زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین ماسک برای صورت خشک؛ چگونه مانع خشکی پوست صورت شویم؟

wordcamp
925
11 دقیقه
بهترین ماسک برای صورت خشک؛ چگونه مانع خشکی پوست صورت شویم؟

خشکی پوست صورت معضلی است که برخی افراد بیش‌تر در معرض آن قرار دارند. روش‌های درمانی ملایم و مراقبت‌های خانگی می‌تواند باعث بهبودی خشکی پوست صورت شود و از بازگشت این مشکل جلوگیری کند. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک صورت مناسب است و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند بهترین ماسک صورت برای پوست خشک، چه ویژگی‌هایی دارد.

افراد ممکن است در اثر عوامل زیادی با خشکی پوست صورت مواجه شوند. تغییر دما و رطوبت، استفاده از صابون‌ها با مواد شیمیایی خشن و برخی شرایط خاص پوستی مثل اگزما می‌تواند باعث خشکی پوست صورت شود. در اکثر موارد، افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های درمانی‌ خانگی و ساده، از شر خشکی پوس خلاص شوند. در این مطلب، به بررسی دلایل خشکی پوست صورت افراد و روش‌های درمان آن می‌پردازیم.

چرا پوست خشک می‌شود؟

پوست به طور طبیعی، یک نوع چربی به نام «سبوم» تولید می‌کند. وقتی پوست چربی زیادی تولید کند، در نتیجه جوش‌ها به وجود می‌آیند. با این حال سبومِ روی پوست برای مرطوب ماندن و حفاظت سلول‌های پوستی از عفونت نقش مهمی دارد. پوستی که به اندازه کافی سبوم تولید نکند، به تدریج دچار خشکی می‌شود. پوست خشک ممکن است دچار خارش شود، پوسته پوسته شود و یا لکه‌هایی قرمز روی آن دیده شود. پوست با رطوبت کم، فاقد آب است و زبر یا کدر به نظر می‌رسد. برخی از دلایل بالقوه خشکی یا کم آبی پوست، به شرح زیر است:

  • هوای سرد یا هوای خشک
  • قرار گیری در معرض مواد شیمیایی تند صابون‌ها یا سایر شوینده‌ها
  • شستن بیش از حد پوست
  • برهم خوردن تعادل pH پوست
  • شرایط خاص پوستی مثل درماتیت آتوپیک، درماتیت سبوره‌ای و یا پسوریازیس
  • بیماری‌هایی مثل دیابت یا مشکلات کم کاری تیروئید
  • سیگار کشیدن
  • در معرض قرار گیری نور خورشید برای مدتی طولانی

راه‌های مختلفی برای درمان خشکی پوست وجود دارد. بهترین روش درمانی هم به علت خشکی پوست فرد و میزان شدت آن بستگی دارد. درمان‌ها بر اساس نوع پوست فرد که می‌تواند معمولی، خشک یا چرب باشد، متفاوت خواهد بود.

راه‌های درمان خشکی پوست

مرطوب کردن و مراقبت از پوست صورت خشک با استفاده از ژل و ماسک‌های مخصوص یکی از راه‌های کم هزینه برای حل مشکل خشکی پوست صورت است. در ادامه مطلب، چند راه‌کار برای از بین بردن خشکی پوست صورت را مرور می‌کنیم.

مرطوب کردن روزانه پوست

مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و ماسک‌ها، عملکرد طبیعی پوست را بهتر می‌کنند و باعث حفظ رطوبت موجود در آن می‌شود. مرطوب کردن پوست در طول شب می‌تواند مزایای بیش‌تری هم داشته باشد. فرد می‌تواند شب و قبل از خواب از مرطوب‌کننده استفاده کند و صبح با یک پاک‌کننده ملایم، صورتش را شست‌وشو دهد. بهترین ماسک برای صورت خشک و مرغوب‌ترین مرطوب‌کننده‌ها را می‌توانید از فروشگاه مو تن رو خریداری کنید و در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

مرطوب‌کننده‌های ملایم و دوستِ پوست صورت معمولا حاوی ترکیبات مفیدی چون اسید هیالونیک، سرامید و جوی دو سر کلوئیدی هستند. برخی از مرطوب‌کننده‌ها و ماسک‌های صورت، شامل ترکیبات خشک‌کننده هستند که می‌توانند خشکی پوست را بدتر کنند. در مجموع باید از مصرف محصولاتی که دارای الکل، دی اکسان، رنگ و بوی مصنوعی و مواد بر پایه نفت هستند، دوری کنید.

