زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

۱۴ اشتباه در زدن رژ لب؛ چگونه لب‌ های زیباتری داشته باشیم؟

wordcamp
5,068
11 دقیقه
۱۴ اشتباه در زدن رژ لب؛ چگونه لب‌ های زیباتری داشته باشیم؟

اکثر خانم‌ها عاشق خریدن رژ لب هستند. چون یکی از لوازم آرایشی است که به تنهایی می‌تواند به صورت شما رنگ و لعاب دهد. رژ لب‌ها شکل‌ها، بافت‌ها و رنگ‌های متنوعی دارند تا دست شما را برای انتخاب باز بگذارند. اما حتی رژ لب زدن هم نکاتی دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، دچار یک یا چند مورد از اشتباهات زدن رژ لب خواهید شد. در مقاله امروز ۱۴ مورد از اشتباهات رایج در زدن رژ لب را مورد بررسی قرار می‌دهیم که بسیاری از خانم‌ها با آن مواجه هستند. با ادامه این مقاله جذاب در مجله مو تن رو با ما همراه باشید

۱۴ مورد از اشتباهات رایج در زدن رژ لب

رژ لب تکمیل‌کننده هر نوع آرایش است. خانم‌ها اصولا در مراحل آرایش صورت، علاقه خاصی به رژ لب دارند؛ زیرا در افزایش جذابیت صورت تاثیر خیلی زیادی دارد. اما استفاده نادرست از رژ لب می‌تواند تناسب و زیبایی صورت را از بین ببرد. شما با رعایت اصول زدن رژ لب می‌توانید به راحتی  بر زیبایی صورت خود بیافزایید و از اشتباهات رژ لب زدن خود بکاهید.

۱- انتخاب رنگ نامناسب بر اساس فرم لب 

به عنوان یک قاعده کلی، رژ لب تیره، لب‌های شما را نازک‌تر و رژ لب‌های رنگ روشن آنها را بزرگتر می‌کنند. پس برای جلوگیری از یکی از اشتباهات زدن رژ لب، اگر لب‌های نازک دارید، باید از رنگ‌های روشن و براق استفاده کنید تا لب‌هایتان نازک‌تر دیده نشود. اما اگر لب‌هایتان نازک نیست، می‌توانید از رژ لب‌های تیره‌تر هم استفاده کنید.

۲- مرطوب نکردن لب

شما اگر از لب‌های خود به درستی مراقبت نکنید، به راحتی خشک می‌شوند. رژلب بر روی لب خشک و پوسته شده جلوه‌ی زیبایی ندارد. یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهات در زدن رژ لب، مربوط به قبل از آن و نگهداری از لب است. برای جلوگیری از خشک شدن لب، به طور مرتب از مرطوب‌کننده‌های لب یا همان «بالم لب» استفاده کنید. روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل نیز می‌توانند باعث نرم و صاف شدن لب‌ها شوند. همچنین برای جلوگیری از خشک شدن پوست لب باید در انتخاب رژ لب نیز دقت کافی داشته باشید و از رژ لب‌هایی که به طور غیرطبیعی لب را خشک می‌کنند دوری کنید. حواستان باشد که بالم لب را در ابتدای آرایش هم به لب‌هایتان بزنید و وقتی نوبت به آرایش لب رسید، اضافه آن را با دستمال پاک کنید. چون بافت چرب و روغنی بالم لب، آرایش شما را پاک خواهد کرد.

خرید بالم لب وازلین

بالم لب وازلین به راحتی می‌تواند لب‌های شما را نرم و آبرسانی کند. با استفاده از این بالم لب، رژ لب روی لب‌هایتان زیباتر دیده می‌شود.

