زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

راهکارهایی برای مراقبت از پوست کل بدن

2
تیم تحریریه مو تن رو
2,896
5 دقیقه
راهکارهایی برای مراقبت از پوست کل بدن

 از دوش گرفتن های طولانی با آب گرم 

مطمئنا، شما احساس خوبی از دوش گرفتن با آب گرم دارید، اما این کار رطوبت ضروری پوست شما را از بین می برد. به خصوص در زمستان، دوش گرفتن خود را به ۱۰ دقیقه محدود کنید و از آب ولرم استفاده کنید.

کرم های پاک کننده صورت برای گردن و قفسه سینه

این مناطق در برابر چین و چروک، خشکی و پیری همانند صورت شما آسیب پذیر است . پس از پاکسازی این مناطق با یک کرم صورت، با یک مرطوب کننده این مناطق را مالش دهید. شما همچنین می توانید با خرید ماسک صورت و استفاده از آن در این مناطق یک بار در ماه، از پوست خود مراقبت کنید.

 صابون‌های با مواد خوشبو کننده غلیظ

در عوض، از صابون‌هایی که شامل چربی اضافه مانند: صابون Dove هستند، استفاده کنید. چربی اضافه یک لایه مرطوب کننده بر روی پوست شما بعد از استحمام باقی می گذارد.

کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب کننده قوی یا بالم به دست و پای خود در شب بمالید. سپس، دست های خود را با دستکش پارچه ای نازک بپوشانید و جوراب بپوشید تا رطوبت کرم دست و پا ی شما را آبرسانی کند.

لیف زبر

با استفاده از لیف و اسفنج حمام زبر از شر سلول‌های مرده پوست خلاص می شوید و همچنین از زیر پوستی شدن موهای بدن خود جلوگیری می کنید. برای اینکه پوست خود را صاف تر کنید، می توانید لیف خود را به چند قطره از یک پاک کننده حاوی آلفا‌ هیدروکسی اسید آغشته کنید.

پودر زدن

در مناطقی از بدن که پوستتان بهم میخورد پودر بپاشید. زیر قفسه سینه، زیر بغل و داخل ران پاها مکان های خوبی هستند. پودر مانع سایش، رشد باکتری و خارش می شود.

درمان های خانگی برای مراقبت از پوست

قسمت های خشک پوست از جمله صورت، پشت دست ها، آرنج و زانو را با روغن زیتون آغشته کنید.

تونر خانگی خود را آماده کنید:

  • از عنبر، نعناع و مریم گلی به عنوان یک تونر برای پوست صورت خود استفاده کنید. در یک بطری کوچک و یا یک شیشه، ۱۲۰ میلی لیتر عنبر را با یک ۱ قاشق چای خوری نعناع خرد شده و برگ مریم گلی مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۳ روز در جایی بگذارید و سپس آن را روی صورت خود پس از استفاده از پاک کننده بمالید.
  • یک فنجان آب را بجوشانید و ۱ قاشق غذا خوری نعناع، زوفا، بومادران و یا برگ مریم گلی اضافه کنید. مخلوط را برای نیم ساعت قبل از درآوردن برگ‌ها بگذارید تا خیس شود و سپس برای صورت خود استفاده کنید.

پیشنهاد نویسنده: چطور در خانه یک تونر طبیعی درست کنیم


 حمام تغذیه کننده

سعی کنید برخی از این افزودنی ها را برای کمک به خارش پوست خشک استفاده کنید:

  • یک فنجان شیر خشک مخلوط شده با ۱ قاشق غذاخوری روغن هسته انگور
  • به قسمت مساوی روغن کنجد، جوانه گندم و سرکه سیب طبیعی
  • تعدادی از کیسه های چای مورد علاقه خود
  • دو فنجان نمک فرنگی اصل (خیس خوردن در نمک و همچنین مالیدن آنها را در قسمتهای خشک و ضمخت پوست)
  • ۴۵۵ گرم جوش شیرین و  ۲۲۵ گرم نمک دریا

قرار دادن یخ در یک حوله و گذاشتن آن در قسمتهای خشک و خارش دار پوست

قرار دادن یخ در یک حوله و گذاشتن آن در قسمتهای خشک و خارش دار پوست. یخ باعث بهبود گردش خون و افزایش رطوبت می شود.  فقط مواظب باشید که پوست شما سرد یا بی حس نشود.

آلوئه ورا برای پوست های فوق العاده خشک  

شما هم می توانید یک بطری ژل آلوئه ورا بخرید و یا برگهای آن را از یک گیاه آلوئه ورا قطع کنید و ژل داخل آن را بر روی پوست خود بمالید.

گریپ فروت برای آرنج های زبر

پوست خود را در حمام بسابید. سپس، یک گریپ فروت را نصف کنید. آرنج های خود را به هر نیمه بزنید و آن قسمت را به مدت ۱۵ دقیقه خیس کنید. اسیدها کمک خواهد کرد تا پوست شما صاف شود.

روغن هسته انگور در بطری تونر

اضافه کردن یک قاشق چای خوری روغن هسته انگور به بطری تونر خود معجزه می‌کند. روغن هسته انگور با کمک به سلول های پوست برای ترمیم، روند پیر شدن را خنثی می کنند.

اسپری پوست با روغن

در یک بطری اسپری کوچک، چند قطره از نارنج، گل رز و یا روغن چوب صندل را با مقداری آب مخلوط کنید. چشمان خود را ببندید و مخلوط را بر روی صورت خود هر زمان که احساس خشکی پوست کردید، اسپری کنید.

ساخت ماسک خانگی

هر یک از ایده های زیر را می توانید امتحان کنید:

  • یک قاشق غذا خوری ماست ساده را با چند قطره روغن کنجد مخلوط کنید. مخلوط را به صورت، گلو و قسمت بالای قفسه سینه بزنید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید.
  • یک موز را خرد کنید و با کمی عسل مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید.
  • ۲ قاشق غذا خوری آووکادو له شده، ۱/۴ فنجان خامه، ۱/۲ قاشق چای خوری روغن زیتون و ۱ قاشق چای خوری از گلبرگهای گل همیشه بهار را ترکیب کنید. مخلوط را بر روی صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید و سپس آن را بشویید.
  • یک انبه را پوست کنید و آن را له کنید. پالپ های آن را به روی صورت خود برای چند دقیقه جهت تمیز کردن و بستن منافذ باز پوست بگذارید و سپس آبکشی کنید.

استفاده شبانه از لوسیون نوزاد

آن را روی بازوها، پاها و شکم خود بمالید و همچنین بعد از هر استحمام آن را به بدن خود بزنید.