زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب + معرفی محصول

تیم تحریریه مو تن رو
715
7 دقیقه
اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب + معرفی محصول

اگر پوستی چرب و مستعد جوش زدن دارید و به دنبال استفاده از یک اسکراب خانگی هستید، باید حتما به سراغ اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب رفته باشید. ویژگی پوست را همیشه باید در انتخاب و آماده کردن اسکراب پوستی لحاظ کنید. شما می توانید به راحتی از ترکیبات خانگی و طبیعی برای اسکراب پوست چرب خود استفاده کنید. البته می‌توانید محصولات آماده را جایگزین کنید. در ادامه به هر دوی این گروه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اسکراب خانگی
انواع اسکراب خانگی برای پوست چرب

انواع اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب

در زیر چند نمونه برتر و موثر از اسکراب های صورت پوست چرب که به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید را آورده ایم.

اسکراب قهوه، اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب

اسکراب لیمو
اسکراب قهوه

دانه های ریز قهوه، برای لایه برداری خانگی از پوست‌های چرب، عالی عمل می کنند. برای استفاده از این ماده طبیعی، لازم است که قهوه را با یک ماده دیگر چون ماست ترکیب کنید. قهوه و ماست را به نسبت 1 به 1 با هم ترکیب کرده و روی پوست خود بزنید. این مخلوط را روی پوست برای مدت 3 تا 5 دقیقه ماساژ دهید. پس از آن با آب ولرم و یک شوینده ملایم شستشو دهید.

نکته: بعضی از افراد دارای حساسیت پوستی نسبت به ماست هستند. به این دلیل پس از استفاده از ماست، دچار خارش و تحریکات پوستی می‌شوند. از این روی پیش از به کار بردن ماست روی پوست، حتما آن را روی بازوی خود امتحان کنید. به این ترتیب می‌شود از عدم حساسیت پوستی نسبت به آن، اطمینان حاصل کنید.

اسکراب پوست چرب خیار

خیار یکی از بهترین گزینه‌ها برای اسکراب پوست‌های چرب است. کافی است که یک عدد خیار را رنده کرده و به پوست خود بمالید. خیارهای رنده شده را به مدت 5 دقیقه روی پوست مالش داده و حتما حرکات دست شما به سمت بالا باشد تا لیفتینگ سبکی نیز صورت بگیرد. پس از استفاده، صورت خود را با آب ولرم بشویید. (نیازی به استفاده از شوینده نخواهد بود.)

اسکراب خانگی پوست چرب جو پرک

جو پرک به جز آن که باعث لایه برداری ملایم پوست شما خواهد شد، چربی های اضافی پوست را نیز رفع کرده و باعث می شود تا پوستی شاداب و زیبا داشته باشید. برای تهیه این اسکراب خانگی نیز از نسبت 1 به 2، جو پرک و ماست استفاده می کنیم. همین طور شما می‌توانید به جای ماست از عسل برای ترکیب با جو پرک، استفاده کنید. این مواد را با هم مخلوط کرده و برای مدت 5 تا 7 دقیقه روی پوست خود اسکراب کنید. سپس صورت را با آب ولرم شستشو داده و از مرطوب‌کننده فاقد چربی استفاده کنید.

اسکراب کیوی

اگر به دنبال یک اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب می‌گردید که حسابی چربی اضافی پوست شما را نیز از بین ببرد، حتما کیوی را امتحان کنید. برای آماده کردن این اسکراب خانگی، کافی است که یک عدد کیوی را رنده کرده و درست مثل چیزی که برای اسکراب خیار داشتیم، به صورت مستقیم روی پوست خود بزنید. البته قبل‌تر حتما عدم حساسیت پوستی خود نسبت به کیوی را روی پوست بازو، امتحان کنید.

می‌توانید اسکراب کیوی را چیزی بین 2 تا 4 دقیقه روی پوست خود نگه دارید، سپس صورت خود را به خوبی با شوینده ملایم و آب ولرم بشویید.

اسکراب لیمو و شکر یا نمک، اسکراب خانگی صورت برای جوش

یک عدد لیموی تازه را آب گرفته و در یک قاشق غذاخوری شکر دانه درشت مخلوط کنید. این اسکراب را روی پوست خود زده و خوب به سمت بالا ماساژ دهید. فرایند استفاده از اسکراب لیمو و شکر، می تواند چیزی نزدیک به 2 دقیقه باشد. این اسکراب ضمن آن که لایه های مرده پوست شما را از بین می برد، باعث رفع جوش های سرسیاه شده و همین طور چربی اضافی پوست را دفع خواهد کرد.

