زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست

تیم تحریریه مو تن رو
607
7 دقیقه
 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست

افراد زیادی از بروز خشکی پوست رنج می­ برند. عوامل بی شماری در ایجاد خشکی پوست نقش دارند که بعضی از آنها را می­ توان به سادگی رفع کرد و با بعضی از آن­ها می­توان مقابله کرد و از شدت اثرات آسیب­زننده آن­ها کم کرد.

عوامل محیطی و سبک زندگی مهم­ترین عوامل ایجاد خشکی پوست و سرانجام چروک هستند که متاسفانه در سنین جوانی باعث بالا رفتن سن پوست افراد می­شود. در ادامه این مقاله ما به 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست خواهیم پرداخت که امیدواریم بتواند به شما در درمان خشکی پوست کمک کند.

خشکی پوست

  • مقابله با آلاینده ­ها

یکی از مهم­ترین عواملی که در بروز خشکی پوست نقش دارند آلاینده­های شیمیای هستند. این مواد به همراه ریز­گرد­ها هم به منافذ پوست وارد شده و هم وارد دستگاه گوارش و دستگاه تنفس می­شوند و فاجعه اینجاست که از همه این طرق می­تواند خون رسانی و تامین اکسیژن و کلاژن پوست را مختل کنند. پس تا آنجا که می­توانید در معرض هوای آلوده قرار نگیرید و سعی کنید به نوبه خود از افزایش آلودگی هوا جلوگیری کنید.

  • تغذیه و خواب

یکی دیگر از 10روش برای از بین بردن خشکی پوست بهبود بخشیدن به وضعیت تغذیه است. متاسفانه امروزه میزان مصرف غذاهای فراوری شده و فست فود ها به شدت افزایش یافته است. نوشابه های قندی، چیپس و پفک، انواع شیرینی جات بسته بندی شده، مواد غذایی کنسروی و … از جمله غذاهای فراوری شده اند که به دلیل وجود نگهدارنده­ها و اسانس­های غیر طبیعی رادیکال­های آزاد و اکسیدان ­ها را در بدن گسترش داده و بدون شک یکی از آسیب­های بیشماری که این مواد غذایی به بافت­های بدن می­رسانند خشکی پوست خواهد بود. با مصرف غذاهای تازه و به ویژه مواد غذایی غنی از ویتامینE, C, A, B1, B6  و پروتئین می­توانید از پوستتان حفاظت کنید و با همین یک روش از 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست می­توانید قدم بسیار بزرگی در این راه بردارید.

استراحت و خواب کافی نیز برای داشتن پوست و موی سالم و شاداب بسیار مهم است. تاثیر خواب بر پوست صورت از نظر بسیاری از پزشکان تایید شده است. اگر بی خوابی یا بدخوابی به یک عادت روزانه تبدیل شود، به سرعت می توانید تاثیرات آن را بر روی پوست صورت خود مشاهده کنید.

ممکن است خواند این مطالب هم از مجله مو تن رو  برای شما مفید باشد

 ژل شست و شوی صورت داستان نوجوانی من

 نکاتی در مورد شستشو صورت و پاکسازی پوست

مواد غذایی که حاوی مواد مغذی برای پوست هستند شامل میوه و سبزیجات، روغن­های گیاهی، روغن ماهی، مغزها، تخم مرغ و غلات کامل است که کاملا در دسترس بوده و ممی­تواندید در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید. همچنین در صورت تمایل می­توانید از مکمل­های غذایی که حاوی دوز معین روزانه از این ویتامین­ها هستند را مصرف کنید.

خشکی پوست

  • نوشیدن آب

یکی از ساده­ترین  مراحل از این 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست نوشیدن آب است. هم با توجه به ارزش واقعی آب هزینه ای برای نوشیدن آن نمی­پردازیم و هم کم دردسر و است و نیازی به فعالیت و برنامه ریزی ندارد. پس اگر پوست خشکی دارید تا می­توانید آب بنوشید. البته به افرادی که از خشکی پوست رنج نمی­برند هم توصیه می­کنیم آب بنوشند زیرا باعث می­شود بسیاری از سموم از بدن دفع شوند.

