زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

15 راه آسان که باعث رشد سریع موهایتان می شود

1
wordcamp
2,504
18 دقیقه
15 راه آسان که باعث رشد سریع موهایتان می شود

معمولا رشد مو از حدود یک‌و‌نیم سانتی‌متر در ماه بیشتر نمی‌شود. مخصوصاً وقتی که شما تصمیم گرفته‌اید تا موهایتان را بلند کنید. اما این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید سرعت این روند را افزایش دهید. با به کارگیری بسیاری از روش‌های درمانی آسان، دستیابی به موهای رویاهای شما، دور از ذهن نیست. ممکن است از خود بپرسید که آیا کاری وجود دارد که بتوانید برای رشد سریع موهای خود انجام دهید. آیا هیچ محصولی کمک می کند؟ آیا تغییرات رژیم غذایی می‌تواند در رشد سریع مو تاثیر بگذارد؟ در مورد داروها یا درمان‌ها چطور؟

به یاد داشته باشید که هیچ ماده یا روشی وجود ندارد که بتواند موهای شما را از ریشه سریع‌تر رشد بدهد. درعوض، باید نکاتی را که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می کنم، دنبال کنید تا موهای سالم‌تر و قوی‌تری داشته باشید. از این رو، شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می‌کنم.

موها چقدر سریع رشد می کنند؟

همه ما از بدو تولد، با تعداد کل فولیکول‌های مو که در طول زندگی خود خواهیم داشت، به دنیا می‌آییم. ممکن است حدود 5 میلیون فولیکول در بدن ما وجود داشته باشد، اما سر ما حدود 100000 فولیکول دارد. در اثر افزایش سن، برخی از فولیکول‌ها تولید مو را متوقف می‌کنند. به همین خاطر هم است که طاسی یا نازک شدن مو رخ می‌دهد.

مو به طور متوسط حدود 1/2 اینچ در ماه رشد می‌کند. این مقدار در سال به حدود 6 اینچ می‌رسد. هنوز علم کمی در مورد چگونگی کنترل رشد مو در سطح سلولی در بدن کشف کرده است، اما برای دانستن اینکه چگونه می‌توانیم مستقیماً رشد مو را تسریع کنیم، کافی نیست. به طور کلی، عوامل مختلفی بر سرعت رشد مو تاثیر می‌گذارد که در زیر به هر یک اشاره می‌کنم.

عواملی که بر رشد سریع مو تاثیر می گذارد

به طور کلی، موها حدود نیم اینچ در ماه رشد می‌کنند. با این حال، موارد مختلفی وجود دارد که می‌تواند منجر به رشد سریع مو شود. با دانستن این عوامل، می‌توانیم بیشترین کنترل را بر روی سلامت موهایمان داشته باشیم تا به ما کمک کند سرعت رشد موهایمان را به حداکثر برسانیم:

ژن‌ ها

عوامل ژنتیکی نه تنها برای رنگ مو، بلکه در تراکم، بافت و رشد مو نیز نقش دارند. در افرادی که از نظر ژنتیکی مستعد ریزش مو هستند، DHT یا دی هیدروتستوسترون شروع به کوچک‌سازی فولیکول‌های مو می‌کند. با گذشت زمان، موها نازک‌تر می‌شوند، در نتیجه حجم کلی تارهای موی شما کاهش می‌یابد. در نهایت، فولیکول مو می‌تواند به طور کامل تولید مو را متوقف کند.

سن

به طور کلی، بروز ریزش مو در مردان و زنان با به افزایش سن نیز مرتبط است. هر چه سن بالاتر می‌رود، احتمال ریزش مو بیشتر می‌شود. افراد معمولاً با افزایش سن، رشد موی آهسته‌تری را تجربه می‌کنند.

رژیم غذایی

سرعت رشد مو به سلامت پوست سر و فولیکول‌ها نیز بستگی دارد. برای اطمینان از رشد سریع مو، رژیم غذایی شما باید شامل میوه‌ها و سبزیجات تازه باشد. از این رو، رعایت رژیم غذایی سالم، می‌تواند موجب کمک به رشد بهتر مو شود.

اقلیم

استفاده از کلاه در زیر نور آفتاب
استفاده از کلاه هنگامی که در معرض نور خورشید قرار دارید، می‌تواند به محافظت از مو در برابر اشعه‌های UVA و UVB کمک کند.