برای خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

۳- عدم استفاده از پرایمر

استفاده از «پرایمر» قبل از زدن رژ لب بسیار مهم است. اما بسیاری از خانم‌ها آن را فراموش می‌کنند. پرایمر در آرایش به عنوان زیرساز استفاده می‌شود و برای صورت، آرایش چشم و لب از پرایمر استفاده می‌کنند. البته پرایمر هر قسمت با دیگری متفاوت است. پرایمر باعث ایجاد یک لایه صاف بر روی لب می‌شود و نمی‌گذارد رژ لب پخش شود. همچنین به ماندگاری رژ لب هم کمک خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است قبل از زدن رژ لب از پرایمر لب یا کرم‌پودر خود به جای آن استفاده کنید.

۴- زدن رژ لب خارج از محدوده لب

اگر لب‌های شما نازک است، ممکن است وسوسه شوید که لب‌های خود را با زدن رژ لب بیرون از محدوده لب، بزرگتر نشان دهید. این کار یکی دیگر از اشتباهات هنگام استفاده از رژ لب است و لب‌ها را غیرطبیعی و نامرتب نشان می‌دهد. چون فرمول ساخت رژ لب به گونه‌ای طراحی شده که برای پوست لب مناسب باشد. وقتی به خارج از لب رژ بزنید، حرکت می‌کند و روی پوست شما نتیجه دلخواه را نخواهد داشت. شما می‌توانید در وسط لب خود ازیک رژ لب با رنگ روشن‌تر استفاده کنید. این کار باعث بزرگ‌تر نشان دادن لب می‌شود.

 

یکی از اشتباهات رژ لب زدن: استفاده از رژ لب خارج از محدوده لب
زدن رژ لب خارج از لب، لب‌های شما را غیرطبیعی می‌کند.

۵- استفاده زیاد از برق لب

استفاده بیش از حد از برق لب نه تنها زیبایی طبیعی لب را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند آن را جوری نشان دهد که گویی غذای چرب خورده‌اید. برق لب بیش از اندازه، چسبندگی نامطلوبی برای شما ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید از برق لب استفاده کنید، کمی از برق لب را وسط لب بزنید و به اطراف پخش کنید. این کار به صورت طبیعی به لب شما حجم می‌دهد.

 ۶- عدم استفاده از خط لب

در آرایش لب، خط لب را فراموش نکنید. خط لب جلوی پخش شدن رژ لب را می‌گیرد و به آن ظاهری مرتب می‌بخشد. همان طور که گفتیم رژلب به تنهایی برای لب کافی نیست و بعد از مدتی حرکت می‌کند و از محدوده لب خارج می‌شود. وظیفه خط لب، نگه داشتن رژ لب در محدوده اصلی خود است. انتخاب رنگ خط لب هم خیلی مهم است. معمولا رنگ خط لب باید شبیه به رنگ رژ لب باشد و یا یک درجه تیره‌تر از آن باشد. همچنین با بالا رفتن سن، چربی پوست کاهش می‌یابد و برای آرایش لب در سن بالا حتما باید از خط لب استفاده کرد.

خرید خط لب لچیک

برای داشتن یک آرایش لب زیبا، احتیاج به خط لب دارید. خط لب لچیک با ماندگاری بالا یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب است.

برای خرید این محصول روی عکس کلیک کنید.

۷- تثبیت نکردن رژ لب

یکی دیگر از اشتباهات هنگام رژ لب زدن، مربوط به تثبیت نکردن آن است. اگر رژ لبتان را تثبیت نکنید، خیلی زود از روی لب‌های شما پاک می‌شود. برای تثبیت کردن رژ لب در مرحله اول رنگ اضافی آن را باید پاک کرد تا هنگام خوردن یا آشامیدن دندان و یا اطرف لبتان رژی نشود. یک دستمال کاغذی را روی لب قرار داده و با فشار کم رنگ اضافی رژ لب را بگیرید. سپس دستمال را بین لب‌هایتان بگذارید و فشار دهید. بعد از آن یک لایه از یک دستمال کاغذی تمیز را روی لبتان بگذارید و از روی آن مقداری پودر فیکس یا پنکک روی رژ لب بزنید. با این کار، رژ لب زمان بیشتری روی لب‌هایتان باقی می‌ماند. برای مطالعه کامل‌تر در مورد این موضوع، مقاله زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

فیکس نکردن رژ لب یکی از اشتباهات زدن رژ لب است.
با استفاده از پنکک و دستمال کاغذی رژ لب را تثبیت کنید.

