زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ موی مناسب من چیست؟

تیم تحریریه مو تن رو
1,685
6 دقیقه
رنگ موی مناسب من چیست؟

انتخاب رنگ موی مناسب دغدغه اکثر خانم ها است. بدون رفتن به آرایشگاه رنگ کردن مو در خانه کار دشواری است. مشورت با یک آرایشگر ماهر که اطلاعات دقیقی درباره انواع رنگ مو داشته باشد، کار را راحت می‌کند. اما گاهی اوقات امکان رفتن به سالن آرایشی وجود ندارد. “رنگ مو” باید مناسب با “رنگ صورت” و “رنگ چشم” باشد. وقتی رنگ مو مناسب با چهره باشد زیبایی شما به اوج خود می‌رسد. برای دانستن اینکه چه رنگ مویی با چه نوع چهره و رنگ پوستی زیباتر می‌شود، فقط کافی‌است درباره رنگ مو‌ها بخوانید. در این صورت دفعه بعد که قصد خرید رنگ مو را داشتید، به‌راحتی می توانید رنگ موی اختصاصی خودتان را پیدا کنید. البته  در صو.رت فراموش کردن این مقاله، نیاز نیست نگران باشید، چرا که با تماس با مشاورین فروشگاه اینترنتی آرایشی مو تن رو هم می توانید سوالات تخصصی خود را مطرح نمایید.

انتخاب رنگ موی مناسب

در انتخاب و خرید رنگ مو مناسب باید به چند نکته دقت کنید. در نظر گرفتن رنگ چشم و رنگ چهره از اساسی ترین فاکتورها برای انتخاب رنگ موی مناسب با چهره شما می باشد که در زیر به طور مختصر توضیح داده ایم.


پیشنهاد نویسنده: نکات بسیار مهم رنگ مو که باید بدانید


در نظر گرفتن رنگ چشم

در نظر گرفتن رنگ چشم در هنگام انتخاب برای خرید رنگ موی جدید، انتخاب مناسبی را رقم می‌زند. با استفاده از رنگ ‌‌موهای مشابه به رنگ چشم، ظاهری طبیعی‌تر و زیباتر خواهید داشت.

رنگ موهای تیره مانند مشکی، قهوه‌ای تیره و خرمایی، بسیار مناسب برای رنگ چشم‌های تیره به رنگ فندقی، قهوه‌ای و یا سبز است. درحالی‌که رنگ چشم‌های روشن مانند آبی یا طوسی بهتر است بارنگ موهای سرد و روشن همراه شوند. مانند بلوند و طلایی و یا طیف‌های خاکستری.

در نظر گرفتن رنگ چهره: اگر موهای خرمایی می‌خواهید

باید بدانید “رنگ موی خرمایی” بسیار کاربردی هستند. این رنگ‌ها نیاز کمتری به نگهداری و رسیدگی دارند. از طرفی با هر رنگ لباسی هماهنگ هستند. اگر موهای آسیب‌دیده و یا سفید دارید، رنگ‌های خرمایی و تیره بهترین انتخاب است. رنگ موی خرمایی در زیر نور سالم‌تر و براق‌تر به نظر می‌رسد. کسانی که موی آسیب دیده دارند، می توانند برای احیا و بازسازی آن از بوتاکس مو استفاده کنند و بعد رنگ بگذارند.


پیشنهاد نویسنده: بوتاکس مو، روشی برای احیای موهای آسیب دیده


پوست روشن: خانم‌های دارای رنگ پوست روشن، بهتر است رنگ موی خرمایی انتخاب نکنند. چراکه ممکن است شمارا رنگ‌پریده نشان دهد. بهتر است رنگ‌های گرم‌تر و رنگ‌هایی با تناژ قرمز انتخاب کنند.

پوست طبیعی و معمولی: رفتن به سمت انتخاب رنگ‌های قهوه‌ای متوسط مانند طیف‌های رنگ کاراملی انتخاب مناسبی است. چراکه مکمل رنگ چهره شما است. همچنین توصیه می‌شود از انتخاب رنگ‌های خیلی روشن بپرهیزید.

پوست تیره: خانم‌های دارای پوست تیره، مجاز هستند از رنگ ‌موهای تیره متناسب با رنگ پوستشان استفاده کنند. نکته: بهتر است فقط تا ۲ درجه از رنگ موهای طبیعی خودشان روشن‌تر کنند.


