زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رفع چروک صورت در دو دقیقه!

wordcamp
3,668
10 دقیقه
رفع چروک صورت در دو دقیقه!

چین و چروک صورت نه تنها با بالا رفتن سن، بلکه به دلیل استرس، کمبود چربی و آب پوست، خشکی پوست و … روی سطح پوست به وجود می‌آید. با این حال بسیاری تلاش می‌کنند تا با روش‌هایی همچون بوتاکس و جراحی، این چین و چروک‌ها را از روی صورتشان پاک کنند. اما آیا راه حل دیگری به غیر از فلج و بی‌حس کردن عضله‌های صورت وجود دارد؟ آیا رفع چروک صورت به روش‌های ساده و طبیعی امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال به ادامه مقاله توجه کنید تا بتوانید رفع چروک صورت را در دو دقیقه تجربه کنید!

علت چین و چروک صورت چیست؟

ایجاد چین و چروک صورت و پوست یک روند طبیعی طی افزایش سن است و هر چه سن بالاتر برود، پوست نازک‌تر، خشک‌تر و غیرانعطاف‌پذیرتر می‌شود و کمتر می‌تواند از آسیب‌های پوستی دفاع کند. بنابراین پوست دچار خط‌های عمیقی می‌شود که به آن چین و چروک پوستی می‌گوییم.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این چین و چروک‌ها از تجربه‌های زندگیتان پدیدار می‌شوند. یعنی همان اشک‌ها و لبخندها و اخم‌ها و بروز احساسات حتی در دوران جوانی نیز می‌تواند باعث چین و چروک پوست شوند و هر چه سن بیشتر شود، چین و چروک‌ها نیز عمیق‌تر می‌گردند.

سلول‌های پوست یک فرد جوان می‌تواند ترمیم شود و کلاژن سازی یا جوان سازی کند، اما با افزایش سن، پوست قدرت انعطاف‌پذیری را از دست می‌دهد و میزان کلاژن سازی یا جوان سازی پوست نیز کاهش می‌یابد.

با این حال میزان چین و چروک پوست و سرعت ایجاد چروک صورت به نوع پوست شما نیز بستگی دارد. برای مثال افرادی که میزان رطوبت و چربی پوست بیشتری دارند، کمتر یا دیرتر دچار چین و چروک صورت می‌شوند. همچنین افرادی که پوست نازک‌تری نسبت به دیگران دارند، زودتر دچار چروک صورت و پوست می‌شوند.

با این حال عواملی همچون اشعه مضر خورشید، مصرف دخانیات، مصرف بیش از حد الکل، کم آبی بدن، مصرف برخی از داروها، پاک کردن اشتباه آرایش از صورت، عوامل ژنتیکی، آب و هوا و عوامل محیطی نیز روی افزایش میزان چین و چروک تاثیر دارند.

اشعه UV یا اشعه مضر خورشید، میزان کلاژن سازی پوست را کاهش می‌دهد. بنابراین یکی از دلایل ضروری استفاده از کرم ضدآفتاب، به دلیل کاهش چین و چروک صورت است تا پوست جوان‌تر و شفاف‌تر باقی بماند.

ترفندهای رفع و کم کردن چروک صورت

شما می‌توانید در هر سنی که هستید، مانع بروز یا افزایش چین و چروک پوست شوید. این ترفندهای رفع و کم کردن چروک صورت بسیار ساده است و تنها کافیست که این روش‌ها را در برنامه یا سبک زندگی خود قرار دهید تا پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

اولین راهکاری که مانع ایجاد چین و چروک پوست می‌شود، تماس اشعه مضر خورشید یا اشعه UV است که به پوست آسیب جدی وارد می‌کند. در این صورت استفاده از کرم ضدآفتاب را در چهار فصل سال توصیه می‌کنیم تا از بروز چین و چروک صورت جلوگیری کنید.

زمانی که پوست خشک شود، بیشتر در معرض چین و چروک قرار می‌گیرد. بنابراین توصیه می‌کنیم استفاده از کرم مرطوب کننده را بخش مهمی از عادت و سبک زندگی خود قرار دهید، تا پوست را آبرسانی و مرطوب کنید.

مصرف دخانیات و نوشیدنی‌های الکی، تاثیر بسیار منفی روی زیبایی پوست دارند. در صورتی که می‌خواهید پوست سالمی داشته باشید، باید سبک زندگی سالم‌تری را انتخاب کنید که ترک دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی بخشی از آن خواهد بود.