۸- زدن رژ لب روی لب خشک و پوسته شده

شما با زدن رژ لب قرار است که زیبایی بیشتری به لب‌هایتان بدهید. اگر لب‌های شما پوسته و یا خشک شده باشد، رژ لب این ایرادات را بیشتر نشان خواهد داد. پس برای جلوگیری از یکی دیگر از اشتباهات زدن رژ لب باید مشکل لب‌هایتان را برطرف کنید. اما چگونه؟ شما به راحتی با یک اسکراب لب می‌توانید تمام پوسته‌های لب را از بین ببرید و لب‌هایتان را مرطوب کنید. اسکراب لب معمولا از دانه‌هایی مثل شکر یا قهوه درست شده‌اند تا با مالیدن اسکراب و حرکت این دانه‌ها روی لب، پوست‌های مرده از بین بروند.

۹- چند لایه زدن رژ لب مایع مات

رژ لب‌های مایع مات اگر چند لایه زده شوند، روی لب سفت شده و باعث حس بدی در لب می‌شوند. این کار هم شبیه به زمانی که قبل از خشک شدن لایه اول لاک ناخن، لایه بعدی را اضافه کنید، عجیب به نظر می‌رسد. علاوه بر این، رژ لب‌های مایع مات معمولا حس نرمی و سبکی رژ لب‌های دیگر را ندارند. بنابراین، لایه‌بندی آنها می‌تواند حالت کیکی به لب بدهد و لب را پر از ترک نشان دهد. همچنین به دلیل فرمول ساختی که دارند، می‌توانند باعث خشکی لب‌ها شوند. رژ لب مایع مات را فقط یک لایه به طور یکدست روی لب بزنید تا از زیبایی آن بهره‌مند شوید.

۱۰- توجه نکردن به رنگ طبیعی لب

یکی دیگر از اشتباهات رژ زدن مربوط به زمان خرید و توجه نکردن به رنگ طبیعی لب‌ها است. اگر دقت کرده باشید، رنگ طبیعی لب همه، مثل رنگ پوست آنها، شبیه به هم نیست. پس این تفاوت باعث می‌شود که یک رژ لب واحد روی لب هر شخصی کمی متفاوت با دیگری باشد. پس اگر یک رژ لب روی لب دوست شما قشنگ بود، به این معنا نیست که حتما برای شما هم مناسب خواهد بود. بهتر است برای تست رژ لب با استفاده از یک قلموی کوچک تمیز آن را روی لب تست کنید. ولی اگر به هر دلیلی نخواستید این کار را انجام دهید و یا قصد خرید آنلاین دارید، رنگ رژ لب را با رژ لب خودتان که از آن راضی هستید مقایسه کنید.

۱۱- استفاده اشتباه از خط لب

تا اینجا متوجه شدید که خط لب یکی از واجبات آرایش لب هست. اما یکی دیگر از اشتباهات رژ زدن مربوط به خط لب است. شاید فکر کنید که خط لب را می‌توانید هر چقدر که خواستید با فاصله از لب بکشید تا لب‌های بزرگی داشته باشید. اما هر کاری قاعده و قانونی دارد. شما در نهایت می‌توانید خط لب را تا بالای سفیدی طبیعی دور لب بالا فاصله دهید و با یک مداد سفید، خط سفیدی را جایگزین خط اصلی کنید.

اشتباه دیگر مربوط به انتخاب رنگ خط لب است. استفاده از خط لب تیره به همراه رژ لب روشن از اشتباهات زدن رژ لب است که از سالها پیش بسیاری از افراد آن را انجام می‌دهند. تفاوت رنگ بیش از حد بین رژ لب و خط لب، ظاهر مصنوعی به لب شما می‌دهد و اصلا زیبا نخواهد بود.

اشتباهات زدن رژ لب: خط لب تیره
خط لب تیره را نباید با رژ لب روشن استفاده کرد.

