زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

هر آنچه که باید درباره ی رنگ مو بدانید

تیم تحریریه مو تن رو
4,278
18 دقیقه
هر آنچه که باید درباره ی رنگ مو بدانید

رنگ‌ مو یکی از تکنیک‌های پرطرفدار برای زیبایی است که هر خانمی حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده‌است. همیشه سوالات و ابهامات بسیاری پیرامون رنگ کردن موها وجود دارد که ذهن ما را به خود درگیر می‌کند. پیدا کردن ایده آل‌ ترین رنگ مو در عین کمترین میزان آسیب رسانی مساله‌ای است که بسیاری از خانم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. از مشاوره آرایشی گرفتن در سالن‌های زیبایی و فروشگاه‌های لوازم‌آرایشی تا جستجو در صفحات گوگل، از نمونه فعالیت‌هایی است که قبل از رنگ کردن موها انجام می‌دهیم.

در این مقاله قصد داریم بسیاری از دغدغه‌های شما راجع به رنگ کردن مو را بررسی کنیم. پس از خواندن این پست، جواب بسیاری از سوالات خود را می‌یابید.

انتخاب رنگ موی مناسب

با دیدن تصاویر و ویدیو‌های متفاوت از رنگ مو و هایلایت‌های هیجان‌‌انگیز و زیبا که در فضای مجازی می‌بینیم، حس می‌کنیم که این رنگ مو‌‌ها می‌توانند برای ما انتخاب مناسبی باشند. با ذخیره‌کردن این تصاویر و با درخواست از متخصص رنگ مو در سالن زیبایی، از او می‌خواهیم که این رنگ مو را روی موها‌ی ما پیاده کند. اما آیا این رنگ مو برای مختصات چهره و موها‌ی شما مناسب است؟

Beautiful Hair Colors

قبل از اقدام به خرید رنگ مو و انتخاب رنگ مورد‌نظر باید چند نکته مهم و اساسی را بدانیم. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید با دیدن هر رنگ مویی تشخیص‌دهید که آیا این رنگ مو برای شما مناسب است یا خیر؟

رنگ مو مناسب رنگ پوست و چشم

رنگ پوست و چشم‌ها اولین نکته‌ای است که باید در انتخاب رنگ مو در نظر بگیریم. رنگ پوست گرم یا سرد با تن روشن یا تیره، هر یک تناژهای رنگی مناسب خود را می‌طلبد. رتگ چشم‌ها نیز باید در انتخاب رنگ مناسب در نظر گرفته‌شود.

پوست‌های روشن دارای زمینه صورتی و زیتونی هستند و پوست‌های تیره‌تر دارای زمینه زرد و طلایی. حال اگر رنگ پوست شما جزو این رنگ‌ها نیست، شما رنگ پوست خنثی دارید.

برای تشخیص گرم بودن یا سرد بودن رنگ پوست به مچ دستتان نگاه‌کنید. اگر رنگ رگ‌‌هایتان آبی و بنفش است، به ‌احتمال زیاد پوست سرد و روشنی دارید. اگر رنگ رگ‌‌ها سبز است، پوست‌تان گرم و تیره است.

اگر چشمان شما تیره است و در آن رگه‌هایی از قهوه‌ای دیده می‌شود، احتمالا رنگ پوست شما تیره یا گرم است. اگر چشمانتان آبی، سبز یا طوسی است احتمالا شما پوست سرد و روشنی دارید.

حال به سوال‌ « رنگ مو مناسب با رنگ پوست و رنگ چشم کدام است ؟» پاسخ می‌دهیم.

رنگ مو مناسب پوست گرم

طیف‌های رنگی سرد مثل پلاتینی، خاکستری، شنی، یخی، بژ و نقره‌ای برای کسانی که پوست روشن با زمینه گرم دارند مناسب است. این رنگ‌ها می‌تواند سرخی پوست را خنثی کنند و نمای زیبا‌تری به چهره ببخشند. کارشناسان‌ زیبایی این طیف از رنگ‌های سرد را برای کسانی که چشم‌های طوسی یا آبی دارند نیز پیشنهاد می‌کنند.