از دیگر عواملی که روی ایجاد و افزایش چین و چروک صورت و پوست تاثیر می‌گذارد، تغذیه مناسب است. همان‌طور که می‌دانید غذای ناسالم نه تنها روی سلامت اعضای بدن، بلکه روی سلامت پوست تاثیر مستقیم می‌گذارد. بنابراین با کاهش مصرف قند و کربوهیدرات و افزایش مصرف فیبر یا میوه و سبزیجات به سلامت پوست و بدن خود کمک کنید.

آب و هوا و آلودگی هوا یکی از عواملی است که باعث بروز چین و چروک صورت می‌شود. همچنین تمیز نبود صورت و پاک نشدن کامل آرایش نیز باعث افزایش چروک صورت می‌گردد. در این صورت از ترندهای رفع و کم کردن چروک صورت می‌توان به شستن صورت با شوینده‌های مناسب و ملایم در دو نوبت صبح و شب اشاره کرد. توصیه می‌کنیم حتما از شوینده‌هایی استفاده کنید که به پوستتان آسیب نرساند و حتما مناسب نوع پوستتان باشد.

همان‌طور که می‌دانید، یک پوست سالم و انعطاف‌پذیر به میزان زیادی آب نیاز دارد. حتما روزانه به میزان کافی آب بنوشید. شاید در طول روز، به خصوص در فصل‌های سرد نوشیدن آب را فراموش کنید. بنابراین شما می‌توانید تعداد لیوان آب‌هایی که می‌نوشید را یادداشت کنید، چرا که مانع ایجاد چروک صورت و پوستتان می‌شوید.


پیشنهاد مقاله : معرفی روش‌های از بین بردن چروک پیشانی


کم کردن چروک صورت با ماساژ دست

یکی از روش‌هایی که باعث کاهش چروک صورت می‌شود، ماساژ است. در کشورهایی همچون کره جنوبی که بسیاری از خانم‌ها و آقایان پوست بسیار شفاف و صافی دارند، از روش کم کردن چروک صورت با ماساژ دست به صورت روزانه بهره‌مند می‌شوند. در واقع ماساژ صورت با دست بخشی از سبک زندگی آن‌ها قرار دارد.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، کافی است روزانه هر یک از چرخش یا حرکات ماساژ صورت را در ده نوبت انجام دهید. برای مثال برای رفع چروک بالای لب، دو انگشتتان را کنار هم قرار دهید و در جهتی که در تصور قرار دارد، انگشتانتان را ده بار از پایین به بالا بکشید تا چروک پوست باز شود.

همچنین برای درمان موثرتر شما می‌توانید دستتان را با روغن‌هایی مثل روغن زیتون یا روغن نارگیل چرب نمایید تا در حین ماساژ صورت، روغن درمانی نیز کنید، چرا که این نوع روغن‌ها نیز به کم کردن چروک صورت کمک می‌کنند.

درمان چروک صورت با جید رولر

اگر می‌خواهید یک ماساژور دستی صورت تهیه کنید، رولر سنگی یا جید رولر را توصیه می‌کنیم. جید همان سنگ یشم است که خواص درمانی برای پوست دارد و هنگامی که غلتک سنگ را می‌چرخانید و حرکت می‌دهید، جریان خون روی صورت بیشتر می‌شود.

در واقع استفاده از جید رولر یک روش سنتی برای صاف کردن چین و چروک پوستی در چین بوده که حرکت، فشار و خنکی سنگ باعث می‌شود سلول‌های پوستی تحریک شوند و میزان جریان خون زیر پوست بیشتر گردد. در نتیجه پوست شاداب و سلامت باقی می‌ماند و چین و چروک پوست نیز برطرف می‌گردد.

همچنین برای استفاده بهتر از ماساژ دستی صورت می‌توانید مقداری روغن طبیعی همچون روغن آرگان یا روغن نارگیل یا سرم‌ ضد چروک پوست استفاده کنید تا با حرکت رولر سنگی، روغن نیز جذب صورت شود و پوست آبرسانی گردد.

