زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

طرز تهیه 10 کوکتل پدیکور خانگی

wordcamp
1,187
16 دقیقه
طرز تهیه 10 کوکتل پدیکور خانگی

ممکن است شما هم بعد از پیاده‌روی طولانی در طول روز یا در حالی که کفش‌های خود را به مدت زیاد داخل کفش‌ها محصور کرده بودید، در زمان استراحت دادن پاها به ایجاد ترک خوردگی بر روی پوست کف پا و پاشنه‌ها، پوسته پوسته شدن یا ایجاد پینه بر روی آن‌ها توجه کرده باشید. اگر به این جمله که “پا قلب دوم هر انسان است” استناد کنیم، اهمیت مراقبت از پاها و رسیدگی به پوست و ناخن‌های پا بیشتر از قبل برای شما روشن می‌شود. توجه به رسیدگی و مراقبت از پاها برای ورزشکاران و افرادی که در طول روز مسافت زیادی را طی می‌کنند بیشتر است. پاهای شما داخل جوراب و کفش یا کتونی فشار زیادی مانند وزن بدنتان را تحمل می‌کند، در اصطکاک با کفش دچار ساییدگی می‌شود و به دلیل گرما و رطوبت محیط جوراب و کفش ممکن است تحت تاثیر تجمع و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها نیز قرار بگیرد. در این مقاله به طرز تهیه 10 کوکتل پدیکور خانگی برای داشتن پاهایی زیبا و مراقبت بهتر از پوست پا می‌پردازیم.

برای مراقبت از پوست پای خود میتوانید از کرم ضد ترک پا نیز اسفاده کنید.

پدیکور چیست؟

برای این که پاهایی تمیز، خوشبو و صاف و یکدست داشته باشید لازم است علاوه بر توجه به ضرورت مراقبت از پوست و ناخن‌های پا از روش‌های استاندارد و مناسب برای برطرف کردن ترک خوردگی‌ها، پوسته‌ها و عواملی مانند پینه و میخچه استفاده کنید، زیرا زیبایی پاها نیز به اندازه زیبایی دست‌ها حائز اهمیت است. یکی از بهترین راهکارهایی که به شما برای داشتن پاهایی با پوست سالم، شفاف و تمیز کمک می‌کند، استفاده از پدیکور و کوکتل پدیکور است.

پدیکور پا به عنوان یکی از بهترین شیوه‌های مراقبت از پاها به سلامت پوست و ناخن‌های پا کمک کرده و باعث می‌شود ظاهر پاهایتان زیباتر باشد. در ادامه این مقاله علاوه بر معرفی کوکتل پدیکور و مزیت‌های استفاده از آن، فرایند ساخت کوکتل پدیکورهای خانگی و طریقه استفاده از آن را نیز توضیح خواهیم داد.

در بلاگ موتن رو مقاله ای با عنوان پدیکور درخانه را نیز در اختیار شما قرار داده ایم.

کوکتل پدیکور چیست؟

کوکتل‌ پدیکورها اجسامی کره‌ای شکل هستند و به عنوان بمب زیبایی و تقویت پاها جهت مراقبت از پوست و ناخن‌‌های پا مورد استفاده قرار می‌گیرند. روش پدیکور به ترمیم و بازسازی ناخن‌های آسیب دیده کمک کرده و فرم و شکل دلخواه را به آن‌ها می‌دهد. علاوه بر این‌ می‌توانید از پدیکور پا برای تقویت پوست پاها و شفاف و یکدست کردن آن نیز استفاده نمایید.

علاوه بر آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی که به ارائه خدمات پدیکور می‌پردازند، شما می‌توانید با خرید کوکتل پدیکور یا ساخت آن به روش آسان و سریع، در محیط خانه به زیباسازی پوست و ناخن‌های پای خود بپردازید. کوکتل پدیکورهای پا ابعاد، رنگ‌ها و کارایی‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید از آن‌ها به عنوان بمب حمام جهت تسکین دادن به پاها و ترمیم و بازسازی پوست و ناخن‌ها بهره بگیرید.