پیشنهاد نویسنده: رنگ موی کاراملی پدیده ای جذاب در دنیای رنگ مو


در نظر گرفتن رنگ چهره : اگر رنگ موی بلوند می‌خواهید

رنگ موی بلوند، رنگی مناسب برای تابستان است. اگر خانمی به‌طور طبیعی دارای رنگ موی روشن و بلوند است، به‌راحتی می‌توانید رنگ موی خود را روشن‌تر کنید. اگر هم‌رنگ موی طبیعی شما تیره است، باید بدانید که نگهداری و رسیدگی رنگ‌های بلوند دشوار است. در رنگ موهای بلوند، هنگامی که ریشه مو رشد می‌کند، باید مجدد ریشه‌ها رنگ کرد. از طرفی هم برای داشتن رنگ موی بلوند، احتیاج هست از پودر دکلره برای روشن کردن موها استفاده کرد. که دکلره کردن مو عوارضی همچون خشکی و شکنندگی موها را به دنبال دارد.

پوست روشن: خانم‌های دارای پوست روشن، بهتر از از رنگ‌های بلوند خیلی روشن بپرهیزند. چراکه ممکن است رنگ صورت را بی‌حال نشان دهد. بهتر است از طیف رنگ طلایی مناسبی برای تکمیل رنگ پوستشان انتخاب کنند.

پوست طبیعی و معمولی: خانم‌های دارای پوست‌های متوسط، از رنگ‌های بلوند خیلی روشن استفاده نکنند. زیرا چهره را رنگ‌پریده نشان می‌دهد.

پوست تیره: طیف‌های رنگ بلوند کاراملی تیره، انتخاب مناسبی برای پوست‌های تیره است. البته می‌توانید از رنگ موی کمی روشن‌تر هم استفاده کنید. اما فراموش نکنید که رنگ‌های بلوند خیلی روشن برای پوست‌های تیره، موها را مصنوعی نشان می‌دهد.

در نظر گرفتن رنگ چهره : اگر رنگ موی قرمز می‌خواهید

رنگ موی قرمز بسیار هیجان‌انگیز است. منظور از رنگ قرمز، همه رنگ‌هایی است که متمایل به رنگ قرمز هستند. رنگی کاربردی است و با هر رنگ پوستی سازگاری دارد. البته برای تشخیص بهتر اینکه کدام طیف از رنگ‌های قرمز به پوستتان می‌آید باید با یک متخصص رنگ مشورت کنید.

پوست روشن: انتخاب رنگ‌های روشن از تناژ قرمز، برای مثال رنگ مسی روشن برای پوست‌های روشن مناسب است. همین رنگ‌ها با طیف تیره برای خانم‌های باپوست روشن، توصیه نمی‌شود. چون آن‌ها را رنگ‌پریده و بی‌حال نشان می‌دهد.

پوست طبیعی و معمولی: خانم‌هایی که دارای پوست‌های معمولی هستند، از رنگ‌های خانواده قرمز در طیف‌های روشن بپرهیزند. چون رنگ چهره آن‌ها را بی‌حال و رنگ‌پریده نشان می‌دهد.

پوست تیره: بهترین انتخاب رنگ برای پوست‌های تیره، انتخاب رنگ‌های تیره از خانواده قرمز است . همچنین رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز هم انتخاب خوبی است . نکته: استفاده رنگ‌های روشن از خانواده قرمز برای پوست تیره آن را تیره‌تر نشان می‌دهد .

در نظر گرفتن رنگ چهره : اگر رنگ موی مشکی می‌خواهید

موی مشکی بسیار جذاب و زیباست و همیشه براق به نظر می‌آید. رنگی جذاب که برای خانم‌هایی که چشم وابرو مشکی دارند، مناسب است. رنگ مشکی‌رنگی است که روشن کردن آن مشکل است. اگر موهایتان را مشکی کرده‌اید، برای اینکه رنگ جدیدی بگذارید یا باید از دکلره استفاده کنید و یا اجازه بدهید موهایتان رشد کند.

‏‫پوست روشن: خانم‌هایی که دارای پوست خیلی روشن هستند، اگر موهایشان را مشکی کنند کمی غیرطبیعی به نظر می آیند. رنگ قهوه‌ای‌تیره رنگی مناسب برای این افراد است.

پوست طبیعی و معمولی: خانم‌هایی بارنگ پوست متوسط، رنگ موی مشکی رنگ‌مناسبی برایشان است.

پوست تیره: خانم‌های دارای پوست تیره، اگر رنگ مشکی را انتخاب کنند، پوستشان تیره‌تر به نظر می‌رسد.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت مو تن رو از انواع رنگ مو های مرغوب استفاده کنید. رنگ موهای دنی وان، رنگ مو مارال، رنگ مو سیلکی ، رنگ مو دوماسی و… که با ضمانت اصل بودن کالا به شما تحویل داده می‌شود.