زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لیفت مژه؛ مراحل انجام آن و هر چیزی که باید قبل از عمل لیفتینگ بدانید

3
wordcamp
11,211
13 دقیقه
لیفت مژه؛ مراحل انجام آن و هر چیزی که باید قبل از عمل لیفتینگ بدانید

اکثر ما از داشتن مژه‌های بلند و پرپشت لذت می‌بریم و زمان زیادی را صرف آرایش و ریمل زدن می‌کنیم. اما این کار زمان‌بر است و گاهی آرزو می‌کنیم کاش مژه‌هایی بلند داشتیم. مژه‌هایی که از فر و بلند بودن آن‌ها لذت می‌بردیم و هر روز که در آیینه نگاه می‌کردیم از حالت آن‌ها احساس خوبی داشتیم. اگر شما هم این آرزو را در دل دارید و مژه‌هایی سرسخت دارید که صاف می‌ایستند و کوتاه هستند، با مقاله لیفت مژه همراه باشید .

شما نیز ممکن است انواع اکستنشن مژه، بهترین فرکننده‌های مژه و سایر روش ها را امتحان کرده باشید. اما اگر هنوز راه‌ حل مناسب خودتان را پیدا نکرده‌اید، با من همراه باشید تا روش‌های مختلف را بهتر بشناسیم.

لیفت مژه
لیفت مـژه، به مژه‌ها حالت می‌دهد.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه، یکی از پرطرفدارترین روش ها برای فر کردن مژه است که در طول ۶ هفته مژه‌هایی فر و زیبا به شما می‌دهد. درمان با لیفت به این صورت است که مژه ها به شکل فر شده به سمت بالا کشیده می‌شوند تا به حجم و طول آن‌ها اضافه شود. در این حالت مژه بلندتر دیده می‌شود و چشمان شما را باز و درخشان نشان می‌دهد. علاوه بر این در روش لیفت می توانید مژه‌های خود را رنگ کنید. این کار آن‌ها را تیره‌تر، ضخیم‌تر و پرتر نشان می‌دهد. انگار که چندین لایه ریمل به آن‌ها زده‌اید. جالب اینجاست که این روش بدون هیچ گونه درد یا آسیب به چشم شما انجام می‌شود. برای آشنایی بیشتر با مراحل لیفت مژه و مقایسه آن با روش‌های دیگر در ادامه با من همراه باشید.

قبل و بعد از لیفت مژه
لیفت مـژه باعث افزایش حجم و بلندی مژه می‌شود.

مراحل انجام لیفت مژه

  1. در مرحله اول پشت پلک شما و مژه‌ها به خوبی تمیز شده و از هر گونه آلودگی پاک می‌شود.
  2. یک پوشش سلیکونی که برای حالت گرفتن مژه‌ها به شکل استوانه طراحی شده روی پلک شما قرار می‌گیرد.
  3. تارهای مژه با یک براش مخصوص از هم باز می‌شوند و لوسیون لیفتینگ را روی آن می‌زنند که به حالت پذیری مژه کمک می‌کند.
  4. به مدت ۶ تا ۱۲ دقیقه این لوسیون روی مژه قرار می‌گیرد.
  5. در این مرحله مژه‌ها روی سلیکون می‌چسبند و از کراتین و لوسیون برای تثبیت آن‌ها استفاده می‌شود.
  6. در مرحله آخر برای زیبا شدن مژه‌ها از رنگ و برای تقویت آن از لوسیون‌های آبرسان و روغن استفاده می‌کنند که به این کار لمنیت مژه نیز می‌گویند. در ادامه به تفاوت لمنیت و لیفت مژه می‌پردازیم.
خرید رنگ ابرو و مژه بریول مدل Augenblick حجم 15 میل

رنگ ابرو و مژه بریول، فرمولاسیون طبیعی و سبکی دارد و برای مو‌های نازک مژه و ابرو بسیار گزینه مناسبی است.

