زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لایت‌های جذاب و زیبا برای مو

2
wordcamp
9,331
10 دقیقه
لایت‌های جذاب و زیبا برای مو

مو، حالت و رنگ آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی صورت، نقش بسزایی در جذابیت چهره‌ی ما دارد. در سال‌های اخیر وجود رنگ‌های مختلف مو و استفاده از انواع لایت رنگ مو به کمک موادی مثل دکلره، این جذابیت را چندین برابر کرده است. لذا در این مطلب از مجله اینترنتی مو‌تن رو به معرفی انواع لایت رنگ مو می‌پردازیم. با اطلاع از تفاوت میان انواع لایت رنگ مو می‌توانید بهترین نوع را برای خود انتخاب و رنگ‌های زیبایی روی موهای خود خلق کنید. از ترکیب و به کار بردن روش‌های متفاوت برای ساخت ترکیب رنگ مو، مدل‌های مختلفی از لایت‌های رنگ مو ایجاد می‌شود که با استفاده از هر کدام می‌توانید زیبایی منحصر به فردی به موها و چهره خود ببخشید. با ما همراه باشید.

رنگ مو چیست؟

رنگ مو در واقع به استفاده از مواد طبیعی یا مصنوعی برای ایجاد تغییر رنگ در موها گفته می‌شود. در گذشته این کار بیشتر برای پوشاندن موهای سفید به کار برده می‌شد. امروزه با توجه به وجود انواع مش و لایت رنگ مو، خانم‌ها و آقایان از این تکنیک بیشتر برای زیباتر شدن، تنوع و به‌روز بودن استفاده می‌کنند.

خرید رنگ مو آتوسا

ویژگی‌های رنگ موی آتوسا رویال سری زیتونی

  • نرم کننده
  • حاوی ویتامین C، کراتین و روغن های گیاهی
  • تراکم بالای رنگدانه‌ها

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

تفاوت مش با لایت رنگ مو چیست؟

شاید برای شما هم دانستن فرق بین مش و لایت رنگ مو کمی دشوار باشد. در این قسمت قرار است در مورد تفاوت این دو با هم صحبت کنیم. باید بگوئیم که در مش معمولا تفاوت بین رنگ موی زمینه و مش ایجاد شده مشخص است. مش‌ها یا درشت و یا ریز هستند. تکنیک مش یا با کلاه و یا با فویل انجام می‌شود. در هر دو روش خط دکلره‌ای که برای بی‌رنگ یا کم‌رنگ کردن مو به کار می‌رود، روی مو مشخص است. ولی برای انجام لایت، مو به تکه‌های باریک تقسیم می‌شود. خط دکلره در لایت رنگ مو مشخص نیست. برای این موضوع از کلاه‌های محصوص رنگ استفاده می‌کنند. از کلاهی استفاده می‌شود که سوراخ‌هایش به هم نزدیک و ریز باشد. تارهای مو را نزدیک به هم از کلاه بیرون می‌آورند و سپس آنها را دکلره می‌کنند. توجه داشته باشید که پایه دکلره نباید زیاد روشن باشد.

با استفاده از دکو‌کِرِم هم می‌توان موهای خود را به پایه دلخواه رساند. دکو‌کرم، دکلره‌ای بی‌ضررتر است. با خواندن مقاله‌ی دکو‌کرم و دکلره‌ای بی‌ضرر می‌توانید از نحوه‌ی استفاده و عملکرد آن مطلع شوید.

فرق مش و های لایت
فرق مش و هایلایت

انواع لایت مو

لایت مو سبک‌ها، رنگ‌ها و تکنیک‌های متفاوتی دارد. هر یک از لایت‌ها ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. در زیر برخی از پرکاربردترین تکنیک‌های لایت رنگ مو را معرفی خواهیم کرد.

هایلایت (High-light)

هایلایت تکنیکی است که در آن بخش‌هایی از مو، روشن‌تر از رنگ موی اصلی شما می‌شود. مثلا اگر موهای شما قهوه‌ای است، از هایلایت قهوه‌ای روشن و یا حتی بلوند برای جلوه بخشیدن به موهایتان استفاده می‌شود. لایت رنگ مو در این تکنیک معمولا از ریشه‌ی مو (یا نزدیک به آن) شروع می‌شود. در گذشته از فویل برای جدا کردن و هایلایت مو استفاده می‌کردند. اما در سال‌های اخیر دسته‌های باریکی از مو به صورت دستی و نامنظم جدا شده و هایلایت روی آن دسته‌ها انجام می‌شود. این کار جلوه طبیعی‌ و زیباتری به موهای شما می‌بخشد. این روش معمولا برای کسانی که پایه و یا رنگ موی تیره‌تری دارند جذاب‌تر است. هم‌چنین استفاده از سشوار برای موی هایلایت شده ظاهر جذاب‌تری ایجاد می‌کند.

