زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

چگونه مانند یک آرایشگر موهایمان را رنگ کنیم؟

wordcamp
4,695
12 دقیقه
چگونه مانند یک آرایشگر موهایمان را رنگ کنیم؟

حتما شما هم به سرتان زده که موهای خود را خانه رنگ کرده و به آرایشگاه مراجعه نکنید. اینکار چه از نظر هزینه و چه از نظر زمان، صرفه‌ی زیادی دارد. رنگ کردن مو یکی از آن دسته کارهایی است که هر خانمی حداقل یک بار در طول عمر خود آن را انجام داده است. در واقع بسیاری از خانم‌ها هر چند وقت یک‌بار، رنگ موی خود را عوض کرده تا ظاهری جذاب‌تر و متفاوت داشته باشند. آرایشگر متخصصی که در یک سالن آرایشی مدرن موهای شما را رنگ می‌کند قطعا نتایج بهتر و جذاب‌تری را به شما ارائه داده اما شما می‌توانید اینکار را در خانه انجام داده و نتیجه مطلوبی کسب کنید. اگر این پرسش در ذهن شما ایجاد شده که رنگ کردن مو در خانه به چه صورت است، با مطالعه این مطلب می‌توانید پاسخ سوالات خود را بدست آورید.

به طور کلی خانم‌ها معمولا یا به علت پنهان کردن موهای سفید خود و یا ایجاد ظاهری جذاب و متفاوت موهای خود را رنگ می‌کنند. اگر شما هم قصد رنگ کردن موی خود را دارید، به شما این نوید را می‌دهیم که انجام این کار در منزل اصلا دشوار نیست. در واقع شما با رعایت نکاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد و آشنایی با روال انجام کار، می‌توانید موهای خود را همچون یک آرایشگر رنگ کنید.

آموزش رنگ کردن مو در خانه

اگر تجربه‌ی استفاده از رنگ موی موردنظر خود را دارید، ابتدا رنگ را بر قسمت کوچکی از موهایتان بگذارید تا نسبت به آن مطمئن شوید. سپس به تمام پوست اطراف موهایتان مانند پیشانی و پشت گوش‌هایتان وازلین بمالید تا پوستتان در مقابل رنگ مو محفوظ باشد.

در ادامه با توجه به دستور العمل کیت رنگ مو، مخلوط رنگ را حاضر کنید. با استفاده از یک شانه‌ی مناسب، موهای خود را به 4 بخش مساوی تقسیم کرده و پس از آن، هر چهار قسمت را به چهار بخش کوچک‌تر تقسیم کنید. همچنین می‌توانید با کلیک روی لینک زیر، کیت رنگ موی مناسب خود را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

در ادامه یکی از بخش‌های کوچک‌تر را انتخاب کرده و رنگ را به آن بمالید. دسته‌ای بزرگ از مو را رنگ نکنید، اینکار باعث می‌شود موهای شما به‌خوبی به رنگ مو آغشته نشوند.

چگونه موهای خود را رنگ کنیم
برای رنگ کردن مو، از ریشه مو شروع کرده و به سمت بالا حرکت کنید

از ریشه‌ی موها شروع به رنگ کردن کرده و به سمت بالا حرکت کنید. هنگام رنگ کردن، با استفاده از کلیپس موهای‌ خود را در بالای سر نگه دارید. معمولا بین ۲۵ الی ۴۵ دقیقه زمان لازم است تا رنگ جذب موها بشود. اگر موهای سفید زیادی دارید، بهتر است مقدار بیش‌تری صبر کرده و سپس موهای خود را بشویید. پس از به اتمام رسیدن زمان موردنظر، موهای خود را با آب سرد آبکشی کنید.

بعد از آبکشی موها، از نرم‌کننده استفاده کنید اما موهایتان را با شامپو نشویید. پس از رنگ کردن موها، موهای خود را تا 48 ساعت نشویید. این کار باعث می‌شود تا رنگ مو کاملا به بدنه موهای شما نفوذ کند.

آموزش رنگ کردن ریشه مو در خانه

این احتمال وجود دارد تا پس از گذشت ۴ تا ۶ هفته، ریشه‌ی موها سفید شده و نیاز به رنگ زدن را مجددا احساس کنید. در این مرحله ریشه‌ی موهای شما نیاز به رنگ زیادی ندارند. کافیست به انتهای تارهای مو، نرم‌کننده مالیده و فقط ریشه و بالای موها را رنگ کنید. پنج دقیقه قبل از اینکه زمان آبکشی موها برسد، از یک شانه‌ی دندانه درشت برای پخش کردن رنگ مو به انتهای موها استفاده کنید. سپس همچون همیشه موهایتان را آبکشی کنید.

