زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه رژلب را روی لب ماندگار کنیم؟

wordcamp
3,267
9 دقیقه
چگونه رژلب را روی لب ماندگار کنیم؟

افزایش دوام رژ لب موضوعی است که همه به دنبال راه‌هایی برای انجام آن هستند. رژ‌لب یکی از دوست‌داشتنی‌ترین محصولات آرایشی به شمار می‌رود. دنیایی از رنگ‌های متنوع و زیبای رژ‌لب، توجه هر خریداری را به خود جلب می‌کند. رژ‌لب آرایش شما را کامل کرده و متمایز می‌سازد. این محصول تنها لوازم‌آرایشی است که بیشتر از سایر لوازم آرایشی در رنگ‌ها و جنس‌های مختلف وجود دارد و با اشتیاق خاصی از سوی خانم‌ها خریداری می‌شود. اگر دقت کنید همیشه هر خانمی یک عدد رژلب در کیف و همراه خود دارد. حتی اگر خانمی نخواهد از دیگر لوازم‌آرایش استفاده کند، حتما از یک رژلب خوش‌رنگ استفاده خواهد کرد.

اگر رژلب شما کم‌رنگ و یا کلا پاک شود، مجبور می‌شوید همیشه و همه جا آینه و رژلب به‌دست داشته باشید. مخصوصا در مهمانی‌ها که ماندگاری رژلب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. گاهی هم با دیدن جای رژلب به هنگام خوردن یک لیوان آب و یا نوشیدنی دیگر، باید فوری دست در کیف برده و نگاهی به آینه بیندازید تا مطمئن شوید رژ‌لبتان سر جای خود مانده یا پاک نشده باشد. به‌طور حتم برای هیچ خانمی خوش‌آیند نیست که در طول مهمانی بجای آن‌که از تمام لحظات شاد مهمانی لذت ببرد به فکر پاک نشدن و تجدید رنگ رژلبش باشد. در این مقاله بهترین روش افزایش ماندگاری رژ‌ لب را خواهیم گفت.

تاریخچه رژلب

بر اساس منابع موجود، تاریخچه رژ‌لب به تمدن‌های اولیه بازمی گردد، زمانی که مردها و زن‌ها لب‌هایشان را به منظور زیبایی و به عنوان دارو رنگ می کردند. اولین تمدنی که از رژ لب‌ استفاده می‌کرد، تمدن سومری بود. آن‌ها رژ‌لب‌هایی از انواع میوه‌، حنا، خاک رس و حشرات درست می‌کردند. زنان بین النهرینی هم لب‌های خود را با استفاده از جواهرات گران‌بها رنگ و براق می کردند.

مصری‌های باستان به عنوان اولین دوستداران رژ لب شناخته شده‌اند. آن‌ها سایه‌هایی از بنفش تا مشکی ایجاد می کردند. آنها از رنگ کارمین و همچنین مواد مضری مانند سرب استفاده می کردند.

در امپراتوری یونان، فاحشه‌ها همیشه موظف بودند که لب‌های تیره داشته باشند. در حالی که در قرون وسطی لب‌های رنگی را به جادو، جادوگری و شیطان‌پرستی مرتبط می‌کردند.

در قرن شانزدهم، ملکه الیزابت دوباره رژ‌لب را در انگلستان مد کرد. با وجود این‌که سه قرن از زمان اولی که رژ‌لب استفاده می‌شد می‌گذشت، تنها برای بازیگران و فاحشه‌ها در دسترس بود. در سال ۱۹۱۵ «موریس لوی» رژ‌لب‌هایی در ظرف‌های استوانه‌ای اختراع کرد. بعد از پنج سال، در سال ۱۹۲۰، دوباره رژ‌لب به عنوان یک ماده آرایشی پذیرفته شد.

انواع رژ لب

خیلی از شما طبق عادت از رژ‌‌لب مشخصی استفاده می‌کنید، ولی در مورد مشخصات آن اطلاعی ندارید. مثلا ممکن است هنگام خرید فقط به دنبال یک رژ‌لب قرمز باشید و برای شما فرقی نداشته باشد که مایع باشد یا جامد. آشنایی با انواع مختلف رژ‌لب، بافت و نحوه عملکرد آن‌ها برای افزایش ماندگاری رژ لب ضروری است. رژلب‌ها از لحاظ شکل ظاهری به سه شکل عرضه می‌شوند. رژلب جامد، رژلب مایع و رژلب مدادی. دسته‌بندی زیر بر اساس عملکرد آن‌هاست.