خواص درمانی کوکتل پدیکور

خواص درمانی کوکتل پدیکورها به دلیل وجود عناصر معدنی و روغن‌های مغذی در پاها است که ضمن کمک به تغذیه مناسب سلول‌های پوستی، در لایه برداری پوست و همچنین افزایش لطافت و درخشندگی آن نقش دارد. این مواد مغذی در کنار ترمیم پوست پا به رشد ناخن‌ها نیز کمک می‌کند و به طور کلی در فرم دادن و زیباتر کردن پاها نقش دارند.

جسم کره‌ای شکل کوکتل پدیکور در آب قرار گرفته و مواد مفید را در آب آزاد می‌کند و به این ترتیب جوشش و فوران کوکتل پدیکور در آب باعث می‌شود این مواد آزاد شده به پاکسازی و لایه برداری، تقویت و پرورش پوست و ناخن، آبرسانی و رطوبت‌دهی به پوست و ناخن و همچنین نرم و لطیف شدن پوست کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا حس خستگی پاها به بهترین شکل التیام یابد.

فواید استفاده از کوکتل پدیکور

بسته به این که کوکتل پدیکورها از چه موادی تشکیل شده‌اند و تشکیلات اولیه سازنده آن‌‌ها چه عناصری را در بر دارد، فواید و خواص آن‌ها برای حفظ سلامت پوست و ناخن پا متفاوت خواهد بود‌. شما می‌توانید با توجه به ویژگی‌های پوست و ناخن و نوع نیازهای پاهای خود به خرید کوکتل پریکور مناسب بپردازید. کوکتل پدیکورها  با خاصیت آنتی باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی خود از تجمع باکتری‌ها و کپک در محیط مرطوب و گرم کفش و جوراب جلوگیری کرده و خارش و التهاب ناشی از تعریق پاها را کاهش می‌دهند.

این مواد همچنین می‌توانند به بهترین شکل موجب افزایش و بهبود جریان خون در پاها شوند تا پوست پاها درخشندگی و شادابی خود را باز یابند‌‌. علاوه بر این، کوکتل پدیکورها با خاصیت لایه برداری خود به صاف و خوش فرم شدن ناخن‌های پا از بین رفتن نقاط پستی و بلندی در آن‌ها کمک می‌کنند. از دیگر مزایای استفاده از این بمب‌های حمام فواید آن‌ها برای درمان واریس است که بهترین گزینه جهت تسهیل جریان خون در پاها و کاهش درد و بی‌قراری آن‌ها در افراد مبتلا به این نوع عارضه است.

در ادامه مهم‌ترین فواید و مزایای استفاده از کوکتل پدیکورها را عنوان می‌کنیم:

لایه برداری و پاکسازی پوست پا

وجود نمک پدیکور در پمپ کوکتل پدیکور پا با دانه‌های زبر و کریستالی به لایه برداری پوست پا کمک می‌کند. پوست پا در اثر فشار، تحریکات محیطی و اصطکاک دچار خراشیدگی شده و آثار پوسته پوسته شدن بر روی آن به وجود می‌آید. دانه‌های زبر نمک موجود در کوکتل پدیکورهای پا می‌توانند بدون خشن و ترک ترک کردن پوست پا به لایه برداری و از بین بردن سلول‌های مرده تجمع یافته بر سطح پوست کمک کنند. این دانه‌های کریستالی با ترمیم پوست به درخشندگی و افزایش لطافت پاها کمک می‌کنند و باعث شاداب و پرطراوت شدن پوست می‌شود.

یکی از موادی که باعث ایجاد ویژگی جوشش و فوران در کوکتل پدیکورها می‌شود، جوش شیرین است که ضمن از بین بردن پوسته‌های اضافی و لایه برداری پاها به نرم و لطیف شدن پوست نیز کمک‌ می‌کند‌. بمب‌های حمام که دارای جوش شیرین در ترکیبات خود هستند از کیفیت و قابلیت بالا برای پدیکور کردن پاها برخوردار بوده و می‌توانند حالت طبیعی و شفاف پوست پا را به آن برگردانند. بنابراین می‌توان از جوش شیرین به عنوان یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین مواد مورد استفاده در کوکتل پدیکورها یاد کرد.