گفته می‌شود که موها در هوای گرم سریع‌تر رشد می‌کنند. این در حالی است که نور خورشید می‌تواند به پوست سر و مو آسیب برساند. بنابراین توصیه می‌شود برای محافظت از موهای خود در برابر اشعه‌های UVA و UVB از کلاه استفاده کنید. از سوی دیگر، سرما نیز می‌تواند روی رشد مو تاثیر بگذارد و مو را خشک و شکننده کند.

ورزش

هنگامی که ورزش می‌کنید، جریان خون را در پوست سر برای اکسیژن‌رسانی بهتر و توزیع مواد مغذی افزایش می‌دهد. در واقع با ورزش، سلامت عمومی شما بهبود می یابد و این بر سلامت و رشد موهایتان تاثیر می‌گذارد.

هورمون ها

برخی هورمون‌ها می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند. از جمله این هورمون‌ها می‌توان به هورمون تیروئید، استروژن و تستوسترون اشاره کرد. هم کم‌کاری تیروئید و هم پرکاری تیروئید، هر دو می‌توانند منجر به ریزش مو شوند. هورمون زنانه استروژن، باعث افزایش تعداد فولیکول‌ها در چرخه رشد مو می‌شود. اما در زنان باردار پس از زایمان، سطح این هورمون کاهش می‌یابد و موها شروع به ریزش می‌کنند.

استراحت و خواب

استراحت و خواب کافی، برای سلامت بدن و حتی موهای ما بسیار مهم است. کمبود خواب می‌تواند بر فرآیندهای مختلف بدن از جمله رشد مو تأثیر منفی بگذارد. بنابراین زمانی که خسته هستید، استراحت کنید و سعی کنید روزانه حداقل 7 ساعت بخوابید.

وضعیت مو و پوست سر

تعدادی از عوامل وجود دارد که می‌تواند بر روی کندی رشد مو تاثیر بگذارد. مواردی همچون: عفونت کرم حلقوی، فولیکولیت یا التهاب فولیکول‌های مو، پسوریازیس و درماتیت سبورئیک هستند. همچنین موهای خشک، مستعد شکستگی و ریزش مو هستند.

استرس

یاد بگیرید که چگونه استرس خود را کنترل کنید، زیرا این یکی از دلایل رایج ریزش موی ناگهانی است. وقتی تحت فشار هستید، فولیکول‌های بیشتری را در مرحله استراحت چرخه مو قرار می‌دهید.

سبک زندگی

سیگار کشیدن و رشد مو
سیگار کشیدن در دراز مدت، در رشد سریع مواختلال ایجاد می‌کند.

عوامل مختلف و مرتبط با سبک زندگی، می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند. سیگار کشیدن با طاسی و پیری زودرس مو مرتبط است. سالم‌تر زندگی کردن و رعایت اعتدال در همه چیز، کلید ارتقای سلامت و رشد بهتر مو است.

بیماری

بیماری‌های مختلف مانند مشکلات تیروئید، عفونت‌های پوست سر، لوپوس، لیکن پلان و آلوپسی آره‌آئا می‌توانند بر وضعیت کلی مو تأثیر منفی بگذارند. از این رو، درمان به موقع یک بیماری، می‌تواند سلامت موهایتان را حفظ کند و به رشد سریع آن کمک کند.

ویتامین ها و مواد معدنی

کمبود هر یک از ویتامین‌های موردنیاز بدن، به ویژه آن‌هایی که برای سلامت مو ضروری هستند، می‌تواند بر رشد مو تاثیر بگذارد. به عنوان مثال، ویتامین‌های B به ویژه برای داشتن موی سالم‌تر مفید هستند. دیگر مواد معدنی مهم برای بدن و مو شامل: آهن، روی، ید و سیلیس است.

15 راه آسان و طبیعی که موجب رشد سریع مو می شود

مو، از کراتین و سلول‌های مرده پوست تشکیل شده است. اگرچه هیچ روش مستقیمی برای رشد سریع موهای شما وجود ندارد، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ سلامت و بلندی موهای خود انجام دهید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که قبل از مصرف مکمل‌هایی مانند بیوتین، کراتین یا سایر مکمل‌های غذایی با پزشک خود صحبت کنید. به این دلیل که ممکن است با داروی خاصی تداخل داشته باشند و عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند. اقداماتی را که می‌توانید برای کمک به رشد سریع موهایتان انجام دهید، شامل:

از رژیم های غذایی سالم پیروی کنید

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم هر چیزی را که روی رشد موهایمان تأثیر می‌گذارد، کنترل کنیم. اما چیزهایی وجود دارد که می‌توانیم از آنها اجتناب کنیم که ممکن است باعث ایجاد اختلال در رشد و افزایش ریزش مو شود. یکی از مواردی که می‌تواند بر روی رشد موهایمان تاثیر بگذارد، پیروی از یک رژیم غذایی محدود است. رژیم غذایی محدود می‌تواند منابع و مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو را کاهش دهد.

