زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

علل سفید شدن زود هنگام موها در خانم‌ها

1
تیم تحریریه مو تن رو
1,607
5 دقیقه
علل سفید شدن زود هنگام موها در خانم‌ها

سلامت و زیبایی موها، عواملی هستند که در زیبایی هر فردی بسیار مهم است. در مقالات قبل راجع به مهم ترین عوامل ریزش مو به تفصیل صحبت کردیم و در این مقاله سعی داریم تا راجع به علل سفید شدن مو سخن بگوییم.

وجود موها در ظاهر آدم‌ها و سن‌و‌سال آن‌ها بسیار تاثیرگذار است. یکی از نشان‌هایی که همه ما نشانه جوانی می‌دانیم، موهایی مشکی و پرپشت است ولی به محض اینکه یک تار مو سفید در میان موهایمان مشاهده می‌کنیم، زنگ خطر برایمان به صدا در می‌آید ! چرا موهایم سفید شد؟؟؟؟

بیشتر بخوانید: سفیدی موی سر و روش جادویی از بین بردن آن

سفید شدن مو

جالب است بدانید که سفید شدن موها ارتباط نزدیکی با موقعیت جغرافیایی شما در جهان دارد . به صورتی که سفید پوستان از سن 30 سالگی ، موهایشان سفید می‌شود، مردمان آسیای شرقی در دهه 30 شروع به سفیدی مو می‌کنند و مردمان امریکا و اروپا از سن 40 سالگی ، موهایشان سفید می‌شود.

ملانین، نام رنگدانه طبیعی پوست است که در واقع باعث می‌شود موها به رنگ‌های مختلف درآیند و یا پوست شما رنگ بگیرد.

در مطالب قبلی مو تن رو گفتیم که اگر خواهان پوستی شفاف و روشن‌تری هستید، مواد غذایی را مصرف کنید که دارای ویتامین C هستند، زیرا این ویتامین باعث می‌شود تا میزان ملانین در رنگ‌دانه‌های پوست کاهش یابد و پوست روشن‌تر شود. اما ویتامین C در موها به صورت عکس عمل می‌کند و باعث می‌شود که گردش خون در سر بیشتر شود و ملانین‌های مو فعال‌تر شوند و موها دیرتر سفید شوند.

پوشاننده فوری مو سفید

خرید پوشاننده فوری سفیدی مو برند کیس 

خیلی از افراد به محض مشاهده تار موی سفید ناراحت می‌شوند و پریشان و با اقدامات سطحی سعی در رفع این تار مو سفید می‌کنند در صورتی که اگر عامل اصلی سفیدی مو خود را بدانید، می‌توانید آن را به صورت علمی و ریشه‌ای حل کنید، مو تن رو در این مطلب قصد دارد تا شما را با عوامل متعدد سفیدشدن مو  آشنا کند :

عامل وراثت در سفید شدن مو

اگر دچار سفیدی مو شدید در درجه اول عامل وراثت خود را بررسی کنید. زیرا ممکن است پدر یا مادر شما هم در سنین جوانی دچار سفیدی مو زودرس شده است و این ژن را به شما نیز منتقل شده است .

اگر این ژن در شما وجود داشت اصلا نگران نباشید و مطمئن باشید دلیل اصلی سفیدی موهای شما عوامل ارثی است نه بیماری!

جلوگیری-از-سفید-شدن-مو

مشکلات هورمونی و سفید شدن مو

در صورتی که ترشح هورمون‌های شما از غدد هیپوفیز و تیروئید شما درست نباشد، عوامل هورمونی از جمله عوامل مهمی است که تاثیر زیادی در روند سفید شدن موها دارد. پس اگر روزی مشاهده کردید که موهایتان زودتر از موعد و با سرعت سفید میشود، با مراجعه به پزشک پوست و مو، عامل هورمون را نیز بررسی کنید.

 تاثیر کمبود ویتامین در سفید شدن مو در جوانی

کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن یکی از اصلی‌ترین عوامل ریزش مو و سفید شدن آن است. همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، ویتامین c ، عاملی است که باعث می‌شود ملانین مو در ریشه موها تقویت شود .

ویتامین‌های E ، ‌B و A از ویتامین‌های بسیار مهم در سلامت سلول‌های مو و پوست است. پس یکی دیگر از عواملی که می‌توانید در روند سفید شدن موهایتان بررسی و درمان کنید، کمبود این سه ویتامین در بدن است.

ویتامین B12 ، ویتامینی است که می‌توانید با توصیه پزشک، برای جلوگیری از سفید شدن مو استفاده کنید.

کمبود ویتامین در سفید شدن مو

اختلال در سیستم خون بدن و سفیدی مو

می‌دانیم که سیستم گردش خون در بدن، عاملی است سبب اکسیژن‌رسانی به سلول‌های بدن می‌شود. در صورتی که اکسیژن کافی به سلول‌های بدن نرسد، هر یک از اجزای بدن، در کارآیی خود دچار مشکل می‌شوند. حتی موها هم که سلول‌های مرده‌ در بدن محسوب می‌شوند، از طریق ریشه، تابع سیستم گردش خون در پوست سر هستند.

به همین دلیل در صورتی که سیستم گردش خون در سر درست نباشد، موها دچار سفید شدن یا ریختگی می‌شوند.

عامل مهم سفید شدن مو، استرس و شوک عصبی

طبق تحقیقات پژوهشگران و محققان ، افرادی که در طی روز بیشتر دچار استرس و شوک عصبی می‌شوند بیشتر دچار سفیدی مو می‌شوند و زودتر از افراد دیگر از ناحیه شقیقه، رنگ موهای مشکی خود را از دست می‌دهند.

استرس و شوک عصبی تاثیر مستقیمی بر تولید و ترشح هورمون‌ها می‌گذارد و همین امیر باعث می‌شود که موها بیشتر تحت تاثیر قرار بگیرند.

استرس و سفیدی مو

مواد شیمیایی 

استفاده از هرنوع ماده شیمیایی مانند رنگ مو، دکلره، ماسک‌های تغییر حالت دهنده، مواد شیمیایی فرم دهنده طولانی مدت، عامل‌هایی هستند که با تاثیرگذاری بر ملانوسیت (سلولی است که در انتهایی ترین نقطه از پوست قرار دارد و سلول‌های ملانین را ترشح می‌کند) باعث می‌شوند که این سلول دچار شوک شود و به صورت اتفاقی دچار تولد کارآیی شود.

خوراکی‌های تاثیر‌گذار در کند شدن سرعت سفیدی مو کدامند؟

  • بادام خام
  • توت سفید
  • ذغال اخته
  • ماهی و گوشت و مرغ
  • تخم مرغ
  • انواع میوه‌ها به ویژه میوه‌هایی که دارای ویتامین C هستند
  • سبزیجات تازه
کمبود ویتامین و سفیدی مو