تسکین و افزایش شادابی پاها

از جمله مهم‌ترین عناصر معدنی که به افزایش شادابی و طراوت پوست کمک می‌کند، عنصر منیزیم بوده که نمک پدیکور دارای مقادیر کافی از منیزیم برای طراوت هرچه بیشتر پوست است. مواد موجود در کوکتل پدیکور می‌توانند با جبران فقدان مواد مغذی در پوست پا ناخن‌ها را به افزایش رشد تحریک کرده و پوستی شاداب و لطیف را جایگزین پوست ترک خورده و آسیب دیده قبلی کنند.

افزایش نرمی و لطافت پاها

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، کوکتل پدیکورها علاوه بر برخورداری از عناصر و مواد معدنی محتوی روغن‌های گیاهی مانند روغن نارگیل هستند که ضمن تقویت پوست پا به افزایش نرمی و لطافت آن نیز کمک می‌کند. وجود این روغن‌های گیاهی در بمب‌های حمام به افزایش رطوبت سلول‌های پوستی کمک کرده و بهترین راهکار برای بهبود پوست‌های خشن و زبر است. اگر پاهایتان به دلیل خشک بودن هوا یا پیاده روی زیاد دچار ترک و زبری شده است می‌توانید از کوکتل پدیکورهای حاوی روغن‌های گیاهی برای جوانسازی پوست پا و لطیف شدن آن کمک بگیرید.

از بین بردن بوی ناخوشایند پاها

یکی دیگر از مهم‌ترین ‌مزایای استفاده از کوکتل پدیکور به عنوان بمب حمام، کمک به از بین بردن بوی بد پاها و خوشبو کردن آن‌ها است. تجربه پیاده روی یا ورزش با افزایش تعریق و رطوبت محیط جوراب و کفش به تجمع باکتری‌ها سرعت می‌دهد و به همین جهت پاها پس از خارج شدن از کفش و کتونی بوی نامطبوعی دارند‌، جوش شیرین و اسانس‌های خوشبو و معطری که در کوکتل پدیکورها وجود دارند با بوی بد پاها مقابله کرده و پاهای شما را خوشبو می‌کنند‌. بنابراین می‌توانید برای ایجاد رایحه خوشایند و دلنشین در پاها از کوکتل پدیکور استفاده کنید.

مواد مورد نیاز برای ساختن کوکتل پدیکور خانگی

برای این که بتوانید در محیط خانه و به ساده‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن، کوکتل پدیکور تهیه کنید، به موادی قابل دسترس نیاز خواهید داشت. ابزارها و موادی که برای آماده کردن کوکتل پدیکور نرم کننده و التیام بخش پاها مورد نیاز هستند، متشکل از مواردی هستند که خرید و مهیا کردن آن‌ها به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز نخواهد داشت. مواد لازم جهت ساخت و تهیه کوکتل پدیکور خانگی شامل موارد زیر است:

  • جوش شیرین (۲ فنجان): این ماده با فواید فراوان خود برای پوست، ضمن لایه برداری و از بین بردن لایه‌های سلول‌های مرده سطحی پوست، با خواص ضد قارچی خود از ایجاد التهاب جلوگیری کرده و بوی ناخوشایند پاها را نیز از بین می‌برد.
  • اسید سیتریک (۱ فنجان): این ماده به عنوان یکی از بهترین آنتی اکسیدان‌ها، تاثیرات فعالیت‌ رادیکال‌های آزاد بر روی سلول‌های پوستی را خنثی کرده و در حفظ و افزایش سلامت پوست موثر است. علاوه بر این ترکیب و واکنش اسید سیتریک و جوش شیرین در آب باعث جوشش و فوران کردن این بمب شده و زمینه افزایش اثر مواد تشکیل دهنده کوکتل پدیکور را فراهم می‌کند.
  • روغن نارگیل (۲ قاشق چای خوری): این روغن در افزایش نرمی و لطافت پاها و ایجاد عطر و رایحه مناسب در پوست تاثیر بسزایی دارد.
  • روغن مرطوب کننده مانند روغن کرچک (۲ قاشق چای خوری): این روغن‌ها نیز در افزایش لطافت پاها، درمان ترک خوردگی‌ها و جلوگیری از پوسته پوسته شدن پاها کمک کننده هستند.
  • رنگ خوراکی (۵ تا ۱۰ قطره): این رنگ‌ها به خوشرنگ و زیبا شدن گلوله‌های کوکتل پدیکور کمک‌ می‌کند.
  • آب: آب را داخل بطری اسپری بریزید تا در هنگام مخلوط کردن مواد کوکتل پدیکور از آن در ترکیب کردن ترکیبات استفاده کنید.
  • قالب: می‌توانید از قالب مافین یا قالب پا برای شکل دادن به مواد بهره بگیرید.