از آنجایی که رشد مو در مقایسه با سایر عملکردهای بدن اولویت نسبتاً کمی دارد، وقتی بدن به دلیل رژیم غذایی محدود تحت استرس و کمبود مواد مغذی مو قرار می‌گیرد، رشد مو به سرعت متوقف می‌شود. به طوری که حتی پس از از سرگیری یک رژیم غذایی سالم، ریزش مو معمولاً برای چند ماه همچنان ادامه دارد.

با ویتامین ها و مواد مغذی همراه باشید

ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب به ویژه برای سلامت کلی بدن ضروری هستند. همچنین نقش کلیدی در تامین انرژی مورد نیاز بدن برای رشد سریع مو دارند. از جمله ویتامین‌ها و مواد موردنیاز بدن که بر روی سرعت رشد مو نیز می‌تواند اثر داشته باشد، عبارت است از:

  • ویتامین C
  • ویتامین D
  • ویتامین E
  • بیوتین
  • روی
  • آهن
  • امگا 3
  • امگا 6

یک مطالعه علمی نشان داد که مصرف مکمل‌های امگا 3 و امگا 6 به مدت 6 ماه می‌تواند به محافظت در برابر ریزش مو کمک کند. داده‌های دیگر نشان می‌دهد که سطوح پایین روی ممکن است نقش کلیدی در ریزش مو داشته باشد. اگرچه تحقیقات حاضر در خصوص اثربخشی بیوتین محدود است، اما بررسی منابع معتبر، بهبود بالینی را در سلامت مو و ناخن پس از مصرف مکمل بیوتین نشان داد.

پوست سر را تمیز نگه دارید

پوست سر ملتهب، ناشی از تجمع آلودگی، استرس اکسیداتیو و شرایط پوست سر مانند درماتیت است که می‌تواند منجر به ریزش یا نازک شدن مو شود. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که التهاب، شروع به بسته شدن فولیکول مو می‌کند، رشد را محدود می‌کند و در نهایت منجر به ریزش می‌شود. این التهاب روی کیفیت رشد موهای شما نیز تأثیر می‌گذارد. چنین وضعیتی، زمانی اتفاق می‌افتد که یک محصول خاص مو، کثیفی و یا چربی اضافی در اطراف دهانه فولیکول مو جمع می‌شود. فولیکول مو، جایی است که مو از آن رشد می‌کند. تجمع این آلودگی‌ها، شروع به خفه کردن ریشه مو می‌کند.

ماساژ دادن پوست سر
ماساژ پوست سر به هنگام شست‌وشوی آن، به حذف آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی و در نهایت به بهبود رشد سریع مو کمک می‌کند.

برای جلوگیری از ابتلا به پوست سر ملهتب، ابتدا مطمئن شوید که به طور مرتب پوست سر خود را با شستشوی ملایم می‌شویید. هنگام شامپو زدن، پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خون را در آن ناحیه افزایش دهید و فولیکول‌های مو را تحریک کنید. ماساژ منظم باعث رشد بهتر و سریع‌تر مو می‌شود. به این دلیل که ماساژ پوست سر، با تحریک گردش خون در این ناحیه، به رساندن مواد مغذی حیاتی و اکسیژن به فولیکول مو کمک می‌کند.

موهایتان را از آسیب فیزیکی محافظت کنید

محافظت از مو از آسیب فیزیکی لزوماً منجر به رشد بیشتر مو نمی‌شود، اما از ساقه موهایتان محافظت می‌کند. آسیب فیزیکی ناشی از سایش روزانه مو، برس زدن بیش از حد یا شستن بی‌رویه مو، منجر به شکستگی و آسیب مو می‌شود. داشتن موهای مستعد شکستن، می‌تواند داشتن موهای بلند را تقریباً غیرممکن کند. یکی از مواردی را که برای جلوگیری از آسیب فیزیکی مو باید در نظر بگیرید، این است که از داشتن مدل موی تنگ خودداری کنید. همچنین باید به طور مرتب، مدل موهایتان را تغییر دهید تا در یک نقطه مشابه فشاری وارد نکنید.

