زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

مراقبت از ریش و سبیل + معرفی محصولات نرم کننده ریش و سبیل

wordcamp
2,655
7 دقیقه
مراقبت از ریش و سبیل + معرفی محصولات نرم کننده ریش و سبیل

ریش و سبیل برای آقایان اهمیت بالایی دارد. برای داشتن ریش و سبیل مرتب و بلند باید نکاتی را در مورد مراقبت از آنها بدانید. قبل از هر چیزی باید بدانید که موی سر و صورت چه تفاوت‌هایی با هم دارند و چرا نباید از شوینده‌های سر برای موهای صورت هم استفاده کرد. در این مطلب شما را با تفاوت‌ها، نحوه مراقبت و برخی نرم کننده‌ها و روش‌های خانگی مراقبت از ریش و سبیل آشنا خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

تفاوت موی ریش و سبیل با موی سر

اگر به ریش‌های خود اهمیت می‌دهید استفاده از محصولات مراقبت از موی سر به جای محصولات مراقبت از ریش و سبیل بزرگ‌ترین اشتباهی است که ممکن است مرتکب شوید. زیرا موی سر با موهای صورت تفاوت بسیاری دارد.

برخی از این تفاوت‌ها شامل موارد زیر است:

حالت موها

معمولاً حالت موی سر و موی صورت با هم تفاوت دارد. به این معنا که اگر فردی موی سرش صاف باشد، موی صورتش مجعد است.این اتفاق به دلیل حساسیت بیشتر فولیکول موهای صورت نسبت به آندروژن‌ها است.

ریش و سبیل بلند
مردی که موهایی صاف و ریش‌هایی مجعد دارد.

شانه متفاوت

شانه‌های سر نمی‌توانند ریش‌های شما را مرتب کنند، زیرا شانه‌های مخصوص ریش زبرتر و ریز دندان‌تر از شانه‌های مو هستند.

عمر و رشد مو

عمر ریش و سبیل بر خلاف موی سر بسیار کوتاه‌تر است و سرعت رشد آن به میزان ترشح تستوسترون فرد بستگی دارد.

ضخامت مو

موی ریش و سبیل ضخیم‌تر از موی سر است و برخلاف موی سر، ریش و سبیل بافت کرکی دارد.

محل رویش

پوست کف سر با پوست صورت تفاوت‌های زیادی دارد. معمولاً پوست کف سر از پوست صورت چرب‌تر است. نکته مهم این است که بر خلاف پوست کف سر که مواد را جذب نمی‌کند، هر چیزی که به ریش و سبیل خود می‌زنید از پوست صورت جذب می‌شود.

مراقبت از ریش و سبیل

امروزه عده زیادی از آقایان علاقه مند به بلند کردن ریش و سبیل‌های خود هستند، زیرا ریش باعث ایجاد اعتماد به نفس در آنها می‌شود. زیبایی ریش و سبیل با زیبایی و جذابیت مردان رابطه مستقیم دارد. دقت داشته باشید که اگر به داشتن ریش و سبیل علاقه دارید باید مانند موهای سرتان به صورت مرتب از ریش و سبیل خود مراقبت کنید.

برای داشتن ریش و سبیل زیباتر باید به نرمی و حالت پذیری ریش و سبیل خود توجه کنید. زیرا ریش و سبیل‌های نرم، رطوبت بیشتری دارند و کمتر دچار ریزش می‌شوند.

مراقبت از ریش و سبیل
وسایل مراقبت از ریش و سبیل

محصولات نرم کننده ریش و سبیل

یکی از روش‌های نرم و حالت پذیر کردن موهای صورت استفاده از نرم کننده‌های مخصوص ریش و سبیل است.

روغن تغذیه کننده ریش اوریفلیم سری North For Men

روغن تغذیه کننده ریش اوریفلیم محصولی است که به رطوبت و تغذیه پوست صورت و ریش کمک می‌کند. این محصول با فرمولاسیون منحصر به فردش که حاوی روغن چوب سدر است باعث تقویت و نرمی ریش‌های شما می‌شود. این روغن همچنین به مرطوب کردن پوست و ریش، تغذیه رسانی به فولیکول‌های مو، کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت هم کمک می‌کند.

ویژگی‌های این روغن:

  • بدون نیاز به آبکشی
  • تغذیه کننده و شاداب کننده
  • حالت دهنده
  • مرطوب کننده و نرم کننده
  • حاوی روغن چوب سرو
روغن تغذیه کننده ریش اوریفلیم سری North For Men
روغن تغذیه کننده ریش اوریفلیم که به رطوبت و تغذیه پوست صورت و ریش کمک می‌کند.

لوسیون نرم کننده ریش و سبیل نیرول مدل Barber Blasam

لوسیون نرم کننده ریش و سبیل نیرول به حالت پذیری، نرمی و حفظ رطوبت ریش و سبیل شما کمک می‌کند. این محصول را باید بعد از شستشوی ریش و سبیل روی آنها بزنید اما برای حالت دادن، می‌توان مقدار کمی از آن را به ریش و سبیل خشک خود بزنید.

