زیبایی و آرایش اخبار مو تن رو سلبریتی سبک زندگی عطر شناسی راهنمای خرید
فروشگاه مو تن رو وارد شوید
از جدیدترین اخبار و مطالب ما با خبر شوید
شبکه‌های اجتماعی
کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت کارنو اندیشان سبز گلسار نوین (فروشگاه آنلاین مو تن رو) می‌باشد

بهترین برندهای مایع دستشویی در ایران کدامند؟

wordcamp
2,113
12 دقیقه
بهترین برندهای مایع دستشویی در ایران کدامند؟

همه ما در طول روز چندین بار دست‌های خود را با آب و شوینده‌های متفاوت می‌شوئیم. در چند سال اخیر با شیوع و گسترش بیماری کرونا، شستن دست‌ها چندین بار در روز بسیار مهم و ضروری شده است. در میان شوینده‌های بسیار، مایع دستشویی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اینکه بهترین مارک مایع دستشویی در بازار کدام است شاید برای شما هم سوال باشد. با معرفی ویژگی‌های یک مایع دستشویی خوب به شما کمک می‌کنیم تا بهترین برند مایع دستشویی را در بین هزاران برند و مارک مختلف انتخاب کنید.

مایع دستشویی، عملکرد و ویژگی های آن

شستن مداوم دست‌ها با شوینده‌های بی‌کیفیت ممکن است سبب خشکی، حساسیت و سایر آسیب‌های دیگر پوست دست شود. پس باید با انتخاب درست بهترین مایع دستشویی خارجی یا ایرانی علاوه بر شستشوی دست‌ها به حفظ لطافت و شادابی آن‌ها نیز کمک کنیم. برای انتخاب بهترین مایع دستشویی، ابتدا باید بدانیم مایع دستشویی چیست؟ چه تفاوتی با صابون‌های جامد دارد؟ و استفاده از آن چه مزایایی؟ بعد به بیان ویژگی‌های یک مایع دستشویی خوب می‌پردازیم. با دانستن این ویژگی ها، بهترین مارک مایع دستشویی خارجی و بهترین مارک مایع دستشویی ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

مایع دستشویی چیست؟

در گذشته‌های دور برای شستشو و پاک‌سازی از ترکیب خاکستر و چربی‌های حیوانی و یا گِل استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و انجام تحقیقات و آزمایش‌های مختلف، شوینده‌های متفاوتی تولید و به بازار ارائه شد که هر یک عملکرد متفاوتی دارند. یکی از انواع این شوینده‌ها، صابون است که معمولا برای شستشوی دست، صورت و بدن از آن استفاده می‌شود.

مایع دستشویی
دو عدد مایع دستشویی

صابون‌ها در مدل‌های مختلف عرضه می‌شود. صابون جامد و صابون مایع (که به مایع دستشویی معروف است) از جمله این مدل‌هاست.

صابون جامد معمولا باید به صورت شخصی استفاده شود؛ چرا که مستقیم روی پوست دست یا صورت کشیده شده و ممکن است حاوی میکروب و آلودگی باشد که این آلودگی را به اشخاص دیگر انتقال دهد. همینطور اینکه صابون بعد از اولین استفاده در محیط بیرون و بدون حفاظ و بسته بندی قرار می‌گیرد که خود سبب جذب آلاینده‌ها و باکتری‌هاست.

به همین دلیل صابون‌های مایع (یا مایع‌های دستشویی) تولید و به بازار عرضه شد. در واقع مایع دستشویی، شوینده‌ی صابونی مخصوص دست است که به صورت مایع ارائه می‌شود. از جمله مزیت‌های صابون‌های مایع این است که به دلیل بسته بندی مناسب در معرض میکروب و باکتری قرار نگرفته و می‌توان از آن برای استفاده عمومی نیز بهره جست.

مواد تشکیل دهنده مایع دستشویی

مایع‌های دستشویی از مواد متنوع و متفاوتی تشکیل می‌شوند. از جمله مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده‌ی بهترین مایع‌های دستشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گلیسیرین: به منظور نرم کنندگی به کار می‌رود.
  • نمک خوراکی: به منظور افزایش غلظت و چسبندگی مایع‌های دستشویی به کار می‌رود
  • سدیم لوریل: برای افزایش میزان کف کنندگی مایع استفاده می‌شود. این ماده حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند.
  • روغن‌های طبیعی: این روغن‌ها برای تغذیه و نرم شدن بیشتر پوست دست به کار می‌رود.
  • انواع اسانس و رایحه: رایحه و عطرها جهت خوشبو شدن دست بعد از استفاده از مایع دستشویی به کار می‌رود.
استفاده از مایع دستشویی
مایع دستشویی

این روزها به دلیل استفاده مکرر از مایع دستشویی، الکل و اسپری‌های ضدعفونی، نیاز به مراقبت از پوست دست بیشتر از گذشته حس می‌شود. با خواندن مقاله‌ی اصول مراقبت از پوست دست، می‌توانید به حفظ طراوت، جوانی و شادابی پوست دستان خود کمک کنید.

