟

روغن کریستال یا سرم کریستال مو، محصول خوبی برای خوش‌حالتی و نرمی و درخشندگی موها و مخصوصا موهای آسیب‌دیده می‌باشد. تارهای ظریف مو در اثر رویارویی با عوامل مختلفی همچون آلودگی محیطی، رنگ‌های مکرر و استفاده از شوینده‌های نامناسب و… دچار خشکی، شکنندگی و آسیب می‌شوند. برای پیشگیری و رفع چنین مشکلاتی علاوه بر استفاده از شوینده‌های مناسب بهتر است از سرم مو کریستال استفاده شود. سرم مو کریستال که بر پایه روغن سیلیکونی تشکیل‌شده است و هیچ‌گونه ضرری برای موها ندارد. برای ترمیم موهای آسیب دیده و جلوگیری از موخوره بعد از حمام و قبل از استفاده از سشوار و اتوی مو از سرم کریستال مو استفاده کنید.

موخوره از آن دسته مشکلات مو است که اگر نسبت به آن بی‌توجهی کنیم می‌تواند زیاد شود و سلامت موها را به خطر بیندازد. برای حل این مشکل پیشنهاد ما خواندن مقاله “رفع موخوره و نکاتی برای جلوگیری از آن” است. امیدواریم با خواندن این مقاله و رعایت نکات آن از دستیابی به موهایی سالم نهایت لذت را ببرید.

فواید روغن کریستال

روغن کریستال فواید زیادی برای سلامتی مو دارد چراکه سرشار از ویتامین‌ها و عناصر مفید است. در ادامه به شرح این مزایا می‌پردازیم.

  • پس از رنگ کردن و استفاده از مواد شیمیایی موها آسیب می‌بینند، سرم کریستال به بهبود این آسیب کمک می‌کند.
  • گرما و رطوبت به موها آسیب می‌زنند، اگر قبل از قرارگرفتن در معرض هرکدام از سرم کریستال استفاده کنید، می‌تواند از موها در برابر آسیب محافظت کند.
  • خشکی مو و پوست سر که دلیلی برای وز شدن موها است را درمان می‌کند.
  • به صاف و درخشان شدن موها کمک می‌کند، همچنین استفاده آن پس از استحمام روی موهای نم‌دار به گره نخوردن موها کمک می‌کند در نتیجه شانه زدن را آسان می‌کند.
  • نقش مهمی در تغذیه مو دارد به همین علت می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
  • به درمان موخوره و آسیب نوک موها کمک می‌کند چراکه تغذیه مناسبی برایشان فراهم می‌کند.
خرید سرم مو آبرسان کریستال مناسب انواع مو حجم 100 میل

سرم کریستال مو برای انواع موها مناسب است و باعث تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده نیز می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

معایب سرم کریستال

در صورت استفاده بیش از حد سرم مو می‌تواند عوارضی نیز داشته باشد که در اینجا به شرح آنهامی‌پردازیم.

  • در برخی موارد سرم مو باعث ‌ها افزایش حساسیت پوست سر و خارش می‌شود.
  • اگر پس از زدن سرم کریستال در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرید، موهایتان خشک و شکننده می‌شود.
  • در صورت استفاده بیش از اندازه ممکن است باعث ریزش مو شدید شود. به‌خصوص در صورت استفاده از محصولاتی که اورجینال نیستند.
  • در صورت استفاده زیاد، یک‌لایه چربی روی پوست سر و روی ساقه مو باقی می‌ماند که می‌تواند باعث شوره سر و عفونت شود.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان، روغنی کمیاب است. کمیاب ازاین‌جهت که در همه جای جهان یافت نمی‌شود. زادگاه اصلی درخت آرگان در مراکش است. درخت آرگان در جنوب غربی کشور مراکش بیشتر یافت می‌شود. مناطق کشت درخت آرگان در مراکش جزو مناطق محافظت‌شده سازمان یونسکو می‌باشد. درخت آرگان میوه‌ای شیرین شبیه به زیتون دارد و فقط سالی یک‌بار میوه می‌دهد. روغن شفابخش و جادویی آرگان از هسته میوه آرگان به‌دست می‌آید. که کاربردهای زیاد و شگفت‌انگیزی برای پوست و مو دارد. روغن آرگان در این چندساله بسیار موردتوجه شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌آرایشی و بهداشتی قرارگرفته است. همان‌طور که گفتیم درخت آرگان فقط در مراکش می‌روید، از همین جهت محصولات حاوی روغن آرگان از سایر محصولات دارای قیمت بیشتری است.


مطالعه بیشتر: خواص آلوورا برای پوست


مزایای روغن آرگان:

  • مو: روغن آرگان دارنده مقدار زیادی از اسیدهای چرب می‌باشد که مقاومت بیشتری نسبت به روغن‌زیتون در برابر اکسیده شدن دارد. همچنین دارای ویتامین A و امگا ۹ و۶ می‌باشد. رام‌ کننده موهای خشک و درمانگر موخوره مو است. همچنین درروند رشد موها تاثیرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد. برای نرمی، درخشندگی و صاف کردن موها و همچنین برطرف نمودن خشکی پوست سر استفاده می‌شود.
  • پوست: می‌توان از روغن آرگان به‌عنوان یک مرطوب‌کننده و آب‌رسان قوی برای پوست کل بدن استفاده کرد. چین‌وچروک‌های پوست را از بین می‌برد و از ایجاد ترک‌های پوستی جلوگیری می‌کند. به دلیل داشتن مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها درمان موثری برای پوست‌های دارای آکنه است. این روغن به خوبی جذب پوست می‌شود و آثار چربی روی پوست باقی نمی‌گذارد.
  • لب: استفاده از چند قطره روغن آرگان، ترک‌های لب را برای همیشه از بین می‌برد.
  • ناخن: اگر دارای ناخن‌های شکننده‌، شیاردار و پوسته پوسته هستید، چند قطره روغن آرگان را بر روی ناخن‌هایتان ماساژ دهید.
خرید روغن آرگان مو پنتن مدل Argan ozlu Yag حجم 100 میل

