زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

همه آنچه در مورد کانتورینگ لب نیاز است بدانید

wordcamp
3,607
8 دقیقه
همه آنچه در مورد کانتورینگ لب نیاز است بدانید

وقتی در مورد آرایش و زیبایی صحبت می‌کنیم، شاید فکر کنید که آرایش لب آسان‌ترین بخش آن است. زدن یک خط‌لب و رژ‌لب، کار سختی به نظر نمی‌رسد. هر‌چند که این موارد هم باید به درستی و روی اصول انجام شوند، ولی برای داشتن لب‌هایی جذاب، استفاده از تکنیک «کانتورینگ لب» یا همان «کانتور» بهترین روش است.

کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ در واقع یک تکنیک یا ترفند آرایشی است که با استفاده از رنگی که یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوست صورت باشد انجام می‌شود. این رنگ می‌تواند به صورت کرمی، مثل کرم‌پودر، یا به صورت پودری باشد. برای قسمت‌هایی از صورت که به عمق احتیاج دارند، از این رنگ تیره استفاده می‌شود. در کانتورینگ به جز رنگ تیره، از یک رنگ دیگر که باید روشن‌تر از پوست باشد، استفاده می‌کنند. به این رنگ «هایلایتر» می‌گویند بافت رنگ روشن هم مانند رنگ تیره به دو شکل کرمی و پودری در دسترس است. رنگ روشن برای نقاطی از صورت که نیاز به برجسته شدن دارند به کار می‌رود.

کار کانتورینگ چیست؟

کانتورینگ برای تقویت ویژگی‌های مثبت ساختار صورت و بهتر نشان دادن اجزای آن به کار می‌رود. برای مثال، کانتورینگ گونه به برجسته‌تر نشان دادن آن کمک می‌کند.

کانتورینگ برای کدام قسمت‌های صورت به کار می‌رود؟

با استفاده از کانتورینگ می‌توانید به پیشانی، بینی، گونه، لب و فکتان جلوه بیش‌تر و بهتری بدهید. برای انجام یک کانتورینگ کامل، از رنگ تیره برای بالای پیشانی، کناره‌های تیغه بینی، زیر استخوان گونه، زیر فک و زیر لب استفاده کنید و رنگ روشن را روی قسمتی از پیشانی، تیغه بینی، نوک بینی، گونه و چانه به کار ببرید.

کانتورینگ لب چیست؟

اگر لب‌های شما باریک است یا می‌خواهید لب‌های بزرگ‌تر و جذاب‌تری داشته باشید، قطعا کانتورینگ لب بخش مهمی از آرایش شما خواهد بود. به استفاده از تکنیک سایه‌روشن در آرایش لب، کانتورینگ لب می‌گویند. کانتورینگ لب در واقع با بهره‌گیری از سایه‌ها و اثرات نور بر روی لب‌های شما، جلوه‌ای متفاوت به آن می‌بخشد. مطابق کانتورینگ صورت، این تکنیک بر روی لب نیز به اضافه کردن ابعاد و ایجاد ظاهر برجسته تمرکز دارد. اگر این تکنیک را به درستی اجرا کنید، ظاهر لب‌های شما بزرگ‌تر و حجیم‌تر جلوه می‌کند. این تکنیک با خطای دیدی که ایجاد می‌کند، این تصور را در بقیه به وجود می‌آورد که شما لب‌هایی قلوه‌ای و درشت دارید. استفاده از کانتورینگ لب برای کسانی  که تمایلی به تزریق ژل یا پروتز ندارند ولی به دنبال لب‌هایی جذاب‌تر هستند، بسیار مناسب است.اگر یک بار کانتورینگ لب را درست انجام دهید، جز همیشگی روتین آرایش شما خواهد شد.

