زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

رنگ مو در دوران قاعدگی، آری یا نه؟

21
wordcamp
206,396
10 دقیقه
رنگ مو در دوران قاعدگی، آری یا نه؟

تقریبا همیشه این سوال بین اکثر خانم‌ها رواج داشته که آیا می‌توانیم در زمان قاعدگی موهایمان را رنگ کنیم یا نه؟ یا رنگ مو در دوران قاعدگی مضر است یا نه؟ اگر خانمی به دنبال جواب این سوال است می‌تواند با مطالعه این مقاله پاسخ خود را دریافت کند. بسیاری از مشتریان فروشگاه اینترنتی مو تن رو که جهت مشاوره به سایت مراجعه می‌کنند، این سوال را بارها از مشاورین ما می‌پرسند. بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله‌ای در این مورد بنویسیم تا با بیان نکات مربوط به این موضوع، پاسخ درست به این سوال بدهیم. دعوت می‌کنیم برای پاسخ به این سوال، مقاله را تا انتها و با دقت مطالعه نمایید.

آیا می‌توانیم در طول دوران قاعدگی موهای خود را رنگ کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان جواب مشخص و کاملا واضحی داد. تغییرات هورمونی سطح بدن در هر نفر متفاوت است. همچنین جنس مو، پوست و ژن افراد هم با یکدیگر فرق دارد. برای همین تاثیر رنگ مو در دوران قاعدگی هر فرد با دیگری متفاوت است. در ادامه این مقاله سعی کردیم به طور مفصل و با مراجعه به مطالعات صورت گرفته در چندین دانشگاه، به شرح پاسخ این سوال بپردازیم.

تاثیر دوران قاعدگی بر بدن چیست؟

ابتدا بهتر است با بایدها و نبایدهای دوران قاعدگی آشنا شوید. مثلا باید بدانید که در دوران قاعدگی رنگ مو چه تاثیری بر بدن دارد. همینطور باید بدانید که در طول این دوره چه اتفاقی در بدن رخ می‌دهد.

دوران قاعدگی چگونه اتفاق می افتد؟

در هر چرخه‌ی قاعدگی از زمان بلوغ تا زمان یائسگی، تخمک‌ها از تخمدان آزاد می‌شوند. با این کار رحم برای بارداری احتمالی آماده می‌شود. بدن شما هورمون‌هایی مانند هورمون محرک فولیکول (FSH) ترشح می‌کند که این هورمون‌ها باعث رشد تخمک‌های داخل تخمدان شما می‌شود. بین روزهای ۲و ۱۴، این هورمون‌ها دیواره رحم را ضخیم‌تر کرده تا آن را برای نگهداری از جنین احتمالی آماده کند.

رنگ مو در پریودی
دوران قاعدگی

این بافت برای لقاح و شکل‌گیری یک جنین به‌وجود می‌آید تا در رحم نگه‌ داشته شود و خود را تغذیه کند. زمانی که بارداری اتفاق نمی‌افتد، این بافت از بین می‌رود، تخمک از تخمدان رها می‌شود و از طریق باز کردن رگ‌های خونی از بدن خارج می شود. این روند که در طی آن بافت تخریب شده‌ی تخمک از بدن خارج می‌شود، دوره قاعدگی نامیده می‌شود. این فرایند یک روند طبیعی برای همه‌ی زنان است و هر ماه در بدن آنها اتقاق می‌افتد.

تاثیر دوران قاعدگی بر بدن

بسیاری از زن‌ها در این دوران دچار دردهای شکمی و کمر می‌شوند. گاهی این دردها بیشتر شده و زن‌ها را در این دوران ضعیف‌تر می‌کند. دوران قاعدگی علاوه بر تاثیری که روی جسم میگذارد، می‌تواند خلق‌وخوی فرد را هم بهم بریزد تا جایی که فرد ممکن است احساس افسردگی کند و در حال گریه کردن باشد. البته علایمی که گفته شد در همه زن‌ها یکسان نیست. خیلی‌ها در این دوران هم راحت هستند و می‌توانند به راحتی به فعالیت‌های روزمره خود بپردازند. این افراد ممکن است حال خود را با ورزش و جنب‌وجوش بهتر کنند. اما برخی دیگر استراحت را برای بهبود شرایط خود ترجیح می‌دهند.