رنگ مو مناسب چشم آبی
رنگ مو مناسب پوست گرم و چشم آبی

اگر پوست هلویی دارید با کمال تعجب باید بگوییم که طیف رنگی قرمز برای موهایتان مناسب است. قرمز آتشین، قهوه ای بورگاندی، قهوه ای قرمز تیره از نمونه رنگ‌هایی هستند که برای پوست گرم مناسب‌اند. کسانی که پوست رنگ پریده و روشن دارند می‌توانند از طیف رنگی قرمز برای درخشش بیشتر پوستشان بهره بگیرند. اگر پوست سبزه دارید بهتر است به ‌جای رنگ‌ قرمز از قهوه‌ای مایل به قرمز روشن استفاده‌کنید.

رنگ مو قهوه ای بورگاندی
رنگ مو قهوه ای بورگاندی
رنگ مو برای پوست هلویی
رنگ مو قهوه ای قرمز

طیف رنگی پر‌طرفدار و محبوب قهوه‌ای نیز برای پوست‌های روشن و گرم مناسب است. رنگ‌های قهوه ای تیره مانند قهوه‌ای مایل به طلایی، کهربایی، قهوه‌ای مایل به قرمز و دارچینی از جمله این رنگ‌ها هستند.

اگر رنگ پوست گرم و متوسطی دارید، یعنی پوستتان نه خیلی روشن و نه خیلی تیره است، کاراملی طلایی یا مسی انتخاب خوبی است.

رنگ مو کاراملی مسی
رنگ مو کاراملی مسی

رنگ مو مناسب پوست سرد

کسانی که پوست روشن با زمینه سرد دارند از رنگ‌های گرم مثل عسلی، طلایی، کاراملی، مسی یا بلوند‌ صورتی (توت فرنگی) استفاده کنند. رنگ‌هایی مثل شرابی، بژ، قهوه ای شکلاتی برای پوست سرد مناسب هستند.

اگر پوست زرد مایل به زیتونی دارید، طیف رنگی بلوند گرم تیره برای شما معجزه می‌کند. از انتخاب رنگ‌های سرد مثل بلوند خاکستری پرهیز کنید. این رنگ‌ها باعث بی‌حالی و رنگ‌ پریدگی صورت می‌شود.

اگر پوست تیره‌ای دارید انتخاب رنگ‌های روشن‌تر از طیف بلوند گرم مثل بلوند کاراملی تیره یا بلوند عسلی پیشنهاد می‌گردد. اگر رنگ پوست سرد و تیره‌ای دارید رنگ هایی مثل قهوه‌ای موکا یا مشکی انتخاب بسیار مناسبی است. اگر در این رنگ‌ها هایلایت نیز در آن ترکیب شود، زیبایی فوق العاده ای به چهره می‌بخشد.

اگر رنگ پوست سرد و متوسطی دارید، یعنی پوستتان نه خیلی روشن و نه خیلی تیره است، قهوه‌ای گردویی یا بلوند گندمی را امتحان کنید.

رنگ مو مناسب پوست سرد
پوست سرد با موهای طلایی
رنگ مو شرابی
پوست سرد با رنگ موی شرابی
هایلایت قهوه ای موکا
هایلایت قهوه ای موکا

فرمول شماره بندی رنگ موها را یاد بگیریم

بعد از اینکه نحوه انتخاب رنگ موی مناسب خود را یاد گرفتید، حالا نوبت این است که چگونه شماره رنگ موی خود را از کاتالوگ رنگ مو پیدا کنیم؟ با توضیحاتی مختصر به شما آموزش می‌دهیم تا مثل یک آرایشگر حرفه ای، رنگ موی مورد‌نظر خودتان را انتخاب کرده و بخرید.

کاتالوگ رنگ مو مارال

همان‌طور که در تصویرمشاهده می کنید، ما برای نمونه، از کاتالوگ رنگ موی مارال استفاده کرده ایم، در این کاتالوگ اعداد اول رنگ موها از 1 تا 12 می‌باشند. در کاتالوگ رنگ موی مارال در این طیف تیره‌ترین رنگ مشکی است و هرچه عدد بیشتر می‌شود رنگ نیز روشن تر می‌گردد. این رده‌بندی تا شماره 12 که سری هایلایت است ادامه دارد.