  • محافظت در مقابل عوامل طبیعی آسیب زننده

با توجه به سبک زندگی بشر امروز عجیب نیست که میزان بارندگی کاهش پیدا کند و  نیمی از سال با سوز و سرمای خشک و نیم دیگر با گرمای طاقت فرسا مواجه شویم. متاسفانه حتی اگر فردی زاهد باشیم و هیچ نقشی در تغییرات جوی نداشته باشیم به هر حال در معرض باد­های خشک و آفتاب­ بسیار تیز قرار می­گیریم و برای آنکه این عوامل به پوست مان آسیب نزنند لازم است کارهایی انجام دهیم. برای اینکه یکی دیگر از این 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست را هم با موفقت پشت سر بگذارید سعی کنید در تمام طول سال حتی زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. در معرض باد قرار نگیرید و یا اینکه از کرم مرطوب کننده و یا کرم محافظ سرما استفاده کنید.

  • عدم استعمال دخانیات

عدم استعمال دخانیات یکی دیگر از مهمترین بخش­های 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست است؛ زیرا با مصرف دخانیات رگ­ها و مویرگ­های خونرسان پوست تنگ و یا مسدود می­شوند و به این ترتیب خون­رسانی و تغذیه سلول­های پوستی با اختلال مواجه می­شود.

خشکی پوست

  • پاک کردن و شستن آرایش با مواد و شوینده ­های مناسب

هیچ وقت صورتتان را مستقیم و آن هم با صابون­های معطر نشویید. صابون ها و کرم­های پاک کننده آرایشی که معطر هستند حاوی حلقه­های بنزنی اند که سرطان زا و خشک کننده پوست هستند و فقط جنبه آرایشی دارند و برای استفاده روزانه مناسب نیستند. اولا اینکه تا می­توانید از لوازم آرایش استفاده نکنید و در صورت نیاز از مواد آرایشی سبک و گیاهی استفاده کنید و از لوازم گریم یا شبه گریمی استفاده نکنید؛ دوما ابتدا آرایش صورت را با روغن ­های طبیعی مثل بادام و زیتون پاک کنید سپس با ژل شست­و ­شوی مخصوص پوست خشک صورتتان را بشویید. به این ترتیب به روش اول از 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست هم مقابله با آلاینده ها است عمل کرده اید.

  • استفاده از مرطوب کننده­ها

یکی دیگر از راه-های ساده و کم دردسر این 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست استفاده روزانه دو مرتبه از مرطوب کننده­های سبک و نیمه جامد یا مایع است. ابتدا صورتتان را خوب با آب ولرم بشویید سپس مرطوب کنید.

 

  • استحمام صحیح

استحمام با آب بسیار گرم به هیچ کس توصیه نمی­شود مخصوصا به افراد دارای پوست خشک و حساس. سعی کنید از آب ولرم و حتی کمی سردتر براای استحمام استفاده کنید. به علاوه اینکه مجبور نیستید هر روز دوش بگیرید مخصوصا در فصل سرما که تعرق کاهش پیدا می­کند و اگر موهای چربی دارید می­توانید یک یا دو نوبت فقط سرتان را بشویید. حتما این روش از 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست را هم جدی بگیرید و استحمام بیش­از حد و داغ را ترک کنید.

خشکی پوست

  • بخور دهی پوست و بالا بردن رطوبت محیط

خشک شدن هوا ارتباط مستقیم با خشک شدن پوست دارد. به همین دلیل است که در اقلیم­های شرجی پوستتان بسیار شفاف و نرم می­شود. شما می­توانید با گذاشتن یک ظرف آب روی بخاری یا شوفاژ، استفاده از دستگاه­های بخور سرد یا گرم و بخور دهی مستقیم به پوست ( ترجیحا بخور متناسب با پوست خشک مانند بخور بابونه) پوستتان را سرزنده کنید. همچنین برای اثر بخشی این روش حتما روش دهم از 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست را هم اجرا کنید.

  • استفاده از ماسک­های طبیعی و آبرسان

این روش دهمین روش از 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست  و در تکمیل روش پیشین است؛ شما می­توانید پس از بخور دهی و یا حتی یک شست­و شوی ساده از یک ماسک آبرسان استفاده کنید. روغن زیتون، عسل، شیر، جو دو سر، اسفناج و سیبزمینی همگی موادی هستند که می­توانید به تنهایی یا ترکیبی از آن­ها استفاده کرده و پوستتان را آب رسانی کنید.

به این ترتیب با اجرای همه یا بخشی از این 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست پوستی نرم­تر و سرزنده تر خواهید داشت.

این مطلب را خانم مهسا نورزاده برای مجله مو تن رو نوشته اند.