ماسک‌های رفع چروک سریع خانگی

اگر می‌خواهید رفع یا کاهش چروک صورت را در مدت زمان کوتاه تجربه کنید، ماسک‌های خانگی می‌توانند کمک بسزایی به زیبایی پوستتان کنند. با این حال به یاد داشته باشید که مصرف ماسک صورت باید به صورت مداوم باشد تا شما به نتیجه دلخواه نزدیک شوید. در ادامه مقاله بهترین ماسک صورت برای رفع و کم کردن چروک صورت را به شما معرفی می‌کنیم.

1.      ماسک موز برای رفع چروک صورت

موز یک منبع بسیار خوبی از ویتامین E و ویتامین A است که به درمان و درخشش پوست کمک بسزایی می‌کند. همچنین ترکیبات موز کمک می‌کند تا چروک پوست از بین بروند و پوستی شاداب و سالم داشته باشید.
برای تهیه ماسک موز برای رفع چین و چروک صورت شما به یک عدد موز متوسط و یک قاشق چای‌خوری گلاب نیاز دارید. ابتدا موز را با کمک چنگال له کنید و به آن گلاب اضافه نمایید. سپس ترکیبات را به خوبی با یکدیگر هم بزنید و آن را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت صورتتان را با آب سرد به خوبی بشویید.

خرید بهترین کرم های ضد چروک

2.      ماسک آب برنج برای درمان چروک صورت

احتمالا این روزها خواص آب برنج برای رشد مو را شنیده‌اید، اما ماسک آب برنج به سفت شدن و درمان چین و چروک پوست نیز کمک بسزایی می‌کند. بنابراین پیش از پخت برنج، آب آن را دور نریزید، چرا که با کمک آن پوست شفاف و زیبایی خواهید داشت.

برای تهیه ماسک آب برنج شما به یک پیمانه آب برنج و یک دستمال کاغذی حوله‌ای نیاز دارید. ابتدا دستمال حوله‌ای را به مدت 5 دقیقه داخل آب برنج قرار دهید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس دستمال را بردارید و آن را به آرامی به مدت 15 تا 30 دقیقه روی تمام صورت خود قرار دهید. در پایان دستمال را بردارید و صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

3.      ماسک قهوه برای رفع چین و چروک صورت

ماسک صورت قهوه یک انتخاب مناسب برای رفع و درمان چین و چروک صورت است و باعث می‌شود که پوست نرم و لطیف شود و میزان خطوط روی پوست نیز کاهش یابد. همچنین ماسک قهوه باعث تمیز شدن پوست می‌شود و سلول‌های مرده و آسیب دیده را از روی صورت پاک می‌کند.

برای تهیه ماسک قهوه برای رفع چروک صورت شما به 1 قاشق غذاخوری پودر قهوه، 1 قاشق چای‌خوری پودر کاکائوی خالص و 1 قاشق چای‌خوری روغن نارگیل نیاز دارید. این ترکیبات را با یکدیگر مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس ماسک را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.


پیشنهاد مقاله : چهارعامل کلیدی برای داشتن آینده‌ای بدون چین و چروک


4.      ماسک زردچوبه برای رفع چروک صورت

زردچوبه مانع التهاب پوست می‌شود و یک ضدباکتری و آنتی اکسیدان قوی است که باعث روشن شدن یا رفع تیرگی پوست می‌شود و میزان چین و چروک پوست را به صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

برای تهیه ماسک زردچوبه برای رفع چین و چروک پوست شما به 1 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و 3 قاشق چای‌خوری گلاب نیاز دارید. در مرحله اول، این دو را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. سپس خمیر زردچوبه را به مدت 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب سرد یا ولرم به خوبی بشویید.

5.      ماسک خیار و آبلیمو برای کاهش چین و چروک صورت

ماسک خیار و آبلیمو یک ترکیب بی‌نظیر همراه با آنزیم‌هایی است که به جوان سازی و روشن شدن یا رفع تیرگی پوست کمک می‌کند. همچنین این ماسک صورت خانگی برای جوان سازی، باعث تازگی و نشاط پوست می‌شود.

برای تهیه این ماسک خانگی رفع چروک صورت، شما به یک خیار متوسط و یک قاشق غذاخوری آبلیمو نیاز دارید. ابتدا خیار را رنده کنید و سپس آبلیمو را به آن اضافه نمایید. ماسک خیار و آبلیمو را به مدت 10 تا 20 دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در نهایت پوستتان را با آب سرد به خوبی بشویید.