روش دیگر برای محافظت مو در برابر آسیب فیزیکی، نحوه شانه زدن یا برس زدن مو است. همیشه باید از نوک موهایتان برس بزنید تا ابتدا گره‌های مو را باز کنید. سپس از ریشه مو به سمت نوک آن، برس یا شانه کنید. در نهایت، مراقب نحوه شامپو کردن و دوش گرفتن خود باشید، زیرا موها در هنگام خیس شدن آسیب‌پذیرتر هستند. اگر خیلی تهاجمی با موهایتان رفتار کنید، می‌توانید گره‌هایی ایجاد کنید که به سختی از بین می‌روند.

استرس خود را کاهش دهید

استرس شدید می‌تواند موها را وارد فاز استراحت کند و از مرحله‌ای که باعث رشد آن‌ها می‌شود، بگذرد. چنین شرایطی، ممکن است شما را در معرض خطر بیشتری برای بیماری به نام آلوپسی آره‌آتا قرار دهد. وضعیتی که سیستم ایمنی بدن شما به فولیکول‌های مو حمله می‌کند. همچنین می‌تواند منجر به تریکوتیلومانیا که همان میل شدید به کندن مو است، شود. وقتی استرس خود را کاهش دهید یا راه‌هایی برای مدیریت آن پیدا کنید، ممکن است دوباره رشد کنند.

استفاده از اکستنشن ها را به حداقل برسانید

استفاده از اکستنشن یا بافت ممکن است ظاهر بهتری به موهایتان ببخشد، اما توصیه می‌شود که آنها را بیش از 2-3 ماه در یک زمان استفاده نکنید. این موضوع را نیز حتماً در نظر داشته باشید که هرگز خودتان آنها را بیرون نکشید. این کار می‌تواند به مو و پوست سر شما آسیب برساند. اگر وقتی موهایتان را به صورت اکستنشن یا بافت حالت می‌دهید، آزارتان می‌دهد، این نشان می‌دهد که خیلی سفت هستند و در حال آسیب رساندن به موهایتان است.

هر بار که شامپو می کنید از نرم کننده استفاده کنید

هر بار که شامپو می‌کنید، استفاده از نرم کننده را فراموش نکنید. این نه تنها به ظاهر بهتر موهای شما کمک می‌کند، بلکه آن را تقویت کرده و از آن در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت می‌کند. اگر موهای نازکی دارید، آن را فقط به قسمت پایین موی خود بمالید تا از سنگینی آن جلوگیری کنید. توجه داشته باشید که شامپوهای نرم کننده را به ریشه مو نزنید.

خرید نرم کننده مو السیو لورال مدل Dream Long مناسب مو بلند و آسیب دیده حجم 360 میل

نرم کننده مو السیو لورال حاوی کراتین و روغن کرچک است که علاوه بر نرم کردن موها، به ترمیم موخوره و افزایش استحکام تارهای مو کمک می‌کند.

جهت اطلاع از مشخصات این محصول و یا خرید آن، بر روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید.

خیلی سریع وزن کم نکنید

همان‌طور که استرس می‌تواند باعث ریزش مو شود، کاهش وزن ناگهانی نیز می‌تواند باعث ریزش مو شود. به عنوان مثال، اگر پروتئین کافی دریافت نکنید، بدن شما از آنچه می‌تواند دریافت کند، استفاده می‌کند. این باعث می‌شود تا رشد موهایتان تحت تاثیر قرار بگیرد. وقتی تغذیه شما به حالت عادی برگردد، دوباره رشد خواهد کرد. اما برای شما و موهایتان بسیار بهتر است که از یک برنامه غذایی پیروی کنید که وزن شما را به طور ناگهانی کاهش ندهد و تاثیری بر روی رشد سریع مو نداشته باشد.