کانتورینگ لب
کانتورینگ لب

آماده سازی لب قبل از کانتور

قدم اول برای داشتن لب‌هایی حجیم و بزرگ، داشتن لب‌هایی سالم و هیدراته است. لب‌های شما مانند پوستتان به مراقبت احتیاج دارند. قبل از اینکه شروع به آرایش کنید، باید لب‌هایتان را «اسکراب» کنید. اسکراب‌ها به خاطر داشتن دانه‌های سفت مثل شکر یا قهوه برای لایه‌برداری پوست استفاده می‌شوند.کار لایه‌بردارها از بین بردن سلول‌های مرده پوست و رفع مشکل پوسته شدن آن است.

برای اسکراب لب می‌توانید از محصولات آماده موجود در بازار استفاده کنید یا خودتان دست‌به‌کار شوید. در ادامه آموزش چند مدل اسکراب را خواهیم داشت.

برای استفاده از اسکراب، مقداری از آن را با انگشت خود بردارید و روی لب‌هایتان بگذارید. اسکراب را حدود دو تا سه دقیقه به صورت دورانی روی لب ماساژ بدهید و برای اثر‌بخشی بیشتر اجازه دهید یک دقیقه روی لب‌هایتان باقی بماند. در آخر اسکراب را پاک کنید. استفاده روزانه از «بالم‌لب» مورد دیگری است که باید رعایت کنید. بالم‌لب‌ها به دو شکل ماتیکی و ظرفی به فروش می‌روند. وظیفه آن‌ها آبرسانی و تغذیه لب‌ها است.

بالم لب شاتوتی لبلو

چند مدل اسکراب خانگی برای لب

اسکراب نارگیل و عسل

یک قاشق عسل، نصف قاشق آب ولرم، دو تا سه قاشق شکر قهوه‌ای یا سفید و  یک قاشق روغن نارگیل طبیعی مواد تشکیل‌دهنده این اسکراب هستند. ابتدا عسل و روغن نارگیل را داخل ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس شکر و آب را به این مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید.اسکراب شما آماده است. آن را درون ظرف در بسته نگهداری کنید. روغن نارگیل به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان و اسید‌های چرب باعث تقویت پوست می‌شود. در ضمن شکر قهوه‌ای هم به عنوان یک ماده ضد‌عفونی کننده و سم‌زدای قوی به از بین بردن پوست‌های مرده لب کمک می‌کند.

اسکراب گل محمدی

برای این اسکراب به یک قاشق شکر قهوه‌ای یا سفید، یک قاشق گل محمدی ریز شده، یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق عسل احتیاج دارید. همه مواد را داخل ظرف بریزید و خوب مخلوط کنید. اسکراب شما آماده است.آن را به ظرف در بسته منتقل کنید. گل محمدی در این اسکراب به تغذیه لب‌ها کمک می‌کند.

اسکراب قهوه

برای درست کردن این اسکراب به یک قاشق پودر قهوه، یک قاشق عسل و یک قاشق روغن نارگیل یا زیتون احتیاج داریم. مانند اسکراب‌های قبلی تمام مواد را داخل یک ظرف بریزید و خوب هم بزنید.حالا می‌توانید از آن استفاده کنید. قهوه هم مانند روغن نارگیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و التهاب و عفونت را از بین می‌برد.

اسکراب لیموترش

برای اسکراب لیموترش به یک قاشق شکر قهوه‌ای یا سفید، یک قاشق روغن زیتون و مقداری آبلیمو احتیاج داریم. مانند اسکراب‌های قبلی، این اسکراب را درست کنید و از آن استفاده کنید. استفاده از لیمو باعث درخشندگی لب‌های شما می‌شود.