مراحل ساخت کوکتل پدیکور خانگی

شما می‌توانید با طی مراحل زیر یک کوکتل پدیکور خانگی بسازید:

  • مرحله اول: جوش شیرین و اسید سیتریک را در ظرف مناسب با هم مخلوط کنید و خیلی خوب هم بزنید تا مواد به طور کامل به خورد هم بروند.
  • مرحله دوم: روغن‌ها و رنگ خوراکی را به ترکیب جوش شیرین و اسید سیتریک بیفزایید و کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.
  • مرحله سوم: از بطری اسپری حاوی آب برای اسپری کردن آن آب به ترکیب به دست آمده استفاده کنید و آب را حدود ۵ بار به تمام قسمت‌های ترکیب اسپری کنید تا مخلوط بدون این که به جوشش در آید به خوبی یکدست شود. بعد از هم زدن، مخلوط کردن و یکدست کردن مواد ۵ بار دیگر آب را روی محتویات ظرف اسپری کنید تا از صاف و یکدست شدن مواد اطمینان حاصل نمایید. توجه داشته باشید که ساختار مواد باید حالتی داشته باشند که وقتی آن‌ها را در دستتان جمع کردید به خوبی فشرده شده و پس از رها کردن به همین شکل باقی بماند. چنانچه مواد حالت وا رفتگی داشتند باید چند قطره دیگر آب به آن‌ها اضافه کنید.
  • مرحله چهارم: مواد را حدود ۱۰ دقیقه استراحت دهید تا آب آن به خوبی جذب شود.
  • مرحله پنجم: مخلوط مهیا شده را در قالب‌های مورد نظر خود بریزید و اجازه دهید یک شب داخل قالب‌ها باقی بمانند و پس از آن کوکتل پدیکورهای شما آماده استفاده هستند‌.

توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این بمب‌ها باید آن‌ها را داخل آب داغ بیندازید.

اسانس‌ها و عصاره‌های کوکتل ‌پدیکور خانگی

برای خوشبو کردن کوکتل پدیکور، اسانس‌های زیر را مورد استفاده قرار دهید:

کوکتل پدیکور با اسانس نعناع فلفلی

این کوکتل‌های پا دارای خواص شگفت انگیز برای تغدیه پوست پا، از بین بردن بوی ناخوشایند پاها، تقویت ناخن‌ها، افزایش شادابی و رفع خستگی و بی‌قراری پاها هستند‌‌. شما می‌توانید این نوع کوکتل‌ها را در خانه با انواع قالب‌ها تهویه کنید.