شماره بندی رنگ مو

پس از بررسی عدد اول به تحلیل عدد دوم در شماره رنگ مو می‌رسیم. عدد دوم نمایان‌گر انعکاس رنگ مو است و از 0 تا 9 متغیر است. عدد دوم هم می‌تواند باشد و هم نباشد. اگر عدد دوم تک رقمی بود طبق جدول زیر انعکاس‌اش مشخص می شود. برای مثال رنگ 6.1 بلوند تیره با انعکاس خاکستری یا دودی می باشد که در نهایت بلوند دودی تیره شده‌است.

جدول شماره بندی رنگ مو

اگر عدد دوم دو رقمی باشد عدد اول تاثیر بیشتر و عدد دوم تاثیر کمتری در انعکاس رنگ مو خواهد‌‌داشت. به طور مثال رنگ 9.51 بلوند خیلی روشنی است که کمی دودی سرد دارد. اسم رنگ آن در آلبوم رنگ مو مارال رنگ بلوند بژ خیلی روشن است.

اگر عدد دوم تکرار یک رقم باشد به معنی انعکاس دو برابر یک رنگ است. به عنوان مثال 7.66 رنگ بلوند متوسطی است که شدت قرمزی آن انعکاسی دو برابر دارد.

عدد صفر اگر به عنوان انعکاس اول باشد به این معنی است که میزان انعکاس دوم بسیار کم است. اما اگر به عنوان انعکاس دوم باشد، انعکاس اول را چند برابر می‌کند. به عنوان نمونه شماره رنگ 5.06 قهوه‌ای روشنی می‌باشد که انعکاس قرمز خیلی کمی دارد. در حالیکه 5.60 قهوه‌ای روشن است که انعکاس قرمز بسیار زیادی دارد.

رنگ مو مناسب فصل سال

در جواب این‌که چه رنگ مویی مناسب چه فصلی از سال است؟ به طور کلی باید بگوییم که در فصل‌های سرد باید از تن های گرم و تیره‌تر و در فصول گرم باید از رنگ هایی با تناژ سرد و روشن و فانتزی استفاده‌ کنید. رنگ‌هایی مثل تناژ عسلی، بلوند، یخی، عروسکی و فانتزی رنگ موهای مناسب فصل تابستان و بهار است. رنگ‌هایی مثل بادمجونی، شرابی، ماهاگونی رنگ موهای مناسب فصل زمستان و پاییز است. نکته اینجاست که هیچ قانون نوشته‌ای در این مورد وجود‌ندارد و شما می‌توانید در هر فصلی از سال رنگ مورد علاقه‌تان را داشته باشید.

رنگ مو مناسب فصل تابستان
رنگ مو مناسب فصل تابستان

رنگ مو در سال 2020

ترند امسال برای تابستان 2020 رنگ کردن جلوی موها به روش تکه‌ای است. در این روش در واقع فقط قسمت جلویی و تل موها را هایلایت می‌کنند. این روش مانند قابی عمل می‌کند که اطراف صورت شما را می گیرد و باعث بیشتر دیده شدن جزئیات چهره می‌گردد. هایلایت تکه ای روشی است که برای کل موها نیز به کار می‌رود و به آن تکنیک چانک لایت گفته می شود. در این روش، دسته‌های بزرگی از موها جدا می‌شود و روی آن‌ها رنگی روشن ‌تر از پایه اعمال می‌گردد.

ترند دیگری که این روزها غوغا به پا کرده‌است رنگ موی رنگین‌کمانی و رنگ موی کهکشانی می‌باشد. در این تکنیک هر بخش از مو به یک رنگ پاستیلی یا فانتزی رنگ می‌شود. رنگ کردن مو به این روش کاری زمان‌بر است ولی به نتیجه‌ی فوق العاده آن می‌ارزد.

مدل هایلایت 2020

رنگ مو کهکشانی

رنگ موی رنگین کمانی

مهم ترین تکنیک‌های رنگ مو لولایت 
لایت های رنگ مو که فقط حرفه ای ها میدانند
نکات بسیار مهم رنگ مو که باید بدانید

رنگ موی ترکیبی چیست؟

رنگ موهای ترکیبی رنگ‌هایی هستند که طبق اصول رنگ‌شناسی و توسط متخصصین زیبایی مانند آرایشگران فرموله می‌شوند. رنگ موی ترکیبی به شما این امکان را می‌دهد تا با افزودن رنگ‌ها و واریاسیون‌ها در پایه‌های مختلف، به ایده‌آل ترین رنگ موی دلخواه برسید. در رنگ موی ترکیبی می‌توانید تناژهای ناسازگار مثل زردی، نارنجی یا قرمزی را خنثی کنید. رنگ موی ترکیبی با دکلره و رنگ موی ترکیبی بدون دکلره، هر یک چندین فرمول جداگانه دارند. در تصاویر زیر می‌توانید تعدادی از رنگ موها‌ی ترکیبی و محبوب را مشاهده کنید.