روغن آرگان مو پنتن با رساندن مواد مغذی به مو از ریزش آن نیز جلوگیری می‌کند و باعث نرمی و حالت پذیری مو می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول روی تصویر کلیک کنید.

اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر راجع به روغن آرگان هستید خواندن مقاله “فواید روغن آرگان برای پوست و مو” را از دست ندهید. در این مقاله به فواید، نحوه استفاده و نحوه تشخیص روغن آرگان اصل پرداخته‌ایم که خواندن آن خالی‌ازلطف نیست.

استفاده از روغن آرگان در محصولات مختلف پوست و مو

در این چندساله اهمیت روغن آرگان برای پوست و مو شناخته‌شده است. ازاین‌رو برندهای مختلف و معتبر لوازم‌آرایشی و بهداشتی از این روغن در محصولات خود استفاده می‌کنند. در محصولاتی نظیر انواع ماسک مو، سرم مو، شامپو، کرم‌های صورت و بدن، کرم‌های دست و ناخن، صابون، کرم پودر، رژلب و… .

در راستای استفاده از خواص جادویی روغن آرگان، برندهای معتبر ایرانی صنعت لوازم‌آرایشی و بهداشتی، از روغن آرگان در محصولاتشان استفاده کرده‌اند. برندهای ایرانی با داشتن کیفیتی تائید شده با محصولات خارجی برابری می‌کنند. برندهای لوازم‌آرایشی و بهداشتی ایرانی مثل “برند مارال” و “برند دوماسی” و ” برند آدرا” از جمله برندهایی هستند که محصولات دارای این روغن هستند.

برند لوازم‌آرایشی و بهداشتی مارال، دارای سرم موی دوفاز روغن آرگان مارال، ماسک مو بدون آبکشی روغن آرگان مارال، سرم مو روغن آرگان مارال است.

محصولات مارال

برند لوازم‌آرایشی و بهداشتی دوماسی هم دارای ماسک موی بدون آبکشی ضد وز روغن آرگان دوماسی می‌باشد.

سرم موی دوماسی

برند لوازم‌ آرایشی و بهداشتی آدرا هم در لاین محصولات حاوی روغن آرگان خود انواع محصولات مراقبتی مو را دارا می‌باشد.

در فروشگاه اینترنتی تخصصی لوازم‌ آرایشی و بهداشتی مو تن رو می‌توانید انواع روغن مو را مشاهده و خریداری کنید.

سخن آخر

مراقبت از موها اثر شگفت انگیزی در ظاهر کلی ما دارد. ما در این مطلب تلاش کردیم که با دادن اطلاعات مفید به سالم نگه داشتن موهایتان کمک کنیم. حال که با تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال آشنا شدید و می‌دانید که هرکدام چه کاربردی دارند؛ میتوانید با آسودگی خاطر محصول مناسب موهایتان را انتخاب کنید و از داشتن موهایی سالم و زیبا و درخشان لذت ببرید.

سوالات متداول

تفاوت روغن آرگان و روغن کریستال در چیست؟

روغن کریستال، حجم موها را می‌گیرد. به این صورت که تارهای مو را به یکدیگر می‌چسباند و موها را به کف سر می‌خواباند. اما روغن آرگان، برعکس روغن کریستال موها را حجیم و پرپشت نشان می‌دهد. سرم کریستال از روغن‌های سیلیکونی ساخته می‌شود اما روغن آرگان از هسته میوه درختی در مراکش گرفته می‌شود.

فواید روغن آرگان چیست؟

درمان موخوره و خشکی مو، کمک به رشد بهتر موها، نرم و درخشنده کردن موها، برطرف کردن خشکی کف سر، مرطوب کننده قوی برای پوست، درمان چین‌وچروک و ترک‌های پوستی، درمان آکنه، درمان ترک لب، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها.

فواید روغن کریستال چیست؟

بهبود آسیب پس از رنگ مو، جلوگیری از آسیب لوازم حرارتی به مو، درمان خشکی مو، کمک به گره نخوردن موها و صاف و درخشان کردن آن‌ها و کمک به درمان موخوره.

مضرات روغن کریستال برای مو چیست؟

در صورت استفاده بیش از حد می‌تواند باعث افزایش حساسیت پوست سر و خارش، ریزش مو، شوره سر و عفونت شود.

کدام یک قیمت مناسب‌تری دارند روغن آرگان یا روغن کریستال؟

از آن‌جایی که روغن آرگان را تنها می‌توان از درخت‌های موجود در مراکش تهیه کرد هزینه تولید و انتقال آن گران‌تر است در نتیجه قیمت این روغن نسبت به سایر محصولات مشابه بیشتر است.