زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

موثرترین راهکارهای مقابله با درد قاعدگی

1
wordcamp
1,117
5 دقیقه
موثرترین راهکارهای مقابله با درد قاعدگی

تقریبا همه بانوان با شروع سن نوجوانی و به اصطلاح رسیدن به سن بلوغ با پدیده قاعدگی و یا پریود مواجه می شوند. اما نکته ای که در این میان برخی از خانم ها را آزار می دهد “درد قاعدگی(پریودی) ” است که در نواحی شکم ایجاد می شود.

درد قاعدگی به طور معمول در بسیاری از زنان، پیش از دوره‌ی قاعدگی و حتی در طول آن ایجاد می‌شود. میزان این درد از خفیف و آزاردهنده تا سخت و شدید متغیر است. درد قاعدگی معمولا پس از تخمک‌گذاری و زمانی‌که تخمکی از تخمدان‌ها رها می‌شود و درطول لوله‌ی فالوپ حرکت می‌کند، شروع می‌شود. درد قاعدگی در پایین شکم و کمر احساس می‌شود و بین یک تا دو روز قبل از قاعدگی ایجاد می شود.در این مقاله مو تن رو به بررسی علل و راهکارهای مقابله با درد قاعدگی می پردازد.

        مطالعه بیشتر: رنگ مو در دوران قاعدگی، آری یا نه؟

درد قاعدگی

دلایل درد قاعدگی

تقریبا در طول هر 28 روز یکبار یک تخمک از تخمدان ها به منظور ایجاد باروری رها می شود. اگر هیچ اسپرمی برای بارورکردن تخمک وجود نداشته باشد، رحم منقبض می‌شود تا پوشش داخلی خود را خارج کند. مواد هورمون مانندی باعث انقباض و گرفتگی‌های عضلانی می‌شوند که شبیه دردهای زایمان هستند.

این هورمون ها همچنین می‌توانند باعث تهوع و اسهال شوند. این انقباض‌ها مانع از جریان‌یافتن خون به پوشش داخلی رحم یا آندومتر می‌شود. این حالت می‌تواند به‌دلیل وجود سطوح بالایی از لکوترین‌ها درطول دوران قاعدگی نیز رخ دهد. برای خرید نوار بهداشتی کلیک کنید.

خرید نوار بهداشتی

خرید نوار بهداشتی بالدار بزرگ

دردهای قاعدگی چند نوع است؟

دردهای قاعدگی به دو نوع اولیه و ثانونه تقسیم می شوند. درد های اولیه دردهای معمول و رایج هستند که خیلی شدید نیست و قابل تحمل وکنترل است. اما دردهای ثانویه که بسیار شدید هستند ومعمولا با هیچ مسکنی تسکین پیدا نمی کنند، خطرناکند ونیاز به معاینه پزشک دارد. همچنین ممکن است علت دردهای قاعدگی ثانونه بیماری های زمینه ای مانند آندومتریوز رشد غیرطبیعی بافت درون رحم (آندومتر) در جایی خارج از رحم باشد.

روشهای خانگی مقابله با درد قاعدگی

روشهای مختلفی برای مقابله با درد قاعدگی(پریودی) وجود دارد. راحت ترین روش استفاده از قرص های مسکن است اما این قرص ها اسیب های بسیاری را به بدن وارد می کنند. مخصوصا اگر هرماه این موضوع تداوم داشته باشد در طولانی مدت آسیب زیادی به جسمتان وارد خواهد نمود. بنابراین توصیه بسیاری از متخصصان به کار بردن روشهای خانگی برای درمان دردهای قاعدگی بدون استفاده از قرص های مسکن است.

در دوران قاعدگی (پریودی) چه غذاهایی بخوریم؟

طبق توصیه متخصصان طب سنتی قبل از شروع دوره پریودی ، بهتر است از اسفناج (می‌توانید آن را بخارپز کرده و با ماست میل کنید که بسیار هم خوشمزه است)، تمشک و گردو استفاده کنید. همچنین از زعفران، رازیانه، ترخون، تره‌فرنگی، موسیر، فلفل‌سیاه، دارچین و پوست پرتقال بیشتری در موقع طبخ غذاها استفاده کنید. رژیم غذایی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا از بروز یبوست در این دوران دور بمانید. استفاده از غذاهای با طبع گرم در این دوران بسیار کمک کننده است.

داروهای پریودی

استفاده از دم نوش ها

یکی از راه های مقابله با درد های پریودی استفاده از دم نوش های گیاهی ماند دم نوش بابونه و گل گاو زبان به همراه تکه ای نبات و یا شیرینی است. یکی از دلایل این موضوع افت قند در هنگام قاعدگی(پریودی) است که موجب ضعف و احساس درد بیشتر خواهد شد. لذا از دم نوش های گیاهی برای استفاده از این موضوع بهره بگیرید.

هم چنین استفاده از دمنوش زنجبیل هم برای این موضوع بسیار کاراست و درد را کاهش می دهد. این گیاه ویژگی آسپرین و ضدالتهابی دارد و می تواند دردهای ماهیچه ای را کاهش دهد.

استفاده از کیسه آب گرم

بعد از استفاده از دمنوش راهکار بعدی که برای کاهش درد قاعدگی موثر است قرار دادن کیسه ی آب گرم در ناحیه درد است که بر روی شکم و پهلو قرار دهید. گرما به کاهش درد کمک می کند و موجب انبساط عضلات در ناحیه ناشی از انقباضات ماهیچه های رحم می پردازد و درد را کمتر می کند.

کیسه آب گرم

استفاده از پد ضد درد روشی سریع برای درمان درد قاعدگی

برخی از خانم ها به دلایل مختلف از جمله کارمند بودن و یا داشتن فرزند قادر به استفاده از روشهای خانگی کاهش درد پریودی ندارند و لازم است تا خیلی سریع از درد خلاص و به زندگی طبیعی باز گردند. پیشنهاد ما به این عزیزان استفاده از پد های ضد درد قاعدگی است که تاثیر سریع دارد.

پد ضد درد قاعدگی

ویژگی پد ضد درد قاعدگی

 این محصول با ترکیب خاص و ویژه به صورت موضعی به بیماران کمک می کند تا مصرف داروهای شیمیایی را کاهش داده و میزان عوارض را در خود به حداقل برسانند و خیلی سریع درد را متوقف می کنند. پد ضد درد را روی ناحیه شکمی قرار داده و سپس چسب های محافظ اطراف را جدا و روی پوست بدن بچسبانید.

پد-ضد-درد-قاعدگی

نتیجه گیری

در این مقاله به طور خلاصه به بیان راهکارهای موثر در کاهش درد قاعدگی( پریودی) از جمله روشهای خانگی و روشهای مدرن همچون پد ضد درد قاعدگی پرداخته شد.

نویسنده: نجمه باقدرت