ویژگی‌های یک مایع دستشویی خوب

یک مایع دستشویی خوب باید دارای ویژگی‌های مختلفی باشد.این ویژگی با توجه به نوع پوست و نیاز و سلیقه شما ممکن است متفاوت باشند. اما به طور کلی بهترین مارک مایع دستشویی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • قدرت پاک کنندگی بالا: شاید مهم‌ترین ویژگی یک مایع دستشویی خوب قدرت پاک کنندگی بالای آن باشد. یک مایع دستشویی خوب باید بتواند لکه، چربی، میکروب و آلودگی‌های روی سطح پوست را از بین ببرد.
  • PH مناسب: پوست برای محافظت بیشتر از خود، PH کمی اسیدی دارد. این PH سبب می‌شود که قارچ و باکتری‌های بیماری‌زا نتوانند روی پوست رشد کنند. بهترین مارک مایع دستشویی آن است که PH پوست را بهم نزند.
  • خاصیت نرم کنندگی: یک مایع دستشویی خوب باید با پوست دست سازگار باشد. مایع دستشویی نباید پوست دست را خشک و حساس کند. در ترکیبات بهترین برند مایع دستشویی از گلیسیرین، روغن‌های طبیعی و نرم کننده استفاده می‌شود. این ترکیبات نه تنها به پوست آسیب نمی‌رساند بلکه سبب حفظ لطافت و نرمی پوست می‌شود.
  • تناسب با نوع پوست: با توجه به نوع پوست خود باید مایع دستشویی‌ای انتخاب کنید که باپوست شما سازگاری دارد. اگر پوست خشک یا حساس دارید باید سراغ مایع‌هایی بروید که مناسب با این نوع پوست باشند.
  • رایحه مطبوع: وجود رایحه دلچسب و مناسب سلیقه شما سبب می‌شود تا با هر بار استفاده از مایع دستشویی حس شادابی و نشاط کنید. بعد از استفاده از مایع دستشویی با رایحه دلخواه خود، از بوی مطبوع دست‌های خود لذت خواهید برد.
  • قیمت مناسب: علاوه بر تمام موارد فوق، یک مایع دستشویی خوب باید مناسب با بودجه ما باشد. این روزها با توجه به مصرف شوینده‌های بسیار، قیمت مناسب و مقرون به صرفه یک مایع دستشویی خوب، می‌تواند از جمله نکات مهم در انتخاب آن محصول باشد.
مایع دستشویی خوب
ریختن مایع دستشویی روی دست

بهترین برند مایع دستشویی ایرانی و خارجی

اینکه بهترین مارک مایع دستشویی ایرانی کدام است با توجه به ویژگی‌های یک مایع دستشویی خوب و نیازهای پوست دست شما می‌تواند متفاوت باشد. به طور کلی با توجه به لزوم استفاده‌ی روزانه و همیشگی از مایع دستشویی، ما به شما چندین برند از بهترین مارک‌های مایع دستشویی ایرانی و خارجی را معرفی می‌کنیم. هر یک از این برندها با توجه به سلیقه و نیاز پوست دست شما ، مایع‌های دستشویی متنوعی را به بازار ارائه داده‌اند. با مراجعه به سایت «موتن رو» می‌توانید تنوع محصولات هر برند را دیده و پس از بررسی، محصول مورد نیاز خود را تهیه نمائید.

ناخن و پوست دست زنان و مردان خانه‌دار به دلیل استفاده زیاد از مواد شوینده و ضدعفونی کننده، بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. 10 نکته مراقبت از پوست و ناخن برای زنان خانه دار به شما کمک می‌کند تا شادابی و سلامت دست و ناخن خود را حفظ کنید.

برند دیپ سنس

برند Deep Sense یکی از محصولات شرکت لابراتوار دکتر اخوی است. این شرکت ایرانی در سال 1369 تاسیس و اقدام به تولید محصولات آرایشی و بهداشتی کرده‌ است. محصولات متنوع با نام های تجاری سی‌گل(SEAGULL)، پریم(PRIME)، فریس(FRICE)، فارمد(PHARMED) و دیپ سنس(Deep Sense) از تولیدات این شرکت معتبر ایرانی است.

مؤسس این شرکت به عنوان تنها متخصص بین‌المللی در زمینه آرایشی و دارویی در ایران همکاری خود را با شرکت‌های بزرگ آرایشی آغاز کرده است. از جمله این برندها می‌توان به اورآل، ویشی، لانکوم و لابراتوارهای دارویی سرشناس بین‌المللی و داخلی اشاره کرد.