های‌لایت روشن
موهای بلوند هایلایت شده

لو‌لایت (Low-light)

لولایت نوعی دیگر از لایت رنگ مو است. لولایت دقیقا برعکس هایلایت است. در این تکنیک از رنگ‌های تیره برای ایجاد سایه روی موها استفاده می‌شود. این کار سبب می‌شود تا مو علاوه بر زیبایی، جلوه طبیعی‌تری داشته باشد. از لولایت با افزایش سن و یا پیدا شدن موهای سفید، بیشتر استفاده می‌شود. لولایت با تیره کردن بخش‌هایی از مو به کمتر دیده شدن موهای سفید کمک شایانی می‌کند. امروزه تمایل به این تکنیک به دلیل پوشاندن موهای سفید هم در بین خانم‌ها و هم در بین آقایان نسبت به قبل بیشتر شده است. برای لو‌لایت مو بهتر است از کلاه مخصوص مش استفاده کنیم. موهایی که بیرون از کلاه هستند با رنگ تیره پوشانده می‌شود. همین امر سبب کمتر دیده شدن موهای سفید می‌شود. انجام لولایت برای پوشاندن سفیدی موها بسیار طبیعی تر از استفاده از رنگ مشکی پر کلاغی است. علاوه بر کسانی که موی سفید دارند، افرادی که رنگ موهای روشنی هم دارند می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند تا ظاهری متفاوت با همیشه داشته باشند.

لولایت قهوه‌ای روی مو
لولایت قهوه ای فندقی روی مو

اگر می‌خواهید با انجام لولایت، موهای سفید خود را با حالتی طبیعی بپوشانید، بهتر است مهم ترین تکنیک‌های رنگ مو لولایت را مطالعه نمائید. با مطالعه این مقاله می‌توانید حتی در منزل نیز موهای خود را لو‌لایت کنید.

مووی‌ لایت (Movie-light)

مووی‌ لایت یک تکنیک جدید برای کسانی است که به رنگ‌های طیفی و فانتزی مو علاقمند هستند. در این روش یک لایه از مو را جدا می‌کنند. معمولا لایه زیرین مو را انتخاب کرده و روی مو را با رنگ یک‌دست می‌پوشانند. لایه موی انتخابی را دکلره می‌کنند و به پایه‌ی مورد نظر می‌رسانند. بعد ترکیب رنگ رنگین کمان را روی این لایه دکلره شده پیاده می‌کنند. این تکنیک یکی از لایت‌های رنگ موی فانتزی، رنگارنگ و جذاب است. می‌توان از آن برای تمام و یا یک لایه از مو استفاده کرد.

لایت رنگ موی مووی-لایت
رنگ موی رنگین کمانی مووی لایت
خرید رنگ موی مارال سری فانتزی

ویژگی‌های رنگ موی مارال سری فانتزی به شرح زیر است:

  • طیف‌های رنگی بسیار جذاب
  • ماندگاری بالا
  • حاوی ویتامین E
  • نرم کننده مو

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

سان‌ لایت (Sun-light)

همین طور که از کلمه Sun (به معنی خورشید) مشخص است، در این لایت رنگ مو، کُره‌ای به رنگ روشن در مرکز مو قرار می‌گیرد. به این صورت که مرکز سر و قسمت ریشه مو یک شکل دایره به رنگ نارنجی یا زرد روشن و درخشان ایجاد می‌شود. معمولا این کار باید با کمک دکلره انجام شود. قسمت‌های پایین‌تر از این مرکز تیره‌تر خواهد بود. گاهی برخی از متخصصان رنگ مو به ایجاد چند تکه لایت بلوند و درخشان در زمینه موی روشن نیز سان‌لایت می‌گویند. به این معنا که روی رنگ روشن مو، چند تکه مش یا لایت بسیار روشن‌تر ایجاد می‌کنند.

سان‌لایت مو
تکنیک سان‌لایت روی موهای روشن

ویو‌ لایت (Wave-light)

در این روش لایت رنگ مو، ابتدا همه موها پوش داده می‌شود. می‌توان به کمک دستگاه wave نیز موها را وز دار کرد. سپس نوک موها را با استفاده از دکلره به پایه‌ی روشن می‌رسانند. پس از آن، همه مو به صورت یک‌نواخت رنگساژ می‌شود. این کار سبب به وجود آمدن سایه روشن زیبایی روی مو می‌شود. با توجه به وز (یا وِیو) بودن موها این زیبایی بیشتر می‌شود.

دقت داشته باشید که ایجاد رنگ و لایت‌های روشن، بدون کمک دکلره امکان‌پذیر نخواهد بود. پس تهیه یک دکلره مرغوب و باکیفیت از اولیت‌های داشتن لایت رنگ موی جذاب است.