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

فرق لیفت مژه با لمینت مژه در چیست؟

هر دو روش مژه‌ها را فر می‌کند و به آن حالت می‌دهد و تنها تفاوت نوع موادی است که در هر روش استفاده می‌شود. یعنی در لمینت مژه همان مراحل لیفت طی می‌شود با این تفاوت که در مرحله آخر از مواد تقویت‌کننده، کراتین و رنگ استفاده می‌شود. این کار باعث تقویت و افزایش ضخامت مژه می‌شود و جایگزین مناسبی برای روش‌های پرهزینه مثل اکستنشن مژه است. یعنی لیفت مژه یک روش برای زیباتر کردن مژه‌ها است؛ در حالی که لمینت مژه باعث تقویت مژه هم می‌شود.

تفاوت لیفت مژه و اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه با گذاشتن تارهای مصنوعی در بین مژه‌های شما انجام می‌شود. این روش مژه‌ها را پرتر، بلندتر و حالت‌دار نشان می‌دهد. جنس اکستنشن‌ها معمولا از ابریشم و الیاف مصنوعی است. اما در لیفت، مژه‌ها از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک می‌شود و با سرم مخصوص لیفت آن‌ها را به سمت بالا حالت می‌دهد. در لیفت مژه از هیچ مژه مصنوعی استفاده نمی‌شود و تمام کارها روی مژه طبیعی فرد انجام می‌شود. بعد با انجام لمینت و کراتینه کردن مژه‌ها موجب تقویت آن‌ها نیز می‌شود. در واقع لیفت مژه یک روش درمانی است که موجب تقویت، پر شدن و زیبایی مژه می‌شود.

علاوه بر این در روش لیفت نیازی به مراقبت‌های زیاد ندارید و حالت طبیعی مژه شما حفظ می‌شود. اما در روش اکستنشن، شما باید چند روز یک بار، بسته به میزان و زمان ریزش مژه‌هایتان، برای ترمیم به آرایشگاه مراجعه کنید. در نتیجه هزینه زیادی به همراه دارد. یکی دیگر از معایب روش اکستنشن مژه، افتادن مژه‌های طبیعی فرد همراه با تارهای مصنوعی است. به مرور این امر باعث ریزش و کم پشت شدن مژه‌ها می‌شود. البته اگر نزد متخصص و با مواد مرغوب این کار را انجام دهید، احتمال آسیب به مژه کم خواهد شد. پس لیفت مژه می‌تواند یک جایگزین مناسب برای اکستنشن مژه باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اکستنشن مژه، مقاله‌ی جداگانه‌ای را برای شما فراهم کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با اکستنشن مژه، مقاله‌ی «رازهای ناگفته‌ی اکستنشن مژه» را مطالعه کنید.

لیفت مژه
لیفت مژه باعث می‌شود حالت طبیعی مژه حفظ شود.

مزایای عمل لیفتینگ

لیفت باعث می‌شود حالت طبیعی مژه‌ها حفظ شود و کمترین آسیب را به آن‌ها وارد می‌کند زیرا کاملاً از مواد طبیعی استفاده می‌شود. این مواد موجب تقویت مژه‌ها شده و به آن‌ها حالت می‌دهد. از دیگر مزایای لیفت مژه، حالت زیبایی است که به آن‌ها می‌دهد و شما را از ریمل زدن برای هفته‌ها خلاص می‌کند. همچنین اگر به طور صحیح از آن مراقبت کنید تا ۶ ماه و حتی بیشتر دوام دارد.

معایب عمل لیفتینگ

لیفت مژه علاوه بر مزایای زیادی که دارد، عوارضی را نیز ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد به مواد لیفت حساسیت دارند و دچار آلرژی می‌شوند. مخصوصاً کسانی که پوست حساسی دارند، فوراً واکنش نشان می‌دهند. ناحیه اطراف چشم و پلک ملتهب می‌شود. در نتیجه پوست قرمز شده و دچار خارش می‌شود. اگر دچار عفونت چشم هستید یا پوست خیلی حساسی دارید، بهتر است از روش‌های دیگر استفاده کنید. زیرا این مواد برای بعضی افراد حساسیت ایجاد می‌کند.