وسایل مورد نیاز رنگ کردن مو در خانه

برای اینکه سردرگم نشوید و یا در حین کار نکته‌ای از یادتان نرود، ابتدا مقدمات لازم را فراهم کنید. شما علاوه بر رنگ موی به وسایل دیگری نیاز دارید. قبل از شروع کار، این وسایل را در دسترس خود قرار دهید.

  • دستکش پلاستیکی
  • یک تیشرت قدیمی و بی‌استفاده
  • وازلین
  • دستمال مرطوب برای پاک کردن لکه‌های رنگ
  • تعدادی گیره مو
  • شانه دندانه درشت
  • یک حوله‌ی قدیمی و بی‌استفاده
  • یک سنجاق قفلی بزرگ

مهم‌ترین نکات رنگ کردن مو در خانه

پس از آموزش رنگ کردن مو در منزل، در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکات اجرای رنگ مو در خانه می‌پردازیم.

یک رنگ ساده انتخاب کنید

اجرای رنگ حرفه‌ای در خانه، کاری آسان نیست و شاید نتیجه‌ی مطلوبی از آن حاصل نشود. به همین منظور، بهتر است یک رنگ ساده انتخاب کنید. رنگ‌هایی یک یا دو درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ طبیعی مو، مناسب شما هستند. اجرای سایر رنگ‌ها ازجمله رنگ‌های تیره‌تر و روشن‌تر، احتمال بروز لکه و ناهمواری را افزایش می‌دهد. با بروز لک و ناهمواری‌ها، موهای شما آسیب می‌بینند. همچنین باید به آرایشگاه مراجعه کرده تا با هزینه‌ی زیاد، رنگ موهای خود را ترمیم کنید.

زنی در حال رنگ کردن مو در خانه
بهتر است یک رنگ موی ساده انتخاب کنید تا رنگ به‌خوبی روی موهای شما اجرا شود

علاوه بر این، اجرای هایلایت، بالیاژ و دکلره در خانه بسیار سخت و چالش‌برانگیز است. ما در مو تن رو به شما توصیه می‌کنیم برای اجرای این موارد به آرایشگاه مراجعه کرده و موهای خود را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید.

همچنین بهتر است در هنگام انتخاب رنگ، رنگ پوست خود را نیز در نظر بگیرید. اگر پوستی روشن دارید، بهتر است از رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنید. اگر پوستی سبزه دارید، رنگ‌های سردتر مکمل مناسبی برای شما هستند.

ما در مطلب «هر آنچه که باید درباره ی رنگ مو بدانید» به بررسی این ماده‌ی جادویی پرداخته و به تمامی سوالات شما در خصوص این محصول پاسخ دادیم. در این مطلب با رنگ موهای مختلف و پرطرفدارترین رنگ موهای سال 2020 آشنا خواهید شد.

موهای خود را نشویید

در روز اجرای رنگ، موهای خود را نشویید. بیش‌تر متخصصان باور دارند که مو نباید 24 الی 48 ساعت قبل از رنگ کردن شسته شوند. البته این موضوع بستگی به رنگ انتخابی شما نیز دارد. اگر به‌دنبال استفاده از یک رنگ روشن هستید، بهتر است موهای خود را 24 ساعت قبل از اجرای رنگ بشویید. روغن‌های موجود در موهای کثیف منجر به تغییر رنگ روشن می‌شوند. همچنین اگر خواستار اجرای یک رنگ تیره هستید، یک روز قبل از رنگ کردن موهای خود را بشویید. علاوه بر تغییر رنگ، شستن مو قبل از رنگ کردن منجر به تحریک پوست شما در هنگام اجرای رنگ مو شده و آسیب زیادی را به موها وارد می‌کند.

ریسک برنجی شدن مو را کاهش دهید

رنگ کردن موها در خانه، خطر برنجی شدن مو را در پی دارد. با بروز این اتفاق، موها یک الی دو هفته پس از رنگ کردن تغییر رنگ می‌دهند. در این حالت قسمت‌هایی از مو، زرد یا مسی می‌شود. خوشبختانه می‌توانید با رعایت دو نکته از بروز این اتفاق جلوگیری کنید.

اولین نکته این است که باید موهای شما عاری از هرگونه رنگ شیمیایی باشند. این موضوع بدان معناست که نباید هیچ‌ رنگی از رنگ قبلی روی سر باقی مانده باشد.