شما می توانید همین فرمول را به جای استفاده از شکر، با نمک انجام داده و پوستی درخشان‌تر و صاف‌تر داشته باشید. به ویژه استفاده از نمک دریایی برای تهیه اسکراب پوست چرب خانگی، فوق العاده تاثیرگذار است.

به یاد داشته باشید که لیمو خاصیتی اسیدی دارد به همین دلیل نباید طولانی مدت با پوست در تماس باشد. همچنین اگر روی پوست خود زخم باز یا جوش ملتهب دارید نباید از این اسکراب استفاده کنید. فراموش نکنید که پیش از استفاده از ماسک روی صورت، آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا از عدم حساسیت به آن، مطمئن شوید.

اسکراب پوست پرتقال، اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب

برای استفاده از اسکراب پوست پرتقال، کافی است که مقداری پوست پرتقال را رنده ریز کرده و به نسبت 1 به 1، با عسل مخلوط کنید. همین طور شما می‌توانید کمی زردچوبه نیز به این اسکراب خانگی اضافه کنید و خواص آن برای پاکسازی و زیبایی پوست دو چندان کنید.

از این اسکراب روی پوست خود زده و با حرکات دورانی و به سمت بالا برای مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. سپس صورت را با آب خنک شستشو داده و حتما از شوینده ملایم مانند پن صورت استفاده کنید.

اسکراب عسل و گردو

اگر می‌خواهید ضمن رفع چربی اضافی پوست خود، پوستی شاداب و جوان و پاکسازی شده داشته باشید، اسکراب عسل و گردو را حتما امتحان کنید. بتا کاروتن موجود در گردو، برای نرمی و شادابی پوست شما عالی خواهد بود. برای آماده کردن اسکراب عسل و گردو، لازم است که 2 عدد گردوی خرد شده را با 2 قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید. این اسکراب را روی پوست خود زده و با حرکات دورانی ماساژ دهید. 5 تا 7 دقیقه اسکراب را ادامه داده، سپس شستشو با آب سرد را انجام دهید.

اسکراب برنج، اسکراب خانگی صورت برای جوش

برای تهیه اسکراب صورت خانگی برنج، به سراغ برنج های نیم دانه و شکسته بروید. این اسکراب برای از بین بردن جوش های پوستی و کاهش زمینه آن ها، عالی عمل می کند. به اندازه یک قاشق غذاخوری برنج را با 1 قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. از این اسکراب با احتیاط روی پوست خود بزنید تا برنج ها موجب آزردگی پوست نشوند. (برای نتیجه گرفتن بهتر، توصیه می شود که برنج ها را کمی پودر کنید.)

استفاده از این اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب، چیزی بین 3 تا 5 دقیقه زمان لازم دارد و پس از آن باید صورت را با آب سرد شستشو دهید.

اسکراب صورت گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی از بهترین مواد برای رفع چربی اضافی پوست های چرب است. برای آماده کردن آن یک گوجه فرنگی را رنده کرده و یک قاشق غذاخوری پر شکر به آن اضافه کنید. این ماده ترکیب شده را روی پوست خود زده و به خوبی ماساژ دهید تا اسکراب موثرتر باشد. البته طبق فرمول همیشگی، اول حتما عدم حساسیت پوستی خود را به گوجه فرنگی روی بازو، تست کرده باشید. برای شستشو نیز حتما از شوینده ملایم استفاده کنید تا ماندن اثر گوجه فرنگی روی پوست، موجب تحریک و خارش نشود.

اسکراب خانگی
اسکراب خانگی برای پاکسازی پوست چرب

سخن پایانی

در بالا بهترین نمونه های اسکراب صورت خانگی برای پوست چرب را معرفی کردیم. همین طور برای آن دسته از افرادی که به دنبال اسکراب صورت برای جوش هستند نیز ترکیبات خانگی ارائه شد. شما چه موارد دیگری را به این فهرست اضافه می کنید؟ تجربیات خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران موتن رو در میان بگذارید.