زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

کرم شب : شادابی پوست در صبحگاه

تیم تحریریه مو تن رو
1,868
6 دقیقه
کرم شب : شادابی پوست در صبحگاه

فهرست مطالب

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که خسته از یک روز طولانی و کار سخت به خانه برگردید؟ آن‌قدر خسته که انرژی انجام هیچ کاری را نداشته باشید. حتی تمیز کردن آرایش صورت! و به همان شکل به رختخواب بروید و بخوابید. حتما این حال را تجربه کرده‌اید و بدون شستشوی آرایش صورت خوابیده‌اید. در این صورت باید بدانید باپوست لطیف صورتتان، دشمنی کرده‌اید. چراکه پوست صورت بدون هیچ پوششی از صبح تا شب در معرض آلاینده‌های محیطی قرار دارد. پوست صورت علاوه بر رویارویی با عوامل مخرب محیطی، مجبور به تحمل لوازم‌آرایشی نیز هست. فراموش نشود، با بالا رفتن سن پوست صورت شادابی و جوانی‌اش را از دست می‌دهد. برای مقابله با همه این عوامل، نیاز به‌کارهای مراقبتی از پوست صورت هست. یکی از مهم‌ترین اقدامات، خرید کرم شب و استفاده از آن است. استفاده از “کرم شب”، شادابی پوست صورت را بعد از بیدار شدن از خواب به همراه دارد.

کرم شب چیست؟

فرآیند بیولوژیکی پوست در شب متفاوت با روز است. هنگامی‌که شما در خواب هستید، مکانیسم‌های تعمیر طبیعی بافت پوست به دلیل افزایش جریان خون بیشتر است. پس با استفاده از کرم‌های شب و رساندن مواد مغذی، جذب آن‌ها به پوست بیشتر شده و نیاز پوست را مرتفع کرده‌اید. ورود به ۳۰ سالگی، سنی است که اولین نشانه‌های پیری پوست ظهور می‌کند. نشانه‌هایی همچون: خشکی، چین‌و‌چروک، کاهش انعطاف‌پذیری و کسلی نمایان می‌شود. کرم‌های شب ‌مانندجنگجوی قهرمان به مبارزه با این نشانه‌ها برخاسته و آن‌ها را به حداقل می‌رساند.


مطالعه بیشتر: کرم شب و اکسیر جوانی


 بهترین زمان برای کمک به بازسازی پوست هنگام شب و خواب شبانه است. مواد مغذی، کلاژن، مواد موثر ضد چروک، ویتامین ها و مواد بازسازی کننده پوست، موادی هستند که معمولا در ترکیبات کرم شب استفاده می شود تا به پوست در فرایند بازسازی خود کمک کنند.

تفاوت کرم‌های شب و کرم‌های روز

قبل از‌آن‌که اقدام به خرید کرم شب کنید، در ابتدا باید تفاوت بین کرم شب، کرم روز ، کرم‌های مرطوب‌کننده روزانه و سایر لوسیون‌ها را بدانید. بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده روزانه حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد است. همین طور مواد SPF عامل اصلی محافظت در برابر آفتابند. در‌حالی‌که کرم‌های شب حاوی عناصر تشکیل‌دهنده‌ای است که در زمان خواب شما به بهتر شدن بافت و رنگ پوست صورتتان کمک می‌کنند.‌ لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب کننده‌ کاربردشان برای استفاده در طول روز است. به‌گونه‌ای که دارای بافتی سبک هستند و باعث خستگی پوست صورت نمی‌شوند.

مرطوب‌ کننده‌ها بهتر است در زیر آرایش صورت استفاده شوند تا طراوت روزانه پوست صورت را حفظ کنند. به‌هرحال، یکی از تفاوت‌های قابل‌توجه لوسیون‌های روزانه و کرم‌های مرطوب‌کننده در عناصر تشکیل دهنده آن‌ها است. به همین جهت برای تشخیص بهترین نوع کرم شب، احتیاج است که به عناصر تشکیل‌دهنده آن‌ها توجه کنید. تا بتوانید بهترین نتیجه زیبایی دلخواه را از کرم‌های شب داشته باشید.

بهترین مواد تشکیل‌دهنده کرم‌های شب متناسب با نوع پوست

اگر شما به فکر خرید کرم شبی هستید که حاوی بهترین عناصر تشکیل‌دهنده است، باید یک نکته را بدانید. آن‌هم این است که پوست شما به چه مراقبت و درمانی نیاز دارد. پس در انتخاب کرم شب نوع پوست خود را در نظر داشته باشید. توصیه می‌کنیم استفاده از این محصول را در روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید.