برخی افراد ترجیح می‌دهند از مرطوب‌کننده‌هایی طبیعی جهت بازیابی رطوبت پوست صورت‌شان استفاده کنند. ژل آلوئه‌ورای خالص، روغن نارگیل و کره شیا از جمله این مرطوب‌کننده‌های طبیعی هستند.

استفاده از پاک‌کننده ملایم

صابون‌هایی که شامل رنگ و عطر مصنوعی و مواد شیمیایی هستند باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند. پس بهتر است از یک پاک‌کننده ملایم و بدون عطر استفاده کنید. استفاده از محصولات و صابون‌هایی حاوی الکل، رنگ مصنوعی و یا پلاستیک هستند، توصیه نمی‌شود. محصولاتی که از نفت یا روغن‌های معدنی مشتق می‌شوند و یا حاوی پارابن هستند نیز نباید مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از لایه بردار

پوست شما به صورت طبیعی، سلول‌های جدید تولید می‌کند. سلول‌های قدیمی، از بین می‌روند و معمولا این جایگزینی طی یک ماه انجام می‌شود. وقتی سلول‌های مرده روی سطح پوست باشند، افراد ممکن است متوجه وجود لکه‌های خشک و منفذهای بسته روی پوست شوند. لایه برداری به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. این اقدام باعث کاهش لکه‌های خشک روی صورت می‌شود و بافت کلی پوست را بهتر می‌کند. لایه بردارها می‌توانند شیمیایی یا مکانیکی باشند.

لایه بردارهای مکانیکی، محصولاتی چون برس‌های پاک‌کننده، دستمال‌های مرطوب مخصوص لایه برداری و اسکراب‌های صورت هستند. لایه برداری مکانیکی با حذف فیزیکی سلول‌های مرده از سطح پوست انجام می‌شود. لایه بردارهای شیمیایی یک گزینه جای‌گزین محبوب برای لایه بردارهای مکانیکی است. این محصولات از جمله ماسک‌ صورت حاوی آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید هستند. آلفا هیدروکسی اسید، سلول‌های مرده روی سطح پوست را حل می‌کنند. بتا هیدروکسی اسید نیز با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، باعث زدودن سلول‌های مرده از منافذ می‌شوند. لایه بردارهای شیمیایی چرخش سلولی پوست را افزایش می‌دهند که پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد. با این حال باید چند نکته را حین استفاده از لایه بردارها مدنظر قرار داد:

  • استفاده بیش از حد لایه بردار باعث بدتر شدن خشکی پوست می‌شود
  • از لایه برداری روزانه باید خودداری شود چون این کار پوست را تحریک می‌کند
  • پس از لایه برداری بهتر است از یک مرطوب‌کننده صورت استفاده شود

بهینه حمام کنید

حین حمام کردن از آب گرم و نه آب داغ استفاده کنید. آب داغ باعث می‌شود چربی پوست از بین برود. سپری کردن مدت زمان طولانی زیر آب گرم باعث از بین رفتن سبوم پوست می‌شود. توصیه شده مدت زمان دوش گرفتن بین 5 تا 10 دقیقه باشد تا پوست خشک و حساس شما آسیب نبیند. بهتر است پس از حمام کردن یا شست‌وشوی صورت از یک مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

استفاده از تهویه مطبوع

استفاده همیشگی از دستگاه تهویه خانگی می‌تواند رطوبت پوست را کاهش دهد. از این رو فردی با پوست خشک بهتر است استفاده از دستگاه‌های تهویه یا گرمایشی را محدود کند و سیستم تهویه خانگی را بهبود دهد.

