زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

6 نحوه استفاده از میسلار واتر در روتین مراقبتی پوست

wordcamp
7,481
5 دقیقه
6 نحوه استفاده از میسلار واتر در روتین مراقبتی پوست

برای پاکسازی و متعادل‌سازی پوست صورت انواع مختلفی از محصولات وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. در بین این گزینه‌ها، میسلار واتر یکی از بهترین محصولاتی است که نه تنها قدرت پاک‌کنندگی مناسبی را ارائه می‌دهد بلکه به لطف خواص متعددی که برای بهبود وضعیت پوست در اختیار دارد، می‌تواند همان محصولی باشد که مدت‌هاست به دنبالش هستید.

اما آب میسلار یا Micellar Water چیست؟ در فرمولاسیون این محصول از میسل‌ها استفاده شده است. میسل‌ها در واقع توده‌های کروی شکلی هستند که در وظیفه به دام انداختن ناخالصی‌های موجود در پوست مانند سبوم، آلودگی، چربی و یا آثار به‌جای مانده از آرایش را دارند. بدین ترتیب با استفاده از میسلار واتر، این ناخالصی‌ها به راحتی پاک می‌شوند.

چطور از میسلار واتر استفاده کنیم؟

روش های استفاده از میسلار واتر
چطور از میسلار واتر استفاده کنیم؟

در حال حاضر میسلار واتر یکی از محبوب‌ترین محصولات برای پاکسازی و متعادل‌سازی پوست، به حساب می‌آید. این محبوبیت نه فقط به علت جدید بودن این محصول، بلکه به علت چندمنظوره بودن آن بدست آمده است. خانم‌ها می‌توانند از این محصول به عنوان یک شوینده، تونر، پاک‌کننده آرایش و یا حتی مرطوب کننده پوست صورت استفاده کنند. بنابراین هر خانمی که آرایش کردن و زیبایی پوست صورتش را دوست دارد، می‌تواند از مزایای این ابزار بسیار عالی بهره ببرد. در این مطلب قصد داریم 6 طرز استفاده از میسلار واتر را به شما معرفی کنیم که به راحتی می‌توانید از آنها در روتین مراقبتی از پوست خود بهره ببرید.

1) متعادل‌سازی پوست

استفاده از میسلار واتر به عنوان تونر
استفاده به عنوان تونر

شما می‌توانید از میسلار واتر به عنوان یک تونر کامل استفاده کنید. میسلار واتر در واقع قادر است تمامی چربی و کثیفی‌های موجود در سطح پوست را جمع‌آوری کرده و منافذ پوست را هم شستشو دهد. فرمولاسیون سبک این محصولات به شما این احساس را می‌دهد که در حال استفاده از آب هستید.

پس از اینکه پوست صورت خود را با شوینده صورت مورد علاقه‌تان شستشو دادید، یک پد نخی را به میسلار واتر آغشته کنید و به آرامی بر روی تمام قسمت‌های پوست بکشید و سپس مراحل بعدی روتین مراقبتی خود را ادامه دهید.

2) پاک‌کننده ملایم آرایش

میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش
یک پاک کننده آرایش ملایم

با استفاده از میسلار واتر دیگر پاک کردن آرایش در انتهای شب و زمانی که چشم‌های خود را به‌زور باز نگه داشته‌اید، دیگر یک چالش نخواهد بود! این محصول یک پاک‌کننده آرایش ایده‌آل است که به آرامی آرایش چشم‌ها و پوست صورت را یک مرحله بسیار آسان پاک می‌کند.

فرمولاسیون میسلار واتر بسیار سبک و طراوت‌بخش بوده و مولکول‌های بسیار کوچک میسل، به سرعت آثار باقیمانده از آرایش را از پوست صورت شما پاک می‌کنند. برخلاف بسیاری از پاک‌کننده‌های آرایش یا دستمال‌های مرطوب، میسلار واتر مواد آرایشی را بر روی پوست صورتتان پخش نمی‌کند. از سوی دیگر، این محصول حاوی الکل نبوده و باعث ایجاد سوزش نمی‌شود، بنابراین به راحتی می‌توانید از آن در اطراف چشم هم استفاده کنید.

