زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

لیزرتراپی و درمان ریزش مو

wordcamp
1,702
5 دقیقه
لیزرتراپی و درمان ریزش مو

این روزها ریزش مو تبدیل به یک معضلی شده که همه در پی علت و درمان آن می باشند. البته تشخیص اولیه پزشکان برای ریزش مو، استرس، فشارهای عصبی، آلودگی هوا و مشکلات هورمونی بوده و در صورتی که یکی از این موارد نباشد، به دنبال علل و درمان های دیگر می گردند. درمان ریزش مو با لیزر تراپی یکی دیگر از درمان های جدید می باشد که با علم و فناوری روز گرداوری شده است. در مقاله بهترین روش کاشت مو، به معرفی 2 تکنیک برای کاشت و پیوند مو اشاره کردیم که در صورت نیاز می توانید آن را هم مطالعه نمایید. در صورت نیاز به تهیه محصولات مراقبت از مو، می توانید از فروشگاه اینترنتی مو تن رو هم دیدن نمایید. در ادامه ممطلب همراه مجله اینترنتی مو تن رو باشید.

لیزر تراپی مو چیست؟

افرادی که دارای موهایی کم پشت یا دارای طاسی مو هستند، لیزرتراپی یکی از بهترین درمان ها برای آن ها به حساب می آید. لیزتراپی مو یک روش غیر تهاجمی و بدون جراحی است که از نور مادون قرمز برای تحریک و فعال کردن سلول های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، جریان خون و رساندن اکسیژن به پوست، باعث تغذیه شدن فولیکول های مو می شود. با روش لیزرتراپی، نه تنها ریزش مو متوقف می شود، بلکه به رشد موها و پرپشت شدن موها نیز کمک بسزایی می کند. عموما لیزرتراپی مو با  (LLLT (Low-level laser therapy که به لیزر سرد یا لیزر کم توان معروف است، انجام می شود. لیزر کم توان، یک روش نوین برای درمان ریزش مو و ضخیم کردن و پرپشت کردن مو نیز به حساب می آید. از مهمترین تفاوتی که در لیزر کم توان و لیزر پر توان می توان نام برد، ایجاد گرما می باشد. در لیزر پرتوان گرمای زیادی تولید شده و برای بریدن بافت ها به کار میرود  ولی در لیزر کم توان، گرمایی در کار نبوده و با داشتن انرژی فوتونی، باعث درمان می شود.

لیزرتراپی مو

عملکرد لیزر تراپی مو چگونه است؟

عملکرد لیزرتراپی مو، براساس اشعه مادون قرمز و علم بیوتراپی نوری می باشد. در این روش از جراحی و بخیه و مراقبت های بعد از عمل خبری نیست. هنگامی که سلول های مو در زیر دستگاه لیزر قرار می گیرند، ابتدا سلول هایی که بعنوان هدف هستن را جذب می کنند و سپس به تحریک کردن جریان خون و  تحریک متابولیسم سلولی جهت تولید پروتئین می پردازند. این عمل، باعث شکسته شدن هورمون دی هیدرو تستوسترون (DHT) می شود و ریزش مو را نیز متوقف می کند. اگر با چرخه رشد مو آشنایی داشته باشید، می دانید که موها بعد از چند سال رشد، ریزش می کنند و جایگزین آن ها باید موهایی جدید بروید. از آنجا که، با بالارفتن سن و یا به دلایل گوناگون، ممکن است، رشد موهای ریخته شده کم شود، اما اگر این کم شدن طوری باشد که جایگزینی برای موها پدیدار نشود، منجر به طاسی مو و یا کم پشت شدن مو نیز می شود. هنگامی که اشعه مادون قرمز بر موی سر تابیده شود، تعداد گلبول های قرمز که وظیفه ارسال اکسیژن تازه و مواد مغذی به ریشه مو را دارند، افزایش می یابند. این عملیات به چرخه بازسازی و رشد مو و پرپشت و ضخیم شدن مو نیز کمک بسزایی می کنند و موهایی که به دلایل گوناگون قابلیت رویش مجدد را نداشتند را بارور می کند.

لیزرتراپی مو چه مزایایی دارد؟

از مهمترین مزایای استفاده از لیزرتراپی مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازسازی و رشد مجدد مو
  • افزایش گلبول های قرمز خون
  • تحریک فولیکول های مو و کاهش روند ریزش
  • کاهش خارش در کف سر
  • پرپشت و ضخیم کردن مو
  • ترمیم آسیب های ناشی از مواد شیمیایی

لیزرتراپی برای چه افرادی مناسب است؟

پزشکان معمولا لیزرتراپی مو را به همه افرادی که دارای ریزش مو هستند توصیه نمی کنند. آن ها عموما دارو یا کاشت و پیوند مو را بهترین گزینه میدانند، مگر اینکه فرد در شرایطی خاص که در ادامه توضیح می دهیم، قرار داشته باشند:

  • تمامی افرادی که دارای ریزش مو و یا دچار کم پشت شدن مو هستند، لیزرتراپی برای آن ها مناسب است.
  • افرادی که موهای جلوی سر و یا پشت سر آن ها کاملا ریخته و امکان پیوند مو ندارند، باید از این روش استفاده نمایند.
  • افرادی که در تمامی سر خود دچار ریزش مو  هستند و یا نقاطی از سر، ریزش سکه ای دارند، استفاده از لیزرتراپی مو بهترین درمان برای آن ها محسوب می شود.

مدت زمان لیزر تراپی چند ماه است؟

عموما افرادی که از این روش برای رشد مو ها و کاهش ریزش مو استفاده می کنند، مطابق با مقدار ریزش، از سه ماه تا شش ماه، درمان آنها طول می کشد و  هر جلسه باید به مدت 30 دقیقه در زیر دستگاه لیزر قرار بگیرند.در منابع گوناگون این طور بیان شده که در سه ماه اول، رشد موها وریزش مو بهتر شده و  حتی برای بعضی افراد، باعث توقف ریزش مو می شود.


پیشنهاد نویسنده: بوتاکس مو


امیدوارم با لیزرتراپی مو تا حدودی آشنا شده باشید. لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.