رژ‌لب ابریشمی

اگر لب‌های شما دچار خشکی شده است، رژ‌لب ابریشمی انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. این رژ‌لب خاصیت آب‌رسانی دارد که باعث می‌شود لب‌های شما مرطوب و نرم شود. استفاده از این رژلب باعث درخشندگی لب‌ها شده و آن‌ها را تا حدی برجسته نشان می‌دهد. پوشش خاصی به لب نمی‌دهد و بافت نرمی دارد که این موضوع باعث می‌شود ماندگاری زیادی نداشته باشد.

رژ‌لب مات

اگر رژ‌لبی می‌خواهید که رنگ و ماندگاری بیشتری داشته باشد، رژ‌لب مات را انتخاب کنید. این رژ‌لب ظاهری صاف به لب‌ها می‌دهد. برای استفاده از آن باید لب‌های سالم و هیدراته داشته باشید. در‌ غیر این صورت لب‌هایی بد‌شکل خواهید داشت.

خرید رژلب مات کالیستا

رژ‌لب کرمی

رژ‌لبی که بافت کرمی دارد و می‌توان آن را بین رژلب ابریشمی و رژلب مات داد. کرمی بودن آن، مانند رژلب ابریشمی، باعث ایجاد رطوبت در لب‌ها می‌شود. از طرفی پوشانندگی و ماندگاری بیشتری دارد که از این بابت به رژ‌لب مات شباهت دارد. اگر می‌خواهید لب‌هایتان، هم رنگ داشته باشد و هم تغذیه شود، حتما سراغ این مدل بروید.

تینت یا لاک لب

بافت این مدل نسبت به بقیه بسیار متفاوت است. در‌واقع وقتی تینت لب می‌زنید، هیچ لایه اضافه‌ای روی لب‌‌هایتان حس نمی‌کنید. رنگ‌دانه های آن وارد پوست لب شده و رنگ آن را تغییر می‌دهد. این ویژگی ظاهر طبیعی به لب‌های شما می‌دهد و انگار رنگ اصلی لب‌های خودتان است. همچنین ماندگاری بسیار بالایی دارد و اصلا پس نمی‌دهد.

خرید تینت لب اتود هاوس

 

رژ‌لب براق

اگر براق بودن لب‌هایتان شما را راضی می‌کند، رژ‌لب براق بزنید. این رژ‌لب به صورت مایع عرضه می‌شود و ظاهری شیشه‌ای به لب می‌دهد. البته این مدل بیشتر در فصل گرم استفاده می‌شود تا ظاهر براق آن خورشید و نور آن را تداعی کند. بافت این رژ‌لب مقداری چسبناک است. باید بگوییم با توجه به ویژگی‌های گفته شده، این مدل ماندگاری بسیار کمی دارد.

رژ‌لب متالیک

این مدل به دو صورت مایع و جامد وجود دارد. رنگ‌دانه دارد و باعث تغییر رنگ لب‌ها می‌شود. تفاوتی که با سایر مدل‌ها دارد ظاهر نهایی آن است. به رنگ‌ها رنگ می‌دهد ولی روی لب درخشندگی نقره‌ای یا مرواریدی داد که به اصطلاح به آن «فویلی» می‌گویند.

رژلب ۲۴ ساعته

از بین تمام انواع رژلب که معرفی کردیم، این رژلب ماندگاری بیشتری دارد. ماندگاری آن‌ها به قدری بالاست که به رژ‌های ۲۴ ساعته معروف هستند. با استفاده از این رژلب می‌توانید با خیال راحت نوشیدنی و خوراکی میل کنید.

بالم لب رنگی

بالم لب محصولی برای تغذیه و حفاظت از لب‌ها است که به دو صورت بی‌رنگ و رنگی در بازار موجود است. اگر می‌خواهید ضمن این‌که به لب‌هایتان رسیدگی می‌کنید رنگ ملایمی به آن‌ها بدهید، بالم لب رنگی را جایگزین مدل بی‌رنگ آن بکنید. میتوانید بالم لب دکتر ژیلا، کامان، لبلو و برندهای مطرح دیگر را تهیه کنید.