دیپ سنس برندی است که از سال 1399 به مصرف‌کنندگان معرفی و عرضه شد. این برند در زمینه محصولات مراقبتی پوست و مو فعالیت دارد و برای تولید محصولاتش، تمامی استانداردهای بین المللی و جهانی را به کار می‌گیرد. این برند با دریافت بهترین کارکرد محصولی، رضایت خاطر مصرف کنندگان را نیز به دست می‌آورد.

دیپ سنس عصاره گیاهان طبیعی را با رایحه های منحصر به فرد و به یاد ماندنی تلفیق نموده تا مصرف کننده حس عمیقی از طبیعت را هنگام مصرف تجربه نماید. مایع دستشویی دیپ سنس می‌تواند در لیست «بهترین مایع دستشویی ایرانی» قرار بگیرد. مایع دستشویی دیپ سنس در چندین مدل مختلف به بازار عرضه شده که می‌توانید با توجه به نیاز پوست دست خود یکی از آن‌ها را تهیه نمائید.

خرید مایع دستشویی دیپ سنس

خرید مایع دستشویی Deep Sense

  • حاوی عصاره بامبو و برگ درخت چای
  • روغن آملا، دکسپانتنول، آلانتوئی و آلوئه ورا
  • لطیف کننده پوست

برند هندولوژی

برند Handology یک مارک ایرانی متعلق به شرکت شکوفامنش است. شرکت شکوفا در دهه ۱۳۲۰ فعالیت خود را از کسب وکاری کوچک در بازارهای مشهد آغاز کرد و در حال حاضر یکی از کارگزاران پیشتاز و برجسته خدمات توسعه بازار در خاورمیانه است.

شکوفا فعالیت خود را در بخش خرده فروشی ایران از سال 1386 آغاز کرد. علت این اقدام، احساس نیاز به خدمات و محصولات باکیفیت‌تر در ایران بود. این شرکت چندین فروشگاه مولتی-برند با رویکرد عقد قرارداد حق امتیاز (فرانشایز) افتتاح نمود. در حال حاضر، شرکت شکوفا بر فعالیت پنج فروشگاه دبنهامز در چهار نقطه‌ی ایران نظارت دارد و با بیش از ۳۰۰ پیمانکار در ۲۰ مرکز فروش همکاری می‌کند. همچنین، به صورت انحصاری با برندهای دون لاندن، سوپردرای، کارن میلن، جنیفر، ارکسترا، پارفوآ و پونت روما در ایران همکاری داشته است.

هندولوژی یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت شکوفا در میان مصرف‌کنندگان هست. محصولات هندولوژی به صورت تخصصی از دستان مراقبت کرده و به نیازهای دستان توجه می‌کنند. توجه به تجربه‌ای که مصرف کننده از محصول دریافت می‌کند و رایحه‌های مطبوع باعث شده تا هندولوژی از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز باشد.

خرید مایع دستشوی هندولوژی

خرید مایع دستشویی Handology

  • آرامش بخش و دارای رایحه مشابه با ادوپرفیوم بوربن
  • سازگاری بالا با پوست , عدم ایجاد خشکی روی پوست
  • مرطوب کننده با خاصیت بازیابی انرژی طبیعی پوست

برند آردن

Ardene نیز یک برند ایرانی معتبر در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی است. این شرکت از سال 1370 شروع به فعالیت کرد. آردن به عنوان یکی از معتبرترین برندهای آرایشی بهداشتی اقدام به تولید و عرضه بیش از 60 نوع محصول متفاوت کرده است.

مواد اولیه مصرفی در محصولات آردن عمدتا از بهترین عرضه کنندگان تراز اول جهان تامین می‌شود. متخصص ترین افراد در زمینه‌ی کنترل کیفی در این شرکت به کار گرفته می‌شود تا کیفیت محصولات به صورت مستمر و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. تجهیزات و علم حاکم بر این مجموعه قابل رقابت با شرکت‌های معتبر خارجی است.

آردن محصولات خود را در 4 دسته مختلف ارائه می‌کند. این دسته ‌ها شامل: آردن اکسپرتیج، آردن هرباسنس، آردن اتوپیا و آردن سبوما هستند. هر یک از این برندها، ویژگی‌های خاص خود را دارد. مایع دستشویی آردن یکی از 60 محصول تخصصی شرکت آردن است. این محصول در مدل‌ها و رایحه‌های مختلف عرضه شده است. با توجه به سلیقه و نوع نیاز پوست خود می‌توانید یکی از ده‌ها مدل مایع دستشویی آردن را تهیه و استفاده نمائید.