۱۲- نا هماهنگی بین رنگ‌ها در آرایش

قبل از این که رنگ رژ لبتان را انتخاب کنید، به رنگ‌هایی که در آرایش استفاده کردید توجه کنید. اگر آرایش چشم سنگین و غلیظی دارید، بهتر است از یک رژ لب کم‌رنگ استفاده کنید و اگر آرایش چشم شما ملایم است، می‌توانید سراغ رنگ‌های به اصطلاح جون‌دار بروید. علاوه بر این به تناسب رنگ‌های سایه، رژگونه و رژ لب هم دقت کنید؛ مخصوصا اگر از سایه‌های رنگی استفاده می‌کنید. به خاطر داشته باشید که در حالت کلی اگر دوست دارید توجه دیگران روی آرایش چشم شما متمرکز شود، بهتر است از رنگ‌های نود یا ملایم استفاده کنید.

۱۳- توجه نکردن به مکانی که قرار است بروید

آخرین اشتباه از سری اشتباهات زدن رژ لب مربوط به مکان و موقعیتی است که قرار است در آن حضور یابید. بعضی از جاها و موقعیت‌ها محدودیت‌هایی دارند که بهتر است آنها را رعایت کنید. برای مثال انتخاب رژ لب پر رنگ و یا براق برای یک محیط کاری و یا تحصیلی مناسب نیست. در این موقعیت‌ها می‌توانید از یک رژ لب با رنگ طبیعی استفاده کنید. یا مثلا اگر قرار است برای موقعیتی حاضر شوید که قرار است در آنجا چیزی بخورید یا بیاشامید، بهتر است از رژ لب‌هایی با ماندگاری بالا استفاده کنید.

خرید رژ لب مایع مات گلدن رز مدل Long Stay

اگر برای موقعیتی به یک رژ لب با دوام بالا احتیاج دارید، می‌توانید از یکی از رنگ‌های رژ لب گلدن رز استفاده کنید.

برای خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

۱۴- پاک کردن اشتباه رژ لب

هیچ وقت رژ لب را با دستمال کاغذی پاک نکنید. کشیده شدن دستمال کاغذی روی پوست لب، به بافت آن آسیب می‌رساند و باعث سایش سطح پوست خواهد شد. در ضمن رژ لب شما با این روش به درستی پاک نمی‌شود. به کمک پنبه یا پد آرایشی آغشته به آرایش پاک‌کن، رژ لب را به آرامی از روی لب پاک کنید. با این روش، رژ لب شما کاملا پاک می‌شود و آسیبی به لبهایتان وارد نمی‌شود.

سخن پایانی

رژ لب زدن بخش مهمی از آرایش و تمام‌کننده آن است. با رعایت یک سری نکات می‌توانید از رژ لب و آرایش خود لذت ببرید و دیگر از آرایش کردن ناامید نشوید. ما در این مقاله شما را با اشتباهات زدن رژ لب آشنا کردیم. اگر شما هم در مورد این موضوع نظری دارید و یا می‌خواهید نکته‌ای به آن اضافه کنید، آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد اشتباهات رژ لب زدن

اشتباهات زدن رژ لب کدامند؟

اشتباهات زیادی در زدن رژ لب وجود دارد. برای مثال رژ لب زدن خارج از محدوده لب، استفاده نکردن از خط لب و فیکس نکردن رژ لب.

آیا می‌توان با لبهای پوسته شده رژ لب زد؟

در این صورت رژ لب مشکل شما را بیشتر نشان خواهد داد. از یک اسکراب لب برای از بین بردن پوست‌های مرده استفاده کنید.

برای ماندگاری بیشتر رژ لب چه باید کرد؟

اول اضافه آن را با فشار ملایم دستمال کاغذی پاک کنید. روی لبتان یک لایه دستمال کاغذی بگذارید و از روی آن، پنکیک یا پودر فیکس بزنید.

برای لب‌های نازک از چه رژ لبی نباید استفاده کرد؟

رژ لب‌های تیره و مات لب‌ها را کوچکتر نشان می‌دهند.