رنگ موی ترکیبی صورتی

رنگ مو ترکیبی صورتی

رنگ موی کاراملی مسی

رنگ مو ترکیبی کاراملی مسی

 

رنگ موی ترکیبی بلوند دودی

رنگ مو ترکیبی بلوند دودی

رنگ موی مروارید دودی

رنگ مو ترکیبی بلوند مرواریدی دودی

رنگ موی یاسی

رنگ موی ترکیبی یاسیدغدغه های رنگ کردن مو

هر یک از ما هنگامی که تصمیم به رنگ‌کردن موهایمان می‌گیریم با دلواپسی‌هایی روبرو می‌شویم. این مسئله ممکن است در تصمیم‌گیری ما برای رنگ کردن یا رنگ نکردن موهایمان تاثیر بگذارد. تعدادی از این دغدغه‌ها را بررسی می‌کنیم تا بتوانیم جواب مناسب را پیدا کنیم.

آیا موهایم بعد از دکلره آسیب می بیند؟

بسیاری از خانم ها موهایشان پس از دکلره کردن دچار آسیب‌های شدید یا به اصطلاح سوختگی می‌شود. وز شدن و خشک شدن موها به دلیل این است که مواد دکلره بافت مو را باز می‌کند تا عملیات اکسیداسون (جدا شدن رنگدانه‌های ملانین از مو) انجام شود. اکیدا توصیه می‌کنیم که اگر تخصص و مهارت کافی برای دکلره را ندارید، هرگز این کار را در منزل انجام ندهید. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از اقدام به دکلره تست حساسیت انجام دهید. برای این کار از آرایشگر خود بخواهید حتما ابتدا روی قسمتی از موها این کار را انجام دهد. اگر با عوارضی همچون قرمزی، خارش پوست و در حالت شدید‌تر پوست سر متورم مواجه شدید، حتما از انجام این کار صرف نظر کنید.

آسیب دکلره به مو

یکی از راهکارهای موثر در جلوگیری از آسیب‌های دکلره کردن، استفاده از موادی به نام اولاپلکس است. این مواد در سالن‌های زیبایی حین کار با مواد‌شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روشی است که بسیاری از خانم‌ها از آن نتیجه گرفته‌اند.

حتما پس از دکلره کردن موها از محصولات مناسب موهای رنگ شده و دکلره‌شده استفاده کنید. حتی‌الامکان از ابزار‌های حرارتی نظیر سشوار و اتو مو کمتر استفاده کنید. از محصولات محافظ حرارتی مانند سرم‌ و اسپری‌ قبل براشینگ برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از حرارت استفاده کنید.

چگونه مو های خود را بدون دکلره به پایه برسانیم

اولاپلکس جادوی ترمیم مو | اولاپلکس تراپی در رنگ مو و دکلره

آیا در دوران پریود رنگ مو عمل می کند؟

سوالی که از دیر‌باز در رنگ‌کردن مو‌ها مطرح بوده‌است، این است که آیا ” عادت‌ ماهانه بر عملکرد رنگ مو تاثیر می‌گذارد ؟”. در جواب این سوال باید بگوییم بله. اما این تاثیر‌گذاری برای همه خانم‌ها اتفاق نمی‌افتد و شدت آن در افراد مختلف متفاوت است. هیچ توضیح علمی و روشنی برای این مساله وجود ندارد. بسیاری از آزمایشات حاکی از این است که رنگ مو در دوران قاعدگی، به دلیل تغییرات هورمونی همانند روزهای عادی عملکرد کاملی نخواهد‌‌‌داشت. در بعضی موارد عدم رسیدن به درجه و رنگ دلخواه به خصوص در رنگ‌های با پایه بسیار روشن یا رنگ هایی که رنگدانه های عمیق مانند قرمز دارند، مشاهده شده است. بنا‌براین بهتر است حداقل سه روز قبل و بعد از شروع پریود، از رنگ کردن مو‌ها خودداری کنید.