مواد لازم برای ساخت کوکتل پدیکور با اسانس نعناع فلفلی
  • جوش شیرین ۲ فنجان
  • اسید سیتریک ۱ فنجان
  • نمک پدیکور ۲.۵ قاشق غذاخوری
  • شی باتر ۱ قاشق غذاخوری
  • روغن چریش ۱.۲ قاشق غذاخوری
  • روغن نعناع فلفلی، اکالیپتوس و رزماری به میزان لازم
  • اسپری آب
طرز تهیه کوکتل پدیکور با اسانس نعناع فلفلی
  • مرحله اول: شی باتر را به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروویو قرار دهید تا ذوب شود.
  • مرحله دوم: ظرف مناسبی مهیا کرده و در آن جوش شیرین، اسید سیتریک، نمک پریکور، شی باتر، روغن چریش و روغن‌ها معطر را با یکدیگر مخلوط کنید. مواد داخل ظرف را به اندازه‌ای هم بزنید که ترکیبی یکدست حاصل شود.
  • مرحله سوم: با استفاده از بطری اسپری، آب را ۵ مرتبه به مخلوط آماده شده اسپری کرده و بار دیگر مواد را با هم مخلوط نمایید.
  • مرحله چهارم: قالب مورد نظر خود را آماده کنید و مواد تهیه شده را به مقدار کافی داخل قالب‌ها ریخته و خیلی خوب فشرده و متراکم کنید تا با خارج کردن از قالب‌ها پودر نشوند.
  • مرحله پنجم: قالب‌ها را در محیطی خنک (به غیر از محیط یخچال) نگه دارید تا سفت و متراکم شوند‌‌.

کوکتل پدیکور با اسانس اسطوخودوس

استفاده از این کوکتل پدیکور بهترین راه حل برای تسکین و التیام پاها بعد از یک روز کاری و پردوندگی محسوب می‌شود. با تهیه و استفاده از این بمب حمام می‌توانید نشاط و شادابی را به پوست پاهای خود برگردانید.

مواد لازم برای ساخت کوکتل پدیکور با اسانس اسطوخودوس
  • جوش شیرین ۲ فنجان
  • اسید سیتریک ۱ فنجان
  • نشاسته ذرت ۱ فنجان
  • آب ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن نارگیل ۲ قاشق غذاخوری
  • روغن اسطوخودوس ۱ قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی (بنفش) چند قطره
طرز تهیه کوکتل پدیکور با اسانس اسطوخودوس
  • مرحله اول: ابتدا مواد خشک خشک شامل جوش شیرین، اسید سیتریک و نشاسته ذرت را در ظرف مناسب کاملا مخلوط کنید‌.
  • مرحله دوم: روغن‌ها، رنگ خوراکی و آب را در ظرف مجزا ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید تا مایعی بنفش رنگ حاصل شود.
  • مرحله سوم: مایع بنفش آماده شده را به ظرف محتویات خشک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد از نظر غلظت و رنگ یکدست شوند.
  • مرحله چهارم: مواد را داخل قالب ریخته و بفشارید تا متراکم شوند و بعد قالب مواد را در جای خنک نگهداری کنید تا خیلی خوب سفت شوند‌.

کوکتل پدیکور میخک

برای استفاده از این کوکتل پدیکور با خواص طراوت بخشی، آنتی باکتریایی، ضد قارچی، خوشبو کنندگی و ترمیم کنندگی پوست پا می‌توانید ۱ و نیم تا ۲ قاشق غذا خوری از اسانس روغنی گیاه میخک را به مواد و ترکیبات اصلی کوکتل پدیکور اضافه کنید.

کوکتل پدیکور فلفل قرمز

فلفل قرمز برای کاهش درد، تورم و التهاب پاها بعد از گذشت یک روز کاری خسته کننده بهترین گزینه است و شما می‌توانید برای تهیه کوکتل پدیکور با اسانس فلفل قرمز، نصف قاشق چای خوری از فلفل قرمز تازه را به مواد و ترکیبات اصلی کوکتل پدیکور بیفزایید.

کوکتل پدیکور چای سبز

خواص چای سبز در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت ترمیم، پاکسازی، تسکین درد و افزایش طراوت پوست پاها می‌توانید از چای سبز به عنوان منبعی غنی از ویتامین‌های A، C و E استفاده کنید. به این منظور لازم است ۲ قاشق غذاخوری از روغن یا عصاره معطر چای سبز را به مواد اصلی کوکتل پدیکور اضافه کنید.

کوکتل پدیکور مریم گلی

برگ گیاه مریم گلی از بهترین تسکین دهنده‌های طبیعی و موثر برای کاهش دردهای عضلانی و مفصلی پاها است. برای تهیه کوکتل پدیکور با اسانس مریم گلی لازم است برگ تازه این گیاه را به خولی بکوبید و عصاره خارج شره از برگ آن را به ترکیبات پایه‌ای کوکتل پدیکور خود بیفرایید.