3) شوینده صورت بدون نیاز به شستشو

شستشوی صورت با میسلار واتر
شستشوی صورت با میسلار واتر

شما می‌توانید از میسلار واتر به عنوان یک شوینده صورت یا فیس واش استفاده کنید. میسلار واتر بافت بسیار سبکی داشته و به راحتی قابل استفاده است. علاوه بر این، برخلاف برخی فیس واش‌ها و پاک کننده‌های آرایش بر پایه روغن، میسلار واتر هیچ‌گونه احساس چرب بودن پوست را برای شما به همراه نخواهد داشت. بدون شک میسلار واتر می‌تواند نقش یک شوینده صورت بسیار کارآمد را ایفا کند که باعث تغذیه و آبرسانی پوست شده و حتی لازم نیست پس از استفاده، صورت خود را بشویید!

4) آبرسان و شاداب‌کننده سریع پوست

آبرسانی و تغذیه پوست با استفاده از میسلار واتر
آبرسانی و تغذیه پوست

با توجه به اینکه برای استفاده از میسلار واتر نیازی به آب ندارید، این محصول می‌تواند نقش یک شاداب‌کننده سریع پوست را ایفا کند که همیشه با خود به همراه دارید. برای مثال پس از یک تمرین ورزشی و یا رفت‌وآمدهای روزمره، می‌توانید از میسلار واتر برای ایجاد طراوت و نشاط پوست صورتتان استفاده کرده و احساس تازگی کنید.

شما می‌توانید مقداری از میسلار واتر را در یک بطری کوچک ریخته و با نگهداری آن در کیف، در هر شرایطی به این محصول کارآمد دسترسی داشته باشید. احساس طراوت و سبکی پوست صورت که پس از استفاده از میسلار واتر ایجاد می‌شود، می‌تواند خستگی یک تمرین ورزشی، مسافرت و یا پرواز چند ساعته را به طور محسوسی کاهش دهد.

5) ضدعفونی کننده دست

استفاده به عنوان سانیتایزر
استفاده به عنوان سانیتایزر

سانیتایزرها یا ضدعفونی‌کننده‌های دست که عمدتا دارای فرمولاسیونی بر پایه الکل هستند، می‌توانند باعث خشکی یا ایجاد التهاب در پوست دست شوند. اما اگر از میسلار واتر برای پاک کردن یا ضدعفونی دست‌های خود استفاده کنید، نه تنها آلودگی‌ها به سرعت پاک می‌شوند بلکه به هیچ‌وجه باعث خشکی یا التهاب پوست نیز نخواهد شد.

کافیست مقداری از میسلار واتر را در کف دست خود ریخته و سپس دستان خود را به خوبی به یکدیگر بمالید تا تمام قسمت‌های پوست به میسلار واتر آغشته شود. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از میسلار واتر به عنوان ضدعفونی کننده دست این است که هیچ نیازی به شستشوی دست با آب نخواهید داشت.

توجه داشته باشید که برای محافظت در برابر بیماری‌هایی نظیر کرونا، بهتر است حتما از سانیتایزرهای حاوی درصد بالایی از الکل استفاده کنید. استفاده از میسلار واتر به عنوان یک ضدعفونی کننده و پاک کننده دست تنها در شرایط عادی که خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک وجود ندارد توصیه می‌شود.

6) تمیز کردن براش‌های آرایشی

تمیز کردن براش آرایشی با میسلار واتر
تمیز کردن براش آرایشی

همان‌طور که گفتیم میسلار واتر یک محصول چندمنظوره است. در صورتی که قصد دارید براش آرایشی خود را تمیز کنید، میسلار واتر می‌تواند یک گزینه بسیار عالی باشد. با استفاده از این محصول می‌توانید کثیفی‌ و چربی انباشته شده در براش را به راحتی پاک کنید.