خرید کاپ قاعدگی لیوا فارما مدل 2 سایز متوسط

کاپ قاعدگی لیوا فارما جایگزین مناسبی برای نوار بهداشتی در دوران قاعدگی است. استفاده از این کاپ قاعدگی بسیار آسان بوده و شما تا ۱۰ سال می‌توانید آن را داشته باشید. این محصول ضد حساسیت و التهاب است و برای راحتی شما در سایزهای مختلف تولید شده است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و همچنین خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

تاثیر رنگ مو در دوران قاعدگی بر موها

در دوران قاعدگی، تعادل هورمون‌های زنانه به‌هم می‌ریزد. بی‌نظمی هورمونی باعث به‌وجود آمدن تغییراتی در بدن می‌شود. این تغییرات ممکن است سبب شود تا رنگ مو کار خود را به درستی انجام ندهد.

اگر به مبحث رنگ مو علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله دیگری تحت عنوان «معرفی پرطرفدارترین رنگ موها از نظر کاربران» که در مجله اینترنتی مو تن رو برای شما نوشته شده است را مطالعه کنید. این مقاله به شما در انتخاب رنگ موهای پرطرفدار کمک خواهد کرد.

واکنش بدن در دوران قاعدگی

در اثر بی نظمی هورمون‌ها متابولیسم و در نتیجه حرارت بدن تغییر می‌کند و واکنش بدن نسبت به تغییرات شیمیایی مانند رنگ‌کردن مو در دوران قاعدگی، متفاوت و خاص می‌شود. به دلیل ترشح چربی و کم‌شدن نفوذ‌ پذیری رنگ در بافت مو در این دوران، زمانی که بعضی از خانم‌ها موهای خود را رنگ می‌کنند، رنگ به خوبی روی موهایشان نمی‌ماند. به این ترتیب رنگ گرفتن موها بیشتر از زمان معمول طول می‌کشد. رنگدانه‌های رنگ مو به طور نامنظم و به سختی به عمق مو نفوذ می‌کند. چربی در قسمت پایه رنگ را دفع و برعکس نوک مو، آن را با قدرت مضاعف جذب می‌کند. علاوه بر این، تغییر رنگ و ظاهر شدن «لکه» روی موها نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در دوران قاعدگی به علت حساس شدن پوست بدن، استفاده از مواد شیمیایی مانند رنگ مو، موجب سوزش یا خارش پوست سر می‌شود.

البته این موضوع در همه ‌ی خانم‌ها به‌طور یکسان اتقاق نمی‌افتد. اما با توجه به تجربه‌ی بسیاری از آرایشگران این موضوع صدق می‌کند. حتی در بسیاری از موارد ممکن است رنگی که برای موهای خود انتخاب کرده‌اید رنگ مورد نظر از آب در نیاید.

روز چندم پریودی میشه مو رنگ کرد
رنگ مو در دوران قاعدگی

اغلب زنانی که موهایشان را با رنگ‌های روشن تر مانند بلوند، قرمز یا پلاتینی رنگ می‌کنند، از رنگ نهایی ناراضی هستند. از آنجا که قدرت نفوذ‌پذیری رنگ در این دوران کمتر می‌شود، نمی‌تواند تمام موهای سفید سر را به طور کامل پوشش دهد. زمانی که بخواهید موهایتان را از رنگ تیره به روشن تغییر دهید، این موضوع بیشتر به‌چشم خواهد آمد.

بایدها و نبایدها رنگ كردن مو در دوران قاعدگي

با توجه به نکاتی که گفته شد بهتر است منتظر پایان دوره قاعدگی خود باشید و سپس اقدام به رنگ‌کردن مو نمایید. اگرچه هیچ توضیحی علمی دقیقی درباره تاثیر دقیق رنگ مو در دوران قاعدگی و میزان موثر‌بودن آن روی مو وجود ندارد، اما زنان زیادی از این موضوع شکایت دارند. باز هم تاکید میکنیم که این موضوع برای همه زنان صحت ندارد. بسته به نوع بدن هر فرد و میزان تغییرات هورمونی، این واکنش در بدن متفاوت است. به‌طور کلی و طی آزمایش‌های متعدد در این زمینه، مشخص شد که تعداد بسیار کمی از افراد، رنگ مو را همانند روزهای عادی (بدون قاعدگی) و مطابق با رنگ درج شده بر روی محصول تجربه کرده‌اند.

به دلیل افزایش سطح هورمون‌ها در دوره‌ی قاعدگی، رشد موهای سر بیشتر می‌شود. در این دوران، مو می تواند در فاصله‌ی ۳ تا ۴ روز رشد کند. در حالی که به طور معمول، طی یک هفته تا ۱۰ روز، موی جدید رشد می‌کند. همچنین تغییرات هورمونی در بدن، باعث حساس‌تر‌شدن پوست سر می‌شود. در نتیجه رنگ کردن مو یا هرنوع تحریکات پوستی دیگر در دوران قاعدگی، باعث آسیب رساندن و یا ایجاد قرمزی و کبودی بر روی پوست می‌شود. بهتر است که اجازه دهید، دوران قاعدگی شما به پایان برسد و سپس موهای خود را رنگ کنید و حتی برای از بین بردن موهای زائد اقدام نمایید.

