زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

فواید عصاره چای سبز برای پوست و مو؛ رازهای جوانی پوست و زیبایی مو

wordcamp
1,665
9 دقیقه
فواید عصاره چای سبز برای پوست و مو؛ رازهای جوانی پوست و زیبایی مو

وقتی سخن از فایده های چای سبز  به میان می‌آید، عموماً گمان می‌کنیم که برای بهره‌مندی از این خاصیت‌های شگفت، حتماً باید این چای را بنوشیم.
 اما در مورد محصولات حاوی عصاره چای سبز، ماسک صورت چای سبز و فواید عصاره چای سبز برای پوست و مو اطلاعاتی دارید؟
 این گیاه حاوی کافئین است و ممکن است نوشیدن آن برای عده‌ای دردسرساز شود، مثلاً دچار بی‌قراری، سردرد و بی‌خوابی شوند.
مسئله‌ی دیگر این است: برخی از مطالعات نشان داده که نوشیدن چای سبز با برخی داروهای لخته‌شدن خون تداخل ایجاد می‌کند.
به این عوارض، مضرات نوشیدن این دم‌نوش برای کبد را نیز اضافه کنید. همان‌طور که می‌دانید مصرف چای سبز به هدف کاهش وزن بسیار فراگیر است اما برخی از افراد را دچار نارسائی‌های شدید کبدی می‌نماید.

اما مصرف موضعی مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند به این شرط که به این ماده آلرژی نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم در مورد خواص عصاره چای سبز برای پوست و مو صحبت کنیم.
این مقاله را تا انتها بخوانید تا دفعه بعد که چای سبز دم کردید به جای نوشیدن، صورتتان را با کمک آن بشویید البته بعد از اینکه حسابی خنک شد.

عصاره چای سبز چیست؟

عصاره چای سبز
نسخه‌ی غلیظ‌شده‌ی چای سبز که دارای کافئین و ترکیبات گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است را عصاره چای سبز می‌نامند.

نسخه‌ی غلیظ‌شده‌ی چای سبز که دارای کافئین و ترکیبات گیاهی غنی از آنتی اکسیدان است را عصاره چای سبز می‌نامند. از آنجایی که بسیاری از افراد طعم چای سبز را دوست ندارند، این عصاره‌ها به بازار عرضه شد تا این دسته از افراد نیز از مزایای این گیاه برای سلامتی بهره‌مند شوند.

از عصاره‌ی چای سبز در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود و تمرکز اصلی ما در این مقاله بر همین نکته است. خاصیت چای سبز برای پوست و مو فراوان است و تمام این فوائد در عصاره هم یافت می‌شود. بنابراین در متن مقاله گاهی از عبارت چای سبز و گاهی از عبارت عصاره چای سبز استفاده شده است.

مهم‌ترین خاصیت عصاره چای سبز برای پوست چیست؟

پوست زیبا

رازهای جوانسازی پوست خانم ها

مطلب مرتبط، لطفاً روی عکس کلیک کنید.

می‌دانید چگونه بدن در معرض رادیکال‌های آزاد قرار می‌گیرد؟ آلودگی هوا، رژیم‌های ناسالم غذایی و استعمال دخانیات، منجر به افزایش میزان رادیکال‌های آزاد در بدن می‌شوند. یکی از مهم‌ترین آسیب‌های رادیکال آزاد به بدن، ایجاد پیری زودرس است و آنتی‌اکسیدان‌های چای سبز یک راه‌حل عالی برای درمان این آسیب است.

آنتی اکسیدانی به نام کاتچین در چای سبز شناسایی شده که قادر است سلول‌های پیر را جوان‌سازی نموده و علاوه بر این، تولید سلول‌های جدید پوستی را افزایش دهید. بنابراین، شما با مصرف منظم چای سبز پوست روشن‌تر با درخشندگی بیشتر را تجربه خواهید کرد.

غیر از آنتی اکسیدان کاتچین، ترکیبات جوان‌ساز دیگری نیز در چای سبز یافت می‌شود. این گیاه سرشار از ویتامین‌های B و E است، ویتامین‌هایی که نقش آن‌ها در سلامتی پوست انکارناپذیر است.

حتماً نام کلاژن را شنیده‌اید، ترکیبی که در اغلب محصولات ضدچروک یافت شده و از افتادگی پوست پیشگیری می‌نماید. کارکرد ویتامین B این است که به تولید کلاژن و حفظ آن کمک می‌کند. ویتامین E نیز در تغذیه، آب‌رسانی و بهبود بازسازی سلولی نقش دارد که همگی این فعالیت‌ها در راستای جوان‌سازی پوست قرار دارند.