برای کانتورینگ لب به چه وسایلی احتیاج داریم؟

  • بالم لب
  • کرم‌پودر یا کانسیلر
  • مداد سفید مات
  • برنز کننده یا کانتور
  • براش کوچک و سرصاف
  • اسفنج آرایشی
  • خط‌لب
  • رژ‌لب مات
  • رژ‌لب مایع
پالت کانتورینگ لب میبلین

مراحل انجام کانتورینگ لب

قبل از انجام آرایش، از بالم‌لب استفاده کنید تا لب‌های شما آماده باشند. وقتی به مرحله کانتورینگ لب رسیدید، بالم‌لب را پاک کنید و کار را شروع کنید.در مرحله اول به وسیله کرم‌پودر یا کانسیلر رنگ لب‌هایتان را به حالت بی‌رنگ نزدیک کنید. اگر به بالای لب خود دقت کنید، یک خط سفید می‌بینید که مرز بین برجستگی لب و صورت شماست. به وسیله یک مداد سفید مات سعی کنید یک خط بالاتر از خط سفید طبیعی خود بکشید.این کار باعث خطای دید می‌شود و مرز لب شما بالا‌تر به نظر می‌رسد. حواستان باشد خط را به اندازه‌ای بالا ببرید که غیر‌طبیعی نشود. برای کناره‌های لب پایین هم خط بکشید و وسط را خالی بگذارید. خط‌ها را به وسیله یک اسفنج سر جای خود به خوبی محو کنید.

برای مرحله دوم با استفاده از یک براش کوچک مقداری از برنز‌کننده یا کانتور خود را بردارید و برای قسمت وسط زیر لب پایین استفاده کنید. این رنگ تیره باعث بزرگ دیده شدن لب پایین می‌شود. برای فرو‌رفتگی بالای لبتان هم همین کار را انجام بدهید. کانتور را به خوبی محو کنید.

داخل خط سفیدی که کشیدید، خط‌لبتان را بزنید. توجه کنید که رنگ خط‌لب و رژ‌لبتان بهم نزدیک باشند. با یک خط‌لب تیره‌تر وسط لب پایین یک خط عمودی و دو خط مایل روی لب بالا بکشید. شکل نهایی این دو خط باید شبیه عدد هفت شود. کشیدن خط‌لب تیره‌تر در این نقاط باعث می‌شود لب‌های شما گوشتی به نظر برسد. رژلب بزنید. رژ‌لب شما حتما باید مات باشد. بعد از زدن رژ‌لب، یک رژلب مایع که رنگ آن روشن‌تر است انتخاب کنید و به وسط لب پایین بزنید.در مرحله آخر با استفاده از یک براش سر‌صاف مقداری کانسیلر بردارید و جاهایی را که مقداری از رژ‌لب بیرون زده را تمیز کنید.

جمع بندی

همانطور که گفتیم کانتورینگ لب با استفاده از دو رنگ تیره و روشن، برای بزرگ‌تر و حجیم‌تر شدن لب‌ها استفاده می‌شود. مهم است که این کار را با دقت انجام دهید تا نتیجه عکس ندهد.  این تکنیک به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. ما کامل‌ترین آن را در اختیار شما گذاشتیم. اگر تجربه‌ای در زمینه کانتورینگ لب دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد کانتورینگ لب

کانتورینگ لب چیست؟

کانتورینگ لب یک تکنیک آرایشی است که برای بزرگ و درشت کردن لب‌ها به کار می‌رود.

برای کانتورینگ لب به چه وسایلی نیاز داریم؟

کانسیلر، مداد سفید مات، خط‌لب، رژ‌لب مات، رژ‌لب مایع، اسفنج آرایشی و براش.

در کانتورینگ لب از مداد‌لب چه رنگی باید استفاده کرد؟

انتخاب مداد‌لب هم سلیقه‌ای است. تنها نکته‌ نزدیک بودن رنگ آن به رژ‌لب است.

مهم‌ترین نکات در کانتورینگ لب‌ها چیست؟

مهم‌ترین نکته استفاده از رژ‌لب مات و تمیز انجام دادن کانتورینگ لب است.

انجام کانتورینگ لب در آرایش اجباری است؟

هیچ اجباری یرای این کار وجود ندارد. اگر از فرم لب‌هایتان راضی هستید، یا به هر دلیلی احساس نیاز نمی‌کنید، این کار را انجام ندهید.