افرادی که می‌خواهند در زمان قاعدگی موهایشان را دکلره کننده بهتر است که از این کار صرف‌نظر کنند. در این دوره پوست خانم‌ها بر اثر تغییرات هورمونی تحریک‌پذیر‌تر است و عوارضی نظیر خارش و حساسیت پوستی تشدید می‌گردد.

چرا موهای سفید رنگ نمی‌گیرند؟

خانم‌هایی که به دلیل کهولت سن یا ریشه‌های ژنتیکی و ارثی موهای سفید دارند، از این که هنگام رنگ کردن موهای سفیدشان رنگ نمی‌گیرد گله مندند. موهای سفید به دلیل خروج رنگدانه از بافت مو، به راحتی موهای معمولی رنگ جذب نمی‌کنند. برای خلاصی از این مشکل باید قبل از اقدام به رنگ کردن کل موها، از عملیات مردانساژ شروع کنید. در این روش موهای سفید تحریک می‌شوند و برای رنگ‌پذیری آماده می‌گردند.

اگر از رنگ کردن مداوم ریشه‌های سفید مویتان و آسیب‌های ناشی از تجدید رنگ خسته شده‌اید می‌توانید از محصولات جایگزین استفاده کنید. می توانید از کانسیلر ریشه مو هنگام رفتن به مهمانی‌ها و مجالس استفاده‌کنید. این محصولات موقتی هستند و با شستشوی آب از بین می‌روند.

پوشاندن سفیدی مو
اسپری پوشاندن سفیدی مو

چه رنگ مویی برای دوران بارداری مناسب است؟

بنا بر فعل و انفعالات شیمیایی که به هنگام رنگ کردن رخ می‌دهد و تاثیراتی که بر روی پوست سر می‌گذارد، باعث جذب مواد شیمیایی می‌شود. این مواد به شدت سلامت جنین را به خطر می‌اندازد. اگر رنگ کردن موها برای شما ضروری نیست از آن صرف‌نظر کنید. اما اگر به هر دلیلی نیاز به رنگ کردن موهایتان داشتید فقط بعد از گذراندن سه ماه اول بارداری، مجاز به این کار هستید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ موهای بی‌ضرر مثل رنگ موهای بدون آمونیاک است.

مردانساژ، تکنیکی برای رفع سفیدی مو

رنگ مو در بارداری و عوراض خطرناک آن بر جنین

رنگ موی بدون آمونیاک برای دوران بارداری

معرفی 6 رنگ موی محبوب و پر‌طرفدار

رنگ مو عسلی

رنگ موی عسلی یکی از رنگ‌های گرم و محبوبی است که همیشه خواهان دارد و برای هر فصلی مناسب است. رنگ موی عسلی طیف‌ها و ترکیبات بسیاری را شامل می شود. رنگ مو عسلی روشن و تیره، رنگ مو بلوند عسلی، رنگ مو شیر عسلی، رنگ مو دودی عسلی، رنگ مو عسلی شکلاتی از نمونه‌های عسلی هستند. در تصاویر زیر می‌توانید تعدادی از ترکیب‌های عسلی به همراه فرمول ترکیبشان را مشاهده کنید.

در رنگ موی عسلی دودی، موارد زیر نیاز ‌است:

  • پایه دکلره 8
  • یک چهارم تیوپ رنگ مو شکلاتی پایه 7
  • نصف تیوپ رنگ مو عسلی پایه 7
  • یک چهارم تیوپ رنگ مو دودی پایه 8
  • دو بند انگشت واریاسیون بنفش
  • سه سانت واریاسیون نقره ای
  • اکسیدان ۶ درصد
رنگ مو عسلی

در رنگ موی ترکیبی عسلی نسکافه ای ، موارد زیر نیاز‌‌است:

  1. پایه دکلره 8
  2. یک چهارم تیوپ رنگ مو شکلاتی پایه 7
  3. نصف تیوپ رنگ مو عسلی پایه 7
  4. یک چهارم تیوپ رنگ دودی پایه 8
  5. دو بند انگشت واریاسیون بنفش

رنگ مو عسلی نسکافه ایرنگ مو شکلاتی

رنگ موی شکلاتی یکی از رنگ موهای با طیف گوناگون است. هر خانمی علاقه دارد حداقل یکبار آن را روی موهایش تست کند. این پایه برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار موهایشان را رنگ کنند توصیه می‌شود. شکلاتی فندقی، قهوه ای شکلاتی، شیر شکلاتی و بلوند شکلاتی از جمله محبوب ترین طیف های رنگ موی شکلاتی است.