لیفت مژه برای چه افرادی مناسب نیست؟

  • خانم‌هایی که در دوران بارداری و پریودی هستند بهتر است لیفت مژه را انجام ندهند. زیرا تغییرات هورمونی مانع از حالت‌پذیری مژه‌ها می‌شود.
  • افرادی که دارای حساسیت‌های پوستی هستند.
  • افرادی که دچار خشکی یا عفونت چشم هستند.

ژل ابرو و مژه اسنس با ماندگاری بالا برای کسانی که نمی‌توانند از روش‌های لیفت استفاده کنند گزینه مناسبی است. این ژل به ابرو شما حالتی زیبا می‌دهد و آن‌ها را ساعت‌ها مرتب و ثابت نگه می‌دارد. ویژگی‌های ژل ابرو و مژه اسنس به اختصار به شرح زیر است:

خرید ژل ابرو و مژه اسنس
  • حالت دهنده ابرو و مژه
  • ثابت نگه دارنده حالت ابرو
  • ماندگاری و دوام بالا
  • بدون ریزش

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

روش های لیفت مژه

درمان لیفت، روش‌های مختلفی دارد که در همه آن‌ها از سرم و مواد لیفت برای فر کردن مژه استفاده می‌شود. در اینجا به سه تا از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

لیفت مژه با کراتین (Keratin Lash Lift)

این درمان با لوسیون و مواد کراتین انجام می‌شود و با عنوان «فر مژه» نیز شناخته می‌شود. همان‌طور که می‌دانید مو شما از کراتین ساخته شده و استفاده از مواد کراتین در حین عمل لیفت موجب تقویت مژه می‌شود و حالت‌پذیری آن‌ها را افزایش می‌دهد. این روش از لیفت، بین ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

لیفت مژه برای بهبود طول – حجم مژه (LVL)

روش LVL، بیشتر برای افرادی که مژه‌های کم پشت و کوتاه دارند، استفاده می‌شود. در این روش ریشه مژه‌ها بهبود پیدا می‌کند و تقویت می شود. در نتیجه بدون اینکه از چسب ها و اکستنشن استفاده کنید. مژه‌ها بلند، کشیده و پر حجم می‌شود.

مژه رویایی (Dreamlash)

اگر نگران هستید که به سرم‌ها و مواد لیفت مژه حساسیت داشته باشید، این روش را به شما پیشنهاد می‌کنم. زیرا این تکنیک از مواد کراتین سبک و انعطاف‌پذیر استفاده می‌کند که بسیار ملایم‌تر هستند و علاوه بر این به مژه‌های شما حالتی کشیده و زیبا می‌دهد.

یک متخصص معتبر و کاربلد برای لیفت مژه انتخاب کنید

از آنجا که لیفت مژه یک روش نسبتاً جدید است، باید در انتخاب متخصص زیبایی نهایت دقت را به خرج دهید. زیرا بسیاری از آرایشگرها حرفه‌ای نیستند یا از مواد مرغوب و خوبی استفاده نمی‌کنند و این به مژه شما آسیب می‌زند و عوارضی را که در بالا اشاره کردیم به دنبال دارد. اما تحقیق و رعایت نکته‌هایی که در زیر اشاره کردم به شما کمک می‌کند تا یک تصمیم آگاهانه بگیرید.

  • قبل از این که در انتخاب متخصص زیبایی تصمیم بگیرید، حتما بازخوردهای مثبت و منفی مشتریان را به صورت آنلاین بخوانید و مطمئن شوید که آن سالن برای لیفت مناسب است و افرادی که در آنجا کار می‌کنند تخصص لازم را دارند.
  • از قبل یک مشاوره با متخصص زیبایی سالنی که انتخاب می‌کنید، داشته باشید و در مورد خواسته‌ها، بیماری‌ها و حساسیت صحبت کنید.
  • می‌توانید به چند سالن که کار تخصصی مژه و ابرو انجام می دهند نیز سر بزنید.
استفاده از لوسیون در لیفت مژه
استفاده از لوسیون مخصوص در لیفت مـژه