ویژگی‌های این لوسیون:

  • دارای ترکیبات نرم کننده
  • محافظ رطوبت بافت ریش و سبیل
  • حالت دهنده
  • محصول کشور اسپانیا
لوسیون نرم کننده ریش و سبیل نیرول مدل Barber Blasam
لوسیون نرم کننده ریش و سبیل نیرول که به حالت پذیری، نرمی و حفظ رطوبت ریش و سبیل شما کمک می‌کند.

روش های خانگی مراقبت از ریش و سبیل

ژل آلوئه ورا

شما می‌توانید برای نرم کردن ریش و سبیل خود، ژل داخل گیاه آلوئه ورا را روزی دو بار به صورت خود بمالید. ژل آلوئه ورا علاوه بر نرم کردن ریش و سبیل شما باعث شفاف شدن و درخشندگی پوست شما می‌شود. این ژل همچنین باعث از بین رفتن جوش‌های صورت هم می‌شود. اگر می‌خواهید در مورد خواص دیگر آلوئه ورا بدانید خواندن مطلب خواص آلوئه ورا برای پوست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

روغن های گیاهی

یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از ریش و سبیل، مصرف روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن اکالیپتوس و … استفاده کنید. بهتر است این روغن‌ها را روی ریش‌های خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک ساعت در همان حالت بماند. شانه کردن ریش و سبیل بعد از مصرف روغن‌های گیاهی باعث بهتر پخش شدن این روغن‌ها بر روی صورت و موهای صورت می‌شود و جذب این مواد را سرعت می‌بخشد.

عسل و لیمو

یک قاشق مرباخوری عسل را با کمی آب لیموی تازه ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی ریش و سبیل خود قرار دهید و سپس با آب سرد آن را بشویید. ترکیب عسل و لیمو موجب نرمی و رشد بهتر موهای صورت می‌شود.

شانه کردن

شانه کردن ریش و سبیل (مخصوصاً ریش و سبیل‌های بلند) به صورت روزانه برای بهداشت موهای صورت بسیار ضروری است. اما شانه کردن روزانه خواصی هم به همراه دارد که مهم‌ترین آنها نرم و حالت پذیر شدن ریش و سبیل است.

کوتاه کردن

برای بهتر شدن رشد ریش و سبیل بهتر است هر چند وقت یکبار ریش و سبیل‌هایتان را کمی کوتاه کنید. برای این کار بهتر است از قیچی استفاده کنید. کوتاه کردن علاوه بر رشد بهتر باعث نرمی بیشتر ریش و سبیل‌ها هم می‌شود.

جمع بندی

برای داشتن ریش و سبیل بلند و زیبا باید از ریش و سبیل‌های خود مراقبت کنید. مراقبت از ریش و سبیل شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که از مهم‌ترین بخش‌های آن می‌توان به شستشوی مرتب ریش و سبیل‌ها با شامپوی مخصوص و سپس استفاده از نرم کننده‌های مخصوص ریش سبیل است. در این مطلب دو مورد از نرم کننده‌های ریش و سبیل موجود در بازار را به شما معرفی کردیم که می‌توانید برای مرتب کردن ظاهر ریش و سبیل خود از آنها استفاده کنید. علاوه بر این در این بخش چند مورد از مراقبت‌های خانگی ریش و سبیل را به شما آموزش دادیم. راه‌های خانگی راه‌هایی هستند که انجام دادن آنها بسیار ساده است و همه ما به مواد لازم برای این مراقبت‌ها دسترسی داریم. پس اگر شما هم به ریش و سبیل‌های خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید ریش و سبیل خود را بلند کنید، حتماً این روش‌ها را در خانه امتحان کنید و نظرات خود را در قسمت نظرات برای من به اشتراک بگذارید.

سوالات پرتکرار

چرا نمی‌توان از شانه سر برای شانه کردن ریش‌ها استفاده کرد؟

شانه‌های سر نمی‌توانند ریش‌های شما را مرتب کنند، زیرا شانه‌های مخصوص ریش زبرتر و ریز دندان‌تر از شانه‌های مو هستند.

سرعت رشد ریش و سبیل به چه چیزی بستگی دارد؟

سرعت رشد ریش و سبیل به میزان ترشح تستوسترون فرد بستگی دارد.

برای داشتن ریش و سبیل زیباتر باید به چه چیزهایی توجه کرد؟

برای داشتن ریش و سبیل زیباتر باید به نرمی و حالت پذیری ریش و سبیل خود توجه کنید.

روش‌های خانگی مراقبت از ریش و سبیل چیست؟

استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا، مصرف روغن‌های گیاهی، ترکیب عسل و لیمو، شانه و کوتاه کردن ریش و سبیل‌ها