پیش‌گیری از خشکی پوست

استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب و ماسک‌ صورت می‌تواند از خشک شدن پوست جلوگیری کند. با دنبال کردن نکات زیر می‌توانید از خشکی پوست صورت خود جلوگیری کنید:

  • شستن روزانه صورت با یک پاک‌کننده ملایم
  • استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب
  • استفاده از مرطوب‌کننده پس از حمام یا شست‌وشوی صورت
  • استفاده از آب گرم حین حمام و پرهیز از داغ کردن آب
  • مرطوب و هیدراته ماندن بدن با نوشیدن آب زیاد
  • محدود کردن مصرف کافئین
  • محدود کردن زمان قرار گیری در معرض مستقیم نور خورشید
  • جلوگیری از برنزه کردن مصنوعی
  • استفاده از سیستم تهویه مناسب
  • ترک سیگار در صورت لزوم

همچنین بخوانید: 10 روش برای از بین بردن خشکی پوست

بهترین ماسک برای صورت خشک

در این بخش از مطلب، به بررسی بهترین ماسک‌ برای صورت خشک می‌پردازیم و با استفاده از این محصولات، می‌توانید مشکل خشکی پوست صورت‌تان را به سادگی از بین ببرید. این ماسک‌های مخصوص صورت خشک بسیار باکیفیت و پرفروش هستند که می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه مو تن رو تهیه کنید.

ماسک صورت لورآل، مدل Revitalift Crystal

ماسک ورقه‌ای صورت لورآل مدل Revitalift Crystal با حجم 25 میل برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است و به راحتی می‌تواند روی صورت مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این ماسک، باعث درخشندگی و شادابی بیش‌تر پوست می‌شود. این ماسک صورت خاصیت لایه برداری ملایم دارد و با تمیز کردن منافذ پوستی، جوش و آکنه را از بین می‌برد. اگر به دنبال بهترین ماسک صورت خشک هستید، این محصول می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

ماسک صورت ورقه‌ای
خرید ماسک ورقه‌ای صورت لورآل

ماسک صورت هیدرودرم، حاوی گل رس

ماسک مغذی صورت هیدرودرم حاوی گل رس و اسید میوه با حجم 100 میل، جهت استفاده از انواع پوست، به خصوص پوست‌های کدر مناسب است. این ماسک با خواص رطوبت رسانی، تغذیه کنندگی و بازسازی پوست صورت، به پاکسازی و احیای پوست کمک می‌کند. اگر پوست شما سبوم بیش از حد دارد و یا در معرض آلودگی‌های محیطی قرار گرفته‌اید، این محصول برای شما مناسب است.

ماسک صورت با گل رس و اسید میوه
ماسک صورت مغذی هیدرودرم

ماسک صورت فریمن، حاوی کانی‌های دریایی

ماسک صورت ضد استرس فریمن با حجم 175 میل که دارای کانی‌های دریایی است، برای تمام انواع پوست مناسب است. روشن و شفاف کنندگی از جمله ویژگی‌های برجسته این ماسک است. علاوه بر این ماسک صورت فریمن باعث تنظیم چربی پوست و افزایش رطوبت آن می‌شود.

ماسک صورت با کانی‌های دریایی
ماسک صورت فریمن با کانی‌های دریایی

ماسک و اسکراب ملایم صورت سینت ایوز

ماسک و اسکراب ملایم صورت سینت ایوز، محصولی آمریکایی حاوی جو دو سر با وزن 170 گرم است. این محصول با جو دو سر و عسل غنی شده و به علت داشتن پوست گردو، به شفافیت پوست کمک می‌کند. لایه برداری ملایم، نرم کنندگی و مرطوب کردن پوست از جمله ویژگی‌های مهم این محصول است. ماسک صورت سینت ایوز جوش‌های سر سیاه پوست را از بین می‌برد و علائم خستگی پوست را از بین می‌برد. تغذیه‌کنندگی و ضد جوش بودن از دیگر ویژگی‌های ماسک سینت ایوز است.

ماسک صورت با جو دو سر و عسل
خرید ماسک صورت و اسکراب سینت ایوز

ماسک زغالی صورت رینوزیت

ماسک زغالی صورت رینوزیت با کربن فعال و ویتامین E برای انواع پوست مناسب است و منافد پوست را کوچک می‌کند. لایه برداری پوست صورت، جذب کثیفی‌های پوست و از بین بردن ذرات آلوده از ویژگی‌های بارز این محصول به شمار می‌روند. این محصول با حجم 100 میل به درمان چربی بیش از حد پوست نیز کمک می‌کند.