کوکتل پدیکور کاکائو

استفاده از خاصیت آنتی اکسیدانی کاکائو بهترین راه حل برای مقابله با فعالیت رادیکال‌های آزاد است و به تقویت و بازسازی پوست آسیب دیده پاهای شما کمک می‌کند.‌ جهت استفاده از خواص کاکائو لازم است ۱ قاشق غذاخوری از پودر کاکائو را داخل ظرف محتوی مواد اصلی کوکتل پدیکور بریزید.

کوکتل پدیکور پرتقال

ویتامین C موجود در پرتقال ضمن برخورداری از اثرات ضد باکتریایی به تسکین خستگی پاها کمک می‌کند. عصاره اسیدی این میوه همچنین به فعال شدن جوش شیرین و اسید سیتریک موجود در کوکتل پدیکور نیز سرعت می‌دهد. برای تهیه کوکتل پدیکور پرتقالی، عصاره پرتقال را به سایر مواد اصلی تشکیل دهنده کوکتل پدیکور اضافه کنید.

کوکتل پدیکور رزماری

رزماری در تسکین درد ماهیچه‌ها، رفع گرفتگی عضلات و کاهش خستگی پاها موثر عمل می‌کند. برای استفاده از این نوع کوکتل پدیکور لازم است ۱‌.۵ قاشق غذاخوری از روغن یا عصاره رزماری را به دیگر مواد سازنده کوکتل پدیکور خود اضافه کنید.

کوکتل پدیکور اکالیپتوس

گیاه اکالیپتوس نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گیاه‌های درمانی در افزایش شادابی پوست و تقویت آن نقش دارد و می‌توان از روغن یا عصاره این گیاه برای ترمیم و بازسازی پوست پا و ایجاد نشاط در پوست استفاده کرد. به این منظور می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری از روغن این گیاه را به مواد اصلی و ترکیبات پایه‌ای کوکتل پدیکور بیفزایید.

طرز استفاده از کوکتل پدیکور

ظرف مناسبی را تهیه کرده و آن را از آب گرم یا ولرم پر کنید تا کوکتل پدیکور بهتر و سریعتر داخل آن به جوش بیاید.

کوکتل پدیکور را داخل ظرف آب بیندازید تا در واکنش با آب به خوبی فوران کرده و مواد مغذی را آزاد کند. برای ایجاد نتیجه بهتر می‌توانید هر یک از کوکتل پدیکورها را حداکثر به سه یا چهار قسمت تقسیم کنید.

حدود ۵ دقیقه بعد از به جوش آمدن کوکتل‌ها داخل آب و آزاد شدن روغن‌ها، مواد مغذی و اسانس‌های موجود در آن و حل شدن مواد داخل آب می‌توانید پاهای خود را داخل ظرف آب قرار دهید تا فرایند لایه برداری، پاکسازی، لطافت بخشی و کمک به درخشندگی پاها آغاز شود.

کلام پایانی

کوکتل پدیکورها ترکیبات موثر و اثربخش برای رفع خستگی پاها، کمک به لایه برداری پوست، تقویت ناخن‌ها و البته افزایش لطافت و درخشندگی پاها هستند‌. وجود عناصر مغذی، روغن‌های تقویت کننده و اسانس‌های معطر در ترکیبات کوکتل پدیکورها به نرم شدن پاها و خوشبو شدن آن‌ها کمک می‌کنند. به منظور حفظ و رعایت بهداشت پاها، رفع خستگی و التیام آن‌ها در پایان روز کاری شما می‌توانید از کوکتل پدیکورهایی با ترکیبات مناسب با نوع نیاز پاهایتان استفاده نمایید. این بمب‌های حمام با مهیا کردن مواد قابل دسترس در خانه نیز تهیه می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را به سادگی و مطابق مراحل گفته شده در خلال این مقاله داخل محیط خانه آماده کنید.