موهای خیس را شانه نکنید

موهای خیس، فوق‌العاده کشیده است. اگر هنگام خیس بودن، آن را شانه کنید، با این کار تارهای مو دچار شکستگی می‌شوند یا به کوتیکول، سلول‌های زونا که از هر مو محافظت می‌کنند، آسیب می‌زنید. از سوی دیگر استفاده از ابزارهای حرارتی بر روی موهای خیلی مرطوب، می‌تواند حباب‌هایی را در ساقه مو ایجاد کند و باعث شکننده شدن آن شود. اگر موهایتان صاف است، اجازه دهید ابتدا در هوا خشک شوند، سپس با یک شانه دندانه پهن به آرامی شانه کنید. برای موهای دارای بافت یا مجعد، در حالی که مرطوب است، به آرامی با یک شانه دندانه پهن آن را باز کنید.

بر روی رو بالشی از جنس ساتن بخوابید

خوابیدن بر روی روبالشی ساتن
خوابیدن بر روی روبالشی ساتن، اصطکاک، موخوره و شکنندگی مو را کاهش می‌دهد.

اگرچه رو بالشی از جنس کتانی‌های پنبه‌ای برای پوست شما احساس خوبی دارند، اما اگر موهای شکننده دارید، ممکن است بهترین انتخاب نباشند. برخی افراد به پوشیدن کلاه ساتن در رختخواب یا خوابیدن روی روبالشی‌های از جنس ساتن، برای حفظ سلامت موهایشان اعتقاد دارند. این کار باعث رشد سریع‌تر مو نمی‌شود، اما ممکن است اصطکاک، موخوره و شکنندگی مو را کاهش دهد.

هر از گاهی نوک موهایتان را کوتاه کنید

رشد مو از فولیکول‌های روی سر ما و نه از انتهای موهای ما سرچشمه می‌گیرد. از این رو، این کار بر فولیکول‌های واقع در روی سر تأثیر نمی‌گذارد. با این حال، کاری که انجام می‌دهد این است که به جلوگیری از شکستگی موها کمک می‌کند و این می‌تواند مانعی برای رشد سریع موهایتان باشد. به این دلیل که وقتی موهای شما دو شاخه می‌شود، اتفاقی که می‌افتد این است که مو به آرامی ساقه را از هم جدا می‌کند که این منجر به شکستن و رشد کندتر مو می‌شود. کوتاه کردن منظم نوک مو، تنها راه برای از بین بردن موهای آسیب دیده است.

استفاده از ابزارهای حرارتی مو را محدود کنید

احتمالاً این را از قبل می‌دانید که بهترین راه برای کمک به رشد سریع‌ مو، کنار گذاشتن روتین وسایل گرم است. به این دلیل که سشوارها و اتوهای حالت دهنده مو، مطمئناً می‌توانند با خشک و شکننده کردن موهای شما آسیب ببینند که در نهایت می‌تواند منجر به شکستگی و کوتاه شدن طول مو شود. اگر می‌خواهید موهای خود را رشد دهید، اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود. تا آنجایی که ممکن است از هرگونه ابزار حرارتی برای خشک کردن موهایتان خودداری کنید. چنانچه از ابزار حرارتی استفاده می‌کنید، استفاده از اسپری محافظ حرارت مو را توصیه می‌شود.

خرید اسپری محافظ حرارتی (پرایمر) مو فولیکا حجم 200 میل

اسپری محافظ حرارتی مو فولیکا می‌تواند تا حرارت 220 درجه، از موهای شما محافظت کند.علاوه بر این به حفظ رطوبت و سلامت مو کمک می‌کند.

جهت اطلاع از جزئیات بیشتر این محصول و یا خرید آن، بر روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید.

ماساژ پوست سر انجام دهید

همان‌طور که خاک با کیفیت برای رشد گیاهان و گل‌های سالم ضروری است، پوست سر سالم پایه‌ای برای رشد موی سالم است. از این رو، ماساژ پوست سر اثرات مفیدی بر هورمون‌های استرس، فشار خون و ضربان قلب دارد. یک راه ساده برای تحریک رشد مو در خانه، ماساژ دادن پوست سر است. این کار جریان خون را در پوست سر شما افزایش می‌دهد و استحکام ریشه‌های مو را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر، به مواد مغذی کمک می‌کند تا سریع‌تر به فولیکول شما برسند. می‌توانید پوست سر را با بدون افزودن محصول خاصی ماساژ دهید، اما افزودن روغن غنی از مواد مغذی تاثیر آن را بیشتر می‌کند.