ماندگاری لیفت مژه

این روش اثرات دائمی ندارد و ممکن است پس از ۴ تا ۶ هفته محو شود. اما با مراقبت شما و با توجه به نوع لیفتی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند عمر آن بیشتر شود و بیش از ۶ هفته دوام داشته باشد. طول عمر لیفت کاملا به مراقبت شما از مژه‌ها بستگی دارد. بنابراین بهتر است چند نکته را قبل و بعد از لیفت مژه به یاد داشته باشیم:

نکاتی که قبل از عمل لیفتینگ باید به یاد داشته باشید:

  • در قدم اول همان‌طور که اشاره کردیم، یک متخصص زیبایی معتبر پیدا کنید.
  • قبل از مراجعه به سالن و انجام لیفت، آرایش خود را به طور کامل پاک کنید.
  • اگر از لنز استفاده می‌کنید، لنز را قبل از انجام لیفت از چشم خود خارج کنید.
  • ۴۸ ساعت قبل از عمل لیفتینگ از ریمل‌های ضدآب استفاده نکنید. زیرا ریمل روی مژه باقی می‌ماند و مانع چسبیدن مژه و انجام عمل لیفت می‌شود.

نکاتی که بعد از انجام عمل لیفتینگ باید رعایت کنید:

مراقبت‌ها در ۲۴ ساعت اول بعد از انجام لیفت، بسیار مهم است و در صورت مراقبت صحیح اثربخشی آن افزایش پیدا می‌کند. پس حتما نکات زیر را به خاطر داشته باشید و برای مراقبت از خود و داشتن مژه‌های زیبا، به آن‌ها عمل کنید.

  • در طی ۲۴ ساعت از دوش گرفتن، شنا کردن، بخور دادن و شستشو صورت به هر نحوی خودداری کنید. زیرا آب به مژه‌ها می‌رسد و مواد کراتینه را به کلی از بین می‌برد.
  • بعد از عمل زیبایی، مژه‌های شما بیش از هر زمان دیگری حساس شده‌اند و احتیاج به مراقبت بیشتری دارند. بنابراین در طول این مدت به مژه‌ها و چشم‌های خود دست نزنید و از مالش آن‌ها خودداری کنید. هنگام خواب، صورت و مژه‌هایتان را به بالش نچسبانید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از آرایش چشم‌ خودداری کنید و از ریمل و خط چشم استفاده نکنید. زیرا حالت مژه‌های شما را به هم می‌زند و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.
  • برای ماندگاری بیشتر لیفت از هرگونه مواد آرایشی و مراقبتی مثل کرم چشم، روغن، سرم و محلول مژه استفاده نکنید.

لیفت مژه تنها ۲۴ ساعت مراقبت می‌خواهد و بعد از آن می‌توانید از ریمل و لوازم آرایشی به راحتی استفاده کنید حتی می‌توانید برای تقویت مژه خود از روغن‌های گیاهی یا محلول مژه به صورت روتین استفاده کنید. محلول تقویت کننده مژه و ابرو اکسیلیا، یک محلول تقویت‌کننده مژه برای کسانی است که زیاد از اکستنشن و مواد لیفت مژه استفاده می‌کنند. این محلول باعث تقویت مژه می‌شود و ریزش مو را درمان می‌کند. ویژگی‌های این محصول را در لیست زیر بخوانید:

خرید محلول تقویت‌کننده مژه و ابرو اکسیلیا
  • تقویت کننده و محرک رشد مژه و ابروها
  • دارای ۷۰ عدد اپلیکاتور
  • ۳۵ بسته اپلیکاتور ۲ تایی برای هر چشم
  • برای ۳۵ روز مصرف
  • حاوی بیماتوپروست 0.03 درصد
  • کمک به درمان ریزش مو ارثی، سکه ای

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

آموزش لیفت مژه در خانه

برای انجام این کار در خانه بهتر است روی دو چشم به صورت همزمان کار نکنید تا تمرکز کافی داشته باشید. در ابتدا مثل مراحلی که در بالا توضیح دادم حتما چشم خود را پاک کنید تا هیچ آلودگی و چربی اضافی روی سطح پوست نباشد. سپس پد را روی مژه‌های پلک پایین قرار دهید و بیگودی مخصوص را پشت پلک بالا بچسبانید. مواد موجود در پک لیفت را روی مژه قرار دهید و اجازه دهید ۶ تا ۱۲ دقیقه استراحت کند. بعد مواد را پاک کرده و مواد تثبیت‌کننده را روی مژه بزنید و برای لمنیت نیز همین مراحل را تکرار کنید.