فایده چای سبز برای انواع پوست

فواید عصاره چای سبز برای پوست چرب

یکی از کلیدهای حفظ سلامتی و مراقبت از پوست چرب، لایه‌برداری منظم و حذف چربی‌های اضافی و تمیز‌کردن منافذ پوست برای جلوگیری از بروز جوش و آکنه است. با این حال، ممکن است به لایه‌برداری پوست علاقه‌ای نداشته باشید. در این صورت از چای سبز استفاده کنید چون حاوی ترکیباتی است که به تعادل چربی پوست کمک می‌کند.  

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش صورت مناسب پوست چرب حاوی عصاره چای سبز

خرید دستمال مرطوب پاک کننده آرایش صورت مناسب پوست چرب حاوی عصاره چای سبز 

فواید عصاره چای سبز برای پوست خشک

چای سبز سرشار از ترکیباتی است که خاصیت آب‌رسانی به پوست را دارند، ویتامین E و اسید آمینه‌ای به نام تیانین. مهم‌ترین نیاز پوست خشک نیز آ‌ب‌رسانی صحیح و توانمندی برای حفظ رطوبت در شرایط محیطی گوناگون است. با این بیان به خاصیت چای سبز برای پوست خشک پی می‌بریم.

فواید عصاره چای سبز برای پوست مختلط

همان‌طور که ملاحظه کردید چای سبز برای پوست چرب و خشک، کارساز است بنابراین برای پوست مختلط نیز مفید خواهد بود. افرادی که پوستشان مختلط است، نیاز به کنترل چربیِ قسمت‌های چرب و آب‌رسانی قسمت‌های خشک دارند و استفاده از چای سبز هر دو هدف را محقق می‌نماید.

ماسک نقابی بمب آبرسان گارنیه حاوی عصاره چای سبز

خرید ماسک نقابی بمب آبرسان گارنیه حاوی عصاره چای سبز

  • آبرسانی قوی
  • بهبود رنگ پوست
  • کاهش منافذ قابل رویت
  • حاوی عصاره چای سبز

عصاره چای سبز برای پوست دارای علائم پیری

راز جوانی مردم ژاپن چیست؟ تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده و در تمام آن‌ها به مصرف چای سبز اشاره شده است. ژاپنی‌ها علاوه بر نوشیدن چای سبز، این ماده را به روتین مراقبت از پوست خویش نیز افزوده‌اند و همین مسئله یکی از رازهای جوانی و پوست و موی خوب آن‌ها است.

مطالعات نشان می‌دهد که یکی از فواید عصاره چای سبز برای پوست و مو احیای ظاهر پوست و کاهش چین‌و‌چروک‌های ریز است.

عصاره چای سبز برای پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید، چای سبز را به‌عنوان مسکنی طبیعی در رفع التهاب، تحریک و کمک به رفع قرمزی پوست در نظر بگیرید.

11 دلیل برای انتخاب محصولات مراقبت از پوست حاوی چای سبز

فواید عصاره چای سبز برای پوست و مو  بسیار زیاد است اما برای پرهیز از زیاده‌گویی و اتلاف وقت، 11 مورد از مهم‌ترین این دلایل را در فهرست زیر مطالعه خواهید کرد:

بخش اول: فواید عصاره چای سبز برای پوست

  • خاصت آنتی اکسیدانی با نام چای سبز گره خورده است. از طرفی، یکی از مهم‌ترین خواص آنتی اکسیدان‌ها، محافظت از پوست در برابر عوامل استرس‌زای محیطی است. EGCG آنتی اکسیدانی است که در عصاره چای سبز وجود دارد و اثربخشی آن در بهبود وضعیت پوست، معروف است.
کرم پودر 12 ساعته جوئل حاوی عصاره چایی سبز