ماسک صورت زغالی
ماسک صورت زغالی رینوزیت

ماسک صورت رینوزیت با عصاره خیار

این ماسک صورت رنیوزیت، دارای عصاره خیار و ویتامین‌های A و E است. این ماسک باعث تحریک و خنک شدن پوست صورت شده و به افزایش کلاژن سازی کمک می‌کند. این محصول، پوست خشک را نرم و مرطوب می‌کند و می‌تواند تا اعماق پوست صورت نفوذ داشته باشد.

ماسک صورت با عصاره خیار
ماسک صورت رینوزیت با عصاره خیار

ماسک صورت بایوآکوا با عصاره گل رز

ماسک صورت بایوآکوا با گلبرگ‌های تازه گل رز، برای از بین بردن خشکی و لکه‌های پوست مناسب است. این محصول به شکلی عمیق پوست را پاک‌سازی می‌کند و باعث کوچک شدن منافذ باز پوست می‌شود. ماسک صورت بایوآکوا به روشن شدن پوست کمک می‌کند و خواص ضد چروک، ضد پیری و لیفت صورت هم دارد.

ماسک صورت با عصاره گلبرگ‌های گل رز
خرید ماسک صورت بایوآکوا با عصاره گل رز

ماسک صورت وارمی با خاک رس و کانی‌های دریایی

ماسک صورت وارمی برای انواع پوست از جمله پوست‌های مناسب است. ترکیبات این محصول متشکل از مواد کف دریا و خاک رس است که به افزایش آرامش پوست کمک می‌کند. این ماسک صورت، آنتی باکتریال است، خاصیت لایه برداری دارد و باعث پاک‌سازی پوست می‌شود.

ماسک وارمی با خاک رس و کانی‌های دریایی
ماسک صورت وارمی با خاک رس و کانی‌های دریایی

ماسک صورت اوریفلیم حاوی عصاره جو

اگر به دنبال بهترین ماسک صورت خشک هستید، ماسک صورت اوریفلیم با عصاره جو و گوجی، پیشنهاد جذابی است. این ماسک صورت برای پوست‌های خشک و حساس بسیار مناسب است و در امر تغذیه و نرم‌کنندگی پوست بسیار خوب کار می‌کند. قدرت جذب این ماسک مو بسیار بالاست و احساسی نرم و لطیف به پوست خشک شما خواهد داد. حجم این محصول، 75 میل است.

ماسک اوریفلیم عصاره جو
خرید ماسک صورت اوریفلیم مخصوص پوست خشک

نتیجه‌گیری

عوامل محیطی و سبک زندگی می‌تواند در خشک شدن پوست صورت موثر باشد. با این حال می‌توانید از طریق درمان‌های ملایم و خانگی چون استفاده از ماسک صورت، از خشک شدن پوست صورت جلوگیری کنید. اگر خشکی پوست شما بهبود نیافت و حتی بدتر هم شد، می‌توانید نزد پزشک متخصص پوست بروید تا از کرم‌ها و داروهای قوی‌تر برای حل این مشکل استفاده کنید.

سوالات متداول

چرا پوست صورت خشک می‌شود؟

عوامل محیطی از جمله آب و هوا، سبک زندگی از جمله تغذیه و شرایط پوستی مثل اگزما و جوش باعث خشکی پوست صورت می‌شود

استفاده از ماسک برای صورت خشک و حساس نتیجه بخش است؟

بله، استفاده از ماسک یک نوع درمان خانگی برای پوست خشک صورت است و در صورت استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده می‌توانید مشکل خشکی پوست صورت خود را حل کنید

بهترین ماسک‌های موجود در بازار برای رفع خشکی صورت چیست؟

همان طور که بالاتر اشاره شد، ماسک‌های صورت اوریفلیم با عصاره جو، ماسک ورقه‌ای لورآل و ماسک صورت بایوآکوا برای پوست‌های خشک و حساس مناسب هستند. با این حال سایر محصولاتی که معرفی شدند نیز می‌توانند باعث رفع خشکی پوست شوند