دومین نکته این است که همیشه توضیحات محصول را مشاهده کرده و رنگ مویی که در توضیحات آن از دو واژه‌ی «خاکستری» و «سرد» استفاده شده است را انتخاب کنید. با انتخاب چنین محصولی، دیگر خطر برنجی شدن مو وجود ندارد.

دستورالعمل رنگ مو را دنبال کنید

برای کسب بهترین نتیجه‌ی رنگ کردن مو در خانه، بهتر است دستورالعمل رنگ موی خود را دنبال کنید. تمامی کیت‌های رنگ مو دارای فرمولاسیون یکسان نبوده و بسیاری از آنها دستورالعمل خاصی دارند. در دستورالعمل محصولات، توصیه‌های کاربردی همچون زمان‌بندی وجود دارد. همچنین با مطالعه دستورالعمل محصول، از شامپوی مناسب برای استفاده پس از رنگ کردن مطلع می‌شوید.

فرمولاسیون مناسب را شناسایی کنید

طی سال‌های اخیر، فرمولاسیون رنگ‌های مو دستخوش تغییرات مختلفی شده‌ است. دیگر همچون گذشته، فرمولاسیون رنگ‌های مو سنگین و خشن نبوده و آسیبی به مو وارد نمی‌سازند.

زنی در حال رنگ کردن مو در خانه
برای اجرای رنگ مو، موهای خود را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کرده تا رنگ به‌خوبی جذب مو شود

با این حال هنوز هم برخی از برندهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت از فرمولاسیون مناسب بهره نبرده و آسیب زیادی به موهای شما وارد می‌کنند. بهتر است قبل از انتخاب رنگ مو، اطلاعات زیادی از فرمولاسیون فرمولاسیون محصول موردنظر خود کسب کنید.

اکسیدان مناسب را انتخاب کنید

اکسیدان‌ها محصولاتی هستند که به فعال شدن رنگ کمک می‌کند. این محصولات با درجه‌بندی دسته‌بندی می‌شوند. هرچه عدد اکسیدان بیش‌تر باشد، میزان روشن‌کنندگی آن افزایش یافته و هرچه این رقم پایین‌تر باشد، میزان روشن‌کنندگی آن کاهش می‌یابد. بهتر است از اکسیدان‌های درصد پایین برای رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید. همچنین می‌توانید از بقیه‌ی اکسیدان‌ها برای سایر رنگ‌ها استفاده کنید.

زنی در حال ترکیب رنگ و اکسیدان
پس از بررسی نسبت صحیح اکسیدان و رنگ، آنها را در یک کاسه قاطی کنید

 نسبت مناسب اکسیدان و رنگ در بسته‌بندی محصول مشخص شده است. با این حال، بیش‌ترین نسبت اکسیدان به رنگ، 1 قسمت رنگ مو به 2 قسمت اکسیدان است. همچنین می‌توانید نسبت مناسب را در دستورالعمل رنگ مو نیز پیدا کنید. در ادامه مقدار مناسب اکسیدان و رنگ مو را در یک کاسه پلاستیکی ترکیب کرده و روی سر خود اعمال کنید.

ما در مطلب «اکسیدان چیست و تفاوت درصد اکسیدان ها» به بررسی کامل اکسیدان پرداخته و تمامی سوالات شما عزیزان را پاسخ دادیم. با این مطلب با انواع اکسیدان آشنا خواهید شد.

از دیگران کمک بگیرید

انجام دادن تمامی کارها برای رنگ کردن مو در خانه کمی سخت و چالش برانگیز است. برای اطمینان از اجرای مناسب و یکنواخت رنگ مو، از یک دوست کمک بگیرید. از او بخواهید تا تمامی قسمت‌های موی شما را بررسی کرده تا از رنگ گرفتن کل مو مطمئن شوید. همچنین می‌توانید در سایر قسمت‌های اجرای رنگ مو از دیگران کمک بگیرید.

خط موی خود را تمیز کنید

یکی از مشکلاتی که در هنگام رنگ کردن مو در خانه رخ می‌دهد، لکه‌دار شدن رنگ مو است. خوشبختانه برای اجتناب از این اتفاق می‌توانید از کرم محافظ استفاده کنید. این کرم‌ها مستقیما روی سطح پوست اعمال شده و از نفوذ هر ماده‌ای به پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین این محصولات فوق‌العاده از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و سطح رطوبت پوست را افزایش می‌دهند. این محصولات در انواع مختلفی مثل خمیر، پماد و اسپری در دسترس قرار دارند. قبل از رنگ کردن آنرا روی خط موی خود بریزید، بدین صورت موهای شما لکه‌دار نمی‌شود.