ترکیب رنگ مو شکلاتی فندقی بدون دکلره :

  • برای موی طبیعی رنگ نشده یا قهوه ای طلایی پایه ۶ و ۷
  • نصف تیوپ رنگ شکلاتی پایه 7
  • یک چهارم تیوپ رنگ فندقی پایه ۶
  • یک چهارم تیوپ بلوند مسی
  • دو بند انگشت واریاسیون آبی و بنفش و دودی
  • اکسیدان 9 درصد
رنگ مو شکلاتی فندقی

رنگ مو نسکافه ای

رنگ موی نسکافه ای جزو یکی از رنگ موهایی است که با هر رنگی پوستی متناسب است. رنگ موی نسکافه ای در واقع شکلاتی است که با دودی ادغام شده و زردی و نارنجی موها را خنثی می کند. ترکیب این رنگ با هایلایت زیبایی بی نظیری به چهره می بخشد. نسکافه ای دودی، قهوه ای نسکافه ای، بلوند نسکافه ای در پایه های روشن و تیره و شیر نسکافه ای از ترکیب های رنگ نسکافه ای هستند.

فرمول رنگ مو قهوه ای نسکافه ای بدون دکلره:

  • بلوند نسکافه ای تیره با پایه 6
  • یک سوم تیوپ بلوند طلایی خیلی روشن
  • اکسیدان 9 درصد
  • نسبت اکسیدان به رنگ ۱/۵ برابر رنگ مو
رنگ مو قهوه ای نسکافه ای

فرمول رنگ موی نسکافه ای روشن بدون دکلره:

  1. موی رنگ نشده یا مو قهوه ای یا طلایی از پایه ۴ تا ۷
  2. نصف تیوپ رنگ نسکافه ای پایه ۸
  3. یک چهارم تیوپ رنگ دودی پایه ۸
  4. یک چهارم تیوپ رنگ هایلایت شامپاینی
  5. دو سانت واریاسیون بنفش و نقره ای
  6. دو سانت واریاسیون سبز

اکسیدان 9 درصد

رنگ مو نسکافه ای روشنرنگ موی کاراملی

رنگ موی کاراملی که از رنگ‌های کلاسیک اروپایی است، در میان خانم‌ها و سلبریتی‌ها طرفداران بسیاری دارد. هایلایت، لولایت و آمبره‌های کاراملی در پایه‌های روشن تا تیره، روی هر پایه‌ی مویی جلوه‌ای فوق‌العاده ایجاد می‌کند. رنگ موی کاراملی برای هر رنگ پوست و چشمی، تاثیری شگرف در دو چندان کردن زیبایی چهره دارد. رنگ مو کاراملی دودی، رنگ مو کاراملی بلوند شنی، کاراملی پلاتینه، کاراملی فندقی از نمونه‌های محبوب کاراملی هستند.

فرمول رنگ مو کاراملی دودی بدون دکلره:

  • پایه مو: موی رنگ نشده یا رنگ های قهوه ای و طلایی بر پایه 5 تا 7
  • نصف تیوپ رنگ کاراملی بر پایه 7
  • یک چهارم تیوپ رنگ کاراملی بر پایه 8
  • یک چهارم تیوپ رنگ مو خاکستری مرواریدی بر پایه 7
  • یک هشتم تیوپ رنگ مو زیتونی بر پایه 7
  • دو سانت واریاسیون بنفش و نقره ای
  • اکسیدان 9 درصد
رنگ مو با هایلایت کاراملی

فرمول رنگ کاراملی بلوند شنی با دکلره:

  1. پایه 8 دکلره
  2. سپس 2 تا 3 مرتبه شستشو با شامپو ضد زردی
  3. سه چهارم تیوپ رنگ کاراملی پایه 9
  4. یک چهارم تیوپ رنگ مو شنی پایه 8
  5. یک هشتم تیوپ رنگ مو شامپاینی
  6. یک هشتم تیوپ رنگ مو یاسی
  7. دو سانت واریاسیون بنفش و نقره ای

اکسیدان 6 درصد

رنگ مو بلوند شنی نسکافه ای رنگ مو کنفی

رنگ موی کنفی یکی از رنگ موهای بسیار روشن در پایه بلوند می‌باشد که انتخاب آن برای فصل تابستان بسیارعالی است. رنگ موی کنفی از جمله ترکیبات دشواری است که برای گرفتن بهترین نتیجه و حذف تناژهای ناسازگار باید در فرمول‌بندی آن دقت شود. رنگ موی کنفی چه به صورت یکدست چه به صورت مش تکه ای یا هایلایت، زیبایی خارق‌العاده‌ای به چهره می‌بخشد. حتی اگر ریشه‌ی مشکی موهای شما پس از مدتی درآید، در تضاد با رنگ کنفی به آمبره ای فوق‌العاده تبدیل می‌شود.

فرمول رنگ مو کنفی استخوانی با دکلره:

  • یک چهارم تیوپ رنگ مو بژ پایه 8
  • یک هشتم تیوپ کاراملی پایه 8
  • یک هفتم تیوپ طبیعی پایه 8
  • یک بند انگشت مسی پایه 7
  • اکسیدان 6 درصد
رنگ مو کنفی استخوانی

فرمول رنگ مو کنفی بدون دکلره:

برای این که بتوانید رنگ موی به روشنی کنفی را بدون دکلره در بیاورید باید از روش‌های جایگزینی استفاده کنید. رنگ مو کنفی به هیچ وجه روی موهایی که به پایه نرسیده باشد عمل نمی کند. در این مقاله دو روش برای رسیدن به پایه 8 بدون استفاده از پودر دکلره را آموزش می‌دهیم.

  • روش اول: در این روش با استفاده از دکو کرم یا کرم دکلره می‌توانید موهای خود را به پایه برسانید. کرم دکلره به دلیل فرمولاسیون کرمی شکل اش، آسیب رسانی کمتری نسبت به پودر دکلره دارد. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر پیگمنت‌های موی شما قوی باشد، ممکن است به پایه 8 نرسد. در این صورت می‌توانید کرم دکلره را با پودر دکلره سفید ترکیب کنید.
  • روش دوم: در این روش می‌توانید با رنگ سه صفر و رنگ بلوند بسیار روشن و اکسیدان 12 درصد، مو را تا پایه 6 روشن کنید. توجه داشته باشید در این روش به تدریج و با چندین مرتبه تکرار، مو را به پایه مورد نظر می‌رسد.

 6. رنگ مو فانتزی

رنگ موهای فانتزی تنوع بی نظیری در رنگ‌های شاد، چه در سبک گرم و تابستانی چه در سبک سرد و زمستانی دارند. این رنگ موها که در سال‌های اخیر مد شده اند، جزو رنگ موهای نیمه دائم هستند. این سبک از رنگ موها باید بر پایه دکلره باشند تا نتیجه ای واقعی و نزدیک، طبق کاتالوگ رنگ موی فانتزی را داشته‌باشند. رنگ موهای پاستیلی نمونه ای از رنگ های فانتزی هستند.

رنگ مو فانتزی مرجانی
رنگ مو آمبره فانتزی
هایلایت فانتزی

رنگ مو فانتزی خاکستری نقره ایشامپوهای رنگساژ نیز عملکردی مشابه با رنگ موی فانتزی دارند. با این تفاوت که شما می‌توانید این شامپو رنگ موها را در منزل و در حمام به راحتی امتحان کنید. کافیست مقدار مناسبی از شامپو را بر روی موی از قبل دکلره شده و به پایه رسیده، استفاده کنید. در حمام پس از شستن موها با شامپو، موها را به شامپو رنگ آغشته نمایید و پس از 10 دقیقه آبکشی نمایید. خبر خوش یعنی این که شما می‌توانید هر وقت اراده کردید با کمترین هزینه، رنگ موی فانتزی دیگری را روی موهایتان تست کنید.

شامپو رنگ مارال
رنگ مو فانتزی و مراقبت بعد از آن

رنگ موی فانتزی ، شاهکار تنوع

رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو چگونه است؟

امیدواریم که توانسته باشیم بخشی از سوال‌های شما راجع به رنگ مو را پاسخ داده باشیم. شما خواننده عزیز می‌توانید سوالاتی که درباره‌ی رنگ مو و هر آن چیزی که به آن مربوط است را در زیر این پست از ما بپرسید. مشاوران زیبایی ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی شما هستند.