خرید بالم لب رنگی لبلو

برای افزایش ماندگاری رژ‌ لب به چه وسایلی نیاز دارید؟

  • پرایمر لب
  • خط لب
  • رژلب
  • دستمال کاغذی
  • پودر آرایشی یا پنکک
  • براش کوچک

 

مراحل افزایش ماندگاری رژ لب

به یاد داشته باشید وقتی قرار است رژلب بزنید باید لب‌های سالم و هیدراته داشته باشید. خشکی لب یا پوسته شدن آن مانعی برای داشتن یک رژلب زیبا روی لب هستند. پس قدم اول آماده‌سازی لب‌ها است.

مراحل افزایش ماندگاری رژ لب-آماده‌سازی

برای این کار ابتدا با استفاده از یک مدل اسکراب لب، سلول‌های مرده را از بین ببرید. شما می‌توانید اسکراب لب را به صورت آماده بخرید و یا در خانه درست کنید. یکی از آسان‌ترین اسکراب‌ها، اسکراب روغن نارگیل وعسل است. یک قاشق عسل، یک قاشق روغن نارگیل و دو قاشق شکر وسایلی است که برای اسکراب احتیاج دارید. تمام مواد را داخل ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس مقداری از آن را با انگشت بردارید و روی لب‌هایتان بگذارید. به مدت دو الی سه دقیقه روی لب‌های خود به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از آن اجازه دهید کمی روی لب بماند و با دستمال به آرامی پاک کنید. عسل خاصیت ترمیم‌کنندگی و آبرسانی دارد. روغن نارگیل هم لب را تغذیه می‌کند. دانه‌های شکر وظیفه از بین بردن سلول‌های مرده لب را بر عهده دارند. بعد از این‌که اسکراب را از روی لب پاک کردید، برای تغذیه و رطوبت بیشتر از بالم لب استفاده کنید. آرایش خود را شروع کنید و هر موقع نوبت به آرایش لب رسید، بالم لب را به آرامی پاک کنید.

مراحل اسکراب لب

مراحل افزایش ماندگاری رژ لب-انجام کار

حالا نوبت به انجام کار می‌رسد. برای داشتن رژلب ماندگار، ابتدا روی لب‌های خود «پرایمر لب» بزنید. پرایمر لب مثل پرایمر صورت و چشم وظیفه کمک به ماندگاری آرایش را دارد. حالا خط لب بزنید. این کار را با دقت انجام دهید. مداد لب را پایین‌تر، روی قسمت خارجی لب هم بکشید. با این کار اگر رژلب شما تکان بخورد در آن قسمت قفل می‌شود و از لب بیرون نمی‌زند.

بعد از این مرحله نوبت به رژلب می‌رسد. توجه کنید که رنگ رژلب با خط لب هماهنگی داشته باشد. برای نتیجه بهتر از رژلب مات استفاده کنید. یک دور رژلب بزنید. یک برگ دستمال کاغذی را از وسط جدا کنید. دهان خود را بازکنید و دستمال را بین لب‌ها قرار دهید. حالا لب‌هایتان را چند بار به‌هم فشار دهید. اگر دستمال را نگاه کنید متوجه می‌شوید که اضافه رژلب گرفته شده است. شما با این کار رژلبی که قرار بود به دندان‌های شما بمالد و رطوبت و روغن اضافه رژلب را از بین بردید. لایه دیگر دستمال را به آرامی روی لب‌هایتان بگذارید. با استفاده از یک براش کوچک مقداری پودر بردارید و از روی دستمال روی لب‌ها بزنید. این روش باعث ماندگاری بیشتر رژلب می‌شود. برای نتیجه بهتر وبیشتر می‌توانید بعد از مراحلی که گفتیم، یک دور دیگر رژلب بزنید و دوباره اضافه‌های آن را با دستمال از بین ببرید

سخن آخر

رژلب زدن حتی به تنهایی صورت شما را بشاش و سرحال نشان می‌دهد. پس جایگاه ویژه‌ای نسبت به باقی قسمت‌های آرایش دارد. ما در این مقاله کامل‌ترین روش ماندگار کردن رژلب را توضیح دادیم. اگر در این موضوع تجربه‌ای دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد افزایش ماندگاری رژ لب

چرا رژلب از روی لب پاک می‌شود؟

به دلیل وجود مواد روغنی در فرمول ساخت اکثر رژلب‌ها به آسانی از روی لب پاک می‌شوند.

برای افزایش دوام رژلب چه کار باید کرد؟

از رژلب‌هایی که دوام بیشتری دارند استفاده کنید. رژلب‌های مات و ۲۴ ساعته مناسب هستند. اضافه رژلب را با فشار دستمال کاغذی روی آن بگیرید. در آخر روی آن پودر فیکس بزنید.