خرید رنگ موی اضافی

اگر موهای بلندی دارید، بهتر است برای رنگ کردن موهای خود در خانه، یک رنگ موی اضافی خریداری کنید. تمام شدن رنگ در میانه‌ی رنگ کردن مو امری ناخوشایند بوده و به همین علت بهتر است یک رنگ موی اضافی دیگر داشته باشید. همچنین شما می‌توانید برای خرید رنگ مو با تضمین اصالت کالا روی لینک زیر کلیک کنید.

همچنین اگر حس می‌کنید که نیازی به رنگ موی اضافی ندارید، باز هم بهتر است آنرا خریداری نمایید. ریشه‌های مو زودتر از سایر قسمت‌های مو سفید شده و زمانی که وقت تغییر رنگ ریشه فرا رسیده، می‌توانید از این محصول اضافی برای رنگ کردن ریشه‌ها استفاده کنید.

از شامپوی مناسب استفاده کنید

پس از اینکه موهای خود را رنگ کردید، باید به‌خوبی از آنها مراقبت کنید. برای شستن موها پس از رنگ کردن، حتما از یک شامپو و نرم‌کننده محافظ رنگ استفاده کنید.

زنی در هنگام حمام کردن
پس از رنگ کردن موها، باید از شامپو و نرم‌کننده محافظ رنگ استفاده کنید

می‌توانید برای خرید بهترین نرم‌کننده برای محافظت از موهای رنگ شده روی لینک زیر کلیک کرده و محصول مناسب خود را خریداری نمایید.

استفاده از این محصولات از رنگ موی شما در برابر محو شدن محافظت کرده و شادابی آنرا افزایش می‌دهد. همچنین بهتر است از شامپویی استفاده کنید که دارای کمپلکس پروتئین و رنگ‌دانه فرابنفش باشد. این ترکیبات رنگ را تقویت می‌کنند.

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، موهای خود را حداقل تا 48 ساعت پس از رنگ کردن نشویید. این اتفاق منجر به جذب و اکسیدن شدن بیش‌تر رنگ می‌شود.

علاوه بر این نکات، ما در مطلب «نکات بسیار مهم رنگ مو که باید بدانید» سایر نکات رنگ مو را بررسی کردیم. همچنین با مطالعه‌ی این مطلب با مهم‎‌ترین نکات رنگ موی مردانه نیز آشنا خواهید شد.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید، ما در این مطلب به آموزش رنگ کردن مو در خانه و مهم‌ترین نکات آن پرداختیم. اجرای رنگ مو در خانه آن‌چنان سخت نیست اما بهتر است نکاتی که ذکر کردیم را رعایت کرده تا بهترین نتیجه را کسب کنید. از شما عزیزان بابت به اشتراک‌گذاری مطالب تشکر می‌کنیم. لطفا تجربه خود را درخصوص رنگ کردن مو در منزل را با ما و سایر کاربران عزیز مو تن رو به اشتراک بگذارید.

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید

سوالات متداول

اجرای رنگ مو در خانه به چه صورت است؟

پس از انتخاب رنگ مناسب، موهای خود را به قسمت‌های کوچک تقسیم کنید. سپس از ریشه‌ی مو شروع کرده و به سمت بالا رنگ بزنید. 25 الی 45 دقیقه صبر کرده و سپس موهای خود را بشویید.

رنگ کردن مو در منزل چه مزایایی دارد؟

مهم‌ترین مزایای اجرای رنگ مو در خانه، صرفه‌جویی در زمان و هزینه است.

آیا می‌توان در خانه دکلره کرد؟

خیر. اجرای دکلره، هایلایت و بالیاژ مو در خانه عملی سخت و دشوار است. بهتر است به آرایشگاه مراجعه کرده و موهای خود را به دست افراد حرفه‌ای بسپارید.

چه وسایلی برای رنگ کردن مو در خانه موردنیاز هستند؟

برای رنگ کردن مو حرفه ای در خانه، به وسایلی همچون دستکش پلاستیکی، یک تیشرت بی‌استفاده، وازلین، دستمال مرطوب، گیره مو، شانه دندانه درشت، حوله‌ی بی‌استفاده و یک سنجاق قفلی نیاز دارید.