برای آموزش لیفت ابرو در خانه مقاله دیگری به نام «لیفت ابرو در خانه به 8 روش مختلف» در مجله اینترنتی مو تن رو برای شما نوشته شده است. روی لینک کلیک کنید تا با این روش‌ها آشنا شوید.

انواع بیگودی لیفت مژه

بیگودی وسیله‌ای است که برای فر و حالت‌پذیری مژه بسیار کاربردی است و برای لیفت مژه استفاده می‌شود. بیگودی لیفت دو نوع است که در اینجا به کاربردهای هر یک می‌پردازیم:

بیگودی پروانه‌ ای

اگر شما دوست دارید حالت طبیعی مژه حفظ شود، باید از بیگودی‌های پروانه‌ای استفاده کنید. با این بیگودی مژه‌های بلندتر با فر طبیعی خواهید داشت.

بیگودی پلاستیکی

فر مژه با بیگودی پلاستیکی بیشتر می‌شود و بیشتر شبیه فر مژه عروسک است. این مدل از لیفت کاملا بستگی به سلیقه افراد دارد.

هر یک از این بیگودی‌ها اندازه‌های مختلفی دارند که متناسب با اندازه مژه انتخاب و استفاده می‌شود.

بیگودی مژه پروانه‌ای
بیگودی مژه برای حالت دادن به آن

سخن پایانی

بسیاری عقیده دارند که لیفت مژه بهترین درمان برای فر کردن و حالت دادن به مژه‌ها است. به دلیل اینکه در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند و علاوه بر آن از روش‌های قبلی بسیار بهتر است و یک جایگزین عالی برای روش اکستنشن مژه محسوب می‌شود. با لیفت مژه، هر روز می‌توانید زیبایی را در صورت و به خصوص چشم‌های خود ببینید بدون اینکه از ریمل استفاده کنید یا زمان زیادی برای آن بگذارید. نظر شما چیست؟ آیا این روش را جایگزین خوبی برای روش‌های قبلی می‌دانید؟ آیا تجربه انجام لیفت مژه را دارید؟ در پایین همین صفحه، در قسمت نظرات، نظر یا تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

لیفت مژه چیست؟

لیفت مـژه، روشی برای فرکردن و حالت دادن به مژه‌های شما است تا آنها پرتر و بلندتر به نظر برسند.

تفاوت لیفت مژه و اکستنشن مژه در چیست؟

در اکستنشن مژه تارهای مصنوعی به مژه اضافه می‌شود اما در لیفت مژه‌ها با مواد طبیعی حالت می‌گیرند و فر می‌شوند که موجب تقویت مژه نیز می‌شود.

تفاوت لیفت مژه و لمنیت مژه در چه مواردی است؟

لمنیت در مراحل پایانی لیفت انجام می‌شود و در این مرحله مژه‌ها رنگ می‌شوند و با لوسیون‌های نرم‌کننده آن‌ها را تقویت می‌کنند.

لیفتینگ مژه چه مزایایی دارد؟

باعث می‌شود مژه حالت طبیعی خود را حفظ کند و ماندگاری بالاتری نسبت به روش‌های دیگر دارد. زیرا از مواد طبیعی و کراتین در این روش استفاده می‌شود تا به حالت‌پذیری مژه کمک کند.

انجام لیفت مژه به چه کسانی توصیه می‌شود؟

به کسانی که مژه‌های کم پشت و بی‌حالت دارند و دوست دارند در زمان خود صرفه‌جویی کنند و کسانی که به دنبال یک تغییر نامحسوس و طبیعی هستند.

ماندگاری لیفت مژه چقدر است؟

روش لیفت ۴ تا ۶ ماه ماندگاری دارد اما اگر در طول ۲۴ ساعت اول به خوبی نگهداری شود این زمان افزایش پیدا می‌کند.