کرم شب برای پوست‌های دارای چین‌و‌چروک

کرم شبی می‌خواهید که چین‌وچروک‌های اطراف لب و چشم شما را برطرف کند. برای این منظور کرم شبی که حاوی رتینول و پپتید است، بهترین انتخاب است. رتینول‌ها(ویتامین A) نه تنها حجم سلول‌ها را افزایش می‌دهند، بلکه آثار پیری حاصل از تابش آفتاب را نیز کاهش می‌دهند. بهتر است محصولات حاوی رتینول در شب استفاده شوند. چراکه استفاده آن‌ها در روز پوست را نسبت به آفتاب حساس‌تر می‌کند.

کرم شب برای پوست‌های خشک

اگر دارای پوستی خشک در صورت و گردن خود هستید، در این صورت بهترین نوع کرم شب برای شما کرمی است که حاوی ترکیبات آب‌رسان باشد. فرمولاسیون غنی‌شده با انواع روغن‌های طبیعی مانند: “روغن شی باتر”،”روغن آرگان” و “روغن جوجوبا” از خشکی و پوسته‌شدن پوست جلوگیری می‌کنند. کرم‌های حاوی این روغن‌ها به خوبی در شب جذب پوست صورت می‌شوند و به بهبود بافت پوست کمک می‌کنند. استفاده از کرم‌های شب در زیر چشم بسیار مهم است. به دلیل این‌که پوست زیر و اطراف چشم، حساس‌ترین و ظریف‌ترین پوست در کل بدن است. پوست اطراف چشم با بالا رفتن سن مستعد چین‌وچروک است. پس خانم‌های زیبا برای مراقبت از زیبایی چشمانشان استفاده از کرم‌های شب را فراموش نکنند. کرم‌های شب حاوی کلاژن‌ها(عوامل بازسازی‌کننده بافت پوست)؛ مانند ویتامین C،  و یا آب‌رسان‌های شیمیایی مانند هیالورونیک اسید، بهترین نوع کرم شب برای مبارزه با خطوط ریز و خشکی پوست می‌باشند.

توصیه می‌شود برای “پوست‌های چرب و ترکیبی” از کرم‌های شب استفاده نشود. چون کرم‌های شب حاوی روغن‌های گیاهی هستند. ازاین‌رو باعث چربی و آسیب بیشتر به پوست چرب می‌شوند. این نوع پوست‌ها بهتر است از یک کرم مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کنند. همین کرم مرطوب‌کننده بدون چربی به‌تنهایی برای مراقبت پوست چرب کفایت می‌کند.


پیشنهاد نویسنده: چرا باید از کرم‌های روز و شب استفاده کنیم؟


کرم شب مناسب برای هر سن

بسیار مهم است که کرم ‌شب مناسب با سن انتخاب شود. این انتخاب به دلیل تاثیر گذاری کرم انتخاب‌شده  بر پوست است.

در سن ۲۰ سالگی: در این سن کرم ‌شبی که حاوی مواد طبیعی هستند را انتخاب کنید. موادی همچون روغن‌های طبیعی ضروری زیتون، جوجوبا، شی باتر، آرگان و مواد طبیعی دیگری همچون عسل، آلوئه‌ورا و بابونه.

در سن ۳۰ سالگی: کرم شب مورداستفاده در این سن باید حاوی عناصر ضد پیری فعال‌تری باشد. کرمی که حاوی رتینول، کلاژن، اسیدآمینه، ویتامین‌ها و همچنین آلفا هیدروکسی اسید باشد.

در سن ۴۰ سالگی: برای سن ۴۰ سالگی با بالا هم کرم‌ شبی که در برابر چین‌وچروک‌ها و افتادگی پوست  عملکرد قوی‌تری دارد انتخاب کنید. کرمی که حاوی کلاژن، رتینول، سرامیدها، پپتیدها، چربی، پانتنول، مس، عصاره سویا، روغن‌های ضروری و ویتامین‌ها باشد.

کرم شب برندهای معتبر صنعت لوازم‌آرایشی و بهداشتی

شرکت‌های بزرگ لوازم‌آرایشی و بهداشتی مانند: اوسرین، ایوروشه، اورآل، الای، الیزابت آردن، الیزابت آردن گارنیر، لانکوم، کلینیک، دیور، ویچی، استی لادر، آون همگی دارای انواع کرم های شب‌ هستند. و برای ساخت کرم‌شب های خود از تکنولوژی خاصی در فرمولاسیون بهره‌ برده‌اند. کرم‌ های شب‌ به دلیل مراقبت فوق‌العاده‌ای که از پوست انجام می‌دهند،کمی قیمت بالایی دارند. اما ازآنجاکه پوستی سالم و شاداب سرمایه زیبایی محسوب می‌شود، کمی هزینه ارزشش را دارد.

در حال حاضر در سایت فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی مو تن رو، کرم های شب‌ ضد پیری و آب‌رسان از برند‌های معتبر قابل‌ مشاهده و خریداری است. مانند: