زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

خواص آلوئه ورا برای پوست که معجزه می‌کند

2
wordcamp
80,774
11 دقیقه
خواص آلوئه ورا برای پوست که معجزه می‌کند

یکی از لذت بخش‌ترین حس‌ها در دنیا این است که بعد از گرفتن یک حمام آفتاب حسابی، بدن خود را از سر تا پا با آلوئه ورا بپوشانید. درست است که آلوئه ورا چسبناک و کمی غلیظ است، ولی احساس آرامش و خنکی که به پوست منتقل می‌کند را در هیچ چیز دیگری نمی‌توانید پیدا کنید. خواص آلوئه ورا برای پوست و مو بسیار است و این هم یکی از دلایلی است که آلوئه ورا امروزه در بسیاری از محصولات پوست و مو مانند انواع و اقسام کرم‌ها، آبرسان‌ها، ماسک‌های مو، اسکراب صورت و غیره استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد خواص آلوئه ورا بیشتر بدانید، با این مقاله از مو تن رو همراه ما باشید.

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن بی شمار است. اگر پوست صورت شما خشک است، آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده برای آبرسانی به پوست صورتتان خواهد بود. شما می‌توانید تاثیر آن را بلافاصله بعد از چند دقیقه ماندن روی پوست خود احساس کنید.

در ادامه می‌خواهیم برخی از مهم ترین خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن را برایتان شرح دهیم.

خواص آلوئه ورا
خواص آلوئه ورا

آلوورا سرشار از ویتامین

  • آلوئه ورا حاوی پلی ساکاریدهایی است که پوست را آبرسانی می‌کند، دارای خواص ضد التهاب است و می‌تواند مانند یک محافظ  برای پوست عمل کند.
  • هم چنین این پلی ساکاریدها باعث تسکین دادن به خارش و سوزش‌های پوستی می‌شود.
  • ژل آلوئه ورا دارای ترکیبات زیست فعال است که سرشار از ویتامین A، B، C، D، E است.
  • این گیاه همچنین دارای مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و زینک است.

مواردی که گفته شد خواص آلوئه ورا برای پوست است که باعث شده تا از آن به عنوان یک گیاه درمانی یاد شود.

ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C یک محصول بسیار خوب در زمینه مراقبت پوستی است که می‌توانید آن را با بهترین قیمت از فروشگاه مو تن رو خریداری کنید. ویژگی‌های این محصول به صورت زیر است:

خرید ژل آبرسان کامان حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین C
  • حاوی آلوئه ورا، ویتامین E و ویتامین C
  • آبرسان، ترمیم کننده و مرطوب کننده
  • رطوبت رسانی و کنترل کننده چربی پوست
  • مناسب پوست خشک و خیلی حساس

برای اطلاعات بیشتر و خرید محصول، روی عکس کلیک کنید.

استفاده از آلوئه ورا برای درمان التهابات پوستی

به طور کلی آلوئه ورا گیاهی است که از آن برای درمان سوزش و التهابات پوستی مانند آکنه و اگزما استفاده می‌شود.

از دیگر خواص برگ آلوئه ورا برای پوست می‌توان به درمان سوختگی به خصوص آفتاب سوختگی اشاره کرد. سوختگی زخمی است که در آن درجه حرارت پوست بالا می رود، آب پوست تبخیر می‌شود و باعث ایجاد سوزش، کشیدگی و ناراحتی پوست می‌شود.

هر نوع سوختگی به پوست آسیب می رساند و آن را از حالت عادی خارج می سازد. از آن جایی که آبرسانی یک از مهمترین خواص آلوئه ورا است، باعث می‌شود تا پوست سریع تر ترمیم گردد.

خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن
خواص آلوئه ورا برای پوست صورت و بدن

آلوئه ورا چه مدت باید روی پوست بماند

پس از استخراج عصاره آلوئه ورا می‌توانید آن را به تنهایی یا با ترکیب با لیمو ترش روی پوست صورت بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه می‌توانید آن را از روی صورت پاک کنید. این ماسک را ماهی یک بار الی دو بار برای شادابی و طراوت پوست و جلوگیری از به وجود آمدن لک‌های پوستی استفاده کنید.

مهم ترین توصیه های مراقبت پوست عروس برای کسانی که مراسم ازدواج آنها نزدیک است و به سلامت و زیبایی پوست خود در این روز خاص اهمیت می‌دهند نوشته شده است. اگر شما هم جز همین افراد هستید، این مقاله را بخوانید.

خواص آلوئه ورا برای پوست خشک

آلوئه ورا یک گیاه فوق العاده برای کسانی است که پوست خشک دارند.

اگر می‌توانید برای خود یک گلدان آلوئه ورا بگیرید و در خانه از آن نگهداری کنید. برای استخراج کردن ژل آلوئه ورا، فقط کافی است یکی از برگ‌های آن را جدا کنید. برگ را با چاقو از طول برش دهید و توسط یک قاشق، ژل را از گیاه جدا کنید.

همچنین می‌توانید برگ را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. آن‌ها از وسط نصف کرده و ژل میانی آن را روی صورتتان قرار دهید.

استفاده از ژل آلوئه ورا
استفاده از ژل آلوئه ورا

می توانید از ژل آلوئه ورا برای پوست صورت یا پوست سر استفاده کنید، یا به صورت ترکیبی برای ساخت ماسک آلوئه ورا با ماده دیگری مخلوط کنید و با آن انواع اقسام ماسک صورت را بسازید. در ادامه این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه اسکراب صورت آلوئه ورا را برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست شرح دهیم.

اگر مشکلی به نام پوسته سر دارید و می‌خواهید آن را با درمان خانگی برطرف کنید،  6 راه خانگی برتر برای درمان پوسته سر همان مقاله‌ای است که باید آن را مطالعه کنید. در این مقاله روش‌های درمان پوسته سر با وسایلی که در هر خانه‌ای موجود است آموزش داده شده است.

طرز تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا

از آلوئه ورا اعجاب انگیز می‌توان هم به تنهایی و هم در ترکیب با مواد دیگر، انواع ماسک های خانگی را تهیه کرد. در این بخش دو مورد از ماسک‌های خانگی آلوئه ورا را به شما آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا خانگی (اسکراب)

این ماسک که می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم، یک ماسک لایه بردار خانگی است یا به عبارت دیگر یک اسکراب است.

ماسک خانگی آلوئه ورا ما شامل مواد زیر می‌شود:

  • روغن زیتون
  • شکر قهوه ای
  • ژل آلوئه ورا

کافی است این مواد را داخل یک ظرف ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه ماسک خانگی آلوورا
طرز تهیه ماسک خانگی آلوئه ورا

ابتدا صورت خود را بشویید، می‌توانید برای تاثیر بیشتر از فوم شستشو صورت بایوآکوا حاوی عصاره آلوئه ورا استفاده کنید و صورت را به خوبی بشویید. سپس مخلوطی که تهیه کردید را روی پوستتان بگذارید، به آرامی مالش دهید و بعد از 10 دقیقه آبکشی نمایید.

می‌توانید باقی مانده ژل آلوئه ورا را داخل یخچال بگذارید یا آن را در داخل قالب یخ بریزید و در فریزر نگهداری کنید. هر وقت نیاز داشتید یک قطعه از یخ آلوئه ورا را روی پوستتان بگذارید. خواص و ویژگی‌های فوم شستشو صورت بایوآکوا حاوی عصاره آلوئه ورا:

خرید فوم شستشو صورت بایوآکوا حاوی عصاره آلوئه ورا
  • مناسب انواع پوست
  • حاوی عصاره آلوئه ورا
  • نرم و مرطوب کننده
  • تسکین دهنده پوست
  • آبرسان و ضد خشکی
  • پاک کننده عمیق منافذ پوست

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

طرز تهیه ماسک آلوئه ورا خانگی با شیر

برای درست کردن این ماسک کافی است عصاره آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنید. برای استفاده راحت‌تر از این ماسک می‌توانید از قرص ماسک فشرده  طبق تصویر استفاده کنید. وقتی که قرص ماسک باز شد، نیم ساعت اجازه دهید تا مواد جذب ماسک شوند. سپس ماسک را روی صورت بگذارید و بعد از ده دقیقه آن را بردارید و از شادابی و لطافت پوست خود لذت ببرید.

خرید قرص ماسک فشرده بایوآکوا بسته 50 عددی

مشخصات قرص ماسک فشرده بایوآکوا بسته 50 عددی:

  • دارای جنس فیبر سلولز طبیعی منسوج نبافته
  • قابل استفاده برای انواع ماسک‌های گچی و خانگی
  • افزایش جذب و تاثیرگذاری ماسک
  • آسان کردن به‌کارگیری ماسک‌های آبکی و خانگی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

ماسک نقابی آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا به عنوان سرم

از آنجایی که گیاه آلوئه ورا دارای میزان آب بالایی است، شما می توانید از آن به عنوان سرم نیز استفاده کنید. بعد از شستن صورتتان، آن را روی پوست خود بمالید و بعد از آن، از یک مرطوب کننده استفاده کنید و روی آن بمالید.

کرم مرطوب کننده دست و صورت دیپ سنس حاوی اسانس بامبو می‌تواند انتخاب خوبی برای استفاده بعد از ژل آلوئه ورا روی پوست باشد. کرم مرطوب کننده، حاوی روغن است و به شما این اطمینان را می‌دهد که آلوئه ورا در زیر آن کاملاً جذب پوست می‌شود.

خرید کرم مرطوب کننده دست و صورت دیپ سنس حاوی اسانس بامبو

مشخصات کرم مرطوب کننده دست و صورت دیپ سنس حاوی اسانس بامبو :

  • رطوب رسانی طولانی مدت
  • بازیابی حس طروات پوست
  • مناسب انواع پوست
  • پیشگیری از التهاب وحساسیت پوستی

برای اطلاعات بیشتر و خرید این محصول، روی عکس کلیک کنید.

خواص آلوئه ورا برای جوش صورت

یکی دیگر از خواص آلوئه ورا برای پوست، درمان جوش‌های قدیمی است. شما می‌توانید آلوئه ورای تازه را روی محل جوش های قدیمی بگذارید (در واقع جایی که اثر زخم هنوز باقی است) تا به مرطوب شدن سلول‌ها کمک کنید. بعد از زدن آلوئه ورا، با پشت قاشق، برای مدت دو یا سه دقیقه روی محل را فشار دهید.

اجازه دهید آلوئه ورا خشک شود و سپس روی آن کانسیلر بمالید. با این کار، سلول‌های خشک شده را بازسازی می‌کنیم و باعث می‌شویم تا برجستگی آن کمتر شود و دیگر به چشم نیاید.

خواص آلوورا برای جوش صورت

برای آن که با دلایل جوش زدن صورت آشنا شوید، دلیل جوش زدن و 7 راه برای درمان آن را بخوانید. اگر به این مشکل دچار هستید به کمک راه‌هایی که توضیح داده است، اقدام به درمان جوش‌هایتان کنید.

خواص آلوئه ورا برای مو

خواص آلوئه ورا برای پوست بر کسی پوشیده نیست. اما آیا این گیاه اعجاب انگیز برای مو هم خاصیت دارد؟ در جواب باید بگوییم بله!

فقط کافیست مقداری از ژل آلوئه ورا را از میان برگ گیاه جدا کنید و روی پوست سر و موهایتان بمالید و بعد از آن موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید. اگر این کار را به صورت مداوم در روتین مراقبت از موی قرار دهید، از معجزات آن بهره مند می‌شوید.

در این بخش به بررسی خواص آلوئه ورا برای مو می‌پردازیم:

آلوئه ورا برای درمان خارش پوست سر

هنگامی که پوست سر شما خارش می گیرد و شروع به پوسته پوسته شدن می کند، می توانید از آلوئه ورا برای درمان التهاب و خارش پوست سر کمک بگیرید. تحقیقات انجام گرفته در سال 1998 نشان داده است که گیاه آلوئه ورا حاوی اسید های چربی است که با خاصیت ضد التهابی، پوسته سر و خارش ناشی از آن را بهبود می بخشد.

آلوئه ورا برای پاکسازی موی چرب

اگر تمامی مواد شوینده لازم برای از بین بردن چربی موهایتان را امتحان کرده اید و علاوه بر این که نتیجه خوبی نگرفتید، به موهایتان آسیب هم وارد شد. وقت استفاده از آلوئه ورا برای موهای چربتان است. آلوئه ورا قابلیت نفوذ به فولیکول های مو و از بین بردن چربی و روغن های اضافی از روی مو را دارد. در عین حال که این گیاه موهای شمار را پاکسازی می کند، به ریشه موها آسیب نمی رساند.

استفاده مکرر از آلوئه ورا برای پاکسازی موی چرب سبب حفظ سلامت، نرمی و شادابی موها می گردد.

آلوئه ورا تقویت کننده و محرک رشد مو

همان گونه که آلوئه ورا محافظ پوست است و از جهات گوناگون پوست را تقویت می کند، این ماده خارق العاده باعث تفویت موها نیز می شود. ویتامین هایی مثل E، A، B12 و C که در ژل آلوئه ورا وجود دارد سلول های مو را تقویت می کند و مانع از شکنندگی و ریزش آن می شود. همان گونه که آلوئه ورا خاصیت خنک کنندگی برای پوست دارد، از موها در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند.

وقتی که از آلوئه ورا در یک نقطه از پوست سر استفاده می کنید، گردش خون در آن ناحیه از سر افزایس می یابد. این افزایش سرعت گردش خون سبب تحریک محرک های رشد می شود. افزادی که این ماده را برای پوست سرشان استفاده کرده اند، ادعا کردند که آلوئه ورا بر روی رشد موهایشان تاثیرگذار بوده است.

خواص آلوورا برای مو

سخن پایانی

در این مقاله در مورد خواص آلوئه ورا روی سلامت پوست و مو صحبت کردیم و در مورد نحوه استفاده از آن برای هر کدام توضیح دادیم. ممنونیم از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. لطفا اگر سوال یا پیشنهادی دارید، در بخش نظرات مطرح بفرمایید. همچنین می توانید تجربه های خود درباره استفاده از آلوئه ورا را برای ما بنویسید.

سوالات متداول در مورد خواص آلوئه ورا

آلوئه ورا چیست؟

آلوئه ورا یک گیاه است که اگر برگ‌های آن را از هم باز کنید با یک ماده ژل مانند روبه‌رو خواهید شد. این ژل که به ژل آلوئه ورا معروف است، خواص زیادی برای سلامت پوست و موی ما دارد.

خواص آلوئه ورا برای پوست چیست؟

آلوئه ورا دارای ویتامین‌های ضروری برای سلامت پوست است. این گیاه برای رفع التهاب پوست، به خصوص زمانی که آفتاب سوخته شده باشد کمک می‌کند و آبرسانی بالایی دارد. آلوئه ورا می‌تواند به رفع جوش صورت هم کمک کند.

خواص آلوئه ورا برای مو چیست؟

آبرسانی مو، درمان شوره و خارش، پاکسازی پوست سر، برطرف کردن چربی مو و تقویت کنندگی از جمله خواص آلوئه ورا برای سلامت مو است.