از روغن های گیاهی مو استفاده کنید

برخی از روغن‌های گیاهی، به دلیل داشتن ترکیبات موردنیاز مو برای رشد سریع مو می‌توانند مؤثر باشند. از جمله روغن‌های مفید برای مو:

  • روغن نارگیل که حاوی اسیدهای چرب به نام اسید لوریک است. به داخل ساقه مو نفوذ کرده و از دست رفتن پروتئین مو را کاهش می‌دهد.
  • روغن کرچک که دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی برای کمک به مبارزه با عفونت‌های پوست سر است که به رشد بهتر موها کمک می‌کند.
  • روغن رزماری برای تحریک رشد موهای جدید و حتی می‌تواند برای درمان آلوپسی آندروژنیک نیز استفاده شود.
  • روغن شمعدانی اسانس غلیظی است که از برگ‌های این گیاه استخراج می‌شود. می‌توانید از روغن شمعدانی برای تقویت رشد مو و افزایش گردش خون استفاده کنید.

توجه داشته باشید که قبل از استفاده از هر روغن گیاهی، ابتدا نوع موهایتان را بشناسید. سپس بر اساس شرایط سلامتی خود، روغن متناسب با موهایتان را انتخاب کنید. همچنین در خصوص نحوه استفاده از آن‌ها نیز اطلاعاتی را کسب کنید و بایدها و نبایدهای استفاده از هر یک از آن‌ها را بشناسید.

خرید روغن مو او جی ایکس حاوی روغن آرگان مراکشی حجم 100 میل

روغن مو او جی ایکس حاوی روغن آرگان است که به دلیل داشتن ویتامین E و دیگر مواد مغذی موردنیاز مو، به آبرسانی موها کمک می‌کند.

جهت شناخت این محصول با جزئیات بیشتر و یا خرید آن، بر روی تصویر روبه‌رو کلیک کنید.

ماسک زرده تخم مرغ را امتحان کنید

هر چند ما نمی‌توانیم روند رشد مو را تسریع کنیم، اما می‌توانیم روی کیفیت ساقه‌های مو که هر فولیکول می تواند تولید کند، تأثیر بگذاریم. کارهایی وجود دارد که ما می‌توانیم برای تحریک درصد بیشتری از فولیکول‌های مو در پوست سر انجام دهیم که موهای بیشتری را در مرحله رشد نگه می‌دارد. یکی از این کارها، استفاده از ماسک زرده تخم‌مرغ است. اگر موهایتان شکننده است، ماسک زرده تخم‌مرغ نجات دهنده شما خواهد بود.

به این دلیل که تخم‌مرغ حاوی لسیتین و پروتئین است که باعث تقویت، تغذیه و التیام تارهای مو می‌شود. برای تهیه این ماسک، 2 عدد تخم‌مرغ را با 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. 1/2 فنجان آب اضافه کنید تا مخلوط رقیق شود و کمتر چسبنده شود. ماسک را مستقیماً روی موهای خشک و برس کشیده شده بمالید و بگذارید تا 30 دقیقه بماند. سپس طبق معمول شامپو بزنید و به آرامی بشویید.

کلام پایانی

اگر می‌خواهید رشد موهایتان را بهبود ببخشید، برنامه‌ای منظم داشته باشید. به یاد داشته باشید که استفاده از این راهکارها، ممکن است چند ماه طول بکشد تا نتایج قابل‌توجهی به همراه داشته باشد. تمام تلاش خود را برای حفظ یک سبک زندگی سالم که مکمل برنامه درمان موهای شما باشد، انجام دهید. اگر این روش‌های طبیعی برای شما کارساز نبود، با پزشک خود در مورد داروها یا روش‌های دیگر صحبت کنید.

سؤالات متداول

چه عواملی بر روی رشد سریع مو تاثیر دارد؟

سن، ژنتیک، رژیم غذایی، ورزش، هورمون‌ها، استراحت و خواب، بیماری، ویتامین‌ها و مواد معدنی

چه روش‌هایی را می‌توان برای رشد سریع‌تر مو انجام داد؟

نوک گیری موها، ماساژ سر، استفاده از ابزارهای حرارتی به میزان کم، استفاده از روغن‌های موردنیاز مو، کاهش استرس، استفاده از ماسک زده تخم مرغ

روغن‌های موردنیاز مو برای رشد بهتر کدام‌اند؟

روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن شمعدانی، روغن رزماری

چه ویتامین‌هایی به رشد سریع‌تر مو کمک می‌کنند؟

آهن، روی، امگا 3 و امگا 6، بیوتین، ویتامین C، ویتامین D، ویتامین E