خرید مایع دستشویی آب‌رسان آردن

خرید مایع دستشویی آردن مدل Mountain Dew

  • پاکسازی پوست از آلودگی و باکتری‌ها
  • سازگاری بالا با پوست و عدم ایجاد خشکی روی پوست
  • آب‌رسان، مرطوب کننده و نرم و لطیف کننده پوست
  • دارای رایحه خوشبو و مطبوع

برند لوکس

LUX یک برند انگلیسی است که در سال ۱۹۲۵ به بازار آمد. برند لوکس متعلق به شرکت Unilever است که در واقع دومین کمپانی بزرگ تولید کننده شوینده‌های بهداشتی در دنیا محسوب می‌شود. تنوع محصولات آن شامل صابون‌های جامد، شامپو بدن، شامپو سر و نرم‌کننده و غیره است. در حال حاضر محصولات برند لوکس در بیش از ۱۰۰ کشور در دسترس است. محصولات این شرکت علاوه بر ظاهر و بسته بندی لوکس و شیک، از رایحه‌ای دلپذیر و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. ترکیبات موجود در محصولات لوکس نه تنها به پوست آسیب نمی‌رساند بلکه برای حفظ شادابی و سلامت و جوانی پوست بسیار سودمند است.

برند لوکس با استفاده از رایحه‌ی بهترین عطرهای زنانه در واقع حس زنانگی مدرن را برای بانوان به ارمغان می‌آورد. در واقع می‌توان از لوکس به عنوان بهترین برند مایع دستشویی خارجی در این مقاله نام برد.

خرید مایع دستشویی لوکس

خرید مایع دستشویی لوکس با رایحه گل یاس

  • حاوی روغن بادام، مواد نرم کننده و مرطوب کننده پوست 
  • پاک کننده قوی آلودگی
  • متناسب با PH طبیعی پوست

سخن آخر

در سال‌های اخیر با وجود پاندمی کوئید-19 (کرونا ویروس) استفاده از مایع‌های دستشویی بسیار بیشتر از قبل شده است. لذا انتخاب بهترین مارک مایع دستشویی بسیار مهم و ضروری است. با توجه به وجود انواع مارک‌های مایع دستشویی ایرانی و خارجی، شاید انتخاب بهترین برند مایع دستشویی کمی دشوار باشد. با دانستن ویژگی‌های مهم یک مایع دستشویی خوب، می‌توانید انتخاب دقیق و درست‌تری داشته باشید.

یک مایع دستشویی خوب باید علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا، PH پوست را برهم نزده و به پوست دست آسیب نرساند. متناسب با نوع پوست ما باشد و پوست دست را خشک و حساس نکند. علاوه بر خاصیت نرم کنندگی، دارای رایحه مطبوع نیز باشد. در کنار تمام این ویژگی‌ها، از قیمت مناسب نیز برخوردار باشد.

با توجه به ویژگی‌های فوق، چند نمونه از بهترین مارک‌ مایع دستشویی ایرانی و خارجی شامل: برند Deep Sense، Ardene، Handology و Lux هستند. متناسب با نوع و نیاز پوست دست و بودجه و سلیقه خود می‌توانید یکی از محصولات این برند‌ها را تهیه و استفاده نمائید.

مایع دستشویی
مایع‌های دستشویی متنوع و صابون

پرسش‌های متداول

بهترین مارک مایع دستشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین برند مایع دستشویی، دارای ویژگی‌های زیر است.
قدرت پاک کنندگی بالا
برهم نزدن PH پوست و متناسب بودن با نوع پوست
خاصیت نرم کنندگی پوست
رایحه مطبوع و قیمت مناسب

مایع دستشویی بهتر است یا صابون؟

صابون به دلیل اینکه مستقیم با پوست دست برخورد کرده و بعد از استفاده بدون بسته بندی مناسب در محیط باز قرار می‌گیرد، می‌تواند سبب جذب و انتقال انواع باکتری، میکروب و قارچ باشد. لذا استفاده از مایع دستشویی بهداشتی‌تر، ساده‌تر مقرون به صرفه‌تر است.

بهترین برند مایع دستشویی ایرانی کدام است؟

با توجه به ویژگی‌های یک مایع دستشویی خوب می‌توانید از محصولات یکی از برندهای ایرانی و خارجی زیر استفاده کنید.
Deep Sense
Ardene
handology
و برند Lux

مایع دستشویی از چه موادی تشکیل شده است؟

مواد تشکیل دهنده‌ی مایع‌های دستشویی متفاوت است. اما به طور کلی مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی آنها شامل موارد زیر است:
گلیسرین: جهت نرم کنندگی
نمک خوراگی: برای غلطت و چسبندگی بیشتر
سدیم لوریل: برای کف کردن بیشتر
روغن‌های طبیعی: جهت تغذیه و نرم کردن پوست
اسانس و رایحه: برای خوش‌بو و معطر شدن پوست دست