خرید کرم پودر 12 ساعته جوئل حاوی عصاره چایی سبز

  • حاوی ویتامین E
  • دارای عصاره چای سبز و آنتی اکسیدان
  • برعکس چای سیاه، چای سبز ویتامین C دارد بنابراین می‌تواند به روشن‌شدن پوست و یکنواختی رنگ آن کمک کند.
  • در قسمت قبل گفتم که یکی از رازهای جوانی مردم ژاپن، استفاده فراوان از چای سبز به شکل‌های گوناگون است. ترکیبات چای سبز پوست را سفت کرده و خطر افتادگی را کاهش می‌دهد.
  • بافت پوست به کمک ویتامین A موجود در عصاره چای سبز بهبود می‌یابد.
  • آیا صورت شما مدام گر می‌گیرد و دچار قرمزی پوست می‌شوید؟ چای سبز حاوی نیاسین است و تجربه ثابت کرده که مصرف این ماده عوارض گُرگرفتگی نظیر قرمزی پوست را کاهش می‌دهد.
  • خاصیت چای سبز برای پوست چرب را به خاطر دارید؟ توانایی تنظیم چربی صورت و پاک‌سازی منافذ پوست از دیگر فواید عصاره چای سبز برای پوست به حساب می‌آید.
  • اگر دچار پف و تیرگی زیر چشم هستید، چای سبز را فراموش نکنید. این ماده حاوی کافئین است و می‌تواند مشکلات مذکور را به کمک این خاصیت، حل کند.
  • همان‌طور که در قسمت مربوط به پوست خشک گفتم، عصاره چای سبز یک آب‌رسان طبیعی است بنابراین حتماً این ماده را در روتین پوست خشک خود قرار دهید.
ماسک صورت چای سبز

خرید ماسک چای سبز

  •  آبرسان و مرطوب کننده
  • رفع چین و چروک پوست

بخش دوم: فواید عصاره چای سبز برای مو

  • کاتچین موجود در چای سبز به جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند. مطالعاتی نیز در این زمینه انجام شده و نتایج نشان می‌دهد که عصاره چای سبز ظرف چند هفته ریزش مو را کاهش داده و ظاهری براق به موها می‌بخشد.
  • شست‌و‌شوی سر با چای سبز راهکاری عالی برای رفع شوره سر است و با تزریق رطوبت مانع پوسته‌پوسته شدن و ایجاد شوره می‌شود. این خاصیت در چای سیاه هم وجود دارد اما چای سبز به دلیل آنتی اکسیدان‌های بیشتر، برای پوست سر مغذی‌تر خواهد بود.
  • اگر در پی راهکاری برای افزایش رشد و تقویت ریشه‌ی موهای خود هستید، از چای سبز حاوی کافئین غافل نشوید. این ماده به فولیکول‌های مو نفوذ نموده و علاوه بر تقویت رشد، نرمی و درخشندگی موها را نیز تضمین می‌کند.
شامپو چای سبز پرمون مناسب موهای چرب

خرید شامپو چای سبز پرمون مناسب موهای چرب

سخن آخر

چای سبز
چای سبز

خب به پایان مقاله فواید عصاره چای سبز برای پوست و مو رسیدیم. متوجه شدیم که فرق عصاره با خود چای سبز چیست و چرا عصاره این گیاه به بازار عرضه شده است. دانستیم که چای سبز برای تمام انواع پوست مفید است و چرا باید از محصولات مراقبت از پوست حاوی عصاره چای سبز استفاده کنیم. البته اگر طعم چای سبز را دوست دارید و با کافئین آن مسئله‌ای ندارید، حتماً روزی یک الی دو فنجان از این چای بنوشید تا فواید آن بیش‌از‌پیش برای شما آشکار شود. آیا تاکنون از محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی چای سبز استفاده کرده‌اید؟ حتماً در بخش نظرات از تجربه‌ی خود برای ما بنویسید.

پاسخ به سوالات متداول

چای سبز چه خاصیتی برای پوست و مو دارد؟

فواید عصاره چای سبز فراوان است اما مهم‌ترین فایده‌ی آن به جوان‌سازی و رفع آثار پیری زودرس پوست مربوط است. آنتی اکسیدان‌ها و ترکیباتی در چای سبز یافت می‌شوند که آسیب‌های ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند.

چگونه از عصاره‌ی چای سبز استفاده کنیم؟

بهتر است محصولات مراقبت از پوست و موی حاوی عصاره چای سبز را تهیه نموده و به‌صورت منظم از آن‌ها استفاده کنید. ماسک‌های چای سبز خاصیت آب‌رسانی داشته و رطوبت پوست را تامین می‌کنند. اگر مشکل شوره سر یا موی چرب دارید از شامپو حاوی عصاره چای سبز استفاده کنید.

آیا چای سبز عوارض نیز دارد؟

بله، نوشیدن بیش‌از‌حد آن می‌تواند به سردرد، بی‌قراری، بی‌خوابی، واکنش‌های آلرژیک و نارسائی کبدی منجر شود.