خرید پودر دکلره دوماسی

ویژگی‌های پودر دکلره دوماسی 400 گرمی-سبز به شرح زیر است:

  • حاوی عصاره جلبک دریایی
  • آب‌رسان و بازسازی کننده مو
  • فاقد گرد و غبار و دارای کارآیی فوق العاده
  • قابلیت از بین بردن تناژ قرمز مو

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

هاف‌ لایت (Half-light)

یکی از انواع لایت رنگ مو، هاف‌لایت است. همانطور که از کلمه‌ی Half ( به معنی نصف یا نیمه) مشخص است موها به دو قسمت تقسیم می‌شود. هر قسمت از مو به یک رنگ متفاوت درمی‌آید. در این تکنیک می‌توانیم مو را از فرق سر به دو بخش تقسیم کنیم. روش دیگر این است که می‌توان طول موها را به دو قسمت تقسیم و یک بخش را تیره و بخش دیگر را روشن کنیم. اگر موها کوتاه بود مانند (مدل قارچی و یا ویچ) زیر موها را در قسمت گردن تیره رنگ می کنیم و قسمت چتر بالای سر را رنگ روشن می‌زنیم و یا برعکس. در برخی موارد تار مو را به اندازه پنج تا هفت سانت تیره و بقیه مو را رنگ روشن می کنیم. در این روش بین رنگ تیره و روشن باید حداقل چهار تا پنج درجه اختلاف باشد تا تفاوت رنگ دو نیمه در لحظه اول به چشم بیاید.

انواع مختلف تکنیک هاف-لایت
تکنیک‌های متفاوت انجام هاف-لایت

وی‌لایت (Violet-light)

وی‌لایت از کلمه Violet به معنی بنفش گرفته شده است. به این معنی که روی مو لایت‌هایی با طیف رنگ بنفش، شرابی و آلبالویی ایجاد می‌شود. با توجه به ترند بودن رنگ بنفش در این سال، می‌توان این لایت رنگ مو را در گزینه‌های انتخابی خود برای داشتن موهایی جذاب و خیره‌کننده قرار داد.

تکنیک وی-لایت
انجام وی-لایت روی مو

آمبره (Ombre)

در این روش ازلایت رنگ مو، رنگ از تیره شروع شده و هرچه به طرف ساقه مو می رویم رنگ روشن تر می شود. یعنی ریشه‌ی مو تیره‌ترین طیف رنگ دلخواه را دارد. نوک مو، روشن‌ترین طیف رنگ مورد نظر را خواهد داشت. در این روش باید پایین موها با دکلره به پایه رسیده تا رنگ روشن به خود بگیرد. بعد از اتمام کار مو حالتی دو رنگ به خود می‌گیرد که بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

آمبره مو
موهای بلند آمبره شده

آمبره یکی از روش‌های زیبای لایت رنگ مو است. رنگ آمبره بژ یک تکنیک بی‌نظیر است. با مطالعه این مقاله از مجله اینترنتی مو تن رو می‌توانید لایت آمبره زیبایی روی موهای خود اجرا کنید.

سامبره (Sombre)

در لایت رنگ مو سامبره، همانند آمبره، مو از تیره‌ترین حالت به روشن‌ترین رنگ می‌رسد. با این تفاوت که این تغییر رنگ بسیار ملایم و با استفاده از رنگ‌های بیشتری صورت می‌گیرد. مو از ریشه تا پایین به صورت تدریجی و ملایم تغییر رنگ می‌دهد.

سامبره مو
موهای سامبره شده

سخن آخر

باتوجه به اهمیت رنگ و استایل مو در زیباترشدن چهره، در این مقاله شما را با برخی از تکنیک‌های لایت رنگ مو آشنا کردیم. این لایت‌های جذاب عبارت بودند از: High-light, low-light, movie-light, sun-light, violet-light, half-light, wave-light, Ombre, Sumbre

با دانستن تفاوت هر یک از این لایت‌های رنگ مو می‌توانید انتخاب درستی برای جذاب‌تر شدن موهای خود داشته باشید و همیشه بدرخشید. اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه انوع لایت مو دارید و یا در مورد این موضوع سوالی دارید، خوشحال می‌شویم تا آن را با ما و دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول در مورد لایت رنگ مو

تفاوت مش و لایت چیست؟

در مش دسته‌های مو به صورت منظم و تیکه ای جدا شده و خط دکلره مشخص می‌شود. در لایت این دسته‌ها به صورت نامنظم انتخاب شده و جلوه طبیعی‌تری به مو می‌بخشد.

تفاوت هایلایت و لو‌لایت چیست؟

در هایلایت قسمت‌هایی از مو به رنگ روشن درمی‌آید و معمولا روی رنگ موی تیره تر استفاده می‌شود. لولایت برعکس هایلایت است و در آن قسمت‌هایی از مو تیره تر می‌شود. از لولایت برای پوشاندن طبیعی‌ترموهای سفید نیز استفاده می‌شود.

تفاوت آمبره و سامبره چیست؟

آمبره و سامبره هر دو تکنیکی است که در آن مو از تیره‌ترین حالت شروع و به روشن‌ترین حالت می‌رسد. با این تفاوت که در سامبره مو به تدریج و آرام آرام روشن شده و از طیف رنگی بیشتری استفاده می‌شود.

انواع لایت رنگ مو کدامند؟

هایلایت، لولایت، مووی لایت، سان لایت، ویو لایت، هاف لایت، وی لایت، آمبره و سامبره انواع لایت رنگ مو هستند.