رنگ کردن مو در پریودی
رنگ کردن مو در دوران پریود

با این حال اگر اصرار به رنگ کردن موهایتان دارید، به یک متخصص رنگ مو در سالن‌های زیبایی مراجعه کنید و قبل از هرچیزی به او بگویید که در دوران قاعدگی خود هستید. آرایشگر، اگر لازم باشد، اقداماتی را در جهت بهبود این اوضاع انجام خواهد داد. برای مثال در این دوران بهتر است از رنگ‌هایی که فاقد آمونیاک هستند استفاده کنید.

خرید رنگ موی مارال سری طبیعی

رنگ موی مارال حاوی روغن آرگان وسرشار از ویتامین‌های A و E است. این محصول موجب افزایش مقاومت و درخشندگی مو شده و از مو در برابر اشعه مضر UV محافظت می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول و همچنین خرید آن، روی عکس کلیک کنید.

رنگ موی خوب از کجا بخریم؟

برای خرید رنگ موی خوب می‌توانید به سراغ فروشگاه‌های معتبر رنگ موی شهر خود بروید. اما در صورتی‌که به‌ دنبال خرید رنگ مو با قیمت مناسب هستید و از طرفی برایتان مهم است که از رنگ موی باکیفیت استفاده کنید، به شما خرید رنگ مو از فروشگاه اینترنتی مو تن رو را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید از مو تن رو دیگر نیازی نیست از منزل خارج شوید. در نتیجه در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید. فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوع خوبی از رنگ مو را دارد تا دست شما را در انتخاب رنگ باز بگذارد.

خرید رنگ موی آتوسا سری دودی رویال

رنگ موی آتوسا، سری دودی حاوی کراتین و روغن گیاهی است. به همین دلیل موها را خشک نمی‌کند. این محصول غلظت زیادی دارد تا بتواند به راحتی موهای سفید و خاکستری را پوشش دهد.

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

رنگ كردن مو در دوران قاعدگي

جمع بندی

در دوران قاعدگی، به دلیل آزاد‌ شدن و از بین‌ رفتن تخمک‌ها تغییر فیزیکی و هورمونی در جریان است. در این دوره سیستم طبیعی بدن مانند همیشه نخواهد بود. از این رو لازم است در این دوران مراقبت بیشتری از بدن خود داشته باشید. بهتر است در این دوران از انجام کارهای زیبایی مانند رنگ‌کردن مو و از بین‌بردن موهای زائد دوری کنید. به علت تحریکات پوستی که در بدن ایجاد می‌شود، از انجام این کارها نتیجه‌ی دلخواه را نخواهید گرفت. همچنین در مواردی که پوست حساس‌تر است ممکن است موجب آسیب‌رساندن به پوست شود.

در دوران قاعدگی، به دلیل آن که زن‌ها در معرض تغییرات هورمونی و فیزیکی شدید قرار می‌گیرند. از بین بردن موهای زائد توسط دستگاه لیزر و اپیلاسیون، می‌تواند در بدن مشکلاتی مشابه رنگ کردن مو در دوران قاعدگی ایجاد کند. پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله «نکات مهم لیزر‌ موهای زائد» را در این زمینه مطالعه کنید.

اگر شما هم در مورد رنگ مو در پریودی نظر یا تجربه‌ای دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد رنگ مو در دوران قاعدگی

آیا می‌توان در دوران قاعدگی از رنگ مو استفاده کرد؟

برای این سوال جواب قطعی وجود ندارد. بعضی‌ها در این دوران به رنگ‌ها حساسیت دارند و ممکن است باعث قرمزی و خارش پوست سرشان شود.

با رنگ کردن مو در دوران قاعدگی، به نتیجه دلخواهمان خواهیم رسید؟

به دلیل بهم ریختگی هورمون‌ها در این دوران، دمای بدن افزایش یافته و ترشح چربی بیشتر می‌شود. این عوامل به راحتی می‌توانند نتیجه را خراب کنند و رنگ مو به خوبی روی موهایتان قرار نگیرد.

رنگ کردن مو در دوران قاعدگی موجب خراب شدن رنگ مو می‌شود؟

به دلیل تفاوت بدن هر فرد با دیگری، ممکن است کسانی باشند که با رنگ کردن مو در این دوران مشکلی نداشته باشند و نتیجه برای آنها مثل همیشه باشد.